سئو و بهینه سازی

در سال ۲۰۲۱ با این ۱۱ روش از جریمه های گوگل جاخالی دهید

همانطور که به سال ۲۰۲۱ میلادی نزدیک می شویم، صاحبان کسب و کارها و وبمستران به خوبی می دانند رتبه بندی های گوگل چقدر مهم اند. این افراد آگاهند که رتبه بندی های گوگل چقدربرای رونق کسب و کارشان ضروری است. با این حال تنها یک جریمه از سوی گوگل می تواند به طرز چشمگیری ترافیک ورودی وبسایت شما را کاهش دهد و کسب و کارتان را برای مدت زمان زیادی بخواباند.

فراموش نکنید گوگل به هیچ عنوان در جریمه کردن تبعیض قائل نمی شود. فرقی نمی کند چقدر کسب و کارتان بزرگ و شناخته شده است اگر با گوگل بخواهید بازی کنید بدجور حالتان را می گیرد. به عنوان مثال گوگل در جریمه کردن حتی به سایت Bing هم رحم نکرد. چند وقت پیش گوگل صفحاتی که در نتایج جستجوی خودش  بود و متوجه شد که سایت Bing  آنها را نتایجش بارگذاری کرد، این سایت را پنالتی کرد.

با جریمه های گوگل و از دست دادن وروردی های سایت خود رقیبانتان را پولدار و بزرگ نکنید. اگر نگرانید مبادا از طرف گوگل جریمه شوید این نکات را انجام دهید و از این ۱۱ خطا که قطعا منجر به جریمه و کاهش ترافیک وبسایتتان می شوید قویاً خودداری کنید.

بک لینک نخرید  

 

blog org 1531 1539505500 paid links 300x159 - در سال 2021 با این 11 روش از جریمه های گوگل جاخالی دهید

خرید لینک همواره با جریمه شدن از سوی گوگل همراه بوده است. تحت هیچ شرایطی برای وبسایتتان بک لینک خریداری نکنید. مطمئن باشید اگر در دام غول موتور جستجوی گوگل گرفتار شوید هیچ رحمی به شما نمی کند. گوگل برای تشخیص بک لینک های خریداری شده روش های متنوعی دارد. به هیچ عنوان فریب سایت ها و کمپانی هایی که اقدام به فروش بک لینک می کنند را نخورید. اگر به هردلیل برای وبسایت خود بلک لینک بخرید، دیر یا زود گوگل مچتان را می گیرد. هر سایت و یا شرکتی که ادعا دارد بک لینک های که می فروشد قابل ردیابی نیستند صراحتاً به شما دروغ می گویند.

از کلمات کلیدی رگباری (keyword stuffing) استفاده نکنید

در حال حاضر همه کارشناساس و  متخصصان سئو درباره لزوم استفاده نکردن از کلمات کلیدی پرتکرار  به وبمستران و صاحبان کسب و کارهای آنلاین هشدار جدی می دهند. کلمات کلیدی رگباری یا همان keyword Stuffing یک روش منسوخ و نخ نما برای معرفی کلمات کلیدی هدف ربات های گوگل است. طبق این روش کلمات کلیدی یک وبسایت به عمد و با هدف مشخص رسیدن به جایگاه بهتر در قسمت های مختلف مثل محتوای وبسایت، عنوان و توضیحات متا استفاده می شوند. گوگل نزدیک به ۱۰ سال به طور فعال با اعمال جریمه های سنگین در برابر وبسایت هایی که این اقدام را انجام می دهند ایستادگی می کند.

با این حال ، به روزرسانی الگوریتم BERT گوگل ثابت کرده است که این غول موتور جستجو اکنون می تواند محتوا را به خوبی درک کند. به روز رسانی این الگوریتم گوگل پیرامون درک زبان طبیعی استفاده شده در محتواهای سایت تمرکز دارد. بنابریان موتورهای جستجو گوگل به طور طبیعی هنگامی که محتوا « جریان عادی » خود را ندارد و یا ارگانیک نوشته نشده است را می فهمند. با نوشتن محتوای طبیعی و رعایت چگالی کلمات کلیدی بین ۱ تا ۳ درصد از جریمه های گوگل جا خالی دهید.

از محتوای کپی استفاده نکنید

 

prevent content copy 300x173 - در سال 2021 با این 11 روش از جریمه های گوگل جاخالی دهید

اگر محصولات مشابه زیادی در وبسایت فروشگاهی خود دارید شاید وسوسه شوید و با خود فکر کنید که به راحتی می توانید بارها و بارها یک محتوا را برای محصولات مشابه درج کنید. اما محتوای کپی و تکراری جزء خط قرمزهای گوگل است و شما را شدیداً با جریمه های سنگین مجازات می کند. بنابراین اگر یک وبسایت فروشگاهی دارید با یک یا چند نویسنده محتوا همکاری کنید و از آنها بخواهید محتوای یونیک و غیرتکرای برای محصولات یا مقالاتتان تولید کنند تا شما نیز مشمول جریمه های سنگین گوگل نشوید.

تبلیغات آزار دهنده معرفی نکنید

شاید بارها به صفحاتی رفته اید که از بس تبلیغات و فرخوان های دعوت به عمل زیاد داشته اند شما را سر درگم و کلافه کرده اند و شما هم این صفحات را در نهایت پس از چند ثانیه بسته اید. گوگل الگوریم طرح بندیPage Layout  را با هدف هشدار به صفحاتی که با تبلیغات بیش از حد بازدیدکنندگان و کاربران را سردرگم و آزار می دهند طراحی و توسعه داده است. وبسایت های که از لحاظ گوگل زیر «تبلیغات فراوان سنگین شده اند » و کاربر در آنها اذیت می شود توسط گوگل مشمول جریمه می شوند. بنابراین اگر می خواهید در وبسایتتان کاربر به راحتی گشت و گذار کند و توسط گوگل جریمه نشوید کل صفحات وبسایتتان را تبلیغ گذاری نکنید.

محتوای مخفی تولید نکنید

 

see no evil 1 300x169 - در سال 2021 با این 11 روش از جریمه های گوگل جاخالی دهید

گوگل به طور پیش فرض بر واضح بودن و شفافیت تمرکز می کند. دور از انتظار نیست که الگوریتم های گوگل وقتی بفهمند شما با هدف ارتقای رتبه وبسایت خود محتواهایی را که از دید آنها مخفی می کنید رفتار خوبی از خود نشان دهند. بسیاری از کارشناسان سئو به خیال اینکه  الگوریتم های گوگل متوجه این ترفند نمی شود کارهای خطرناکی می کنند به عنوان مثال در بعضی مواقع با ایجاد یک رنگ فونت مشابه با بک گراند متن را مخفی می کنند یا اینکه متن را در پشت تصاویر و دیگر عناصر موجود پنهان می کنند.

این اقدامات دیر یا زود توسط گوگل کشف و وبسایتتان به طرز سختگیرانه ای جریمه می شود. شاید این افراد در ابتدای کار با خود فکر کنند که چنین اقدامتی موجب ارتقای رتبه گوگل می شود. اما شک نکنید که اگر این اعمال را برای گوگل انجام دهید مشمول جرییمه می شوید. پس شفافیت محتوای خود را به گوگل نشان دهید و محتوای با کیفیت تولید کنید.

برای انسان URL بنویسید نه برای موتورهای جستجو

اگر می خواهید سایت یا برخی از صفحات شما از سوی گوگل جریمه نشوند، URLهای مختصر، مفید و قابل درک برای کابران بنویسید. با اینکه باید عبارات و کلمات کلیدی خاصی را در Urlهای خود لحاظ کنید این را هم در نظر داشته باشید که URL به نوبه خود نباید فقط برای جذب مخاطب و کسب رنگ گوگل نوشته شوند بلکه باید با مطلب شما مرتبط و هم سو باشند.

پرهیز از کلوکینگ Cloaking

 

5038c2e0 a388 4841 af59 a6640dfa9653 - در سال 2021 با این 11 روش از جریمه های گوگل جاخالی دهید

کلوکینگ Cloaking‌ با اینکه دیگر کمتر رواج دارد اما زمانی رخ می دهد که وبسایت ها و صفحات وب سعی کنند با استفاده از تاکتیک های سئوی کلاه سیاه به جستجوگران انسانی وبسایتی را نمایش دهند که متفاوت از آن صفحاتی است که خزنده های گوگل قابلیت مشاهده آن را دارند که این اقدام معمولا با ریدایرکت کردن انجام می شود. گوگل قطع به یقین وبسایت ها و صفحاتی که چنین اقدامی را می کنند جریمه خواهد کرد زیرا غول موتورهای جستجو می خواهند کاربران را مطمئن کنند که با یک کلیک کردن فکر نکنند به صفحات دیگری علی رغم میل خود وارد شوند.

عدم استفاده بی رویه از لینک های خروجی

استفاده بیش از حد لینک های خروجی در محتواهای وبسایتت باعث می شود الگوریتم های گوگل آن را یک تبادل لینک قلمداد کنند و از این نظرباعث جریمه شما شوند. بنابراین اگر می خواهید مشمول جریمه سنگین گوگل نشوید از تکرار و استفاده بیش از حد لینک های خروجی در وبسایتتان خودداری کنید. در محتواهای خود سعی کنید به منابع و وبسایت های معتبر لینک بدهید زیرا گوگل این کار را ارزشمند می بیند و به طور کلی به نفع وبسایت شما تمام می شود.

عدم بررسی لینک اسپم های داخلی مضر

 

Chainlink 300x157 - در سال 2021 با این 11 روش از جریمه های گوگل جاخالی دهید

هنگامی که وبسایتی مانند سایت های اسپمی و هرزنامه ها مضر قلمداد شود و به وبسایت شما لینک بدهد در نهایت برای شما یک لینک ورودی ایجاد می شود. با اینکه گوگل این لینک را بی کیفیت تشخیص می دهد ولی گوگل در سایت شما به صورت مشکوکی گشت و گذار می کند که ممکن است تبعات آن دچار شما شود. لذا توصیه می شود هر از گاهی همه لینک دایرکت هایی که توسط سایت ثالث به شما داده می شود را رصد کنید و در صورتی که مورد مشکوکی را یافتید فوراً آن را برطرف کنید.

مزرعه محتوا ایجاد نکنید

برخی در ابتدای کار فکر می کنند چون وبسایتی را راه اندازی کردند باید دائماً در آن محتوا منتشر کنند. این افراد بدن توجه به ارزشمند بودن و کاربردی بودن مطلب مقالات خود را از کلمات فراوان انباشته می کنند و به خیال خود محتوا تولید کرده اند. این محتواها وقتی به دست مخاطب برسد و از آنها استقبال چندانی نشود از طرف گوگل محتواهای سایت شما به عنوان مزرعه محتوا شناخته می شوند و مشمول جریمه خواهید شد. بهتر است کار را به صورت جدی پیگیری کنید، محتواهای مفید، ارزشمند و غیر کپی تولید کنید که کاربر پسند باشد و نزد گوگل اعتبار کسب کنید.

کدهای خطادار را برطرف کنید

خطاهای مانند ۴۰۴، ۵۰۰ و ۳۰۱ جز خطاهای رایج در صفحات وب هستند که اگر تعداد آنها افزایش یابد و در برابر آنها هیچ واکنش مثبتی انجام ندهید فورا توسط گوگل جریمه می شوید. با رصد وبسایت خود در ابزارهای آنالیز سدو این خطاها را بیابید و کم کم برطرفشان کنید تا گوگل شما را جریمه نکند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا