سئو و بهینه سازی

سئو خارجی Off-Page SEO چیست؟ | توضیح کامل سئوی خارجی برای مبتدیان

آموزش سئو خارجی سایت برای مبتدیان و حرفه ای ها

در بخش چهارم از سری مجموعه آموزش سئو و بهینه سازی ما، یعنی سئو برای مبتدیان، به راه‌هایی برای بهبود رتبه شما از طریق سایر وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی یعنی همان سئو خارجی Off-Page SEO می‌پردازیم.

به چه مواردی خواهیم پرداخت :

  • سئو خارجی Off-Page SEO چیست
  • بک لینک چیست و چرا اهمیت دارد
  • بهترین سایت ها برای بک لینک کدامند
  • ۶ تکنیک لینک سازی حرفه ای
  • تکنیک های لینک سازی که باید از آنها اجتناب کنید
  • لینک فارمینگ و تبادل لینک
  • نظرات اسپم
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی و سئو خارجی
  • جمع بندی و نتیجه گیری

سئو خارجی Off-Page SEO چیست

سئو خارجی شامل فعالیت هایی خارج از وب سایت شما است که می تواند رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشد. این در درجه اول شامل استراتژی‌های لینک‌سازی است، جایی که سایر وب‌سایت‌ها (از جمله پست‌های رسانه‌های اجتماعی) به سایت شما پیوند می‌دهند، که به درستی به عنوان بک لینک نامیده می‌شود.

پس از اینکه بهینه سازی سئوی درون صفحه خود را به پایان رساندید، بهینه سازی سئوی خارج از صفحه باید در لیست اولویت های شما قرار گیرد تا دید وب سایت شما افزایش یابد. برخی معتقدند سئوی خارج از صفحه در واقع مهم‌ترین نوع کار سئو و بهینه سازی است که می‌توانید انجام دهید، زیرا اغلب به این معناست که محتوای باکیفیتی ایجاد کرده‌اید که دیگران ارزش پیوند دادن به آن را دارند.

بک لینک چیست و چرا اهمیت دارد

یکی از راه‌هایی که گوگل و سایر موتورهای جستجو اهمیت یک وب‌سایت را تعیین می‌کنند، یافتن سیگنال‌هایی است که نشان‌دهنده محتوای با کیفیتی است که مردم به آن علاقه‌مند هستند. بک لینک‌ها دقیقاً این کار را انجام می‌دهند.

به زبان ساده، بک لینک ها لینک هایی از سایر وب سایت ها هستند که به وب سایت شما باز می گردند.

با ایجاد پیوند به سایتی دیگر، صاحب وب سایت به صورت دیجیتالی برای وب سایت پیوند داده شده به عنوان دارای ارزش برای خوانندگان آن «ضمانت» می کند. موتورهای جستجو نیز به نوبه خود، لینک را به عنوان سیگنالی برای کیفیت و فاکتور در هنگام رتبه بندی صفحه شما در نتایج جستجو می گیرند.

با این حال، همه سایت‌ها مقدار یکسانی از آب پیوند را ارائه نمی‌کنند، که معیاری برای کیفیت یک لینک ورودی به وب‌سایت شما است. موتورهای جستجو برخی سایت ها را دارای اعتبار بیشتری نسبت به سایرین می دانند. به دست آوردن یک بک لینک از یک وب سایت با اعتبار بالا اغلب می تواند تأثیر بیشتری داشته باشد (و در نتیجه آب پیوند بیشتری را ارائه می دهد) نسبت به صدها وب سایت با اعتبار کم یا بدون اعتبار.

بهترین سایت ها برای بک لینک کدامند

وب‌سایت‌هایی که برای مدت طولانی وجود داشته‌اند، محتوای باکیفیت و خوانندگان قابل‌توجهی دارند، عموماً از اعتبار بالاتری در موتورهای جستجو برخوردارند.
در مقابل، وب‌سایت‌هایی که جدید هستند، محتوای جالب کم یا بدون خواننده دارند، فاقد اعتبار لینک هستند و نامزدهای ضعیفی برای بک لینک خواهند بود.

Mozbar یک ابزار رایگان است که امتیازات Page Authority برای خود صفحه و امتیاز Domain Authority برای کل وب سایت را در اختیار شما قرار می دهد. این نمرات در مقیاس لگاریتمی از ۰ تا ۱۰۰ هستند (که اساساً به این معنی است که گرفتن از ۲۰ تا ۳۰ بسیار آسان تر از ۸۰ تا ۹۰ است). سعی کنید Mozbar را در مرورگر خود نصب کنید و وب‌سایت‌های محبوب در صنعت خود را کاوش کنید تا متوجه شوید که کدام وب‌سایت‌ها اعتبار قابل توجهی کسب کرده‌اند.

بهترین وب‌سایت‌هایی که برای شروع تلاش برای دریافت بک‌لینک از آن‌ها می‌توان آن‌هایی هستند که مربوط به جایگاه یا موضوع شما هستند، با مقداری اعتبار و روشی نسبتاً ساده برای اینکه آنها را به شما پیوند دهند.

به عنوان مثال، اگر کتابی بنویسید، بسیار خوب است که پیوندی از باشگاه کتاب داشته باشید زیرا اینگونه وب سایت ها دارای اعتبار دامنه بالایی میباشند.

beginners guide to off page seo and link building 01 - سئو خارجی Off-Page SEO چیست؟ | توضیح کامل سئوی خارجی برای مبتدیان

اما شانس دریافت بک لینک در آنجا خیلی زیاد نیست. وب سایت Montreal Review of Books دارای اعتبار دامنه پایین تری است، اما همچنان گزینه خوبی است و احتمالاً تماس و دریافت بک لینک از آن آسان تر است.

beginners guide to off page seo and link building 02 - سئو خارجی Off-Page SEO چیست؟ | توضیح کامل سئوی خارجی برای مبتدیان

نمونه های دیگر از وب سایت های معتبر عبارتند از: Wikipedia، HuffingtonPost و Time.com.

۶ تکنیک لینک سازی حرفه ای

بنابراین چگونه می‌توانید در وب‌سایت‌های دیگران لینک کسب کنید؟ این کار به هیچ وجه آسان نیست، اما در اینجا چند تکنیک وجود دارد که می توانید برای تقویت سئو خارجی خود و در نتیجه رتبه خود در موتورهای جستجو استفاده کنید.

۱. محتوای مفید ایجاد کنید و آن را توزیع کنید

این پایه ترین شکل لینک بیلدینگ است. شما یک محتوای مکتوب عالی ایجاد می کنید، چیزی که مورد علاقه مردم است که ارزش دارد. سپس با رسانه‌های اجتماعی، بیانیه‌های مطبوعاتی یا حتی ایمیل زدن به صاحبان وب‌سایت خاص، این خبر را به اطلاع آنها برسانید. با مهارت و کمی شانس، افراد آن را جالب می یابند و به محتوای یک محتوای مرتبط لینک می دهند.

البته نوشتار تنها ابزاری نیست که در اختیار شماست. افزودن ویدیوها، عکس‌ها یا اینفوگرافیک‌ها به زرادخانه‌تان می‌تواند به شما در جلب علاقه و بک لینک‌ها کمک کند.

  • ۷۲ درصد از مصرف‌کنندگان ویدیوها را به متن برای اطلاعات بازاریابی برند ترجیح می‌دهند
  • عکس‌ها تعامل در فیس‌بوک را به طور متوسط ۳۷ درصد بهبود می‌بخشند.
  • مقالات دارای تصویر ۹۴ درصد بیشتر بازدید کل دارند
  • اینفوگرافیک ها ترافیک را به طور متوسط ۱۲ درصد افزایش می دهند.

تنوع بخشیدن به رسانه های شما ممکن است آسان تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. برخی از محبوب ترین پست های وبلاگ یا صفحات محصول خود را بیابید و از آنها به عنوان نقطه شروع خود برای یک ویدیو، پست رسانه اجتماعی بهبود یافته عکس یا اینفوگرافیک استفاده کنید.

۲. در فهرست های آنلاین ایندکس شوید

سایت های دایرکتوری تقریبا برای هر صنعتی وجود دارد. کار آنها گردآوری اطلاعات در مورد کسب و کارها است تا جستجوگران هنگام تحقیق یک مرحله ای داشته باشند. خودتان جستجو کنید تا دایرکتوری های مرتبط با صنعت خود را بیابید. پس از یافتن دایرکتوری مناسب، صفحه خود را به لیست آنها ارسال کنید.

۳. حامیان گروه ها و رویدادها باشید

برای یافتن رویدادها، فعالیت‌ها یا گروه‌هایی که می‌توانید از آنها حمایت مالی کنید، وب را جستجو کنید. از چیزی به کوچکی پرداخت یک دور مطالب خواندنی برای یک باشگاه کتاب یا به بزرگی یک رویداد در سطح شهر، تا زمانی که آنها یک وب سایت داشته باشند، پس پتانسیل وجود دارد.

اطمینان حاصل کنید که همیشه از شما بخواهید که پیوند وب سایت شما تا حد امکان واضح در وب سایت آنها ظاهر شود. قرار دادن پیوند به صورت متنی در متن یک وب سایت تقریباً همیشه مؤثرتر از قرار دادن آن در یک آگهی یا جعبه حامی خاص است. هر چه این لینک بیشتر به صورت آنلاین در دسترس باشد، بهتر است.

همچنین می‌توانید درخواست کنید که به پست‌های رسانه‌های اجتماعی اضافه شود، اما بعداً بیشتر در مورد بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خواهیم پرداخت.

۴. در انجمن های آنلاین فعال باشید

تقریباً برای هر صنعتی، انجمن پرسش و پاسخ آنلاین وجود دارد. برخی از این موارد فقط منتظر نظر حرفه ای یا شخصی شما هستند. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، سعی کنید کلمه کلیدی خود را همراه با انجمن یا صفحه بحث تایپ کنید.

این باید تالارهای گفتگوی پرطرفداری را فهرست کند که در آنها به طور بالقوه می‌توانید به پاسخگویی به سؤالات رایج کمک کنید.

انجمن‌ها عموماً به شما اجازه می‌دهند پروفایل ایجاد کنید، و برخی حتی به کاربران اجازه می‌دهند که یک خط امضا با یک پیوند بالقوه به وب‌سایت شما اضافه کنند (شرایط استفاده انجمن را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که هرزنامه نمی‌زنید). یک امضای حرفه ای ایجاد کنید که شامل نام شما، عنوان شما، نام شرکت یا سازمان شما، در صورت تمایل یک شعار و لینک بازگشت به وب سایت شما باشد. اگر چندین نفر در تیم خود دارید، هر هفته یک ساعت برای هر یک از اعضای تیم برای ایجاد جامعه در نظر بگیرید. آنها می توانند به سوالاتی که دیگران پست می کنند پاسخ دهند. در صورت لزوم، می توانید پیوندی به صفحه ای از وب سایت خود ارسال کنید که توضیح گسترده تری از پاسخ شما می دهد. اما زیاده روی نکنید! اگر پیوندی مناسب نباشد، مدیران انجمن و/یا موتورهای جستجو لینک را به‌عنوان هرزنامه می‌بینند، که می‌تواند به تلاش‌های شما برای رتبه‌بندی بهتر آسیب برساند.

با هر پست با کیفیتی که شما یا اعضای تیمتان ارسال می کنید، دید و درک برند از شرکت یا برند خود را نیز افزایش می دهید.

۵. یک وبلاگ نویس مهمان شوید

اگر تخصص یا تجربه خاصی دارید و نویسنده ای توانا هستید، وبلاگ نویسی مهمان راهی فوق العاده برای به رسمیت شناختن نام خود و دریافت لینک های ورودی با کیفیت است.

وب‌سایت‌های معتبری را که به صنعت شما مرتبط هستند، پیدا کنید، وبلاگ آنها را مطالعه کنید، و با صاحب وبلاگ یا وب‌سایت تماس بگیرید تا بپرسید که آیا می‌توانید مقاله مفیدی را برای خوانندگان آنها در وب‌سایت آن‌ها به صورت رایگان ارائه کنید. در عوض، اکثر سایت ها کمی بیوگرافی و یک لینک به وب سایت شما اضافه می کنند و مشروعیت بیشتری به پست شما می بخشند. حتی می‌توانید پست‌هایی را پیشنهاد دهید که قبلاً در وبلاگ خود نوشته‌اید، به شرطی که برای خوانندگان آن‌ها نیز مرتبط باشد.

برخی از وبلاگ های محبوب حتی فعالانه به دنبال وبلاگ نویسان مهمان واجد شرایط هستند، که می توانند به طور موثر محتوای عالی را به پایگاه خوانندگان خود بازگردانند.

۶. در مورد رقابت تحقیق کنید

چرا از رقابت درس نمی گیریم؟ ابزاری مانند OpenLinkProfiler می تواند به شما نشان دهد که رقبای شما بک لینک های خود را از کجا دریافت می کنند.

به عنوان یک رقیب ممکن است هزاران بک لینک داشته باشد، ممکن است بخواهید از فیلتر ارائه شده استفاده کنید. دو فیلتری که ما دوست داریم از آنها استفاده کنیم، امتیاز تأثیر پیوند (تحت LIS) و تگ nofollow (زیر فالو) هستند. LIS به شما امکان می دهد از پتانسیل آن از نمره ۰ تا ۱۰۰ مطلع شوید که ۱۰۰ بهترین است. بنابراین ابتدا لینک هایی را که دارای امتیاز بالا هستند نگاه کنید زیرا بیشترین ارزش را ارائه می دهند.

تگ nofollow به این معنی است که لینک توسط موتورهای جستجو مانند گوگل دنبال نمی شود، هیچ پیوندی را ارائه نمی دهد و بنابراین از نظر سئو یا بک لینک سازی استفاده محدودی دارد. پیوندهای NoFollow می توانند در استراتژی سئوی خارج از صفحه مفید باشند، همانطور که در بازاریابی رسانه های اجتماعی خواهیم دید، اما به روشی غیر مستقیم.

اکنون که فهرستی از وب‌سایت‌هایی را که به رقبای خود پیوند می‌دهند، جمع‌آوری کرده‌اید، هر نتیجه مربوطه را بررسی کنید و سعی کنید ببینید آیا می‌توانید وب‌سایت خود را نیز در این سایت‌ها ذکر کنید. ممکن است کمی طول بکشد، اما این احتمال وجود دارد که رقابت شما شما را به سمت فرصت‌های ارزشمند راهنمایی کند.

تکنیک های لینک سازی که باید از آنها اجتناب کنید

در حالی که بسیاری از استراتژی‌های لینک‌سازی خوب وجود دارد، برخی از موارد بد نیز وجود دارد (که گاهی اوقات به عنوان سئو Blackhat شناخته می‌شود) که احتمالاً به سئوی وب‌سایت شما آسیب می‌زند و باید از آنها اجتناب کرد.

لینک فارمینگ و تبادل لینک

از آنجایی که بک لینک ها برای سئو خوب هستند، چرا از وب سایت ها نمی خواهم که لینک من را در سایت خود قرار دهند و در ازای آن من نیز همین کار را برای آنها انجام می دهم؟ مراقب باش! انجام این کار به روش صحیح می تواند مفید باشد، اما این خطر وجود دارد که موتورهای جستجو آن را به عنوان یک طرح پیوند ببینند و ارزش سایت شما را کاهش دهند.

اگر می خواهید با وب سایت دیگری تبادل لینک انجام دهید این سؤالات را در نظر بگیرید:

  • آیا ترافیک با کیفیتی برای شما به ارمغان می آورد؟
  • آیا سایت دیگر مربوط به سایت شماست؟
  • آیا آنها اعتبار دامنه خوبی دارند؟

ترفند این است که فکر کنید آیا تبادل لینک برای گوگل طبیعی به نظر می رسد. به عنوان مثال، اگر به وب‌سایت کارمندی پیوند تبادل دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند نمایه او را ببینند، مشکلی نیست. اگر هنگام فروش صندلی ماشین، پیوندهایی به یک فروشگاه کفش دارید، احتمالاً برای Google هرزنامه به نظر می رسد.

نظرات اسپم

اگر یک بخش نظر در وب سایت خود دارید، احتمالاً نظراتی (معمولاً بی ربط) با پیوندهایی به سایت های دیگر دریافت کرده اید. این یک استراتژی ضعیف است زیرا صاحبان سایت را عصبانی می کند و معمولاً پاک می شود. نگرانی بیشتر این است که موتورهای جستجو در یافتن چنین نظراتی خوب هستند، آنها را به عنوان هرزنامه می بینند و رتبه سایت متخلف را پایین می آورند.

اگر وبلاگی را پیدا کردید که پیوند به سایت شما می تواند بسیار مفید باشد (شاید موضوع را گسترش دهید)، دستورالعمل های نظرات سایت را بخوانید (در صورت وجود) یا ابتدا با مالک سایت تماس بگیرید تا بپرسید که آیا ارسال آن مشکلی ندارد یا خیر

بازاریابی رسانه های اجتماعی و سئو خارجی

اگر سئو خارجی عمدتاً در مورد دریافت بک لینک است، پس پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین، یوتیوب، اینستاگرام و توییتر معادن طلای بک لینک هستند، درست است؟ متاسفانه، این مورد نیست.

از آنجایی که هر کسی می‌تواند از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای پست کردن هر چیزی که دوست دارد (صرف نظر از کیفیت) استفاده کند، همه لینک‌هایی که روی آن‌ها ارسال می‌کنید دارای برچسب nofollow هستند. این تگ به موتورهای جستجو می‌گوید که این پیوندها را به عنوان سیگنال آب پیوند حساب نکنند.

با این حال، این بدان معنا نیست که بازاریابی رسانه های اجتماعی بی فایده است. در واقع به دلیل شناخت برند به اندازه لینک بیلدینگ مهم است. فیسبوک به تنهایی بیش از ۱.۸۶ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. اگر در پلتفرم فعال باشید، این مخاطبان زیادی هستند که می توانند برند شما را بشناسند. با ایجاد علاقه به وب سایت خود (شاید با یک قطعه محتوای عالی)، ترافیک سایت خود را افزایش می دهید که یک عامل مهم سئو است.

همچنین این احتمال وجود دارد که برخی از افرادی که شما را در رسانه‌های اجتماعی کشف می‌کنند، بعداً از موتور جستجو برای یافتن سایت شما استفاده کنند، که دوباره سئوی شما را بهبود می‌بخشد. رسانه‌های اجتماعی همچنین می‌توانند در مورد مقالات یا محصولاتی که می‌توانند توسط وب‌سایت‌های دیگری که در مورد آنها صحبت می‌کنند و به سایت شما بک لینک ایجاد می‌کنند، انتخاب کنند، اطلاع رسانی کنند.

از رسانه های اجتماعی برای بهبود شناخت و هویت برند خود استفاده کنید:

  • پاسخگویی سریع به هر گونه سوال، نظر یا بررسی
  • تعامل با مخاطبان هدف خود
  • صحبت کردن در مورد کسب و کار و داستان های موفقیت کارکنان
  • ارسال در مورد به روز رسانی ها (محصولات جدید، مقالات، رویدادها و غیره)

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : سئو درون صفحه on-page SEO چیست – راهنمای مبتدیان سئو

جمع بندی و نتیجه گیری

در انتهای مقاله سئو خارجی Off-Page SEO به جمع بندی و نتیجه گیری این نوع سئو خواهیم پرداخت.

با این استراتژی‌ها به خوبی در مسیر بهبود دامنه و اعتبار صفحه خود خواهید بود. اما به یاد داشته باشید: موثرترین سئوی خارج از صفحه زمانی اتفاق می‌افتد که محتوای جالب، جذاب و ارزشمند ایجاد کنید. این نوع محتوا اغلب به اشتراک گذاشته می‌شود، لایک می‌شود و به آنها دسترسی پیدا می‌شود و پیوندهای ورودی به طور طبیعی دنبال می‌شوند.

بنابراین دفعه بعد که می‌پرسید چرا وب‌سایت‌های بیشتری به وب‌سایت شما پیوند نمی‌دهند، در عوض از خود بپرسید: آیا محتوای من به اندازه‌ای جالب است که سایر وب‌سایت‌ها بخواهند به اشتراک بگذارند؟ اگر پاسخ منفی است، روی محتوای جدید و تازه کار کنید!

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : انواع مختلف سئو چیست – راهنمای مبتدیان سئو

یکی دیگر از مجموعه آموزش های سئو و بهینه سازی به اتمام رسید. امیدواریم این آموزش به جهت یادگیری سئو خارجی Off-Page SEO برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد؛ اگر شما نیز آموزشی نخصصی درباره سئو و بهینه سازی بلدید میتوانید آن را در بخش کامنت ها مطرح کنید تا با نام شما این مقاله بروزرسانی گردد؛ همچنین ممکن است مقاله ۱۹ ایده برای ساخت وب سایت پولساز در سال ۲۰۲۱ نیز برای شما کاربردی و مفید باشد.

استراتژی‌های دیگری می‌خواهید که به شما در رشد تجارت و افزایش فروش شما کمک کند؟ شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : انواع روش های بازاریابی – لیست تمامی روش های بازاریابی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا