سئو و بهینه سازی

کلمه کلیدی چیست و چه تاثیری در سئو دارد – تحقیق کلمه کلیدی

آموزش تحقیق درباره کلمات کلیدی برای سئو وردپرس

تحقیق کلمه کلیدی اولین قدم در روند نوشتن مطالب و بخشی اساسی از استراتژی سئو شما است. قبل از ایجاد محتوای وب سایت خود، باید بدانید که مخاطب شما از چه عباراتی استفاده می کند. عبارات جستجوی آنها کلمات کلیدی شما هستند. بر اساس این کلمات کلیدی می توانید نوشتن محتوای مفید و با کیفیت را شروع کنید. در این مقاله از وبلاگ آذردیتا ، ما مراحل مختلفی را که در تحقیقات کلمات کلیدی انجام می شود، به شما معرفی خواهیم کرد؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تحقیق کلمه کلیدی چیست ؟

تحقیق کلمات کلیدی بخشی از سئو (بهینه سازی موتور جستجو) است. این کاری است که کسی انجام می دهد تا لیست گسترده ای از کلمات کلیدی را که می خواهد یک وب سایت برای آن رتبه بندی کند، بیرون بیاورد. برای به دست آوردن چنین لیستی، دارندگان وب سایت باید مخاطبان و موتورهای جستجوگر مورد نظر خود را بررسی کنند. کاربران هنگام جستجوی محصولات ، خدمات ، مشاغل یا نوع سازمان خود، کدام اصطلاحات جستجو را در گوگل تایپ می کنند؟ و آنها انتظار دارند چه چیزی پیدا کنند؟ با استفاده از این لیست، دارندگان وب سایت می توانند محتوایی ایجاد کنند که باعث جذب بازدید بیشتر و با کیفیت به سایت آنها شود. تحقیقات کلمات کلیدی هرگز به پایان نمیرسد و تکرار منظم آن برای به روز بودن ضروری است!

چرا تحقیق کلمه کلیدی قبل از مقاله نویسی مهم است ؟

تحقیق مناسب در مورد کلمات کلیدی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا روشن خواهد کرد که مخاطبان شما از چه عباراتی استفاده می کنند.

به عنوان مثال، گاهی اوقات یک بخش بازاریابی تصمیم می گیرد نام یک محصول نه چندان معمول را به یک محصول بدهد. این می تواند یک تصمیم هوشمند بازاریابی باشد و مردم می توانند راحت تر محصول شما را به خاطر بسپارند. اگر به جای کلمه کلیدی “خانه برای تعطیلات” عبارت “کلبه برای تعطیلات” را استفاده کنید، ممکن است برجسته باشید. اما مراقب باشید زیرا تعداد کمی از افراد [کلبه برای تعطیلات] را جستجو می کنند. اگر متن خود را برای این اصطلاح بهینه کنید، احتمالاً در این اصطلاح خاص رتبه خوبی خواهید داشت. با این حال، شما با این اصطلاح ترافیک زیادی ایجاد نخواهید کرد و قسمت زیادی از مخاطبان بالقوه خود را از دست خواهید داد زیرا آنها از کلمات دیگری استفاده می کنند.

احتمالاً خواهید فهمید که بهینه سازی برای کلماتی که مردم از آنها استفاده نمی کنند منطقی نیست. تحقیق کلمه کلیدی اطمینان حاصل می کند که شما از کلمات مشابه مخاطب مورد نظر خود استفاده می کنید و این باعث می شود کل تلاش برای بهینه سازی وب سایت شما بسیار ارزشمندتر باشد. علاوه بر این، با مشاهده هدف جستجو ، می فهمید که مخاطب شما دقیقاً به دنبال چه چیزی است. این سوالات باید به صورت محتوای با کیفیت پاسخگو باشند.

مفاهیم اساسی تحقیق درباره کلمات کلیدی

کلمه کلیدی تمرکز یا عبارت کلیدی ؛ کلمه یا عبارتی است که می خواهید یک صفحه خاص در سایت شما در گوگل پیدا شود. شما با انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی ، مجموعه عبارات کلیدی تمرکز خود را تعیین می کنید.

کلمات کلیدی دم بلند (Long-tail keywords) ؛ خاص تر هستند و کمتر جستجو می شوند تا کلمات کلیدی به اصطلاح head keywords

هر چه اصطلاحات جستجو طولانی تر و مشخص تر باشند، رتبه بندی آنها آسان تر خواهد بود زیرا رقابت کمتری وجود خواهد داشت. حتی اگر افراد کمتری در جستجوی این اصطلاحات باشند، ممکن است انگیزه بیشتری برای خرید ، اشتراک ، ثبت نام و یا هر کاری که دوست دارید انجام دهند داشته باشند.

whats keyword and keyword research 01 - کلمه کلیدی چیست و چه تاثیری در سئو دارد - تحقیق کلمه کلیدی

استراتژی کلمات کلیدی شما در مورد تصمیماتی است که شما بر اساس تحقیق کلمه کلیدی خود می گیرید. به عنوان مثال، شما ابتدا چه محتوایی را ایجاد می کنید؟ آیا شما روی سر یا دم تمرکز خواهید کرد؟ چگونه و از کجا آن را منتشر خواهید کرد؟ آیا یک مقاله ، یک پست یا یک صفحه محصول ، یک آموزش ویدیویی یا یک اینفوگرافیک ایجاد خواهید کرد؟

قصد جستجو در اینجا مهم است زیرا شما باید کشف کنید که جستجوگر در واقع چه می خواهد یا به چه چیزهایی نیاز دارد. شما فقط به دنبال کلمات کلیدی نیستید، بلکه اهداف اساسی آنچه جستجوگر می خواهد بداند، انجام دهد یا بخرد را دنبال میکنید. محتوای شما باید راه حلی برای “مشکل” جستجوگر باشد. این موضوع به عنوان طراحی محتوا نیز شناخته می شود.

تحقیق تحقیق کلمه کلیدی چگونه انجام می شود ؟

ما معتقدیم که در هنگام انجام تحقیقات درباره کلمات کلیدی ۷ مرحله مهم وجود دارد. در اینجا، ما مرحله به مرحله شما را راهنمایی می کنیم و نکاتی کاربردی برای شروع تحقیقات کلمات کلیدی خود به شما ارائه می دهیم :

 ۱. هدف خود را مشخص کنید

قبل از شروع هر کاری، به مأموریت خود فکر کنید. در مورد سوالاتی از جمله؛ هدف اصلی کسب و کار یا سازمان شما چیست؟ چه چیزی آن را خاص می کند؟ دقیقاً می خواهید به چه نوع کاربری برسید؟ و چه وعده هایی در وب سایت خود می دهید؟ وقت بگذارید و به معنای واقعی کلمه ماموریت خود را بنویسید. هنگامی که توانستید به طور دقیق به این سوالات پاسخ دهید، اولین و مهمترین قدم را در استراتژی کلمات کلیدی خود برداشته اید.

بازاری که در آن حضور دارید تعیین می کند که آیا ماموریت شما نبوغ کافی برای رتبه بالا را نشان خواهد داد یا خیر. برخی از بازارها بسیار رقابتی هستند و شرکتهای بزرگ بر نتایج جستجو تسلط دارند. این شرکت ها بودجه های کلانی برای بازاریابی به طور کلی و به طور خاص سئو دارند. رقابت در این بازارها سخت است، بنابراین رتبه بندی در این بازارها نیز سخت خواهد بود.

اگر در حال ورود به یک بازار رقابتی هستید، بهترین شرط شما این است که از ابتدا شروع کنید. هنگامی که بخش کوچکی از آن مکان را “مالک” شدید و نام تجاری بزرگ تری در آن زمینه پیدا کردید، می توانید سعی کنید سطح پست های خود را برای مخاطبان بیشتر (عمومی تر) ارتقا دهید. سپس ماموریت شما نیز عمومی تر خواهد شد.

۲. لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید

مرحله دوم ایجاد لیستی از کلمات کلیدی شما، ترجیحاً در صفحه گسترده مانند Google Sheets یا Excel است. با در نظر داشتن مأموریت خود، سعی کنید در بین مخاطبان مورد نظر خود قرار بگیرید. این افراد به دنبال چه خواهند بود؟ هنگام جستجوی خدمات یا محصول شگفت انگیز شما، چه نوع عباراتی را می توانند استفاده کنند؟ محصول شما کدام یک از “مشکلات” آنها را حل می کند؟ اگر مأموریت شما روشن باشد، شما تصویری کاملاً واضح از نقاط فروش و امتیاز منحصر به فرد خود خواهید داشت (مواردی که تجارت شما را از دیگران جدا می کند) اینها اصطلاحاتی هستند که می خواهید برای آنها کلمات کلیدی را مشخص کنید.

۳. درباره کلمات کلیدی خود تحقیق کنید

بعد از ایجاد این لیست، وقت آن است که کمی در کلمات کلیدی خود غرق شوید. خوشبختانه، برخی از ابزارها هستند که تحقیقات کلمات کلیدی شما را کمی آسان می کنند.

اولین مورد خود گوگل است. کلمات کلیدی را که قبلاً پیدا کرده اید، گوگل کنید و جستجوهای گوگل را هنگام تایپ بررسی کنید. اینها سوالاتی است که مردم در واقع از گوگل پرسیده اند! همچنین می توانید “جستجوهای مرتبط” را در صفحه نتایج گوگل بررسی کنید. همچنین نگاهی به ابزار عبارات کلیدی مرتبط در Yoast SEO داشته باشید.

این ابزارها انواع تغییرات عبارات کلیدی ، مترادف و عبارات کلیدی مرتبط را برای شما فراهم می کنند. آنها را بررسی کنید و تمام عبارات کلیدی مربوطه را به لیست خود اضافه کنید.

۴. عبارات کلیدی دم بلند را فراموش نکنید

وقتی افراد با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع می کنند، تمایل دارند روی اصطلاحات بسیار معروف “head” تمرکز کنند. متأسفانه، این کلمات کلیدی بیشتر توسط مشاغل بزرگ گرفته می شوند از طرف دیگر، کلمات کلیدی دم بلند ، ترافیک جستجو کمتری دارند، اما رقابت کمتری نیز وجود دارد. بنابراین رتبه بندی در آن کلمات کلیدی برای شما آسان تر است. علاوه بر این، کلمات کلیدی دم بلند حتی از ارزش تبدیل بالاتری برخوردار هستند زیرا بیشتر روی یک محصول یا موضوع خاص تمرکز دارند.

کلمه کلیدی دنباله دار طولانی تر و تمرکز بیشتری نسبت به اصطلاح اصلی دارد. اگر اصطلاح شما [آموزش توله سگ] باشد، یک کلمه کلیدی دم بلند می تواند [آموزش توله سگ مثبت برای لابرادودلز در آمستردام] باشد. همچنین استفاده از ابزارهای ذکر شده در مرحله ۳ به شما کمک می کند تا انواع طولانی تر کلمات کلیدی خود را پیدا کنید.

فراموش نکنید که کلمات کلیدی دم بلند را نیز به صفحه گسترده خود اضافه کنید. اصطلاحات head را در ستون اول قرار دهید و ستون های (چندگانه) را برای کلمات کلیدی دنباله بلند اضافه کنید. بعداً به شما کمک می کند تا یک ساختار سایت مناسب ایجاد کنید.

۵. رقابت را تحلیل کنید

اینکه شما باید دنبال کلمات کلیدی دنباله دار بروید، تا حد زیادی به رقابت شما بستگی دارد. اگر رقابت در جایگاه ویژه شما زیاد باشد، برای شما دشوار است که از نظر رقابتی رتبه بندی کنید. اگر رقابت کمی دارید، می توانید برای بیشتر اصطلاحات خود رتبه بندی کنید. بنابراین باید معیارهایی را برای سئو انجام دهید.

کلمات کلیدی حاصل از تحقیق خود را در گوگل قرار دهید. با اصطلاح “head” شروع کنید. صفحه نتیجه موتور جستجو (SERP) را بررسی کنید. اینها وب سایتهایی هستند که وقتی محتوای خود را برای چنین کلمه کلیدی بهینه کنید، با آنها رقابت خواهید کرد.

هنگام رقابت با سایتهایی با نامهای تجاری قوی، رتبه بندی دشوارتر است. اگر برند های تبلیغاتی تلویزیونی یا رادیویی شناخته شده باشند، شانس شما برای کسب رتبه بالا حتی کمتر خواهد شد. اما نگاهی به محتوای آنها بیاندازید؛ آیا مطالب به خوبی نوشته شده و بهینه سازی شده است؟ اگر رقیب شما محتوای ضعیفی دارد، ممکن است فرصتی برای پیشی گرفتن از آن داشته باشید!

۶. نگاه دقیق تری به هدف جستجو داشته باشید

استراتژی های سئو امروز، در بیشتر موارد باید در حول پاسخ دادن به سوالات افراد یا ارائه بهترین راه حل برای “مشکل” آنها باشد.

سعی کنید بفهمید که مخاطبان شما وقتی یک عبارت کلیدی خاص را در گوگل تایپ می کنند، چه نیتی دارند. آیا آنها قصد اطلاع رسانی دارند، قصد تجاری (می خواهند قبل از خرید در مورد چیزی تحقیق کنند) یا قصد معامله (اکنون به دنبال خرید چیزی هستند)

با دقت در نوع صفحاتی که قبلاً برای آن درخواست رتبه بندی شده اند، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد هدف جستجو کسب کنید.

۷. یک استراتژی برای تحقیق کلمه کلیدی تعیین کنید

whats keyword and keyword research 02 - کلمه کلیدی چیست و چه تاثیری در سئو دارد - تحقیق کلمه کلیدی

براساس داده هایی که اکنون جمع آوری کرده اید، می توانید استراتژی کلمه کلیدی را تعیین کنید. اگر مراحل بالا را دنبال کرده باشید باید یک صفحه گسترده با تعداد قابل توجهی از کلمات کلیدی و اطلاعات مربوط به رقابت و هدف جستجوی مخاطبان خود برای این عبارات کلیدی داشته باشید.

حال به این سوالات فکر کنید؛ وب سایت من در مقایسه با وب سایت های SERP چگونه رقابت خواهد کرد؟ آیا از نظر اندازه و بودجه بازاریابی یکسان هستید؟ تمرکز بر روی کل کلمات کلیدی طولانی به خوبی می تواند ترافیک زیادی را به خود جلب کند.

وقتی تصمیم گرفتید که کدام استراتژی را انتخاب کنید، به نوع محتوا فکر کنید؛ هدف جستجوی عبارات کلیدی من چه بود؟ مخاطب من به دنبال چه چیزی است؟ اما همچنین، کدام محتوا را می توانم ایجاد کنم که هنوز وجود ندارد و چگونه می توانم از نظر کیفیت یا ارائه راه حل ها برجسته باشم؟ این به شما کمک می کند تا درباره نوع محتوایی که می خواهید ایجاد کنید تصمیم بگیرید.

لیست کلمات کلیدی خود را در اولویت قرار دهید

چند کلمه کلیدی باید داشته باشیم؟ خب، ما نمی توانیم تعداد دقیق کلمات کلیدی را به شما بگوییم، اما می توانیم بگوییم که شما به تعداد زیادی از آنها؛ هر تعداد که فکرش را می کنید؛ نیاز دارید. با این حال، بیش از ۱۰۰۰ کلمه کلیدی احتمالاً بسیار زیاد است! حتی اگر یک تجارت کوچک منطقی باشید، احتمالاً با چند صد کلمه کلیدی مواجه خواهید شد.

اما نیازی به ایجاد صفحات فوری برای همه اینها نیست. می توانید ذره ذره محتوا اضافه کنید. به این فکر کنید که اکنون می خواهید چه کلمات کلیدی را رتبه بندی کنید و کدام یک از آنها مهم نیستند، اولویت های خود را بشناسید و برای ایجاد محتوای خود برنامه ریزی کنید.

برای کمک به گوگل در درک متن شما، کلمات کلیدی مرتبط را اضافه کنید

کلمه کلیدی مرتبط ، کلمات و مفاهیمی هستند که درک واژه اصلی تمرکز شما را تعمیق و گسترده می کنند. آنها حتی به گوگل کمک می کنند تا موضوعی که درباره آن صحبت می کنید را بهتر درک کند. با استفاده از عبارات کلیدی مرتبط در متن خود می توانید تصویری کامل از عبارت اصلی تمرکز خود را در مقاله ای که می نویسید ترسیم کنید.

فقط یکبار از عبارت کلیدی استفاده کنید

مراقب باشید، نباید بیش از یک بار از کلمه کلیدی تمرکز خود استفاده کنید. گوگل به سختی می تواند بین محتوایی که بسیار شبیه به هم هستند تفاوت قائل شود، بنابراین ممکن است پست ها یا صفحات بسیار مشابه را در رتبه پایین تری قرار دهد.

آیا متوجه شدید قبلاً از کلمه کلیدی یا عبارات کلیدی مشابه یا بسیار مشابه در پست ها و صفحات مختلف استفاده کرده اید؟ بنابراین، احتمالاً منطقی است که محتوای خود را حسابرسی کنید و شاید برخی از آنها را ادغام / حذف کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا