سیستم مدیریت محتواوردپرس

چک لیست فنی سئو وردپرس در سال ۲۰۲۳

بررسی جدید ترین چارچوب فنی سئو در سال 2023

آیا به چک لیست فنی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا چک لیست فنی سئو وردپرس در سال ۲۰۲۳ نیاز دارید؟

اگر مطمئن نیستید به دنبال چه چیزی باشید، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می تواند چالش برانگیز باشد. بسیاری از صاحبان وب سایت از اقدامات اولیه سئو اطمینان حاصل می کنند اما عناصر فنی را نادیده می گیرند.

در این مقاله، یک چارچوب فنی سئو وردپرس را نشان می دهیم و چک لیستی را به اشتراک می گذاریم که می توانید برای کسب و کار خود از آن استفاده کنید.

وردپرس به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا، اغلب گزینه‌ای برای وبلاگ‌نویسان و صاحبان وب‌سایت است. با این حال، داشتن یک وب سایت وردپرسی موفقیت را از نظر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تضمین نمی کند. سئو فنی وردپرس برای بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو، دیده شدن و عملکرد کلی آن ضروری است. همانطور که گفته شد، در این مقاله به جنبه های فنی سئو وردپرس در چک لیست فنی سئو می پردازیم و نکاتی را برای بهینه سازی وب سایت ارائه می دهیم.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : انواع مختلف سئو چیست – راهنمای مبتدیان سئو

چرا به یک چارچوب سئو فنی وردپرس نیاز داریم؟

سئو فنی جزء کلیدی استراتژی سئو وردپرس شما است. شما می توانید بهترین محتوای جهان را خلق کنید، اما اگر موتورهای جستجو نتوانند محتوای شما را پیدا کنند و درک کنند، تمام تلاش شما به هدر می رود.

به همین دلیل است که داشتن یک چارچوب فنی سئو وردپرس مهم است.

چک لیست چارچوب سئو وردپرس ما تضمین می کند که موتورهای جستجو به راحتی می توانند محتوای شما را بخزند و فهرست کنند. به علاوه، شما همچنین می توانید سایر جنبه های فنی وب سایت وردپرس خود را که ممکن است مانع از دستیابی شما به رتبه های بالاتر باشد، ارزیابی کنید.

برای مثال، ممکن است بارگذاری وب سایت شما زمان زیادی طول بکشد. این منجر به رتبه بندی ضعیف می شود زیرا زمان بارگذاری صفحه یک عامل رتبه بندی است.

به طور مشابه، ممکن است به اشتباه تگ های nofollow را اضافه کرده باشید و از خزیدن و نمایه سازی محتوای شما توسط موتورهای جستجو جلوگیری کرده باشید.

۱ . از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید

اولین قدم در سئو فنی وردپرس این است که مطمئن شوید وب سایت شما دارای طراحی ریسپانسیو است. طراحی واکنش گرا به این معنی است که وب سایت شما برای اندازه های مختلف صفحه نمایش و دستگاه ها از جمله دستگاه های تلفن همراه، تبلت ها و رایانه های رومیزی بهینه شده است. داشتن یک طراحی واکنش گرا نه تنها تجربه کاربر را بهبود می بخشد، بلکه یک فاکتور رتبه بندی برای گوگل نیز محسوب می شود. بنابراین، داشتن طراحی ریسپانسیو، دید و رتبه وب سایت شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهبود می بخشد.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : تحقیق کلمات کلیدی – راهنمای مبتدیان سئو

۲ . بهینه سازی سرعت سایت

یکی دیگر از جنبه های فنی ضروری سئو وردپرس سرعت سایت است. سرعت سایت برای تجربه کاربر بسیار مهم است و همچنین می تواند بر رتبه وب سایت شما تأثیر بگذارد. الگوریتم های گوگل سرعت صفحه را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در نظر می گیرند و صفحات کم بارگذاری می توانند بر رتبه وب سایت شما تأثیر منفی بگذارند. شما می توانید از ابزارهایی مانند PageSpeed Insights گوگل یا GTmetrix برای تست سرعت وب سایت خود و شناسایی زمینه های بهبود استفاده کنید. برخی از راه‌های بهبود سرعت سایت عبارتند از کاهش اندازه تصاویر، استفاده از افزونه کش و بهینه‌سازی کد.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : راهکار های عالی برای افزایش سرعت سایت

۳ . از کد بهینه استفاده کنید

ساختار کد وب سایت شما یکی از جنبه های فنی مهم سئو وردپرس است. کد تمیز و ساختار یافته می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای وب سایت شما را درک کنند و رتبه آن را بهبود بخشند. می توانید از ابزارهایی مانند W3C Validator برای بررسی کدهای وب سایت خود برای خطاها و هشدارها استفاده کنید. هر چه تعداد خطاها یا هشدارهای وب سایت شما بیشتر باشد، خزیدن و فهرست کردن وب سایت شما برای موتورهای جستجو دشوارتر می شود.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : سئو درون صفحه on-page SEO چیست – راهنمای مبتدیان سئو

۴ . بهینه سازی پیوندهای ثابت

پیوندهای دائمی آدرس های دائمی صفحات و پست های وب سایت شما هستند. وردپرس ساختارهای پیوند ثابت مختلفی را ارائه می دهد، اما سئو دوستانه ترین ساختار «نام پست» یا “Post Name” است. این ساختار به شما امکان می دهد از کلمات کلیدی در URL خود استفاده کنید که می تواند به بهبود رتبه وب سایت شما کمک کند. شما می توانید با رفتن به تنظیمات > پیوندهای ثابت در داشبورد وردپرس، ساختار پیوند ثابت وب سایت خود را تغییر دهید.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : سئو خارجی Off-Page SEO چیست – راهنمای مبتدیان سئو

۵ . بهینه سازی تگ عنوان و توضیحات متا

تگ های عنوان و توضیحات متا عناصر مهم HTML هستند که اطلاعاتی در مورد صفحات وب سایت شما در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهند. این عناصر همچنین در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر می شوند که می توانند بر نرخ کلیک تأثیر بگذارند. می‌توانید از افزونه‌هایی مانند Yoast SEO یا All in One SEO Pack برای بهینه‌سازی برچسب‌های عنوان و توضیحات متا استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در تگ های عنوان و توضیحات متا برای بهبود رتبه وب سایت ضروری است.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : آموزش سئو | انتخاب عنوان مناسب برای پست در سایت

۶ . از تگ های عنوان استفاده کنید

تگ های عنوان (H1، H2، H3 و غیره) تگ های HTML هستند که برای ساختاربندی محتوا و نشان دادن اهمیت آن استفاده می شوند. موتورهای جستجو از تگ های عنوان برای درک محتوای وب سایت شما و بهبود رتبه آن استفاده می کنند. شما باید از تگ های عنوان برای ساختار محتوای خود استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی اصلی شما در تگ H1 گنجانده شده است. با این حال، باید از استفاده از چندین تگ H1 در یک صفحه اجتناب کنید.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : سئو تکنیکال Technical SEO چیست – راهنمای مبتدیان سئو

۷ . بهینه سازی تصاویر

تصاویر بخش مهمی از طراحی وب سایت هستند، اما می توانند بر سئو وب سایت شما نیز تأثیر بگذارند. شما می توانید تصاویر خود را با کاهش اندازه، استفاده از نام فایل های توصیفی و افزودن متن جایگزین بهینه سازی کنید. متن جایگزین توصیف تصویری است که زمانی که تصویر نمایش داده نمی شود ظاهر می شود. افزودن متن جایگزین مرتبط می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای وب سایت شما را درک کنند و رتبه آن را بهبود بخشند.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : بهترین روش بهینه سازی تصاویر برای وب سایت

۸ . از پیوند داخلی استفاده کنید

پیوند داخلی، عمل پیوند دادن به صفحات دیگر در وب سایت شما است. پیوند داخلی می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا ساختار وب سایت شما و روابط بین صفحات را درک کنند. همچنین می تواند به کاربران کمک کند تا در وب سایت شما حرکت کنند و محتوای مرتبط را کشف کنند.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : لینک داخلی چیست و چه فایده ای دارد؟

۹ . اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای موتورهای جستجو قابل مشاهده است

نهمین چیزی که باید در چک لیست فنی سئو بررسی کنید این است که آیا موتورهای جستجو قادر به یافتن سایت وردپرس شما هستند یا خیر.

شما به سادگی می توانید site:example.com را در موتور جستجو وارد کنید و ببینید آیا وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود یا خیر. فقط «example.com» را با دامنه خود جایگزین کنید.

technical wordpress seo framework checklist 01 - چک لیست فنی سئو وردپرس در سال 2023

اگر سایت شما نمایش داده نمی شود، می توانید تنظیمات خواندن در وردپرس را بررسی کنید.

به صفحه تنظیمات » خواندن از پنل مدیریت وردپرس خود بروید. در مرحله بعد، به تنظیمات قابلیت مشاهده موتور جستجو بروید و مطمئن شوید که گزینه «Descourage search engines from indexing this site» علامت نخورده است.

technical wordpress seo framework checklist 02 - چک لیست فنی سئو وردپرس در سال 2023

این گزینه معمولاً در صورتی فعال می شود که وب سایت شما در حال ساخت باشد یا در حالت نگهداری قرار گرفته باشد.

۱۰ . مسائل مربوط به خزیدن و نمایه سازی را کشف کنید

اگر وب سایت شما برای موتورهای جستجو قابل مشاهده است، پس مهم است که بررسی کنید که محتوای شما خزیده شده و ایندکس شده باشد.

خزیدن فرآیندی است که در آن گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو وب سایت شما را کشف و درک می کنند. نمایه سازی فرآیندی است که در آن موتورهای جستجو اطلاعات مربوط به وب سایت شما را جمع آوری و ذخیره می کنند.

یک راه ساده برای بررسی مشکلات خزیدن و نمایه سازی، استفاده از ابزارهای وب مستر است. به عنوان مثال، کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان توسط گوگل است که عملکرد سایت شما را در نتایج جستجو نشان می دهد، به کشف اشکالات کمک می کند و به شما امکان می دهد سایت خود را به گوگل ارسال کنید.

اگر به ابزار وب مستر متصل نشده اید، راهنمای ما در مورد نحوه افزودن سایت وردپرس به کنسول جستجوی گوگل را ببینید.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : چرا مطالب سایت من در گوگل ایندکس نمیشود

در کنسول جستجوی گوگل، می‌توانید به گزارش «Pages» بروید. در اینجا، صفحاتی را مشاهده خواهید کرد که ایندکس شده اند و ایندکس نشده اند.

technical wordpress seo framework checklist 03 - چک لیست فنی سئو وردپرس در سال 2023

در مرحله بعد، می توانید به گزارش “Why pages aren’t indexed” به پایین بروید.

کنسول جستجوی گوگل به شما خطاهای خزیدن و نمایه سازی در وب سایت شما را نشان می دهد و اینکه کدام صفحات تحت تأثیر آنها قرار می گیرند. سپس می توانید این مشکلات را حل کنید تا صفحات وب شما در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند.

technical wordpress seo framework checklist 04 - چک لیست فنی سئو وردپرس در سال 2023

علاوه بر این، می‌توانید مشکلات فهرست‌بندی و خزیدن را برای URL‌های جداگانه بررسی کنید.

به سادگی پیوند صفحه را در ابزار بازرسی URL در بالا وارد کنید. سپس Google Search Console گزارشی در مورد اینکه آیا URL ایندکس شده و در Google است به شما نشان می دهد.

technical wordpress seo framework checklist 05 - چک لیست فنی سئو وردپرس در سال 2023

اگر اینطور نیست، پیام «URL is not on Google» را خواهید دید. برای رفع این مشکل، می‌توانید روی دکمه «Request Indexing» کلیک کنید تا Google بتواند صفحه شما را بخزد و ایندکس کند.

۱۱ . مطمئن شوید که وب سایت شما با HTTPS ایمن است

نکته مهم دیگری که باید از دیدگاه چارچوب فنی سئو بررسی شود این است که آیا وب سایت شما ایمن است یا خیر.

گوگل و سایر موتورهای جستجو به سایت هایی که از HTTPS استفاده می کنند بر سایت هایی که از HTTP استفاده می کنند ترجیح می دهند. برای ایمن سازی سایت خود، به یک گواهی SSL برای رمزگذاری ارتباط بین سرور وب سایت خود و مرورگر کاربر نیاز دارید.

می‌توانید این را با جستجوی علامت قفل در نوار جستجوی مرورگر خود در بالا بررسی کنید.

technical wordpress seo framework checklist 06 - چک لیست فنی سئو وردپرس در سال 2023

اکثر شرکت های میزبان وردپرس اکنون SSL رایگان را با تمام برنامه های خود ارائه می دهند. می توانید از میزبان خود بخواهید که ببیند آیا آن را ارائه می دهد یا خیر.

۱۲ . لینک های شکسته را پیدا و رفع کنید

لینک های شکسته برای چارچوب سئو وب سایت شما مضر است و بر تجربه کاربری شما تأثیر منفی می گذارد. اینها لینک هایی هستند که دیگر وجود ندارند و خطای ۴۰۴ را برمی گردانند.

از آنجایی که خزنده های موتورهای جستجو با دنبال کردن لینک های داخلی صفحات مختلفی را در وب سایت شما پیدا می کنند. یک لینک خراب می تواند آنها را از کشف محتوای جدید باز دارد. در نتیجه، ممکن است صفحه شما در نتایج جستجو ایندکس نشود.

به طور مشابه، اگر بازدیدکننده ای روی پیوندی کلیک کند و نتواند صفحه مورد نظر خود را پیدا کند، ممکن است از وب سایت شما خارج شود.

۱۳ . به دنبال نسخه های تکراری سایت خود باشید

مهم است که گوگل و سایر موتورهای جستجو فقط یک نسخه از وب سایت شما را ایندکس کنند.

وب سایت شما می تواند نسخه های مختلفی داشته باشد، اما همه آنها باید به یک نسخه اشاره کنند. به عنوان مثال، می توانید سایتی داشته باشید که دارای نسخه www و غیرwww یا نسخه HTTP و HTTPS باشد:

https://www.example.com
https://example.com
http://www.example.com
http://example.com

چه نسخه www یا غیرwww را انتخاب کنید، همه URL ها باید به URL اصلی وردپرس هدایت شوند. در غیر این صورت، گوگل هر نسخه را به عنوان یک وب سایت متفاوت در نظر می گیرد.

این می تواند بر رتبه بندی کلی SEO شما تأثیر منفی بگذارد. موتورهای جستجو نمی دانند کدام نسخه را فهرست کنند و ممکن است باعث ایجاد مشکلات محتوای تکراری شود.

می توانید با رفتن به تنظیمات » عمومی از داشبورد وردپرس، URL اصلی سایت خود را بررسی کنید. سپس به آدرس وب در فیلدهای «نشانی وردپرس (URL)» و «نشانی سایت (URL)» نگاه کنید.

technical wordpress seo framework checklist 07 - چک لیست فنی سئو وردپرس در سال 2023

۱۴ . از ساختارهای URL مناسب SEO استفاده کنید

پس از تنظیم یک URL اصلی برای موتورهای جستجو برای فهرست، اکنون می توانید ساختار URL وب سایت خود را بررسی کنید.

ساختار URL نقش مهمی در سئو شما دارد. داشتن یک ساختار URL مناسب سئو به گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو کمک می کند تا به راحتی صفحات شما را بخزند و محتوای شما را درک کنند.

در اینجا نمونه ای از ساختار URL بد است:

https://www.example.com/category.php?id=42012

در عوض، باید از URL هایی استفاده کنید که محتوا را توصیف می کنند، مانند:

https://www.example.com/blog/how-to-start-a-wordpress-website
نکته حرفه ای: اعداد را نیز در اسلاگ URL خود وارد نکنید. به این ترتیب می توانید محتوای خود را در آینده به روز کنید

۱۵ . نقشه سایت XML را ایجاد کنید و آنها را به موتورهای جستجو ارسال کنید

یکی دیگر از بخش های مهم چارچوب فنی سئو این است که موتورهای جستجو را آسان تر می کند تا محتوای شما را پیدا کند. یکی از راه هایی که می توانید این کار را انجام دهید، ایجاد نقشه سایت XML است.

به موتورهای جستجو در مورد صفحات مهم وب سایت شما می گوید. به این ترتیب، ربات های موتور جستجو می توانند سایت شما را سریعتر بخزند و محتوای شما را فهرست کنند. در حالی که نقشه سایت رتبه شما را افزایش نمی دهد، روند کلی خزیدن و نمایه سازی را بهبود می بخشد.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : نحوه اضافه کردن نقشه RSS سایت در وردپرس (راه آسان)

۱۶ . از نشانه گذاری طرحواره برای نتایج غنی استفاده کنید

مورد بعدی چارچوب فنی سئو که باید بررسی کنید نشانه گذاری طرحواره است. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما و نحوه نمایش آن در نتایج جستجو را بهتر درک کنند.

می‌توانید از نشانه‌گذاری طرح‌واره برای دستور العمل‌ها، نظرات، رویدادها، سازمان‌ها، پرسش‌های متداول، پست‌های وبلاگ، صفحات محصول، مکان‌های متعدد برای مشاغل محلی و موارد دیگر استفاده کنید.

موتورهای جستجو می توانند از این اطلاعات استفاده کرده و نتایج غنی را نمایش دهند. همچنین به گرفتن قطعه های ویژه گوگل کمک می کند، که می تواند کلیک ها و ترافیک ارگانیک را افزایش دهد.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : نحوه افزودن اسکیما در وردپرس و ووکامرس

۱۷ . فایل Robots.txt خود را برای سئو بهینه کنید

Robots.txt یک فایل متنی است که دستورالعمل هایی را برای ربات های موتور جستجو در مورد نحوه خزیدن وب سایت شما مشخص می کند. شما می توانید بگویید که در هنگام خزیدن کدام صفحات را خزیده و کدام صفحات را رد کنید.

در اینجا یک فایل robots.txt معمول یک سایت وردپرس آورده شده است :

User-Agent: *
Allow: /wp-content/uploads/
Disallow: /wp-admin/
Disallow: /readme.html
Disallow: /refer/
  
Sitemap: http://www.example.com/post-sitemap.xml
Sitemap: http://www.example.com/page-sitemap.xml

افزودن یک فایل robots.txt به ذخیره سهمیه خزیدن کمک می کند. خزنده موتور جستجو تعداد معینی از صفحات را در طول یک جلسه می خزد. اگر خزیدن تمام صفحات سایت شما را به پایان نرسانند، در جلسه بعدی خزیدن را از سر خواهند گرفت.

این می تواند نمایه سازی محتوای شما را کند کند و پس از مدتی تاخیر در نتایج جستجو ظاهر می شود. به همین دلیل است که بهینه سازی فایل robots.txt جزء مهمی از چارچوب فنی سئو وردپرس است.

می توانید صفحات غیرضروری مانند ناحیه مدیریت وردپرس، پوشه تم، فایل های افزونه و موارد دیگر را غیرمجاز کنید. به این ترتیب، می‌توانید سهمیه خزیدن را ذخیره کنید و به ربات‌های موتور جستجو اجازه می‌دهید تا صفحات بیشتری را بخزند.

از طرف دیگر، می توانید نقشه های سایت و سایر صفحات مهم را به robots.txt اضافه کنید. به این ترتیب، موتورهای جستجو در سریع ترین زمان ممکن آنها را خزیده و فهرست می کنند.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : آموزش کامل بهینه سازی فایل Robot.txt برای بهبود سئو سایت

۱۸ . مطمئن شوید که گوگل سایت شما را برای بدافزار پرچم گذاری نکرده باشد

یکی دیگر از موارد مهم چک لیست فنی سئو وردپرس این است که مطمئن شوید سایت شما توسط گوگل برای بدافزار یا نرم افزارهای ناخواسته علامت گذاری نشده است.

اگر وب سایت شما یک خطر امنیتی برای کاربران است، گوگل پیام هشدار زیر را نشان می دهد:

technical wordpress seo framework checklist 08 - چک لیست فنی سئو وردپرس در سال 2023

این می تواند برای سئوی وردپرس شما واقعاً بد باشد. این باعث می‌شود افراد از بازدید از وب‌سایت شما دور شوند و بر رتبه‌بندی و ترافیک کلی وب‌سایت شما تأثیر بگذارد.

برای اسکن فایل های مخرب در وب سایت خود، می توانید از یک اسکنر امنیتی وردپرس استفاده کنید. در آذردیتا، ما از Sucuri استفاده می کنیم زیرا بهترین فایروال و افزونه امنیتی وردپرس است. آسیب‌پذیری‌هایی مانند بدافزار، تزریق هرزنامه، کدهای مخرب را بررسی می‌کند و به پاکسازی وب‌سایت کمک می‌کند.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : راه های افزایش امنیت وردپرس – بررسی چند راه ساده و آسان

۱۹ . از رندر سمت سرور در مقابل رندر سمت مشتری استفاده کنید

یکی دیگر از بهترین روش های فنی سئو این است که اطمینان حاصل کنید که جاوا اسکریپت سایت شما در سمت سرور و نه در سمت مشتری ارائه می شود.

رندر سمت سرور زمانی است که فایل های جاوا اسکریپت در سرور وب سایت رندر می شوند. در حالی که رندر سمت کلاینت زمانی است که فایل های جاوا اسکریپت در مرورگر کاربر رندر می شوند.

رندر سمت مشتری برای تجربه کاربری و سئو سایت شما مضر است. تمام بار بارگذاری سریع سایت شما بر دوش بازدید کننده می افتد. به علاوه، ربات‌های موتور جستجو از منابع جاوا اسکریپت برای خزیدن و فهرست‌بندی محتوای شما استفاده می‌کنند. این می تواند منجر به نادیده گرفتن محتوای جاوا اسکریپت توسط خزنده ها شود و در فهرست موتور جستجو لحاظ نشود.

با رندر سمت سرور، سرور وب سایت شما تضمین می کند که همه چیز به سرعت بارگیری می شود. به این ترتیب، تجربه کاربری بهتر، سرعت بارگذاری سریع‌تر صفحه و کاهش خطر از دست رفتن محتوا از فهرست‌سازی را به دست می‌آورید.

یکی از راه های اطمینان از اینکه جاوا اسکریپت در سرور سایت شما رندر می شود، اجرای تست سرعت سایت است. اگر سرعت وب سایت شما پایین است، ممکن است به دلیل این مشکل باشد. همچنین می توانید به صفحات خزیده شده در کنسول جستجوی گوگل نگاه کنید و ببینید آیا گوگل در حین خزیدن محتوایی را از دست داده است یا خیر. اگر اینطور بود، ممکن است به دلیل مشکلات سئو مربوط به جاو اسکریپت باشد.

خودشه. شما به انتهای لیست رسیدید. نیازی نیست که تمام نکات در چارچوب فنی سئو را یکباره مرور کنید. به سادگی یک مرحله در یک زمان پیش بروید و راه خود را در لیست دنبال کنید.

یکی دیگر از مجموعه آموزش های وردپرس به اتمام رسید. امیدواریم این آموزش به جهت یادگیری و شناخت چک لیست فنی سئو وردپرس در سال ۲۰۲۳ که باید از آن اجتناب کرد، برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد؛ اگر شما نیز موردی که باید در بررسی جدید ترین چارچوب فنی سئو در سال ۲۰۲۳ در نظر داشت، می‌دانید میتوانید آن را در بخش کامنت ها مطرح کنید تا با نام شما این مقاله بروزرسانی گردد؛ همچنین ممکن است مقاله راهنمای خرید هاست برای وردپرس نیز برای شما کاربردی و مفید باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا