سئو و بهینه سازی

راهکار های عالی برای افزایش سرعت وب سایت | بهینه سازی سرعت سایت

راهکار هایی برای افزایش سرعت و عملکرد وبسایت

آیا می خواهید سرعت وب سایت وردپرس خود را ارتقا دهید و به صورت کلی افزایش سرعت سایت وردپرس خود را به همراه داشته باشید ؟ بارگیری سریع صفحات، تجربه کاربر را بهبود می بخشد، بازدید از صفحه را افزایش می دهد و به سئو شما کمک می کند.

در این مقاله از وبلاگ آذردیتا ما مفیدترین نکات بهینه سازی سرعت وردپرس برای افزایش عملکرد وردپرس و سرعت وب سایت شما را به اشتراک خواهیم گذاشت؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برخلاف بقیه مقاله های موجود در سطح وب ما سعی کردیم همه موارد را از آنچه باعث کند شدن سایت وردپرس شما می شود و اقدامات عملی که می توانید برای بهبود سرعت سایت وردپرس خود انجام دهید، بیان کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید آموخت :

مبانی عملکرد وردپرس

  • چرا سرعت بالا برای سایت وردپرس مهم است ؟
  • چگونه سرعت وب سایت وردپرس خود را بررسی کنیم ؟
  • چه چیزی وب سایت وردپرس شما را کند می کند ؟
  • اهمیت میزبانی و هاستینگ خوب وردپرس چیست ؟

سرعت بخشیدن به سایت به چند روش آسان (بدون کدنویسی)

  • یک افزونه کش وردپرس نصب کنید
  • تصاویر را برای افزایش سرعت وبسایت بهینه کنید

بهترین روش های بهینه سازی عملکرد وردپرس

  • سایت وردپرس خود را به روز و آپدیت کنید
  • فرآیندهای پس زمینه را بهینه سازی کنید
  • از گزیده های صفحه اصلی و بایگانی استفاده کنید
  • تقسیم نظرات به صفحات متعدد
  • استفاده از شبکه تحویل محتوا ( CDN )
  • فایلهای صوتی / تصویری را مستقیماً در وردپرس بارگذاری نکنید
  • از قالب بهینه شده برای سرعت استفاده کنید
  • از افزونه های سریعتر و بهینه شده استفاده کنید

کانفیگ دقیق وردپرس برای سرعت (پیشرفته)

  • پست طولانی را به چند صفحه تقسیم کنید
  • درخواست های HTTP خارجی را کاهش دهید
  • تماس های با پایگاه داده را کاهش دهید
  • بهینه سازی پایگاه داده وردپرس
  • Hotlinking و Leeching از مطالب خود را غیرفعال کنید
  • در صورت لزوم از انیمیشن بارگذاری استفاده کنید
  • از فایروال وب سایت سطح DNS استفاده کنید
  • خطاهای HTTPS / SSL را بدون افزونه برطرف کنید
  • از آخرین نسخه PHP استفاده کنید

چرا سرعت بالا برای سایت وردپرس مهم است ؟

مطالعات نشان می دهد از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ ، متوسط طول توجه انسان از ۱۲ ثانیه به ۷ ثانیه کاهش یافته است. این برای شما به عنوان یک مالک وب سایت به چه معناست؟

شما زمان بسیار کمی برای نشان دادن محتوای خود به کاربران و ترغیب آنها برای ماندن در وب سایت خود دارید.

وب سایت کند به این معنی است که کاربران قبل از بارگیری سرعت وب سایتشما، به طور بالقوه از آن خارج می شوند.

طبق مطالعه موردی StrangeLoop که شامل آمازون، گوگل و سایر سایت های بزرگتر بود، تأخیر ۱ ثانیه ای در زمان بارگیری صفحه می تواند منجر به از دست دادن ۷٪ در نرخ تبدیل ها، ۱۱٪ بازدید از صفحه کمتر و ۱۶٪ کاهش رضایت مشتری شود.

wordpress performance and speed 01 - راهکار های عالی برای افزایش سرعت وب سایت | بهینه سازی سرعت سایت
مطالعه موردی StrangeLoop

علاوه بر این، گوگل و سایر موتورهای جستجو با فرستادن آنها به پایین در نتایج جستجو، مجازات را شروع کرده اند که به معنای کاهش بازدید برای وب سایت های کند است.

به طور خلاصه، اگر می خواهید از وب سایت خود بازدید ، مشترک و درآمد بیشتری داشته باشید، باید وب سایت وردپرس خود را سریع تر کنید!

چگونه سرعت وب سایت وردپرس خود را بررسی کنیم ؟

اغلب مبتدیان فکر می کنند وب سایت آنها خوب است فقط به این دلیل که در رایانه آنها کند نیست. این یک اشتباه بزرگ است.

از آنجا که شما مرتباً از وب سایت خود بازدید می کنید، مرورگرهای مدرن مانند Chrome وب سایت شما را در حافظه پنهان ( کش ) ذخیره می کنند و به محض شروع به تایپ آدرس، آن را به طور خودکار از پیش انتخاب می کنند. این باعث می شود وب سایت شما تقریباً بلافاصله بارگذاری شود.

با این حال، یک کاربر عادی که برای اولین بار از وب سایت شما بازدید می کند ، ممکن است تجربه مشابهی نداشته باشد.

در واقع، کاربران در مکان های مختلف جغرافیایی تجربه کاملاً متفاوتی را دریافت خواهند کرد.

به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم سرعت وب سایت خود را با استفاده از ابزاری مانند تست سرعت سایت IsItWP تست کنید. این یک ابزار آنلاین رایگان است که به شما امکان می دهد سرعت وب سایت خود را آزمایش کنید.

wordpress performance and speed 02 - راهکار های عالی برای افزایش سرعت وب سایت | بهینه سازی سرعت سایت
تست سرعت سایت IsItWP

بعد از اینکه تست سرعت وب سایت خود را انجام دادید، ممکن است از خود بپرسید که سرعت وب سایت خوبی که باید هدف آن باشم چیست؟

زمان بارگیری صفحه باید زیر ۲ ثانیه باشد.

با این حال، چند میلی ثانیه پیشرفت در اینجا و آنجا می تواند باعث شود که نیمی یا حتی یک ثانیه از زمان بارگیری شما اصلاح شود.

چه چیزی وب سایت وردپرس شما را کند می کند ؟

گزارش تست سرعت شما احتمالاً چندین توصیه برای بهبود دارد. با این حال، بیشتر این اصطلاحات، اصطلاحات فنی است که درک آن برای مبتدیان دشوار است.

یادگیری آنچه باعث کند شدن سرعت وب سایت شما می شود، کلید بهبود عملکرد و تصمیم گیری دقیق تر در طولانی مدت است.

دلایل اصلی ایجاد کندی سرعت در وردپرس عبارتند از :

  • میزبانی وب – وقتی سرور میزبانی وب شما به درستی پیکربندی نشده باشد، می تواند به سرعت وب سایت شما آسیب برساند.
  • پیکربندی وردپرس – اگر سایت وردپرس شما از صفحات کش شده سرویس نمی گیرد، باعث ایجاد درخواست های بیش از حد به سرور شما می شود.
  • اندازه صفحه – عموماً تصاویری که برای وبسایت بهینه نشده اند.
  • افزونه های بد – اگر از افزونه ای با کدنویسی ضعیف استفاده می کنید، می تواند سرعت وب سایت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
  • اسکریپت های خارجی – اسکریپت های خارجی مانند تبلیغات ، بارگذار فونت و غیره نیز می توانند تأثیر بسزایی در عملکرد وب سایت شما داشته باشند.

اکنون که دانستید چه چیزی باعث کند شدن وب سایت وردپرس شما می شود، بیایید نگاهی به نحوه سرعت بخشیدن به وب سایت وردپرس خود بیاندازیم.

اهمیت میزبانی و هاستینگ خوب وردپرس چیست ؟

سرویس میزبانی وردپرس شما نقش مهمی در عملکرد وب سایت دارد. یک ارائه دهنده هاست وردپرس مانند آذردیتا اقدامات اضافی را برای بهینه سازی وب سایت شما برای عملکرد انجام می دهد.

با این حال، در هاستینگ های اشتراکی، منابع سرور را با بسیاری از مشتریان دیگر به اشتراک می گذارید. این به این معنی است که اگر سایت مشتری دیگر که بر روی همان سرور به اشتراک گذاشته شده با شما بازدید زیادی داشته باشد، می تواند بر عملکرد کل سرور تأثیر بگذارد که به نوبه خود سرعت وب سایت شما را نیز کاهش می دهد.

هاست مخصوص وردپرس سازگاری بسیار بالایی در سرور برای نصب و کارکرد وردپرس وجود دارد و تمامی مشکلات مربوط با Max Post Size و Max Upload Size و همچنین مموری لیمیت در این هاست رفع شده است. همچنین تمامی توابع و پلاگین های مورد نظر فعال می باشد.

با سرعتی مناسب و بدون ایجاد خطا به توسعه وب سایت خود با این سیستم مدیریت محتوای قدرتمند بپردازید. تعداد سایت های میزبانی شده بر روی سرور اصلی هاست وردپرس به مراتب کمتر است و به همین دلیل شما می توانید از میزان منابع بیشتری بهره جویید.

هاست مخصوص وردپرس برای میزبانی از سایت های وردپرسی تازه کار طراحی شده و با استفاده از کشینگ چندلایه بر روی سرور هایی قدرتمند، سرعت شما به شدت افزایش خواهد یافت.

سرعت بخشیدن به سایت به چند روش آسان (بدون کدنویسی)

در ادامه ی مبحث افزایش سرعت سایت ما می دانیم که ایجاد تغییر در پیکربندی وب سایت می تواند برای مبتدیان یک تفکر وحشتناک باشد، خصوصاً اگر اهل فن نیستید. اما نگران نباشید، شما تنها نیستید. ما به هزاران کاربر وردپرس کمک کرده ایم تا عملکرد وردپرس خود را بهبود بخشند.

ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید سرعت سایت وردپرس خود را تنها با چند کلیک افزایش دهید (بدون نیاز به کدنویسی)

یک افزونه کش وردپرس نصب کنید

صفحات وردپرس “پویا و داینامیک” هستند. این بدان معنی است که آنها هر بار که شخصی از یک پست یا صفحه در وب سایت شما بازدید می کند، لود و ایجاد می شوند.

برای لود صفحات شما، وردپرس مجبور است فرایندی را برای یافتن اطلاعات مورد نیاز، قرار دادن همه آنها در کنار هم و سپس نمایش آن برای کاربر، اجرا کند. این فرآیند شامل مراحل زیادی می شود و هنگامی که چندین نفر به طور هم زمان از آن بازدید می کنند می تواند سرعت وب سایت شما را کند کند.

به همین دلیل ما به هر سایت وردپرس توصیه می کنیم از یک افزونه کشینگ استفاده کنید. Caching می تواند سایت وردپرس شما را از ۲x تا ۵x سریعتر کند.

سایت شما به جای اینکه هر بار کل مراحل لود و تولید صفحه را طی کند، افزونه کشینگ شما پس از بارگذاری اول از صفحه کپی می کند و سپس آن نسخه کش شده را برای کاربر بعدی ارائه می دهد.

wordpress performance and speed 03 - راهکار های عالی برای افزایش سرعت وب سایت | بهینه سازی سرعت سایت
نحوه عملکرد افزونه کشینگ وردپرس

همانطور که در نمودارهای بالا مشاهده می کنید، هنگام بازدید کاربر از سایت وردپرس شما، سرور شما اطلاعات پایگاه داده MySQL و پرونده های PHP شما را بازیابی می کند. سپس همه آن را در محتوای HTML که برای کاربر ارائه می شود جمع می کند.

این یک فرآیند طولانی است، اما وقتی به جای آن از حافظه پنهان استفاده می کنید، می توانید از بسیاری از آنها صرف نظر کنید.

بسیاری از پلاگین های ذخیره سازی کش برای وردپرس وجود دارد، اما ما توصیه می کنیم از افزونه کش لایت‌اسپید – LiteSpeed Cache استفاده کنید.

تصاویر را برای افزایش سرعت وبسایت بهینه کنید

wordpress performance and speed 04 - راهکار های عالی برای افزایش سرعت وب سایت | بهینه سازی سرعت سایت

تصاویر به محتوای شما جان بخشیده و به تعامل بیشتر کمک می کنند. محققان دریافته اند که استفاده از تصاویر رنگی باعث می شود افراد ۸۰٪ محتوای شما را بخوانند.

با این حال، اگر تصاویر شما بهینه نشده باشند، ممکن است بیش از کمک به آنها آسیب برساند. در واقع، تصاویر غیربهینه یکی از مشکلات رایج در مورد سرعت است که در وب سایت های مبتدی مشاهده می کنیم.

قبل از اینکه عکسی را مستقیماً از تلفن یا دوربین خود بارگذاری کنید، توصیه می کنیم از نرم افزار ویرایش عکس برای بهینه سازی تصاویر خود برای وب استفاده کنید.

در قالب های اصلی خود، این عکس ها می توانند میزان حجم زیادی داشته باشند. اما بر اساس قالب فایل تصویر و فشرده سازی که در نرم افزار ویرایش خود انتخاب کرده اید، می توانید اندازه تصویر خود را تا ۵ برابر کاهش دهید.

قالب تصویر PNG فشرده نشده است. هنگامی که یک تصویر را فشرده می کنید، برخی از اطلاعات از دست می رود، بنابراین یک تصویر فشرده نشده با جزئیات بیشتر از کیفیت بالاتری برخوردار است. نکته منفی این است که اندازه فایل آن بزرگتر است، بنابراین بارگیری آن بیشتر طول می کشد.

از طرف دیگر، JPEG یک قالب فایل فشرده است که کیفیت تصویر را کمی کاهش می دهد، اما اندازه آن به طور قابل توجهی کوچکتر است.

بنابراین چگونه تصمیم می گیریم کدام قالب تصویر را انتخاب کنیم ؟

  • اگر عکس یا تصویر ما دارای رنگهای مختلف باشد، از JPEG استفاده می کنیم.
  • اگر تصویر ساده تری است یا به یک تصویر شفاف نیاز داریم، پس از PNG استفاده می کنیم.

در زیر یک نمودار مقایسه اندازه پرونده و ابزار فشرده سازی مختلف وجود دارد که می توانستیم برای تصویر استفاده کنیم.

wordpress performance and speed 05 - راهکار های عالی برای افزایش سرعت وب سایت | بهینه سازی سرعت سایت

همانطور که در نمودار مشاهده می کنید، قالب تصویر مورد استفاده شما می تواند تفاوت چشمگیری در عملکرد وب سایت ایجاد کند.

بهترین روش های بهینه سازی عملکرد وردپرس

پس از نصب یک افزونه حافظه پنهان ( کشینگ ) و بهینه سازی تصاویر ، متوجه خواهید شد که سایت شما بسیار سریعتر بارگیری می شود. اما اگر واقعاً می خواهید وب سایت خود را با بیشترین سرعت ممکن بالا بیاورید، باید از روش های ذکر شده در زیر استفاده کنید.

این نکات خیلی فنی نیستند، بنابراین برای اجرای آنها نیازی به دانستن هیچ دانش کدنویسی ندارید. اما استفاده از آنها از مشکلات رایجی که باعث کند شدن وب سایت شما می شود جلوگیری می کند.

سایت وردپرس خود را بروز و آپدیت کنید

wordpress performance and speed 06 - راهکار های عالی برای افزایش سرعت وب سایت | بهینه سازی سرعت سایت

وردپرس به عنوان یک پروژه منبع باز، مرتباً به روز می شود. هر بروزرسانی علاوه بر ویژگی های جدید، مشکلات امنیتی و باگ ها را نیز برطرف خواهد کرد. همچنین تم و افزونه های وردپرس شما نیز ممکن است به روزرسانی منظم داشته باشند.

شما به عنوان یک مالک وب سایت، به روزرسانی سایت، قالب و افزونه های وردپرس خود به جدیدترین نسخه ها را به عهده دارید. عدم انجام این کار ممکن است باعث کندی و کم شدن امنیت سایت شما شود و شما را در معرض تهدیدات امنیتی قرار دهد.

فرآیندهای پس زمینه را بهینه سازی کنید

فرایندهای پس زمینه در وردپرس کارهایی برنامه ریزی شده هستند که در پس زمینه سایت وردپرس شما اجرا می شوند. در زیر چند نمونه از کارهای پس زمینه ای که در یک سایت وردپرس اجرا می شوند آورده شده است :

  • وظایف افزونه پشتیبان گیری وردپرس
  • کرون جاب ها برای انتشار پست های برنامه ریزی شده
  • کرون جاب ها برای بررسی به روزرسانی ها
  • موتورهای جستجو ها که می خواهند محتوا را دریافت کنند

وظایفی مانند cron job برای انتشار پست های برنامه ریزی شده و به روزرسانی ها حداقل تأثیر در عملکرد وب سایت دارند.

با این حال، سایر فرآیندهای پس زمینه مانند پلاگین های پشتیبان و جستجو بیش از حد توسط موتورهای جستجو می توانند سرعت وب سایت را کاهش دهند.

برای افزونه های پشتیبان، باید مطمئن شوید که افزونه پشتیبان وردپرس شما فقط در زمان کم بازدید در وب سایت شما اجرا می شود. همچنین باید فرکانس پشتیبان گیری و داده هایی را که باید پشتیبان تهیه شوند تنظیم کنید.

به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد پشتیبان کامل روزانه هستید در حالی که فقط دو بار در هفته محتوای جدید منتشر می کنید، پس باید آن را تنظیم کنید.

از گزیده های صفحه اصلی و بایگانی استفاده کنید

به طور پیش فرض، وردپرس محتوای کامل هر مقاله را در صفحه اصلی و بایگانی شما نمایش می دهد. این بدان معناست که صفحه اصلی، دسته ها، برچسب ها و سایر صفحات بایگانی شما با سرعت کمتری بارگیری می شوند.

یکی دیگر از معایب نمایش مقالات کامل در این صفحات این است که کاربران نیازی به مراجعه به مقاله واقعی ندارند. این می تواند بازدیدهای صفحه شما و زمانی را که کاربران در سایت شما می گذرانند کاهش دهد.

برای سرعت بخشیدن به بارگذاری صفحات بایگانی، می توانید سایت خود را تنظیم کنید تا به جای محتوای کامل، گزیده هایی را نمایش دهد.

برای اینکار می توانید به تنظیمات » خواندن بروید و برای گزینه ی “برای هر نوشته در خوراک، شامل” مورد “خلاصه” را فعال کنید.

wordpress performance and speed 07 - راهکار های عالی برای افزایش سرعت وب سایت | بهینه سازی سرعت سایت

تقسیم نظرات به صفحات متعدد

wordpress performance and speed 08 - راهکار های عالی برای افزایش سرعت وب سایت | بهینه سازی سرعت سایت

درباره پست های وبلاگ خود نظرات زیادی دریافت می کنید؟ تبریک می گویم! این یک شاخص عالی برای مخاطبان درگیر با موضوعات سایت است. اما نکته منفی این است که بارگیری همه نظرات می تواند بر سرعت سایت شما تأثیر بگذارد.

وردپرس برای آن یک راه حل داخلی دارد. به سادگی به تنظیمات » گفت و گو بروید و کادر کنار گزینه”صفحه‌بندی دیدگاه‌ها با ۵ دیدگاه در هر صفحه و آخرین صفحه به‌صورت پیش‌فرض نشان داده‌شود.” را علامت بزنید.

wordpress performance and speed09 - راهکار های عالی برای افزایش سرعت وب سایت | بهینه سازی سرعت سایت

استفاده از شبکه تحویل محتوا ( CDN )

به یاد دارید که چگونه در بالا ذکر کردیم که کاربران در مکان های جغرافیایی مختلف ممکن است سرعت بارگذاری مختلفی را در سایت شما تجربه کنند؟

به این دلیل است که مکان سرورهای میزبان وب شما می تواند در سرعت سایت شما تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شرکت میزبان وب شما سرورهای خود را در ایالات متحده دارد. به طور کلی بازدیدکننده ای که در ایالات متحده است نیز بارگذاری سریعتر از بازدید کننده در هند را مشاهده می کند.

استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) می تواند به سرعت بارگیری برای همه بازدید کنندگان شما کمک کند.

CDN شبکه ای است که از سرورهای سراسر دنیا تشکیل شده است. هر سرور پرونده های “static” را که برای تشکیل وب سایت شما استفاده می شود، ذخیره می کند.

برخلاف صفحات وردپرس شما که “dynamic” هستند همانطور که در بالا توضیح داده شد، این فایل های ثابت شامل فایل های تغییرناپذیری مانند تصاویر ، CSS و JavaScript هستند.

هنگامی که از CDN استفاده می کنید، هر بار که کاربر از وب سایت شما بازدید می کند، آن فایل های استاتیک را از نزدیکترین سرور به آنها ارائه می دهد. سرور میزبانی وب خود شما نیز سریعتر خواهد بود زیرا CDN کارهای زیادی را انجام می دهد.

ما از StackPath CDN استفاده می کنیم. این با وب سایت های وردپرس به خوبی کار می کند و از افزونه های ذخیره شده وردپرس موجود برای بارگذاری سریعتر را نیز تعریف می کند.

فایلهای صوتی / تصویری را مستقیماً در وردپرس بارگذاری نکنید

wordpress performance and speed 10 - راهکار های عالی برای افزایش سرعت وب سایت | بهینه سازی سرعت سایت

شما می توانید مستقیماً پرونده های صوتی و تصویری را در سایت وردپرس خود بارگذاری کنید و به طور خودکار آنها را در یک پخش کننده HTML5 نمایش دهید … اما شما هرگز نباید این کار را انجام دهید!

میزبانی صدا و فیلم برای شما هزینه ی پهنای باند را به همراه دارد. ممکن است توسط شرکت میزبان وب از شما هزینه های اضافی گرفته شود، یا حتی ممکن است سایت شما را به طور کامل خاموش کنند؛ حتی اگر پلن شما شامل پهنای باند “نامحدود” باشد.

میزبانی از پرونده های رسانه ای بزرگ، اندازه پشتیبان گیری شما را نیز به طرز چشمگیری افزایش می دهد و بازگرداندن نسخه پشتیبان از وردپرس را برای شما دشوار می کند.

در عوض، شما باید از یک سرویس میزبانی صدا و تصویر مانند YouTube ، Vimeo ، DailyMotion ، SoundCloud ، Aparat و غیره استفاده کنید. آنها پهنای باند را برای اینکار دارند!

از قالب بهینه شده برای سرعت استفاده کنید

هنگام انتخاب یک قالب برای وب سایت خود، توجه ویژه به بهینه سازی سرعت مهم است. برخی از قالب های زیبا و چشمگیر در حقیقت کدنویسی ضعیفی دارند و می توانند سرعت سایت شما را کند کنند.

معمولاً بهتر است که با یک قالب ساده تر همراه باشید تا قالبی را انتخاب کنید که با طرح های پیچیده، انیمیشن های پر زرق و برق و سایر ویژگی های غیر ضروری پر شود. شما همیشه می توانید این ویژگی ها را با استفاده از پلاگین های با کیفیت وردپرس اضافه کنید.

فروشگاه های قالب وردپرس راست چین و ژاکت قالب هایی را ارائه می دهند که به خوبی کدنویسی شده و برای سرعت بهینه شده اند.

از افزونه های سریعتر و بهینه شده استفاده کنید

استفاده از افزونه های ضعیف کدنویسی شده وردپرس اغلب سایت شما کند و نا امن میکنند.

برای کمک به شما در انتخاب بهترین افزونه ها، ما اغلب چند افزونه در هر بخش از نیاز را معرفی میکنیم که در این معرفی توجه ویژه ای به سهولت استفاده ، تجربه کاربر و مهمتر از همه عملکرد می دهیم.

در زیر برخی از انتخاب های متداول در دسته بندی افزونه های وردپرس آورده شده است.

  • WPForms – سریعترین و اسان ترین افزونه ساخت فرم تماس برای وردپرس
  • Soliloquy – اگر می خواهید اسلایدرها را به سایت خود اضافه کنید، Soliloquy بهترین پلاگین وردپرس از نظر عملکرد و ویژگی ها است
  • Envira Gallery – پلاگین های گالری عکس همچنین می توانند سرعت وردپرس را کاهش دهند. ما تست ها را انجام دادیم و دریافتیم Envira Gallery سریعترین افزونه گالری عکس برای وردپرس است

جدا از توصیه های خود ما، می توانید تست های خود را انجام دهید. به سادگی تست های سرعت را قبل و بعد از نصب یک پلاگین اجرا کنید تا تأثیر آن را بر عملکرد مقایسه کنید.

کانفیگ دقیق وردپرس برای سرعت (پیشرفته)

با استفاده از روش های بهینه سازی وردپرس و نکات اساسی افزایش سرعت که در بالا ذکر شده است، باید شاهد پیشرفت بزرگی در سرعت بارگذاری سایت خود باشید.

اما هر کسری از ثانیه به خودی خوب همچنان کندی سرعت حساب می شود. اگر می خواهید سریعترین سرعت ممکن را بدست آورید، پس لازم است چند تغییر دیگر ایجاد کنید.

نکات زیر کمی فنی تر است، بعضی از آنها شما را ملزم به تغییر پرونده های سایت خود یا درک اولیه از PHP می کنند. می خواهید در صورت لزوم ابتدا از سایت خود پشتیبان تهیه کنید. پس به همین دلیل پیشنهاد میکنیم ابتدا از سایت خود یک نسخه بک آپ و یا پشتیبان تهیه کنید.

پست طولانی را به چند صفحه تقسیم کنید

خوانندگان تمایل دارند پست های وبلاگ را که طولانی تر و عمیق تر هستند، مطالعه کنند. پست های طولانی تر حتی بیشتر در موتورهای جستجو دارای رتبه بالاتری هستند.

اما اگر در حال انتشار مقالات طولانی با تصاویر زیادی هستید، این ممکن است به زمان بارگیری شما آسیب برساند. در عوض، تقسیم پست های طولانی تر خود را به چند صفحه در نظر بگیرید.

وردپرس برای انجام این کار قابلیت داخلی دارد. به سادگی برچسب ویا تگ <!––nextpage––> را در جایی که می خواهید آن را به صفحه بعدی تقسیم کنید به مقاله خود اضافه کنید. اگر می خواهید مقاله را به صفحه بعد نیز تقسیم کنید، این کار را دوباره انجام دهید.

درخواست های HTTP خارجی را کاهش دهید

wordpress performance and speed 11 - راهکار های عالی برای افزایش سرعت وب سایت | بهینه سازی سرعت سایت

بسیاری از افزونه ها و قالب های وردپرس انواع پرونده ها را از وب سایت های دیگر بارگیری می کنند. این پرونده ها می توانند شامل اسکریپت ها، استایل ها و تصاویر از منابع خارجی مانند Google ، Facebook ، سرویس های تجزیه و تحلیل و غیره باشند.

استفاده از چند مورد از اینها اشکالی ندارد. بسیاری از این پرونده ها بهینه سازی شده اند تا در کمترین زمان بارگیری شوند، بنابراین سریعتر از میزبانی آنها در وب سایت خودتان است.

اما اگر از تعداد زیادی از این نوع افزونه ها استفاده کنید، می تواند سرعت وب سایت شما را به میزان قابل توجهی کم کند که با غیرفعال کردن اسکریپت ها و استایل ها یا ادغام آنها در یک فایل، می توانید این درخواست های HTTP خارجی را کاهش دهید.

تماس های با پایگاه داده را کاهش دهید

wordpress performance and speed 12 - راهکار های عالی برای افزایش سرعت وب سایت | بهینه سازی سرعت سایت

توجه : این مرحله کمی فنی تر است و نیاز به دانش اولیه در مورد فایل های قالب PHP و وردپرس دارد.

متأسفانه، بسیاری از قالب های وردپرس با کدنویسی نادرست وجود دارد. آنها شیوه های استاندارد وردپرس را نادیده می گیرند و در نهایت تماس مستقیم پایگاه داده یا درخواست های غیرضروری زیادی را به پایگاه داده ارسال میکنند. این کار با دادن کار زیاد برای سرور شما می تواند سرعت سایت شما را کم کند.

در این مثال، هر بار که <?php را مشاهده می کنید، شروع یک تماس با پایگاه داده جدید است :

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" dir="<?php language_attributes(); ?>">
<head profile="http://gmpg.org/xfn/11">
<meta http-equiv="Content-Type" content="<?php bloginfo('html_type'); ?> 
charset=<?php bloginfo('charset'); ?>" />

نمی توانید توسعه دهندگان قالب را مقصر بدانید. آنها به سادگی راهی دیگر برای فهمیدن زبان شما در سایت ندارند.

اما اگر سایت خود را با استفاده از یک child theme سفارشی می کنید، می توانید این تماس های پایگاه داده را با اطلاعات خاص خود جایگزین کنید تا تمام تماس های پایگاه داده را کاهش دهید.

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" dir="ltr">
<head profile="http://gmpg.org/xfn/11">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

پس از مدتی استفاده از وردپرس، پایگاه داده شما اطلاعات زیادی خواهد داشت که احتمالاً دیگر نیازی به آنها ندارید. برای عملکرد بهتر، می توانید پایگاه داده خود را بهینه کنید تا از شر همه اطلاعات غیرضروری خلاص شوید.

با افزونه WP-Sweep می توان به راحتی این کار را مدیریت کرد. این افزونه به شما امکان می دهد پایگاه داده وردپرس خود را با حذف مواردی مانند پست های حذف شده، ویرایش ها، برچسب های استفاده نشده و غیره تمیز کنید. همچنین ساختار پایگاه داده شما را فقط با یک کلیک بهینه می کند.

Hotlinking و Leeching از مطالب خود را غیرفعال کنید

wordpress performance and speed 13 - راهکار های عالی برای افزایش سرعت وب سایت | بهینه سازی سرعت سایت

اگر در سایت وردپرس خود محتوای با کیفیتی ایجاد می کنید، حقیقت غم انگیز این است که احتمالاً دیر یا زود به سرقت می رود.

یکی از راه های این اتفاق این است که وب سایت های دیگر بجای بارگذاری تصاویر در سرورهای خود، تصاویر را مستقیماً از طریق URL های وب سایت شما ارائه می دهند. در واقع، آنها پهنای باند میزبانی وب شما را می دزدند و شما هیچ ترافیکی برای نمایش آن ندارید.

کافی است این کد را به پرونده .htaccess خود اضافه کنید تا اتصال سریع تصاویر از سایت وردپرس شما را مسدود کند.

#disable hotlinking of images with forbidden or custom image option
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?azardata.net [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?google.com [NC]
RewriteRule \.(jpg|jpeg|png|gif)$ – [NC,F,L]

توجه : فراموش نکنید که azardata.net را با دامنه خود تغییر دهید.

در صورت لزوم از انیمیشن بارگذاری استفاده کنید

اگر در صفحه های سایت خود تصاویر و ویدیو های داخلی زیاد و پرحجمی قرار داده باشید، این مورد میتواند بر روی سرعت لود شدن صفحه تاثیر منفی بگذارد و آن را بسیار کند کند.

قرار دادن یک انیمیشن لودینگ برای صفحات سایت خود میتواند نکته ی مهمی باشد.

شما با داشتن یک انیمیشن لودینگ برای صفحات سایت خود میتوانید چند ثانیه ای از وقت کاربر را برای لود شدن تصاویر و ویدیو های پشت آن لودینگ بگیرید. همین چند ثانیه برای لود شدن بسیاری از تصاویر سایت شما مناسب و کافیست.

از فایروال وب سایت سطح DNS استفاده کنید

wordpress performance and speed 14 - راهکار های عالی برای افزایش سرعت وب سایت | بهینه سازی سرعت سایت

یک افزونه فایروال وردپرس به شما کمک می کند از حملات شدید، تلاش برای هک کردن و بدافزار جلوگیری کنید. با این حال، همه افزونه های فایروال یکسان نیستند.

برخی از آنها در وب سایت شما اجرا می شوند، این بدان معناست که مهاجمان از قبل قادر به دسترسی به وب سرور شما قبل از مسدود شدن هستند. این هنوز برای امنیت موثر است اما برای عملکرد مطلوب نیست.

به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم از فایروال سطح DNS مانند Sucuri یا Cloudflare استفاده کنید. این فایروال ها حتی قبل از اینکه به وب سایت شما برسند، درخواست های مختلف را مسدود می کنند.

خطاهای HTTPS / SSL را بدون افزونه برطرف کنید

wordpress performance and speed 15 - راهکار های عالی برای افزایش سرعت وب سایت | بهینه سازی سرعت سایت

اگر سایت خود را به HTTPS / SSL تغییر می دهید، احتمالاً با خطاهای محتوای مختلط روبرو خواهید شد.

ساده ترین راه برای رفع این مشکل نصب پلاگین مانند ” SSL واقعاً ساده ” است. با این حال، مشکل این است که این پلاگین ها ابتدا همه URL ها را می گیرند، سپس قبل از ارسال به مرورگرهای کاربر، آنها را به HTTPS تغییر می دهند.

این تأثیر کمی اما قابل توجهی در عملکرد دارد که با اصلاح دستی همه URL ها می توانید این مورد را کاهش دهید.

از آخرین نسخه PHP استفاده کنید

وردپرس عمدتا به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است. این یک زبان سمت سرور است به این معنی که روی سرور میزبان شما نصب شده و اجرا می شود.

همه شرکت های میزبان خوب وردپرس از پایدارترین نسخه PHP در سرورهای خود استفاده می کنند. با این حال، ممکن است که شرکت میزبان شما نسخه PHP کمی قدیمی تری را اجرا کند.

PHP 7 جدید دو برابر سریعتر از نسخه های قبلی است. این افزایش عملکرد عظیمی است که وب سایت شما باید از آن بهره ببرد.

اگر وب سایت شما از نسخه ای کمتر از PHP 7 استفاده می کند، از ارائه دهنده میزبانی خود بخواهید که آن را برای شما به روز کند. اگر آنها قادر به انجام این کار نیستند، وقت آن است که یک شرکت میزبان وردپرس جدید پیدا کنید.

شرکت آذردیتا با بهره گیری از آخرین نسخه ی پایدار PHP میزبان سایت های شما در هاست مخصوص وردپرس خود میباشد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا