سئو و بهینه سازیسیستم مدیریت محتواوردپرس

آموزش نحوه اضافه کردن نقشه RSS سایت در وردپرس (به کمک افزون AIOS)

ساخت نقشه RSS سایت

آیا به دنبال اضافه کردن نقشه RSS سایت در وردپرس هستید؟

نقشه RSS به موتور جستجوی گوگل کمک می کند محتوای جدید وب سایت شما را فهرست کند و سریعتر به روز شود. گوگل استفاده از نقشه سایت RSS را در ترکیب با نقشه سایت XML برای حداکثر نتایج سئو توصیه می کند.

در این مقاله نحوه اضافه کردن آسان نقشه RSS سایت در وردپرس بدون هیچ کدی را توضیح خواهیم داد.

نقشه RSS سایت چیست؟

بر خلاف نقشه XML سایت سنتی که معمولاً بزرگ هستند، نقشه RSS سایت کوچک است زیرا فقط حاوی آخرین به روز رسانی های سایت شما است.

Google نقشه‌های سایت RSS را بیشتر بررسی می‌کند که به به‌روزرسانی محتوای شما کمک می‌کند سریع‌تر ایندکس شود و رتبه‌بندی سئوی وردپرس شما را بهبود بخشد.

یک راه خوب برای فکر کردن در مورد آن این است که نقشه های سایت XML شما اطلاعاتی را در مورد تمام پست ها و صفحات وب سایت شما به گوگل می دهد. در حالی که نقشه RSS سایت گوگل را در محتوایی که اخیراً به روز شده است به روز می کند.

برای خزیدن بهینه، گوگل استفاده از نقشه XML سایت و نقشه RSS سایت را توصیه می کند.

wordpress rss sitemap example 01 - آموزش نحوه اضافه کردن نقشه RSS سایت در وردپرس (به کمک افزون AIOS)

بسته به نوع وب سایتی که دارید، ممکن است بخواهید یک نقشه سایت ویدیویی و نقشه سایت خبری را در کنار نقشه RSS سایت برای حداکثر مزایای سئو سایت وردپرسی اضافه کنید.

با این گفته، بیایید نگاهی به نحوه اضافه کردن نقشه RSS سایت در وردپرس بیندازیم.

نحوه اضافه کردن نقشه RSS سایت در وردپرس

ساده ترین راه برای اضافه کردن نقشه RSS سایت در وردپرس استفاده از افزونه All in One SEO است. این بهترین افزونه سئو وردپرس است که توسط بیش از ۳ میلیون وب سایت استفاده شده است.

ما از نسخه پریمیوم AIOSEO در وبلاگ اذردیتا برای بهبود رتبه بندی SEO خود استفاده می کنیم، اما ویژگی نقشه RSS سایت در نسخه رایگان نیز موجود است.

wordpress rss sitemap example 02 - آموزش نحوه اضافه کردن نقشه RSS سایت در وردپرس (به کمک افزون AIOS)

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه All in One SEO را نصب و فعال کنید.

برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

پس از فعال‌سازی، از شما خواسته می‌شود تا از طریق ویزارد مراحل را دنبال کنید. برای مبتدیان بسیار مناسب است و به شما کمک می کند تا تنظیمات مناسب را تنظیم کنید.

برای فعال کردن نقشه RSS سایت در وردپرس، باید به صفحه تنظیمات AIOSEO » Sitemaps بروید و روی تب RSS Sitemap کلیک کنید.

به سادگی گزینه enable Sitemap را تغییر دهید، و تمام.

wordpress rss sitemap example 03 - آموزش نحوه اضافه کردن نقشه RSS سایت در وردپرس (به کمک افزون AIOS)

شما با موفقیت نقشه RSS سایت را در وردپرس اضافه کردید. می توانید روی دکمه Open RSS Sitemap کلیک کنید تا ببینید نقشه سایت RSS شما چگونه به نظر می رسد.

همچنین می توانید به لینک زیر بروید :

https://yoursite.com/sitemap.rss

هنگامی که آن را فعال کردید، باید نقشه RSS سایت را در کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید. روند ارسال نقشه سایت RSS شبیه به نحوه اضافه کردن نقشه xml سایت است و تفاوتی با آن ندارد.

wordpress rss sitemap example 04 - آموزش نحوه اضافه کردن نقشه RSS سایت در وردپرس (به کمک افزون AIOS)

همانطور که در تصویر بالا می بینید، گوگل نقشه RSS سایت را سریعتر از نقشه XML عمومی سایت می خواند.
به همین دلیل است که ما قویاً توصیه می کنیم این ویژگی را فعال کنید تا از مزیت سئو رقابتی برخوردار شوید.

 

ویژگی مهمی که باید راحب افزونه AIOSEO بدانید

و همچنین لازم است بدانید، AIOSEO یک افزونه قدرتمند سئو وردپرس با تمام ویژگی هایی است که برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجوی خود به آن نیاز دارید.

فناوری نقشه RSS سایت برای مدت طولانی وجود داشته است، اما بسیاری از صاحبان وب سایت نمی دانند چگونه از آن استفاده کنند. به این دلیل که اکثر سازندگان وب سایت و افزونه های سئو وردپرس این ویژگی را ندارند.

AIOSEO مخفف All in One SEO جامع ترین ابزار سئو است، بنابراین با ویژگی نقشه RSS سایت همراه با ده ها ویژگی دیگر نیز همراه است.

هنگامی که وبلاگ اذردیتا را از افزونه Yoast به افزونه AIOSEO تغییر دادیم، شاهد افزایش رتبه بندی SEO و ترافیک وب سایت خود بودیم. ما معتقدیم که دلیل بزرگ آن ویژگی نقشه RSS سایت است زیرا به ایندکس شدن سریع‌تر به‌روزرسانی‌های محتوای ما کمک می‌کند.

در ماه های اخیر، مایکروسافت پروتکل IndexNow را برای افزایش سرعت سئو راه اندازی کرده است. در حال حاضر این فقط توسط Bing و Yandex استفاده می شود، بنابراین ما از نقشه IndexNow و RSS سایت برای سرعت بخشیدن به نتایج SEO خود استفاده می کنیم.

خبر خوب این است که AIOSEO اولین افزونه سئو وردپرس بود که پشتیبانی از IndexNow را نیز اضافه کرد، زیرا آنها در خط مقدم تغییرات سئو باقی می مانند.

 

یکی دیگر از مجموعه آموزش های وردپرس به اتمام رسید. امیدواریم این آموزش به جهت نحوه اضافه کردن نقشه RSS سایت در وردپرس برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد؛ اگر شما نیز راهکاری برای ساخت نقشه RSS سایت به روشی آسانتر بلدید میتوانید آن را در بخش کامنت ها مطرح کنید تا با نام شما این مقاله بروزرسانی گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا