سئو و بهینه سازی

عوامل تاثیرگذار در سرعت بارگذاری وب سایت

سرعت بارگذاری وب سایت و بهبود آن

از نظر اغلب مردم، سرعت صفحه بازتابی از ارائه دهنده سرویس اینترنتی است و هیچ گاه به آن به عنوان یک مساله داخلی فکر نمی کنند. اگرچه سرعت دانلود و بسته های اینترنتی نقش مهمی در سرعت بارگذاری وب سایت شما ایفا می کنند، اما لیست کاملا مجزایی هم وجود دارد که مشخص می کند محتوای وب سایت شما با چه سرعتی در مرورگر یک کاربر نمایش داده شود.

در سال ۲۰۱۰ گوگل مشخص کرد که سرعت بارگذاری یک وب سایت و صفحات آن، جنبه مهمی از تجربه مردم از آن وب سایت می باشد و به همین دلیل این مورد را در فاکتور های رتبه بندی خود قرار داد. در حال حاضر تاثیر این موضوع بر چگونگی نمایش وب سایت شما در موتور های جستجو، بیش تر از گذشته است. تقریبا نیمی از کاربران اینترنت انتظار دارند که یک وب سایت در عرض ۲ ثانیه یا کمتر بارگذاری شود؛ در حالی که متخصصان گوگل معتقدند یک وب سایت بهینه شده، تنها در صورتی شایسته رتبه بندی بالای آنهاست که در کمتر از نیم ثانیه بارگذاری شود.

این نتایج با مطالعات بی شماری حاصل شد که نشان می دهد سرعت پایین لود شدن یک صفحه با زمان اضافی که سلب می کند، موجب یأس مخاطب و رها کردن سبد خرید خواهد شد. در نتیجه به ضررهای مالی زیادی منتهی خواهد شد.

به همین علت است که تصمیم گرفته ایم تا از دیدگاه کسب و کارهای کوچک به موضوع زمان بارگذاری وب سایت نگاه کنیم و به شما منابعی معرفی کنیم که آن را بیازمایید و وب سایت خود را بهبود بخشید.

چه عواملی سرعت صفحه را مشخص می کند؟

در گذشته هیچ منبعی وجود نداشت تا صاحبان وب سایت، عوامل کندی سرعت بارگذاری وب سایت خود را تشخیص دهد. اما امروز با پیشرفت دنیای وب، عوامل این مشکل به خوبی شناسایی شده و مدام در حال به روز رسانی است. به طور کلی، هریک از موارد زیر می تواند در سرعت کلی وب سایت شما نقش داشته باشد:

  • میزبان وب شما: جایی که وب سایت شما در آن میزبانی می شود، می تواند به طور قابل توجهی در زمان بارگذاری وب سایت سهیم باشد. اگر شما صرفا به دنبال یک سرویس ارزان باشید، ممکن است اولین اشتباه در ارتباط با سرعت وب سایت خود را رقم بزنید.
  • تصاویر حجیم: تفاوت زیادی بین رزولوشن تصاویر مورد نیاز برای چاپ و نمایش در وب، وجود دارد. برای بسیاری از مقاصد سایز ۱۰۰۰ پیکسل در ۷۲ DPI، نیاز شما را مرتفع می کند. با این حال می توان در اولین قدم برای کاهش حجم صفحات،  تصاویر با اندازه های بزرگتر را فشرده سازی کرد.
  • رسانه های داخلی: استفاده از ویدئو های یوتیوب و محتوای اینچنینی، ایده خوبی است اما مطمئن شوید که اندازه آن ها متناسب با قاب مورد نیاز شما در صفحه باشد.
  • بهینه سازی شده برای مرورگرها/دستگاه های خاص: وب سایت شما روی هر مرورگر و دستگاهی متفاوت عمل می کند. اگرچه این موضوع اکثر اوقات مشکل محسوب نمی شود، اما اگر وب سایت شما به طور مثال در Google Chrome به خوبی کار کند، اما در Safari به طور صحیح قالب بندی نشود، رتبه بندی شما نزول خواهد کرد .
  • تبلیغات بیش از اندازه: تبلیغات بیش از اندازه می تواند سرعت را پایین بیاورد، تنها در صورتی در وب سایت خود از تبلیغات استفاده کنید که ارزش پردازش اضافی را داشته باشند.
  • قالب وب سایت: اگر شما از وردپرس یا CMS دیگری استفاده می کنید، قالبی که انتخاب می کنید ممکن است نیاز به کدهای پیچیده داشته باشند و باعث شود زمان بارگذاری سایت شما زیاد شود.
  • ویجت ها: ویجت هایی که کدهای پیچیده ای دارند، به قدرت پردازش چشم گیری نیاز دارند.
  • کد: back-end واقعی هر وب سایت به برنامه نویسی آن بستگی دارد. اگر HTML یا CSS شما خیلی سنگین باشد، سرعت صفحه شما را پایین می آورد.

page speed - عوامل تاثیرگذار در سرعت بارگذاری وب سایت

چطور متوجه شوید که سرعت بارگذاری وب سایت شما پائین است؟

خوشبختانه، چندین ابزار وب معتبر وجود دارد که در یافتن نقاط ضعف وب سایتتان کمک می کند. اولین توصیه ما به شما سرویس PageSpeed Insights گوگل است (امکان تست وب سایت از طریق IP ایران در این لینک وجود ندارد).

تمام اهمیت بهینه سازی صفحات در رضایت گوگل خلاصه می شود. پس رعایت توصیه های گوگل برای رتبه بندی بهتر صفحات ضروری است.

منابع دیگری برای تجزیه و تحلیل وب سایت شما وجود دارند که شامل موارد زیر هستند:

  • Google Webmaster Tools : ابزار رایگانی است که نیازهای اولیه مدیریت و بهینه سازی سایت در موتور های جستجو را برای بسیاری از مدیران سایت ها برآورده می کند. این ابزار مکانیسم اصلی ارتباط گوگل با مدیران سایت ها می باشد و نظارت بر رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو را ممکن می سازد. Google Webmaster Tools همچنین برای چک کردن ماه به ماه زمان بارگذاری وب سایت استفاده می شود.
  • افزونه Google Analytics برای وردپرس: ابزار آنالیز گوگل یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین ابزارهای تحلیل وب سایت در دنیا می باشد. ابزار ارائه شده توسط کمپانی Google به نام Analytics یک راهکار حرفه ای برای کنترل و مانیتور ترافیک وب سایت می باشد که به صورت رایگان انتشار داده شده و ابزارهای بسیار پرکاربردی را جهت کنترل ترافیک وب سایت در اختیارتان قرار می دهد.
  • وب سایت GTMetrix : نشانگر سرعت بارگذاری وب سایت می باشد و همچنین با ارائه راهکارها و روش هایی مختلف، به بهبود عملکرد و PageSpeed وب سایت کمک می کند. معیار GTMetrix در حقیقت از استانداردهای گوگل می باشد و  بررسی PageSpeed به کمک گوگل صورت می پذیرد.

بهترین روش های بهبود سرعت صفحه

page speed 1 - عوامل تاثیرگذار در سرعت بارگذاری وب سایت

برای پیروی از بهترین روش های Google برای افزایش سرعت صفحه، موارد زیر را پیاده سازی  کنید:

  • فشرده سازی را فعال کنید.
  • تعداد HTML ،CSS و JavaScript ها را کم کنید.
  • تعداد Redirect ها را کاهش دهید.
  • از قابلیت Caching مرورگر به بهترین شکل استفاده کنید.
  • زمان پاسخ سرور را بهبود بخشید.
  • از یک شبکه توزیع محتوا (CDN) مانند کلود فلر استفاده کنید.
  • عکس ها را بهینه سازی کنید.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا