سئو و بهینه سازی

نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت | رهنمای سئوی محتوا

معرفی نکاتی درباره جذب بازدیدکننده با تولید محتوای اصولی

آیا در تلاش برای برنامه ریزی محتوای آینده برای وبلاگ یا وب سایت تجاری خود به دیوار آجری برخورد می کنید و به دنبال نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت می گردید؟

وب سایت وردپرس یک ابزار قدرتمند است. اما بسیاری از صاحبان کسب و کار پتانسیل خود را با سئو نکردن در مورد محتوایی که ایجاد می کنند هدر می دهند.

محتوای مناسب بازدیدکنندگان مناسب را جذب می کند. به سؤالات آنها پاسخ می دهد و اطلاعاتی را که آنها جستجو می کنند ارائه می دهد. به‌علاوه، می‌تواند به شما کمک کند تا جامعه‌ای از افرادی را رشد دهید که از انواع محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنید قدردانی می‌کنند.

بنابراین، در اینجا نکات برتر ما در مورد نحوه ایجاد یک محتوای موثر در سایت وجود دارد؛ پس تا انتهای این مقاله با آذردیتا همراه باشید.

توجه: این یک پست مصاحبه ای توسط کریس کریستوف، سازنده Awesome Motive است که مسئول MonsterInsights، بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است. این یک پست تخصصی است که ما هر جمعه منتشر می کنیم و از یک متخصص وردپرس استفاده می کنیم تا تجربیات او را با خوانندگان خود به اشتراک بگذاریم.

در این پست به چند موضوع می پردازیم. در اینجا یک لیست مفید وجود دارد تا بتوانید به بخش مورد علاقه خود بروید:

کاربران به دنبال چه هستند؟

کاربران اینترنت در هر دقیقه ۵.۹ میلیون جستجوی گوگل را انجام می دهند. آیا خوب نیست بدانید که آنها به دنبال چه چیزی هستند تا بتوانید پاسخ ها را ارائه دهید؟ این همان چیزی است که تحقیق کلمات کلیدی در مورد آن است.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : کلمه کلیدی چیست و چه تاثیری در سئو دارد – تحقیق کلمه کلیدی

کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو برای یافتن محتوای مورد نظر خود تایپ می کنند.

می توانید با استفاده از ابزارهای رایگان و پولی تحقیق کلمات کلیدی، کلیدواژه های برتر مرتبط با جایگاه وبلاگ خود را کشف کنید. در طول این مقاله، نحوه استفاده از تعدادی از این ابزارها را بررسی خواهم کرد.

بیایید با Semrush شروع کنیم. این یکی از ابزارهای مورد علاقه من برای تحقیق کلمات کلیدی است زیرا کشف کلمات کلیدی مرتبط با وبلاگ وردپرس شما را آسان می کند.

شما به سادگی هر کلمه یا عبارت مربوط به کسب و کار خود را تایپ می کنید و Semrush لیستی از تغییرات کلمات کلیدی، سوالات و کلمات کلیدی مرتبط را در اختیار شما قرار می دهد.

how to create seo and effective content for the site 01 - نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت | رهنمای سئوی محتوا

اینها موضوعاتی را نشان می دهد که باید برای نوشتن در مورد آنها برنامه ریزی کنید. اطمینان حاصل کنید که این کلمات کلیدی را به روشی طبیعی در محتوای پست های وبلاگ خود گنجانده اید.

ابزار Semrush در ایران تحریم است و باید برای استفاده از آن از فیلترشکن استفاده نمایید.

یکی دیگر از ابزارهای مفید Google Trends است که به شما کمک میکند تا تولید محتوا سئو شده داشته باشید، که چگونه محبوبیت یک کلمه کلیدی در طول زمان متفاوت است. این می تواند به شما نشان دهد که آیا یک کلمه کلیدی خاص کم و بیش محبوب می شود یا اینکه در زمان های خاصی از سال بیشتر جستجو می شود.

how to create seo and effective content for the site 03 - نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت | رهنمای سئوی محتوا

این به شما کمک می کند تا موضوعاتی را که به سرعت اهمیت می یابند و موضوعاتی که در زمان های خاصی از سال در مورد آنها بهتر نوشته می شود را شناسایی کنید.

به عنوان مثال، می خواهید برخی از موضوعات را برای تابستان یا زمستان یا در تعطیلات خاصی مانند عید نوروز برنامه ریزی کنید.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : تحقیق کلمات کلیدی و تاثیر آن بر بهبود سئوی صفحات سایت

کدام عبارات جستجو بازدیدکنندگان را به وب سایت من می آورند؟

برای درک بهتر نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت باید بدانید کاربرانی که به سایت شما وارد شده اند از طریق چه کلمه ای از موتور های جستجو وارد سایت شما شده اند.

اکنون فهرست مفیدی از کلمات کلیدی مرتبطی دارید که کاربران عموماً به دنبال آن هستند، باید مدتی را صرف یادگیری عباراتی که مردم برای یافتن سایت وردپرس خود استفاده می کنند، بگذرانید. این لیستی از عبارات جستجویی است که قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اید.

یکی از بهترین ابزارها برای کشف این اطلاعات، کنسول جستجوی گوگل است. این یک ابزار رایگان است که به شما امکان می دهد حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل نظارت کنید.

با این حال، مانند بسیاری از ابزارهای آنلاین، کنسول جستجوی گوگل کاملاً فنی است و استفاده از آن برای مبتدیان دشوار است.

این مشکلی است که افزونه MonsterInsights قصد دارد آن را حل کند. به کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس متصل می شود تا به شما امکان می دهد گزارش های قابل درک را مستقیماً از داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.

به عنوان مثال، MonsterInsights یک گزارش کنسول جستجو ارائه می دهد که ۵۰ عبارت برتر جستجوی Google را که بازدیدکنندگان را به سایت شما می آورد، فهرست می کند.

how to create seo and effective content for the site 04 - نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت | رهنمای سئوی محتوا

این داده ها به شما نشان می دهد که بازدیدکنندگان فعلی شما به چه موضوعاتی علاقه دارند. از آنجایی که شما در حال حاضر از آن کلمات کلیدی ترافیک دریافت می کنید، می توانید با ایجاد محتوای جدید در مورد آن موضوعات، عملکرد جستجوی خود را بهبود بخشید و کمک بسیاری نیز در تولید محتوا سئو شده برای سایت شما میکند.

در مرحله بعد، توصیه می کنم از خود بپرسید که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر. اگر قبلاً محتوایی نوشته‌اید که کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار می‌دهد، اما ترافیک زیادی برای آنها دریافت نمی‌کنید، باید روی ایجاد محتوای بهتر تمرکز کنید.

چه کسی از وب سایت من بازدید می کند؟

برای دانستن نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت باید بدانید چه افرادی از سایت شما بازدید میکنند تا متون خود را برای آنها بهینه (تر) کنید.

من همیشه به صاحبان کسب و کار پیشنهاد می کنم که محتوای خود را حول مخاطبان هدف خود برنامه ریزی کنند. این گروه از افرادی است که می خواهید با محصولات و خدمات خود به آنها دسترسی پیدا کنید.

آنها احتمالاً دارای مشخصات جمعیتی، نیازها و علایق مشابهی هستند و درک اینکه آنها چیست به شما کمک می کند محتوای جذاب تری بنویسید.

بهترین ابزار برای درک بازدیدکنندگان وب سایت گوگل آنالیتیکس است. این یک ابزار رایگان است که انواع اطلاعات در مورد بازدیدکنندگان وب سایت شما، از جمله کشوری که در آن زندگی می کنند، سیستم عامل و مرورگری که استفاده می کنند و حتی وضوح صفحه نمایش آنها را جمع آوری می کند.

شما می توانید این اطلاعات را مستقیماً از داشبورد وردپرس خود با استفاده از گزارش MonsterInsights Demographs مشاهده کنید. اطلاعات بازدیدکنندگان را از Google Analytics به روشی دوستانه و مفید نشان می دهد.

می توانید سن و جنسیت بازدیدکنندگان خود را در یک نگاه ببینید. این اطلاعات به شما در برنامه ریزی محتوای جذاب تر کمک می کند.

how to create seo and effective content for the site 05 - نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت | رهنمای سئوی محتوا

برای مثال، احتمالاً می خواهید با سبک و صدای متفاوتی برای بازدیدکنندگان زن جوان در مقایسه با وب سایتی که عمدتاً مردان میانسال را جذب می کند، بنویسید.

این گزارش همچنین علایق بازدیدکنندگان شما را فهرست می‌کند و موضوعاتی را که مخاطبان هدف شما بیشتر به آن‌ها علاقه دارند را نشان می‌دهد. این داده‌ها هنگام برنامه‌ریزی محتوا نیز بسیار مفید هستند.

ممکن است از این داده های جمعیت شناختی متعجب شوید زیرا سعی می کنید مخاطبان کاملاً متفاوتی را هدف قرار دهید. در این صورت، مشکلی در محتوای شما رخ داده است، و باید این بینش ها را هنگام برنامه ریزی محتوا و به روز رسانی های جدید در نظر داشته باشید.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : چگونه یک پست وبلاگ سئو شده بنویسیم – (ساختار + مثال)

تولید محتوا سئو شده چه چیزی برای سایت من کاربردی است؟

یکی دیگر از ملاحظات مهم هنگام ایجاد یک برنامه محتوای موثر، نگاه کردن به محتوای وب سایت است که در حال حاضر به خوبی کار می کند. اینها پست هایی هستند که بیشترین بازدید را دارند و بازدیدکنندگان شما بیشترین زمان را در آنها صرف می کنند.

به عنوان مثال، همیشه ایده خوبی است که به دنبال مهم ترین صفحات و پست های خود باشید.

how to create seo and effective content for the site 06 - نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت | رهنمای سئوی محتوا

هنگامی که بدانید کدام پست ها بهترین عملکرد را دارند، می توانید برای ایجاد محتوای بیشتر در مورد موضوعات مشابه برنامه ریزی کنید و ترافیک خود را افزایش دهید.

من همچنین توصیه می کنم رتبه بندی کلمات کلیدی را برای مقالات برتر خود بررسی کنید. ممکن است بتوانید رتبه بندی آنها را با برنامه ریزی به روز رسانی و بهینه سازی بهبود بخشید.

با نصب افزونه MonsterInsights Custom Dimensions می توانید اطلاعات دقیق تری را کشف کنید. این به شما امکان می‌دهد تا گزارش‌هایی از محبوب‌ترین نویسندگان، دسته‌های برتر، کلیدواژه‌های تمرکز برتر و محبوب‌ترین انواع پست ایجاد کنید.

به نوبه خود، این اطلاعات به شما کمک می کند تا یک استراتژی محتوای مبتنی بر داده بسازید که کارساز باشد.

به عنوان مثال، اگر پست‌های یک نویسنده به خوبی اجرا می‌شوند، می‌توانید بقیه اعضای تیم خود را آموزش دهید تا تکنیک‌های آن‌ها را دنبال کنند. یا کشف دسته‌های برتر، موضوعات محبوبی را در وب‌سایتتان به شما نشان می‌دهد که باید محتوای بیشتری برای آن برنامه‌ریزی کنید.

کاهش ترافیک در سایت من به چه معناست؟

برنامه ریزی محتوا فقط تصمیم گیری در مورد مقاله های جدید برای نوشتن نیست. همچنین به‌روزرسانی منظم محتوای موجود برای مرتبط و دقیق ماندن است.

فروپاشی محتوا جایی است که پست های شما در مرور زمان در ترافیک و رتبه بندی جستجو کاهش می یابد. آنها همچنان ترافیک خود را از دست می دهند مگر اینکه آن محتوا را به روز کنید.

این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که محتوای شما قدیمی یا قدیمی شود یا رقبای شما محتوای بهتری را با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مشابه بنویسند. همچنین ممکن است این کلمات کلیدی دیگر به دفعات جستجو نمی شوند یا گوگل الگوریتم آنها را تغییر داده است.

به نظر من، پوسیدگی محتوا یکی از بزرگترین مشکلاتی است که صاحبان وب سایت ها و کسب و کارهای آنلاین با آن مواجه هستند.

به همین دلیل این ایده خوبی است که با استفاده از افزونه سئو وردپرس، بر نحوه رتبه بندی پست های فردی نظارت کنید. All in One SEO (AIOSEO) یکی از بهترین گزینه ها است و به شما کمک می کند تا به راحتی وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

این پلاگین دارای یک گزارش عملکرد محتوا است که پست ها و صفحات شما را با بهترین عملکرد نشان می دهد و نشان می دهد که رتبه آنها در موتورهای جستجو در حال افزایش یا کاهش است.

how to create seo and effective content for the site 07 - نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت | رهنمای سئوی محتوا

می‌توانید به سرعت ببینید که کدام پست‌ها بیشترین رتبه‌بندی را در برگه «Top Losing» از دست داده‌اند.

AIOSEO همچنین گزارش دقیق تری از رتبه بندی محتوا ارائه می دهد. این تاریخ آخرین به روز رسانی تمام محتوای وب سایت خود، تغییر در رتبه بندی و نمودار مفیدی از عملکرد هر پست در سال گذشته را نشان می دهد.

هنگامی که پست هایی را در وب سایت خود شناسایی کردید که در حال کاهش هستند، می توانید به روز رسانی ها را برنامه ریزی کنید تا دوباره شروع به رتبه بندی خوب کنند.

شما باید هر اطلاعاتی را که از زمان نگارش پست تغییر کرده است را به روز کنید و آن را برای سئو بهینه سازی کنید. برای مثال، می‌توانید تصاویر را به‌روزرسانی کنید، یک ویدیو را جاسازی کنید، یا فهرست مطالب یا بخش پرسش‌های متداول را اضافه کنید.

چه چیزی از سایت من به نسبت بقیه سایت ها کم است؟

وبلاگ وردپرس شما در حال ایجاد است. این بدان معناست که موضوعات زیادی وجود خواهد داشت که کاربران در جستجوی آنها هستند و شما هنوز درباره آنها چیزی ننوشته اید.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید هنگام برنامه ریزی محتوای جدید انجام دهید، انجام تجزیه و تحلیل شکاف محتوا است. این فرآیند شامل مقایسه کلمات کلیدی مورد نظر مخاطبان شما با محتوای وب سایت شما و برنامه ریزی برای نوشتن پست های جدید برای پر کردن شکاف هایی است که هنوز پوشش نداده اید.

من قبلاً به شما نشان دادم که چگونه Semrush می تواند به شما در کشف کلمات کلیدی مهمی که باید در مقالات خود پوشش دهید کمک کند.

همچنین گزارش شکاف کلمات کلیدی را ارائه می دهد که می تواند به طور خودکار به شما نشان دهد کدام کلمات کلیدی در وب سایت شما گم شده اند یا عملکرد خوبی ندارند.

how to create seo and effective content for the site 07 - نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت | رهنمای سئوی محتوا

شما به سادگی آدرس های اینترنتی رقبای برتر خود را وارد کنید تا کلمات کلیدی را که آنها برای آنها رتبه بندی می کنند پیدا کنید. سپس، می‌توانید به راحتی فهرست را فیلتر کنید تا کلمات کلیدی که در وبلاگ خود وجود ندارند یا ضعیف هستند را پیدا کنید.

how to create seo and effective content for the site 08 - نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت | رهنمای سئوی محتوا

پس از شناسایی موضوعاتی که گم شده‌اند، می‌توانید برای پر کردن این شکاف‌ها و بهبود عملکرد جستجوی وب‌سایت خود، محتوای مفیدی ایجاد کنید.

اکنون، می‌خواهم راه‌های دیگری را به شما نشان دهم که می‌توانید از رقبای خود ایده‌های محتوایی دریافت کنید.

رقبای من چه کاری را خوب انجام می دهند؟

یکی دیگر از نکاتی که باید برای نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت بدانید این است که رقبای خود را به خوبی بشناسید و سپس آنالیز کنید تا نقاط برتری و ضعف آنها را شناسایی کرده و روی آنها به نفع خود کار کنید.

من مدت زیادی است که در فضای بازاریابی محتوا کار می کنم و رقابتی تر از همیشه است. فقط در صورتی می توانید از بازی جلوتر بمانید که مراقب کارهای دیگران در صنعت خود باشید.

به احتمال زیاد، برخی از محتوای رقبای شما بهتر از محتوای شما هستند. انجام تجزیه و تحلیل رقبا به شما امکان می دهد آنچه را که آنها به خوبی انجام می دهند مطالعه کنید تا بتوانید وب سایت خود را بهبود ببخشید و در نهایت در جستجو از آنها بالاتر باشید.

شما به تازگی دیدید که چگونه گزارش Semrush Keyword Gap کلمات کلیدی را به شما نشان می دهد که رقبای شما در آن از شما بالاتر هستند. همچنین می توانید از گزارش نمای کلی دامنه آنها برای کشف تجزیه و تحلیل کامل تری از وب سایت های رقیب استفاده کنید.

how to create seo and effective content for the site 09 - نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت | رهنمای سئوی محتوا

هنگامی که URL رقیب خود را وارد کردید، می توانید امتیاز اعتبار، ترافیک جستجوی ارگانیک، ترافیک جستجوی پولی، بک لینک ها و بسیاری موارد دیگر را ببینید.

همچنین کشورهایی را که بیشترین ترافیک را ارائه می دهند و نموداری از ترافیک آنها در طول زمان می بینید.

how to create seo and effective content for the site 10 - نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت | رهنمای سئوی محتوا

علاوه بر این، می‌توانید صفحات با عملکرد برتر و هزاران داده مفید دیگر را که می‌توانید برای بهبود استراتژی محتوای خود استفاده کنید، کشف کنید.

اکنون، می توانید از این اطلاعات برای تعیین اهداف برای وب سایت خود و شناسایی زمینه های بهبود استفاده کنید.

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا

بازاریاب هایی که از هوش مصنوعی (ai) استفاده می کنند، به طور متوسط ​​۷۰ درصد افزایش ROI (بازده سرمایه گذاری) مشاهده می کنند. هنگام طوفان فکری ایده‌های محتوای جدید، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند با شناسایی گرایش‌ها، موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط کمک کنند.

این می تواند ایده های محتوای جدیدی را ایجاد کند و به شما کمک کند در بحث های فعلی صنعت باقی بمانید.

این می تواند به سادگی تایپ دستور مناسب در ChatGPT باشد.

با تمرین، شروع به استفاده از اعلان‌های طولانی‌تر و دقیق‌تر برای دریافت کمک دقیقی که به دنبال آن هستید، خواهید کرد. در اینجا چند نمونه از خود من وجود دارد که می توانید هنگام ایجاد یک برنامه محتوا از آنها استفاده کنید.

این درخواست به سادگی ۱۰ ایده پست وبلاگ در مورد موضوعات خاص را به همراه یک عنوان برای هر پست می خواهد:

Create a list of at least 10 blog post ideas on the topics of stress management and mental health. Suggest an SEO-friendly title for each post, and use an emotional and persuasive tone in post titles.

در زیر، می توانید ایده هایی را که ChatGPT در پاسخ به من ارائه کرده است، مشاهده کنید:

how to create seo and effective content for the site 11 - نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت | رهنمای سئوی محتوا

اگر قصد دارید نظرات محصول را بنویسید، می توانید از هوش مصنوعی محبوب ترین محصولات مورد استفاده در یک منطقه خاص و توضیح مختصری در مورد اینکه چگونه می توانند به شما کمک کنند، بخواهید، مانند این:

Create a list of the most popular equipment needed in a home office, along with the pros and cons of each one.

به همین ترتیب، ممکن است فهرستی از مشکلاتی که افراد معمولاً هنگام تلاش برای انجام یک کار خاص دارند، بخواهید:

Create a list of problems people typically experience when performing a content gap analysis. Provide three tips on how to overcome each problem.

سوالات خاصی مانند این لیست مفیدتری از پیشنهادات را نسبت به درخواست های عمومی ارائه می دهد.

هنگامی که فهرستی از ایده‌های محتوای جدید تهیه کردید، هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند تا برای هر پست تیترهای قدرتمند بنویسید. به عنوان مثال، توصیه می‌کنم با استفاده از ابزار تحلیل سرفصل رایگان در وب‌سایت‌هایی مانند MonsterInsights شروع کنید.

پس از آن می توانید از ابزارهایی مانند All in One SEO برای بهینه سازی تیترهای خود استفاده کنید. با کلیک ماوس، ۵ عنوان پست بهینه شده به شما پیشنهاد می شود که با استفاده از بهترین شیوه های به روز، علاقه مخاطبان شما را جلب می کند.

برنامه محتوای خود را در یک تقویم محتوا برنامه ریزی کنید

اگر از تمام نکات من در بالا پیروی کردید، اکنون باید یک لیست بسیار طولانی از ایده ها داشته باشید. این شامل موضوعات پست وبلاگ جدید، عناوین و کلمات کلیدی بهینه شده و مقالاتی است که باید به روز شوند.

اکنون زمان آن است که برنامه ریزی کنید. مشکل این است که لیست بزرگی از کلمات کلیدی می تواند مبتدیان را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین آنها به سادگی تسلیم می شوند.

می‌توانید با برنامه‌ریزی آن‌ها در تقویم محتوایتان مطمئن شوید که آن پست‌ها واقعاً نوشته یا به‌روزرسانی می‌شوند. این مانند یک نقشه راه عمل می کند و به شما یک دید کلی از استراتژی محتوای شما می دهد و شما را در مسیر خود نگه می دارد.

می توانید از ابزارهای مدیریت وظایف آنلاین محبوب مانند Asana یا Trello استفاده کنید. ممکن است قبلاً با این برنامه‌های وب آشنایی داشته باشید و دارای ویژگی‌های قدرتمندی هستند که به شما کمک می‌کنند در مسیر خود بمانید.

علاوه بر این، اگر یک وبلاگ چند نویسنده دارید، راه‌حل‌هایی مانند PublishPress Pro می‌تواند گردش کار ویرایشی شما را بهبود بخشد. این افزونه وردپرس به شما امکان می دهد یک تقویم محتوا با وضعیت پست سفارشی، نظرات سرمقاله و اعلان های ایمیل ایجاد کنید.

how to create seo and effective content for the site 12 - نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت | رهنمای سئوی محتوا

فقط مطمئن شوید که برنامه انتشار شما سازگار و قابل دستیابی است. هدف شما ایجاد دید پرنده ای از استراتژی محتوای خود است که شما را سازماندهی شده و سازنده نگه می دارد.

یکی دیگر از مجموعه آموزش های کسب و کار و سئو به اتمام رسید. امیدواریم این آموزش به جهت معرفی و بررسی متود های نحوه تولید محتوا سئو شده و موثر برای سایت برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد؛ اگر شما نیز راهکار یا ترفندی درباره جذب بازدیدکننده با تولید محتوای اصولی به روشی آسانتر بلدید میتوانید آن را در بخش کامنت ها مطرح کنید تا با نام شما این مقاله بروزرسانی گردد؛ همچنین ممکن است مقاله ۵ نکته طلایی برای سایت فروش محصولات دیجیتال نیز برای شما کاربردی و مفید باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا