آذردیتاآموزش های دایرکت ادمینآموزش های سی پنلاخبارسئو و بهینه سازیمیزبانی وب
موضوعات داغ

مقایسه هاست ایران و هاست اروپا

تفاوت هاست ایران و هاست خارج

شاید یکی از پر تکرارترین سوالات کاربران عزیز این مجموعه در بحث خرید هاست این است که کدام هاست را انتخاب کنیم ایران یا اروپا؟در ادامه به مقایسه هاست ایران با اروپا و هاست ایرانی و

اصلا چه تفاوت هایی باهم دارند؟
ما در این مقاله به برخی از سوالات شما عزیزان پاسخ می دهیم تا با آگاهی بیشتری هر سرویسی را که می خواهید انتخاب کنید.

سوال های رایج در مورد هاست های ایران و اروپا

good host - مقایسه هاست ایران و هاست اروپا

آیا هاست ایران فقط با دامنه ملی قابل دسترس است؟

در پاسخ باید بگوییم خیر! اگر شما هاستی را تهیه می کنید جدا از این که لوکیشن سرور در کدام کشور است می توانید هر دامنه ای را روی آن قرار دهید و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

یشن سرور در کدام کشور است می توانید هر دامنه ای را روی آن قرار دهید و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

آیا با وجود تحریم های سی پنل در هاست لینوکس ایران از این کنترل پنل استفاده می شود؟

بله! یکی از محبوبترین پنل های هاست های لینوکس سی پنل است که محبوبیت خیره کننده ای دارد بخاطر استفاده آسان از آن و مدیریت بی نظیرش! مجموعه آذردیتا روش ها و متدهایی را به کار می گیرد تا این تحریم ها دور زده شوند و مشکلی پیش نیاید بنابراین هاست های حرفه ای ایران با سی پنل مدیریت می شود.

آیا در صورت استفاده از هاست های اروپا امکان تحریم از طرف دیتاسنتر وجود دارد؟

در مورد بحث تحریم دیتاسنتر ها باید گفت ما با چندین سال سابقه در زمینه هاستینگ نهایت تلاش خود را کرده ایم که ضریب ریسک این اتفاق را تقریبا به صفر برسانیم! البته که همیشه باید جوانب احتیاط را رعایت کرد برای همین بک آپ های سایت های شما عزیزان هر هفته در سرورهای جدا از دیتاسنتر های اروپا نگه داری می شود که اگر اتفاقی افتاد بدون مشکل در سریعترین زمان ممکن سرویس ها مجدد در دسترس قرار بگیرند.

آیا هاست ایران برای کاربران خارج از ایران قابل مشاهده نیست؟

در پاسخ این سوال که تقریبا سوال پرتکراری است باید عرض کنیم اینکه سرور شما در کجا نگه داری می شود چه ایران یا اروپا تفاوتی ندارد و هرکسی که به شبکه جهانی اینترنت متصل باشد می تواند سایت شما را مشاهده کند.

سرعت کدام سرویس بیشتر است ایران یا اروپا؟

تقریبا سوال ساده ای است که هر کسی می تواند با کمی فکر به آن پاسخ دهد! سرور هاست ایران در کشورمان قرار دارد بنابراین به ما نزدیک تر است! این خود دلیلی بر افزایش سرعت این سرویس ها می باشد و برای کاربران داخلی با سرعت بهتری لود می شود. و برای کاربرانی که از وی پی ان استفاده میکنند یا خارج از کشور هستند کمی کندتر است این کندی در حدی نیست که خیلی مشخص باشد.

سخت افزار سرور های اروپا بهتر است یا ایران؟

به دلیل مشکلات ارزی کشور و بحث تحریم ها طبیعی است که از نظر سخت افزاری سرور های ایران کمی ضعیف تر باشند نباید فراموش کنیم در کشور های اروپایی هزینه سخت افزار های نسبتا پایین است برای همین در این مقوله سرور های اروپا کمی بهتر هستند البته نه در حدی که تفاوت خاصی را مشاهده کنید.

پایداری کدام بهتر است ایران یا اروپا؟

خوب حتما بهتر می دانید اینترنت در کشورهای اروپایی در بهترین سطح است و دیتاسنتر های اروپا از اینترنت های پرسرعتی استفاده می کنند بنابراین می شود گفت پایداری بهتری نسبت به ایران دارند! البته این ذهنیت ایجاد نشود که سایت های ایرانی با قطعی روبه رو می شوند! خیر بلکه کاملا در دسترس هستند و مشکلی ایجاد نخواهد شد فقط صرفا این مقایسه ی زیرساخت های اینترنت ایران با اروپا بود.

مقایسه هاست ایران با اروپا سرعت پورت سرور آنها :

منظور از سرعت پورت در هاست های ایران و خارج از ایران، سرعت اینترنتی هست که در اختیار سرور ها قرار میگیره، همانطور که شما هم میدانید سرعت اینترنت متصل به سرور های خارج از کشور بسیار بالاتر از سرعت اینترنت سرور های داخل ایران میباشد، بنابراین وب سایت های بر روی هاست های خارج از کشور معمولا میتوانند سرعت و پایداری بسیار بالاتری را نسبت به سایت هایی که بر روی هاست ایران هستند داشته باشند.

قیمت سرویس ها تفاوتی دارد؟

خیر! در قیمت گذاری مجموعه آذردیتا همیشه شرط اول انصاف بوده است و قیمت ها همیشه با توجه به کیفیت سرویس ها تعیین می شوند بنابراین هاست اروپا و ایران چون از نظر کیفی تفاوت آنچنانی ندارند بنابراین قیمت های برابری دارند.

در بحث سئو کدام هاست بهتر است؟

سئو به عوامل خیلی زیادی بستگی دارد اما دو عامل بسیار مهم همیشه در وضعیت سئو وب سایت ها در موتور های جستجو حائز اهمیت است. عامل اول پایداری و در دسترس بودن همیشگی سایت و عامل دوم امکان دسترسی آسان به صفحات سایت توسط ربات های موتور های جستجوگر هست، حالا اگر بخواهیم هاست ایران و خارج از ایران را از نظر سئو مقایسه کنیم با توجه به این که ساختار شبکه ای داخل هاست های ایران به گونه ای است که بعضی اوقات ارتباط سرورهای ایران با شبکه جهانی اینترنت خارج از کشور قطع میشود و فقط از طریق اینترانت در دسترس قرار میگیرد ممکن است در آن زمان ها گوگل و سایر موتور های جستجو نتوانند از خارج کشور وارد سایت شما بشوند، همچنین باتوجه به این که بیشتر سرور های گوگل در کشور های اروپایی هست و هاست های ایران داخل کشور ایران میزبانی میشود معمولا سرعت برقراری ارتباط گوگل با سایت های ایرانی به دلیل مسافت خیلی زیادی که اطلاعات باید رد و بدل بشوند مقداری پایین است.

بنابراین اگه سئو سایت برای شما خیلی مهم است برخلاف عقیده بسیاری از کاربران که اظهار دارند هاست ایران برای سئو بهتر است، ما به شما توصیه می کنیم به دلیل کیفیت شبکه بالاتر داخل سرویس های خارج از کشور، حتما از هاست خارجی استفاده کنید.

نتیجه گیری مقایسه هاست ایران با اروپا :

در واقع این نیاز کلی وب سایت شماست که تعیین میکند هاست ایران برای شما مناسب است یا هاست خارج از ایران، بسیاری از مشتریان تصور میکنند هاست ایران تفاوت چشمگیری در سرعت نسبت به هاست خارج از ایران دارد اما در واقع اینطور نیست چون اگر شما یک هاست خارجی با کیفیت هم تهیه کنید همواره می توانید سرعت بسیار بالایی را تجربه کنید، به طور کلی اگر سایت دولتی یا سازمانی ندارید و اجباری به استفاده از هاست های داخلی ندارید بهتر است که از هاست های خارجی استفاده کنید و هموراه دقت کنید که انتخاب یک شرکت هاستینگ خوب چه برای هاست ایران و چه برای هاست خارج از ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مجموعه آذردیتا این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که هر وقت خواستند بین سرورهای شرکت جابه جا شوند یعنی اگر هاست ایران دارند و تمایل دارند سایت خود را در هاست اروپا قرار دهند یا بر عکس، فقط کافیست اطلاع دهند بدون دریافت هزینه این انتقال صورت می پذیرد.

با توجه به مواردی که ذکر شد در نهایت تصمیم با شماست که چه سرویسی را انتخاب می کنید.

حتما تجربیات خود را در مورد کار با هاست ایران و هاست خارج در قسمت نظرات این پست با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

خرید هاست (میزبانی وب )

آپتایم بسیار بالا ۹۹.۹% UPTIME
استفاده از هارد های پرسرعت SSD DC و SSD NVMe
استفاده از آخرین نسل سخت افزارهای قدرتمند و منابع بسیار بالا
دیتاسنتر های معتبر با پورت اتصالی ۱ گیگابیت اختصاصی و کیفیت پورت بالا
دارای فایروال و آنتی دیداس لایه ۷ سخت افزاری از سمت دیتاسنتر و قابلیت دفع حملات تا ۱۰۰ گیگابیت
امتیاز کاربران: ۴.۷۹ ( ۳۵ رای)
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴۰ میانگین: ۴.۸]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا