سئو و بهینه سازی

تحقیق کلمات کلیدی و تاثیر آن بر بهبود سئوی صفحات سایت

آموزش انتخاب کلمات کلیدی و تائیر آن بر سئو سایت

در ادامه سری راهنمای مبتدیان برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) با معرفی ۳ نوع سئو که می توانند رتبه بندی یک وب سایت را در موتورهای جستجو بهبود بخشند، شروع کردیم. قبل از غواصی عمیق‌تر در این روش‌ها، بیایید نگاهی دقیق‌تر به یکی از پایه‌های سئو بیندازیم : تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword research

کلمات کلیدی چیست و چرا برای سئو مهم هستند؟

در وب، کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که موضوعات اصلی یک صفحه وب را مشخص می کنند. برای بازدیدکنندگان وب سایت، کلمات کلیدی همان چیزی است که در موتور جستجویی مانند گوگل تایپ می کنند (یا صحبت می کنند). برای موتورهای جستجو، از کلمات کلیدی برای گروه‌بندی و رتبه‌بندی وب‌سایت‌هایی استفاده می‌شود که برای افرادی که محتوای خاص آنلاین را جستجو می‌کنند، مرتبط هستند.

به عنوان مثال، اگر به دنبال یک سرویس نصب سینک سفارشی هستید، گوگل سعی می کند مرتبط ترین صفحاتی را که حاوی آن کلمات خاص هستند (که کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی نیز نامیده می شوند) فهرست کند.

از آنجایی که هدف سئو بهبود رتبه صفحه وب شما در نتایج جستجو است، انتخاب کلمات کلیدی مناسب اولین قدم بسیار مهم است. در حالی که بسیاری از عوامل دیگر بر رتبه بندی وب سایت شما تأثیر می گذارند، انتخاب کلمات کلیدی اشتباه راهی مطمئن برای از دست دادن ترافیک و تجارت بالقوه است، بنابراین سعی کنید از همان ابتدا آن را به درستی انجام دهید!

اما چگونه مطمئن می شوید که کلمات کلیدی مناسبی را برای صفحه وب خود انتخاب کرده اید؟ بیایید بخوانیم و بفهمیم!

نحوه انتخاب بهترین کلمات کلیدی با تحقیق کلمات کلیدی

یافتن بهترین کلمات کلیدی شامل یک سری مراحل است که باید با یک ترتیب خاص تکمیل شوند تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. برخی از مراحل ایده‌های کلیدواژه جدیدی ایجاد می‌کنند در حالی که برخی دیگر به محدود کردن گزینه‌های کلیدواژه شما و حذف مواردی که برای شما مفید نیستند کمک می‌کنند.

در ادامه خواهید خواند :

  • اهداف و موضوع را مشخص کنید
  • کلمات کلیدی اولیه را طوفانی فکر کنید
  • عبارات کلیدی طولانی تر را با اصلاح کننده ها در نظر بگیرید
    اصلاح کننده های کیفیتی
    اصلاح کننده های مکانی
    اصلاح کننده های زمانی
    اصلاح کننده های سوالی
  • فهرست کلمات کلیدی خود را با ابزارهای کلیدواژه پیشنهادی گسترش دهید
  • مردم واقعاً به دنبال چه هستند؟ حجم جستجو را شناسایی کنید
  • کلمات کلیدی کم رقابت را شناسایی کنید: بهترین کلمات کلیدی برای هدف گذاری برای ترافیک
  • لیست کلمات کلیدی را محدود کنید
  • بهترین کلمات کلیدی برای اهداف
  • رقبا را جستجو کنید
  • ایجاد فهرست نهایی کلمات کلیدی

اهداف و موضوع را مشخص کنید

قبل از شروع فرآیند تحقیق کلمه کلیدی، تعیین یک هدف مهم است. می خواهید صفحه وب شما چه کاری انجام دهد؟

در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • فروش یک محصول خاص را ایجاد کنید
  • ایجاد ترافیک
  • تولید سرنخ (جمع آوری ایمیل/تلفن)
  • آگاهی یا شناخت برند را افزایش دهید

برای شروع، هدف اصلی صفحه خود را بنویسید. شما می توانید چندین هدف داشته باشید، اما در حالت ایده آل، هر صفحه وب جداگانه ای که ایجاد می کنید باید یک هدف اصلی را هدف قرار دهد.

بعداً در این مقاله به اهداف باز خواهیم گشت و خواهیم دید که چگونه آنها بر انتخاب نهایی کلمات کلیدی ما تأثیر خواهند گذاشت، اما در حال حاضر قبل از شروع تحقیق در مورد کلمات کلیدی، روی شناسایی اهداف خود تمرکز کنید. اگر این کار را انجام ندهید ممکن است به این معنی باشد که شما معکوس کار می کنید و اهداف خود را بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی خود تطبیق می دهید، که در نهایت می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

همچنین می خواهید موضوع صفحه را تعریف کنید. موضوع شما باید ایده کلی صفحه ای باشد که ایجاد می کنید. اگر روی صفحه اصلی خود تمرکز کنید، ممکن است موضوع کاملاً کلی باشد زیرا ایده اصلی کل وب سایت شما خواهد بود. سایر صفحات باید خاص تر باشند، مانند یک سرویس، محصول، یک خبر یا موضوع خاص.

به عنوان مثال، اگر وب سایتی دارید که اطلاعاتی در مورد تجهیزات پینگ پنگ ارائه می دهد، موضوع صفحه اصلی شما خواهد بود. سپس صفحات دیگر به قطعات خاصی از تجهیزات پینگ پنگ و شاید اخبار مرتبط می پردازند. مهم است که برای هر صفحه وب که ایجاد می کنید موضوعی داشته باشید زیرا به شما کمک می کند روی کلمات کلیدی در نظر بگیرید و کدام را نادیده بگیرید.

هدف(ها) و موضوع خود را در برگه مقدمه صفحه گسترده تحقیق کلمات کلیدی خود اضافه کنید.

اکنون که هدفی را تعیین کردیم، بیایید به مرحله بعدی برویم: طوفان فکری.

کلمات کلیدی اولیه را طوفانی فکر کنید

با تلاش برای پاسخ به یک سوال ساده شروع کنید:

اگر بخواهید صفحه خود را آنلاین پیدا کنید، چه عباراتی را جستجو می کنید؟

از آنجایی که افراد مختلف به طور متفاوتی فکر می کنند، ممکن است در این مرحله دوستان یا همکاران خود را نیز بگنجانید و برای به حداکثر رساندن خلاقیت از تخته سفید استفاده کنید.

فرض کنید شما یک وب سایت پینگ پنگ دارید و می خواهید صفحه ای در پاروهای پینگ پنگ ایجاد کنید. چند دقیقه وقت بگذارید و بین ۳ تا ۱۰ کلمه کلیدی طوفان فکری کنید.

مثال ها:

  • دسته های پینگ پنگ
  • لوازم پینگ پنگ
  • راکت پینگ پنگ

پس از طوفان فکری اولیه، به مترادف ها فکر کنید. مشتریان یا بازدیدکنندگان شما ممکن است در حین جستجوی یک موضوع از کلمات متفاوتی استفاده کنند. بسته به تعداد مترادف هایی که پیدا می کنید، لیست شما ممکن است به سرعت دو برابر شود.

مثال ها:

  • دسته های تنیس روی میز
  • لوازم تنیس روی میز
  • راکت تنیس روی میز

طوفان فکری اولیه و ایده های مترادف را در بخش طوفان فکری اولیه و مترادف ها در برگه طوفان مغزی صفحه گسترده تحقیق کلمات کلیدی خود قرار دهید.

لیست کلمات کلیدی خود را با ابزارهای پیشنهادی کلمات کلیدی گسترش دهید

هنگامی که فهرست جامعی از کلمات کلیدی ممکن را تهیه کردید، بیایید از ابزارهای آنلاین برای توصیه کلمات کلیدی جدیدی که احتمالاً نادیده گرفته اید استفاده کنیم.

در اینجا ۴ ابزار پیشنهاد می کنیم:

  • WordTracker – حجم جستجو، سطح رقابت، و قصد خرید هر کلمه کلیدی را که بر اساس منطقه جغرافیایی در دسترس است، شناسایی کنید. آن را به صورت رایگان امتحان کنید (به علاوه ۲۵٪ تخفیف در نسخه های برتر).
  • rankingCoach – کلمات کلیدی جدید را با این ابزار کاربر پسند که شما را در این فرآیند راهنمایی می کند، کشف کنید. به راحتی آنها را بر اساس محبوبیت و رقابت مرتب کنید و اجازه دهید ابزار محتمل ترین رقابت شما را پیدا کند. سپس آن کلمات کلیدی را برای شما کار کنید!
  • Ubersuggest – ابزاری کاملا رایگان که اطلاعات زیادی را در مورد کلمات کلیدی، کلمات کلیدی مرتبط و رتبه بندی آنها در موتورهای جستجو دشوار است.
  • Google Ads Keyword Planner – اگر یک حساب Google Ads دارید، به یکی از شناخته شده ترین ابزارهای کلمات کلیدی موجود در بازار امروز دسترسی دارید. ابزار قدرتمندی است، اما برای دسترسی به پتانسیل کامل آن باید یک کمپین تبلیغاتی گوگل را اجرا کنید.

هنگام استفاده از ابزارهای آنلاین، سعی کنید موقعیت جغرافیایی مورد نظر خود را به گونه ای تنظیم کنید که داده های شما منعکس کننده مخاطبان هدف باشد. این می تواند یک کشور، یک منطقه یا یک شهر/شهرک باشد. روند جستجو بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها می تواند بسیار متفاوت باشد و صفحات وب که مناطق خاصی را هدف قرار می دهند تقریباً همیشه مؤثرتر از مواردی هستند که این کار را نمی کنند.

برای شروع جمع‌آوری داده‌ها، کلمات کلیدی فهرست طوفان فکری خود را در این ابزار تایپ کنید. کلیدواژه های پیشنهادی را مرور کنید و کلمات کلیدی را که به نظر می رسد مطابق با موضوع شما مناسب است و ممکن است نادیده گرفته باشید را یادداشت کنید. به عنوان مثال، rankingCoach دسته تنیس روی میز را به عنوان یک عبارت جستجوی رایج پیشنهاد کرد که من هنگام تحقیق در مورد دسته های پینگ پنگ از آن بی اطلاع بودم.

بعد از اینکه چند کلمه کلیدی جدید و مرتبط را پیدا کردید و آنها را علامت گذاری کردید، به افزودن اصلاح کننده ها می روید. این اصلاح‌کننده‌ها به شما کمک می‌کنند فرصت‌های کلمه کلیدی را که طوفان فکری اولیه و تحقیق به کمک ابزار شما از دست داده‌اند، کشف کنید.

کلمات کلیدی طوفان فکری خود را به ابزار انتخابی خود اضافه کنید و به پیشنهادات نگاه کنید. پیشنهادات مناسب را در بخش مترادف/مرتبط، در برگه طوفان فکری صفحه گسترده تحقیق کلمات کلیدی خود وارد کنید.

عبارات کلیدی طولانی تر را با اصلاح کننده ها در نظر بگیرید

کلمات کلیدی اغلب به دو دسته تقسیم می شوند: دم کوتاه – Short-tail و دم بلند – long-tail. کلمات کلیدی دم کوتاه از ۱ تا ۳ کلمه و کلمات کلیدی دم بلند (که گاهی اوقات به عنوان عبارات کلیدی – keyphrases شناخته می شوند) از ۴ کلمه یا بیشتر تشکیل شده اند. در حالی که کلمات کلیدی کوتاهتر ممکن است حجم جستجو و در معرض دید بیشتری ایجاد کنند، کلمات کلیدی طولانی تر در واقع می توانند بازدیدکنندگان با کیفیت بالاتری را با رقابت کمتر ارائه دهند، بنابراین نباید آنها را نادیده گرفت (در ادامه در مورد حجم جستجو و رقابت بیشتر توضیح خواهیم داد).

بیایید اکنون فهرست کلمات کلیدی طوفان مغزی خود را با افزودن اصلاح کننده ها گسترش دهیم. اینها کلماتی هستند که معمولاً به ابتدا یا انتهای کلمات کلیدی شما اضافه می شوند. ما بر روی ۴ نوع خاص از اصلاح کننده ها تمرکز خواهیم کرد: کیفیت، مکان، زمان و سوال.

اصلاح کننده های کیفیتی

کیفیت ها می توانند چیزی کلی باشند، مانند بهترین، بدترین، ارزان ترین یا گران ترین. آنها همچنین می توانند مختص موضوع شما باشند، مانند «دسته پینگ پنگ برای بازیکنان دفاعی». به این فکر کنید که افراد ممکن است چه ویژگی هایی را در ارتباط با لیست فعلی شما جستجو کنند و لیست کلمات کلیدی خود را با آنها گسترش دهید.

مثال ها:

  • بهترین دسته های پینگ پنگ
  • توصیه شده ترین دسته های پینگ پنگ
  • راکت های تنیس روی میز برای کنترل توپ

اصلاح کننده های مکانی

موتورهای جستجو متوجه می شوند که برخی از جستجوها، مانند سفارش پیتزا، محلی هستند. اگر موضوع صفحه شما یک منطقه خاص را هدف قرار می دهد (که تقریباً همیشه باید انجام شود)، آن اصلاح کننده را به لیست تحقیقات کلمات کلیدی خود اضافه کنید. به عنوان مثال، بهترین راکت های پینگ پنگ در تهران به موتورهای جستجو می گوید که شما مخاطبان تهران را هدف قرار داده اید. ۲ تا ۵ از کلمات کلیدی را که قبلاً طوفان فکری کرده اید، انتخاب کنید و در صورت وجود، مکان را اضافه کنید.

مثال ها:

  • راکت های پینگ پنگ در تهران
  • راکت تنیس روی میز یزد

اصلاح کننده های زمانی

برخی از صفحات وب به زمان حساس هستند و افزودن یک اصلاح کننده زمان، مانند سال تقویم جاری، یک تعطیلات خاص یا یک رویداد فعلی در حال انجام است، می تواند به افزایش علاقه کمک کند. به عنوان مثال، بهترین راکت های پینگ پنگ سال ۲۰۲۲ ممکن است بیشتر از بهترین راکت های پینگ پنگ مورد توجه قرار گیرند، زیرا اگر مقاله در همان سال به روز شود، به روزتر به نظر می رسد. اگر یک اصلاح کننده زمان برای موضوع صفحه شما اعمال می شود، ۲ تا ۵ کلمه کلیدی موجود خود را با یک اصلاح کننده زمان مناسب یادداشت کنید.

مثال ها:

  • بهترین رامت های پینگ پنگ (به روز رسانی ۲۰۲۲)
  • فروش راکت پینگ پنگ جمعه سیاه!
  • رویداد مسابقات پینگ پنگ عیدانه

اصلاح کننده های سوالی

به لطف تلفن‌های هوشمند، افراد بیشتری از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند و جستجوگران بیشتری جستجوهای خود را به عنوان سؤال بیان می‌کنند. به عنوان مثال، به جای جستجوی بهترین راکت های پینگ پنگ، برخی در عوض بهترین راکت های پینگ پنگ را جستجو می کنند. اصلاح‌کننده‌هایی مانند چه/چگونه/چرا/چه زمانی می‌توانند در واقع به شما کمک کنند کلمات کلیدی هدفمندتری را برای مخاطبان خود پیدا کنید. اگر برای فکر کردن به سؤالات به کمک نیاز دارید، ابزار مفیدی به نام پاسخ عمومی می‌تواند پیشنهاداتی را در مورد سؤالات مرتبط با کلمات کلیدی به شما ارائه دهد. از ۳ تا ۱۰ کلمه کلیدی خود استفاده کنید و آنها را به عنوان سوال به لیست خود اضافه کنید.

کیفیت، مکان، زمان و تعدیل‌کننده‌های سؤال را در بخش‌های تعیین‌شده با همین نام در برگه طوفان مغزی صفحه‌گسترده تحقیق کلمات کلیدی خود قرار دهید.

مردم واقعاً به دنبال چه هستند؟ حجم جستجو را شناسایی کنید

اکنون که کمی با ابزارهای آنلاینی که پیشنهاد کلمات کلیدی را ارائه می دهند آشنا شده ایم، بیایید از آنها برای شناسایی حجم جستجو نیز استفاده کنیم. حجم جستجوی یک کلمه کلیدی، میانگین تعداد جستجوهایی است که برای آن کلمه کلیدی در یک دوره زمانی خاص، معمولاً یک ماه، انجام شده است. اگر حجم جستجوی کلمه کلیدی ۵۰۰ باشد، نتایج صفحه اول آن کلمه کلیدی به طور متوسط ۵۰۰ بار در ماه دیده می شود. انتخاب کلمه کلیدی با حجم جستجوی بسیار کم، نمایش آنلاین صفحه وب شما را محدود می کند، بنابراین سعی کنید از آنها اجتناب کنید، مگر اینکه در یک بازار بسیار خاص باشید.

با rankingCoach، پیشنهادات کلمات کلیدی در حباب هایی با اندازه های مختلف ارائه می شود. هرچه حباب بزرگتر باشد، حجم جستجو بیشتر می شود.

beginner guide to seo keyword research 01 - تحقیق کلمات کلیدی و تاثیر آن بر بهبود سئوی صفحات سایت

از تصویر بالا، تنیس روی میز بیشترین حجم جستجو را دارد. با این حال، این بهترین کلمه کلیدی برای هدف قرار دادن صفحه وب ما نیست! رقابت کلمات کلیدی و قصد کاربر هر دو باید در هنگام انتخاب کلمات کلیدی نهایی در نظر گرفته شوند.

داده های حجم جستجوی خاص در صفحه بعدی یافت می شود.

beginner guide to seo keyword research 02 - تحقیق کلمات کلیدی و تاثیر آن بر بهبود سئوی صفحات سایت

در اینجا، rankingCoach (مانند سایر ابزارهای کلیدواژه) میانگین تعداد جستجوهایی که یک کلمه کلیدی در ماه دریافت می کند را نشان می دهد. هرچه این عدد بیشتر باشد، این اصطلاح محبوب تر است.

کلمات کلیدی کم رقابت را شناسایی کنید: بهترین کلمات کلیدی برای هدف گذاری برای ترافیک

در حالی که حجم بالای جستجو مفید است، معیار مهم دیگر میزان رقابتی بودن کلمات کلیدی است. این نشان می‌دهد که رتبه‌بندی خوب برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر سخت است و به شما نشان می‌دهد که چند کلمه کلیدی دیگر برای همان کلمه کلیدی رقابت می‌کنند. یافتن یک کلمه کلیدی با هزاران جستجو در ماه خوب است، اما اگر به دلیل رقابت شدید فقط در صفحه دهم گوگل ظاهر شوید، کمک چندانی نخواهد کرد.

اطلاعات مسابقه اغلب به صورت کلی نشان داده می شود. به عنوان مثال، rankingCoach با نشان دادن کلمات کلیدی به رنگ سبز، زرد یا قرمز (به ترتیب) به شما می گوید که رقابت کم، متوسط یا زیاد است.

صرف نظر از نحوه قالب بندی آن، حجم جستجو و سطح رقابت را در کنار هر کلمه کلیدی در لیست خود اضافه کنید.

لیست کلمات کلیدی را محدود کنید

اکنون با داشتن حجم جستجو و اطلاعات رقابت، می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی خود را شروع کنید. به طور کلی، آنچه شما به دنبال آن هستید کلمات کلیدی هستند که حجم جستجوی بالایی دارند اما رقابت کمی دارند. این قاعده کلی ممکن است بسته به اهداف شما بهترین نباشد، اما اگر روی جذب ترافیک بیشتر به سایت خود تمرکز می کنید، اعمال می شود. بعدا خواهیم دید که چگونه داشتن اهداف مختلف این قانون کلی را تغییر خواهد داد.

متأسفانه، ممکن است همیشه یک برنده واضح بین کلمات کلیدی وجود نداشته باشد. وقتی این اتفاق می افتد، موضوع، هدف خود را در نظر بگیرید و بر اساس داده هایی که دارید و غریزه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

به عنوان مثال، rankingCoach به من اطلاع می دهد که راکت های پینگ پنگ حدود ۱۰۰۰ جستجو ماهانه دارد اما رتبه بندی برای آنها دشوار خواهد بود ولی رتبه بندی بهترین دسته تنیس روی میز آسان است، اما فقط ۱۰ جستجوی ماهانه دارد. بهترین راکت تنیس روی میز دارای ۵۰ جستجوی ماهانه است و رقابت متوسطی دارد و همچنین با موضوع اطلاعات من در مورد راکت های پینگ پنگ همخوانی دارد. بنابراین من آن را از بین دو مورد دیگر انتخاب می کنم.

اما تحقیقات به پایان نرسیده است. فهرست خود را مرور کنید و ۲ تا ۵ کلمه کلیدی را که حجم جستجوی بالایی دارند، رقابت کم تا متوسطی دارند و با موضوع پیشنهادی شما هماهنگ هستند، برجسته کنید. سپس این کلمات کلیدی را در مقابل دو هدف احتمالی در نظر خواهیم گرفت.

بهترین کلمات کلیدی برای اهداف

قبل از اینکه بخواهیم فهرست نهایی کلمات کلیدی خود را تهیه کنیم، باید به اهداف و این که چرا تحقیقات خود را با در نظر گرفتن آنها شروع می کنیم نگاهی بیاندازیم. در بالا به دو هدف اشاره کردیم، جذب ترافیک بیشتر به صفحه وب و فروش بیشتر محصولات. بیایید ببینیم آنها چگونه بر تصمیم شما تأثیر می گذارند.

  • دریافت ترافیک بیشتر : شما می خواهید افراد بیشتری سایت شما را ببینند، بنابراین تاکید بیشتری بر حجم جستجو داشته باشید (جستجوهای بیشتر در ماه). رقابت همچنان یک عامل است، اما اگر مجبور هستید بین رقابت متوسط ​​با حجم جستجوی بسیار بالاتر و رقابت کم با حجم جستجوی کمتر یکی را انتخاب کنید، پس با حجم جستجوی بالاتر بروید. این استراتژی بر این تمرکز دارد که افراد بیشتری هنگام جستجو برای بازدید بیشتر با صفحه وب شما روبرو شوند.
  • افزایش فروش : مهم این نیست که افراد زیادی در سایت خود داشته باشید، بلکه افراد مناسب در سایت خود داشته باشید، یعنی کسانی که می خواهند خرید انجام دهند. در این مورد، بهتر است کلمات کلیدی با رقابت کم را پیدا کنید که ممکن است حجم جستجوی کمتری داشته باشند اما هدف درستی داشته باشند. به عنوان مثال، راکت تنیس روی میز توسط افرادی که به دنبال خرید هستند و همچنین توسط برخی به دنبال اطلاعات استفاده می شود. با این حال، خرید دسته های پینگ پنگ توسط افرادی که آماده خرید هستند استفاده می شود. اگرچه در ماه فقط چند جستجو انجام می شود، رقابت کم و قصد جستجوگر احتمالی برای خرید این هدف را برآورده می کند و این اصطلاح را به یک نامزد احتمالی تبدیل می کند. البته، افزودن خرید در ابتدای عبارت کلیدی واقعاً قصد را محدود می کند، اما این موارد بسیار رقابتی هستند.

اگر در پی بردن به هدف کلی پشت کلمات کلیدی خاص مشکل دارید، آنها را در جستجو تایپ کنید و به نتایج نگاه کنید. اگر آنها عمدتاً وب سایت های اطلاعاتی را نشان می دهند، احتمالاً اکثریت جستجوگر قصد خرید ندارد و بالعکس. به عنوان مثال، راکت های پینگ پنگ سفارشی نتایجی را نشان می‌دهد که شامل وب‌سایت‌هایی است که اقلامی را می‌فروشند و به این نکته اشاره می‌کنند که هدف متوسط ​​خرید یکی از آنها به جای یافتن اطلاعات در مورد موضوع است.

رقبا را جستجو کنید

راه دیگر برای جمع آوری بینش، بازرسی رقابت است. ابزارهایی مانند Google Keyword Planner و rankingCoach ویژگی های تجزیه و تحلیل رقبا را ارائه می دهند که می تواند به شناسایی کلمات کلیدی مورد نظر آنها کمک کند و می تواند شما را برای انتخاب های خود الهام بخشد.

به عنوان مثال، برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل، با افزودن آدرس وب به ابزار تحقیق، امکان مشاهده تفکیک کلمات کلیدی در یک صفحه وب را فراهم می کند. از آنجایی که شما از قبل فهرستی از کلمات کلیدی امیدوارکننده دارید، پیدا کردن رقبا باید آسان باشد. ۱ تا ۳ از کلمات کلیدی برجسته شده خود را در موتور جستجو تایپ کنید و ببینید چه کسی در صفحه اول است. اینها آدرس‌های وب هستند که می‌توانید آن‌ها را کپی کرده و در ابزار کلمات کلیدی جای‌گذاری کنید تا ببینید از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند و کدام یک را ممکن است از دست داده باشید.

در مقایسه، RankingCoach جستجوی شما را انجام می دهد و پس از تجزیه و تحلیل مکان مشخص شده و کلمات کلیدی انتخابی، وب سایت های رقیب را پیشنهاد می کند. کلمات کلیدی پیشنهادی را بر اساس رقبا ارائه نمی دهد، اما رقبا و رتبه بندی آنها را در کلمات کلیدی انتخابی شما ردیابی می کند تا بتوانید پیشرفت خود را در طول زمان مقایسه کنید.

هر کلمه کلیدی جدید و مرتبط را به همراه حجم جستجو و داده های رقابت یادداشت کنید و آنها را با لیست موجود خود مقایسه کنید. شاید مجموعه جدیدی از کلمات کلیدی را برای تحقیق کشف کنید، بنابراین از انتخاب کلمات کلیدی جدید نترسید و تحقیقات بیشتری را با مترادف ها یا اصلاح کننده ها انجام دهید.

همچنین این امکان وجود دارد که هیچ کلمه کلیدی جدیدی پیدا نکنید، که تأیید می کند که قبلاً کار کاملی انجام داده اید (پس به خود ضربه بزنید!). صرف نظر از این، همیشه خوب است که بدانید رقبای شما چه کسانی هستند و درک کنید که آنها چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند.

هنگامی که این مرحله نهایی را انجام دادید، ۲ تا ۵ کلمه کلیدی را که به بهترین وجه با اهداف و موضوع صفحه شما مطابقت دارند برجسته کنید.

ایجاد فهرست نهایی کلمات کلیدی

شما یک هدف در ذهن دارید، فهرستی پر از کلمات کلیدی، داده های مربوطه و برخی تحقیقات رقابتی. اکنون می‌خواهید از میان کلیدواژه‌هایی که برجسته کرده‌اید، کلیدواژه‌های اصلی و تعدادی کلیدواژه ثانویه را انتخاب کنید.

  • کلیدواژه اصلی : اصلی ترین کلمه ای است که می خواهید در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید. با موضوع صفحه و همچنین هدف جستجوگر هماهنگ است. کلمات کلیدی ثانویه شما (معمولاً حدود ۲ تا ۵ کلمه کلیدی) کلیدواژه های اصلی را در نقش پشتیبانی تکمیل می کنند. آنها می توانند رقابت بالایی داشته باشند تا زمانی که موضوع صفحه و هدف جستجوگر را تقویت کنند. این به این دلیل است که موتورهای جستجو به دنبال کلمات کلیدی مرتبط هستند تا درک خود از صفحه و کلمه کلیدی اصلی را تقویت کنند.

کلیدواژه اصلی شما همان کلمه کلیدی خواهد بود که با هدف شما مطابقت داشته باشد و حجم جستجوی بالایی (نسبت به سایر کلمات کلیدی) با رقابت کم تا متوسط ​​داشته باشد. اگر متدولوژی صفحه‌گسترده ما را دنبال کردید، باید روشی باشد که دو بار برجسته و پررنگ باشد. هنگامی که اصلی خود را انتخاب کردید، به سایر کلمات کلیدی که در طی مراحل باریک کردن انتخاب کرده اید نگاه کنید. اینها کاندیدای کلمات کلیدی ثانویه هستند. از میان این موارد، مواردی را انتخاب می‌کنید که با هدف شما مطابقت دارند و طبیعتاً موضوع و کلمه کلیدی اصلی خود را تعریف می‌کنند (به راحتی در محتوای صفحه‌ای که ایجاد می‌کنید کار می‌شود).

من عبارت بهترین راکت تنیس روی میز را به عنوان کلیدواژه اصلی خود به همراه ۳ کلیدواژه ثانویه پشتیبانی انتخاب کرده ام که سعی خواهم کرد در صفحه وب نهایی خود گنجانده شوند.

نتیجه گیری

هنگامی که کلمات کلیدی اولیه و ثانویه خود را شناسایی کردید، تحقیقات اولیه خود را به پایان رساندید. تبریک می گویم!

اما به یاد داشته باشید هر صفحه وب می تواند حاوی کلمات کلیدی منحصر به فرد خود باشد. تحقیقات کلمات کلیدی به یافتن کلمات کلیدی اولیه و ثانویه برای یک صفحه ختم نمی شود. باید به گونه ای ادامه یابد که هر صفحه یا حداقل مهمترین آنها از وب سایت شما موضوع و کلمات کلیدی منحصر به فرد خود را داشته باشد و پتانسیل سایت شما را به حداکثر برساند.

با گذشت زمان، روند کلمات کلیدی نیز می تواند تغییر کند و مطمئناً متوجه خواهید شد که برخی از انتخاب های کلیدواژه ای که انجام داده اید مؤثرتر از سایرین هستند. از آزمایش کردن نترسید و محتوای خود را بر اساس نتایجی که می بینید تغییر دهید. بهینه سازی موتورهای جستجو و تحقیق کلمات کلیدی یک ماراتن مداوم است.

اکنون که می دانید کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید، برای بهترین نتایج باید آنها را کجا قرار دهید؟ این پاسخ و موارد دیگر را در مقاله های بعدی ما بیابید.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : انواع مختلف سئو چیست – راهنمای مبتدیان سئو

یکی دیگر از مجموعه آموزش های سئو و بهینه سازی به اتمام رسید. امیدواریم این آموزش به جهت یادگیری انواع مختلف سئو برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد؛ اگر شما نیز آموزشی نخصصی درباره سئو و بهینه سازی بلدید میتوانید آن را در بخش کامنت ها مطرح کنید تا با نام شما این مقاله بروزرسانی گردد؛ همچنین ممکن است مقاله ۱۹ ایده برای ساخت وب سایت پولساز در سال ۲۰۲۱ نیز برای شما کاربردی و مفید باشد.

استراتژی‌های دیگری می‌خواهید که به شما در رشد تجارت و افزایش فروش شما کمک کند؟ شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : انواع روش های بازاریابی – لیست تمامی روش های بازاریابی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا