سیستم مدیریت محتواوردپرس

نحوه رفع ارور Your PHP Installation Appears to Be Missing the MySQL Extension Which Is Required by WordPress در وردپرس

آموزش رفع ارور MySQL در وردپرس به صورت جامع

ممکن است هنگام نصب وردپرس و یا تلاش برای ورود به سایت وردپرسی خود با ارور Your PHP Installation Appears to Be Missing the MySQL Extension Which Is Required by WordPress در وردپرس مواجه شوید که به دلیل مشکل در MYSQL هاست شما میباشد.

همانطور که مشاهده میکنید این یک ارور اساسی است و قطعا دیگر امکان ورود به سایت خود را نخواهید داشت ولی در این مقاله از وبلاگ آذردیتا، ما به شما نحوه رفع ارور MySQL در وردپرس را به صورت جامع آموزش خواهیم داد.

دلیل ارور WordPress Missing MySQL Extension در وردپرس چیست ؟

php installation missing mysql extension required by wordpress 04 - نحوه رفع ارور Your PHP Installation Appears to Be Missing the MySQL Extension Which Is Required by WordPress در وردپرس

همانطور که در مقدمه ذکر شد، پیام خطا “Your PHP installation appears to be missing the MySQL extension which is required by WordPress” ناشی از یک قطعه کد خراب یا اسکریپت اسیب دیده از سمت سرور یا هاست شما رخ میدهد.

به زبانی ساده، این خطا به این معنی است که پی اچ پی در هاست شما دارای افزونه لازم برای اتصال سایت وردپرس به پایگاه داده MySQL ندارد.

دو دلیل اصلی وجود دارد که این ممکن است دلیل رخ دادن این ارور وردپرسی باشد :

۱ . شما از نسخه قدیمی وردپرس و نسخه PHP هفت به بالا استفاده میکنید

اگر شما از نسخه بسیار قدیمی وردپرس با نسخه مدرن PHP استفاده می کنید، ممکن است این خطا روبرو شوید زیرا PHP 7.0 از مزایای MySQL به دلیل MySQLI محروم شده است. یعنی، پی اچ پی نسخه ۷ به بالا دیگر شامل فرمت MySQL نیست که هسته وردپرس قدیمی به دنبال آن است.

به زبانی ساده، این دو باهم هماهنگ نیستند و به همین دلیل خطا رخ میدهد.

۲ . اکستنشن MySQL در هاست شما فعال نیست یا درست پیکربندی نشده

دلیل دیگری که ممکن است این ارور رخ دهد، بد پیکربندی شدن اکستنشن MySQL میباشد که باعث ایجاد خطا “Your PHP installation appears to be missing the MySQL extension which is required by WordPress” شده است.


نحوه رفع ارور Your PHP Installation Appears to Be Missing the MySQL Extension Which Is Required by WordPress در وردپرس

حالا که می دانید چه دلیلی باعث رخ دادن این ارور است، بیایید به برخی نکات برای چگونگی رفع مشکل و حل مسئله برویم.

۱ . نسخه پی اچ پی هاست خود را بررسی کنید

اولین گام برای تشخیص این مسئله این است که بدانید کدام نسخه از PHP در هاست وردپرس شما در حال اجرا است.

برای بررسی این مورد، با استفاده از FTP به سرور سایت وردپرس خود متصل شوید. شما می توانید مدارک FTP خود را از میزبان وب خود دریافت کنید و همچنین نیاز به یک سرویس گیرنده FTP مانند فایل زیلا دارید.

اگر میزبان شما از cPanel استفاده می کند، می توانید از همان کنترل پنل سی پنل استفاده کنید.

هنگامی که شما به هاست خود متصل هستید، یک فایل جدید به نام phpinfo.php را در دایرکتوری ریشه سایت وردپرس خود یعنی (“public_html”) ایجاد کنید. این باید همان پوشه ای باشد که شامل فایل WP-Config.php شما باشد.

سپس فایل را ویرایش کرده و قطعه کد زیر را اضافه کنید :

<?php
phpinfo();
?>

هنگامی که فایل را ذخیره می کنید، به YourSite.com/phpinfo.php بروید، مطمئن شوید که با نام دامنه واقعی خود را جایگزین “YourSite.com” کنید.

شما باید یک صفحه را ببینید که بسیاری از اطلاعات مختلف در مورد پیکربندی پی اچ پی را در سرور شما نمایش می دهد. به قسمت “Core” بروید و سپس در بخش “PHP Version” میتوانید نسخه عددی پی اچ پی نصب شده بر روی هاست را مشاهده کنید.

php installation missing mysql extension required by wordpress 01 - نحوه رفع ارور Your PHP Installation Appears to Be Missing the MySQL Extension Which Is Required by WordPress در وردپرس

اگر نسخه پی اچ پی شما با “۷” شروع می شود، معمولا به این معنی است که شما نیاز به به روز رسانی نرم هسته وردپرس دارید. از سوی دیگر، اگر شما هنوز از ۵ استفاده می کنید، ممکن است نیاز به آپگرید کردن و یا تغییر نسخه PHP داشته باشید.

شاید این مقاله برای شما کاربردی باشد : آموزش تغییر ورژن PHP در هاست سی پنل و دایرکت ادمین

پیشنهاد نویسنده در زمان نگارش این مقاله : همیشه نسخه PHP شما بر روی ۷.۴ و از آخرین نسخه وردپرس استفاده نمایید.

۲ . هسته وردپرس را آپدیت کنید

اگر سرور شما از پی اچ پی نسخه ۷ به بالا استفاده می کند، احتمالا علت این خطا این است که شما یک نسخه قدیمی از وردپرس را اجرا می کنید. اگر از نسخه وردپرس نسخه ۳.۹ یا پایین تر استفاده می کنید، ممکن است این خطا را دریافت کنید.

بنابراین تنها راه رفع ارور Your PHP installation appears to be missing the MySQL extension which is required by WordPress در وردپرس ، بروزرسانی هسته وردپرس است. همچنین با اینکار امنیت و سرعت سایت شما نیز بهتر خواهد شد.

برای بروزرسانی هسته وردپرس به صورت خودکار میتوانید به ادرس “Yoursite.com/wp-admin/update-core.php” وارد شوید و از بخش پیشخوان وردپرسی، هسته وردپرس خود را آپدیت نمایید. همچنین مطمئن شوید که با نام دامنه واقعی خود را جایگزین “YourSite.com” کنید.

php installation missing mysql extension required by wordpress 02 - نحوه رفع ارور Your PHP Installation Appears to Be Missing the MySQL Extension Which Is Required by WordPress در وردپرس

۳ . بررسی کنید که آیا افزونه MySQL نصب شده است یا خیر

اگر سرور هنوز از PHP 5.6 یا کمتر استفاده می کند، ممکن است هاست شما افزونه MySQL مورد نیاز وردپرس را نداشته باشد.

برای بررسی اینکه آیا این مورد وجود دارد یا خیر، به فایل phpinfo.php که در مرحله ۱ در هاست خود بارگذاری کرده اید، بازگردید.

به دنبال بخشی به نام mysql یا mysqli باشید.

اگر اکستنشن MySQL نصب شده است، باید یک شماره نسخه را در کنار آیتم Client API library version مشاهده کنید :

php installation missing mysql extension required by wordpress 03 - نحوه رفع ارور Your PHP Installation Appears to Be Missing the MySQL Extension Which Is Required by WordPress در وردپرس

اگر نمی توانید این اطلاعات را پیدا کنید، به این معنی است که اکستنشن MySQL نصب نشده است. بهترین راه حل معمولاً این است که با کارکنان پشتیبانی هاستینگ خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید آن را برای شما نصب کنند.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : بهترین روش افزایش سرعت وردپرس ۲۰۲۱ | هاست وردپرس

امیدواریم این مقاله به جهت رفع ارور Your PHP Installation Appears to Be Missing the MySQL Extension Which Is Required by WordPress در وردپرس به شما کمک کرده باشد همچنین میتوانید آموزش های وردپرس را نیز از متن لینک شده مطالعه کنید. به طور خلاصه بهترین کار به روز نگه داشتن نسخه پی اچ پی در هاست و همچنین هسته و افزونه های وردپرسی خود میباشد. این کارها به تنهایی به رفع کردن اکثر ارور های وردپرسی کمک شایانی خواهد کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۶ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا