سئو و بهینه سازی

آموزش سئو سایت | انتخاب عنوان مناسب برای پست در سایت

نحوه انتخاب عنوان مناسب سئو برای صفحات در سایت برای وردپرس

نوشتن عنوان مناسب صفحات برای افرادی که سئو کار می کنند مهارت اساسی است. چرا؟ زیرا برچسب عنوان یا تگ عنوان ( title tag ) اولین چیزی است که کاربر در نتایج جستجو مشاهده می کند و همچنین یکی از مهمترین عواملی است که گوگل برای تعیین موضوع یک صفحه استفاده می کند. برای آموزش سئو سایت حتما مقاله های مارا دنبال کنید

مواردی که در این مقاله به آن پرداخته ایم :

  • عنوان صفحه یا page title چیست؟
  • هدف از نوشتن عنوان سئو چیست؟
  • بررسی طول عنوان سئو در Yoast SEO چه کاری انجام می دهد؟
  • نحوه نوشتن عنوان با طول بهینه برای سئو
  • عبارت کلیدی در ارزیابی عنوان در Yoast SEO چه کاری انجام می دهد؟
  • نحوه استفاده از عبارت کلیدی در عنوان سئو
  • آیا باید برند خود را به عنوان سئو اضافه کنید؟
  • بهینه سازی عناوین صفحه پس از انتشار

عنوان صفحه یا page title چیست؟

یکی از ابتدایی ترین مراحل آموزش سئو سایت  شروع بصورت اصولی و از ریشه است. بیایید با اصول شروع کنیم. اگر به سورس کد یک صفحه نگاه کنید (روی صفحه کلیک راست کنید ، سپس گزینه View Page Source را انتخاب کنید)، یک عنوان در سکشن head پیدا می کنید که به نظر می رسد به این شکل است :

<title>This is an example page title - Example.com</title>

این برچسب عنوان HTML است که آن را عنوان صفحه یا عنوان سئو نیز می نامیم. وقتی در موتور جستجو به دنبال چیزی می گردید، لیستی از نتایج به دست می آید که به صورت اسنیپت نشان داده می شوند. عنوان سئو بخشی از اسنیپت با حداقل یک URL و یک توضیح متا است. البته، برخی از نتایج غنی همچنین رتبه بندی و سایر اطلاعات اضافی را نشان می دهد.

page titles for seo 01 - آموزش سئو سایت | انتخاب عنوان مناسب برای پست در سایت

بنابراین، اولین چیزی که کاربران، حتی قبل از ورود افراد به سایت شما می بینند، عنوان سئو است. برای اینکه موضوع روشن شود، نباید عنوان سئو را با عنوان اصلی صفحه اشتباه بگیرید. عنوان اصلی آن چیزی است که کاربران بعد از کلیک روی عنوان سئو و ورود به صفحه شما مشاهده می کنند.

در مرورگرهای تب دار، معمولاً عنوان سئو را نیز در برگه صفحه مشاهده می کنید، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

page titles for seo 02 - آموزش سئو سایت | انتخاب عنوان مناسب برای پست در سایت

نوشتن عنوان یکی از پایه های آموزش سئو سایت است.

در این بخش از مقاله انتخاب عنوان مناسب برای پست در سایت به هدف از نوشتن هنوان سئو میپردازیم.

هدف از عنوان سئو شما این است که افراد روی آن کلیک کنند، به وب سایت شما بیایند و پست شما را بخوانند یا محصول شما را بخرند. اگر عنوان شما به اندازه کافی خوب نباشد، مردم آن را نادیده می گیرند و به نتایج دیگر می روند. بنابراین، دو هدف وجود دارد که یک عنوان خوب باید به آنها برسد :

  1. باید به شما کمک کند برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی شوید.
  2. این باید باعث شود کاربر جذب صفحه شما شود.

گوگل هنگام تصمیم گیری درمورد مرتبط بودن شما با یک کلمه کلیدی خاص، از CTR (نرخ کلیک) استفاده می کند. حتی اگر در ابتدا رتبه خوبی داشته باشید، اما هیچ کس روی نتیجه شما کلیک نکند، ممکن است رتبه بندی شما به مرور زمان خراب شود. مخالفش هم درست است. در ابتدا ممکن است در نتایج جستجو در موقعیت پایین تری قرار داشته باشید. اما، اگر عنوان شما باعث شود افراد روی آن کلیک کنند، گوگل متوجه خواهد شد. در نتیجه، با گذشت زمان ممکن است رتبه بندی شما بهتر شود. بنابراین، در طولانی مدت عنوان صفحه تأثیر مستقیمی در رتبه بندی شما دارد.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : آموزش سئو تصاویر در وردپرس – راهنمای مبتدیان

بررسی طول عنوان سئو در Yoast SEO چه کاری انجام می دهد؟

این ارزیابی را در برگه سئو جعبه متا Yoast SEO مشاهده می کنید. علاوه بر این، Yoast SEO طول عنوان شما را بررسی می کند. اگر خیلی طولانی یا خیلی کوتاه باشد، اخطار می گیرید. عنوانی با طول بهینه شما را در تجزیه و تحلیل گلوله ای سبز ( green bullet ) قرار می دهد.

page titles for seo 03 - آموزش سئو سایت | انتخاب عنوان مناسب برای پست در سایت

نحوه نوشتن عنوان با طول بهینه برای سئو

اگر تا الان به آموزش سئو سایت علاقه مند شدید یکی دیگر از مهم ترین بخش های سئوی سایت عنوان مقالات است. شما باید کاملاً طول مناسب داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است قسمت هایی از آن در نتایج جستجو قطع شود. بسته به دستگاهی که استفاده می کنید، ممکن است نحوه به دست آوردن نتیجه متفاوت باشد. می توانید در نتایج جستجو در پیش نمایش گوگل در Yoast SEO بررسی کنید که عنوان سئو شما چگونه است. این ابزار از نسخه موبایل به عنوان پیش فرض استفاده می کند، اما همچنین می توانید برای مشاهده آن در نسخه دسکتاپ تغییر وضعیت دهید.

این یک نتیجه نسخه دسکتاپ است :

page titles for seo 04 - آموزش سئو سایت | انتخاب عنوان مناسب برای پست در سایت

و در اینجا نتیجه نسخه موبایل برای همان URL وجود دارد :

page titles for seo 05 - آموزش سئو سایت | انتخاب عنوان مناسب برای پست در سایت

آیا توجه کرده اید که ما در مورد طول عنوان مناسب صحبت می کنیم تا عرض عنوان مناسب ؟ چرا؟ خب، گوگل به جای استفاده از تعداد کاراکترها، طول ثابت ۶۰۰px برای عناوین دارد. اگر عنوان شما از ۶۰۰px گسترده تر باشد، گوگل آن را قطع می کند.

page titles for seo 06 - آموزش سئو سایت | انتخاب عنوان مناسب برای پست در سایت

عبارت کلیدی در ارزیابی عنوان در Yoast SEO چه کاری انجام می دهد؟

این ارزیابی همچنین در زبانه سئو سایت جعبه متا Yoast SEO نشان داده می شود. Yoast SEO بررسی می کند که آیا شما از عبارت کلیدی خود در عنوان سئو سایت پست یا صفحه خود استفاده کرده اید یا خیر؟ برای دستیابی به بهترین نتیجه، باید سعی کنید عبارت اصلی خود را در ابتدای عنوان سئو اضافه کنید. از آنجا که گوگل از عنوان برای پی بردن به موضوع صفحه شما استفاده می کند، نداشتن عبارت اصلی تمرکز در عنوان ممکن است به رتبه بندی شما آسیب برساند. علاوه بر این، به احتمال زیاد بازدید کنندگان بالقوه بر روی نتیجه جستجو کلیک می کنند که دقیقاً باید با آنچه آنها می خواستند مطابقت داشته باشد.

page titles for seo 07 - آموزش سئو سایت | انتخاب عنوان مناسب برای پست در سایت

نحوه استفاده از عبارت کلیدی در عنوان سئو

بعضی اوقات، وقتی کلمه کلیدی با رقابتی بالا را بهینه می کنید همه در ابتدای عنوان صفحه کلمه کلیدی را دارند. در این صورت، می توانید با قرار دادن یک یا دو کلمه در مقابل کلمه کلیدی تمرکز خود، کمی به آن جلوه دهید و بدین ترتیب نتیجه خود را کمی بهتر کنید. به عنوان مثال در Yoast SEO ، اگر عنوان سئو  سایت خود را با “یک” ، “چه کسی” یا کلمه عملکردی دیگر و به دنبال آن کلید واژه خود شروع کنید، باز هم یک چراغ سبز دریافت خواهید کرد.

در مواقع دیگر، مانند زمانی که یک عبارت کلیدی بسیار طولانی دارید، افزودن کلمه کلیدی در ابتدا منطقی نیست. اگر عنوان سئو سایت شما در ابتدای کار با عبارت کلیدی عجیب به نظر می رسد، سعی کنید تا آنجا که می توانید در ابتدای عنوان سئو سایت جستجوگرها را اضافه کنید.

آیا باید برند خود را به عنوان سئو سایت اضافه کنید؟

مدتی است که در بین برخی از افراد جستجوگر ایده این است که “تراکم” عنوان مهم است و نام سایت در این زمینه کمکی نمی کند. این کار را نکنید زیرا عنوان صفحه شما ، ترجیحاً به روشی قابل شناسایی ، باید نام تجاری خود را در آن داشته باشد. اگر افراد موضوعی را جستجو کنند و برند شما را چندین بار ببینند، حتی اگر اولین بار روی آن کلیک نکنند، ممکن است وقتی دوباره در صفحه بعدی نتایج شما را می بینند، کلیک کنند.

بهینه سازی عناوین صفحه پس از انتشار

چندی پیش، هنگام جستجوی اطلاعات جستجوی Google Search Analytics برای یک مقاله متوجه شدیم که برای آن ترافیک زیادی نداریم. ما عنوان مقاله و توضیحات متا را برای آن مقاله وردپرس بهینه کردیم و این میزان بازدید را بیش از ۳۰ درصد افزایش داد.

تغییر نسبتاً ساده بود. به جای عنوان “امنیت وردپرس • آذردیتا” از عنوان سئو شده ی “امنیت وردپرس در چند مرحله آسان! • آذردیتا” استفاده کردیم.

همانطور که مشاهده می کنید، این امر لزوماً باعث بهبود رتبه بندی این صفحه نمی شود. از منظر کلمات کلیدی ، عنوان خیلی بهتر نیست، اما فریبنده تر است و منجر به کلیک های بیشتری می شود که البته نتیجه مطلوب بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا