سئو و بهینه سازی

سئو چیست ؟ چرا باید روی سئوی سایت خود کار کنیم؟

SEO چیست ؟ بررسی SEO در سال 2024 میلادی

سئو چیست ؟

شاید برای شما سوال باشد که واقعا سئو چیست ؟ SEO – سئو مخفف Search Engine Optimization است که عبارت است از افزایش مقدار و کیفیت ترافیک به وب سایت شما از طریق نتایج ارگانیک موتور جستجو …

سئو کردن شامل چه چیز هایی است ؟

برای درک معنای واقعی سئو ، بیایید این تعریف را تجزیه و تحلیل کرده و قسمت ها را با ما یعنی وبلاگ آذردیتا بررسی کنیم :

  • کیفیت ترافیک : شما می توانید تمام بازدیدکنندگان در دنیا را به خود جلب کنید، اما اگر آنها به سایت شما می آیند زیرا گوگل به آنها می گوید منبعی برای کاربران هستید در حالی که به عنوان مثال واقعاً شما یک کشاورز هستید که سیب می فروشید، این میزان بازدید با کیفیت نیست. درعوض شما می خواهید بازدیدکنندگانی را جذب کنید که واقعاً به محصولاتی که شما ارائه می دهید علاقه مند هستند.
  • کمیت ترافیک : هنگامی که افراد مناسب را از طریق صفحات نتایج موتور جستجو ( SERP ) جذب کنید، بازدید بیشتر بهتر خواهد بود.
  • ترافیک ارگانیک : تبلیغات بخش قابل توجهی از بسیاری از SERP ها را تشکیل می دهد. ترافیک ارگانیک ، ترافیکی است که مجبور به پرداخت آن نیستید.

what is seo 01 - سئو چیست ؟ چرا باید روی سئوی سایت خود کار کنیم؟

پس به صورت کلی ترافیک جستجوی ارگانیک به طور خاص هر ترافیک پرداخت نشده ای است که از SERP حاصل می شود.

شاید این مقاله برای شما کاربردی باشد. برای ورود به مقاله ” ساختار URL برای سئو باید به چه صورت باشد ” کلیک کنید.

سئو سایت چگونه کار می کند ؟

شما ممکن است یک موتور جستجو مانند گوگل ، بینگ و یاهو را به عنوان وب سایتی در نظر بگیرید که با تایپ کردن یک سوال در باکس جستجو، مانند ابزاری جادویی تمامی نتایج مربوط به آن را با یک لیست طولانی از پیوندها به صفحات وب پاسخ می دهد و در نهایت می تواند به طور بالقوه به سوالات شما پاسخ دهد.

درست است. اما آیا شما هرگز به این موضوع فکر کرده اید که در پشت آن لیست های جادویی لینک ها چه چیزی وجود دارد؟

نحوه کار آن به این صورت است : Google (یا هر موتور جستجویی که استفاده می کنید) دارای یک خزنده – crawler است که اطلاعات مربوط به تمام محتوایی را که می توانند در اینترنت پیدا کنند جمع آوری می کند. خزنده ها همه این ۰ و ۱ ها را برای ایجاد فهرست به موتور جستجو بازمی گردانند. سپس این شاخص از طریق الگوریتمی تغذیه می شود که سعی می کند همه آن داده ها را با درخواست شما مطابقت دهد.

فاکتورهای زیادی برای ورود به الگوریتم موتور جستجو وجود دارد که در مقاله های بعد به آنها میپردازیم.

بخش O از بهینه سازی سئو جایی است که افرادی که تمام آن مطالب را می نویسند و آن را در سایت های خود قرار می دهند در حال توجیح کردن این محتوا و آن سایت ها هستند تا موتورهای جستجو بتوانند آنچه را که می بینند و کاربرانی که وارد می شوند را درک کنند.

بهینه سازی سئو می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. همه چیز از برچسب های عنوان ( title tags ) و توضیحات متا ( meta descriptions ) تا لینک های داخلی ( internal links ) در مقاله های بعدی آورده خواهد شد. اگر تا الان درکی از سئو چیست و به چه کاری بدرد میخود نداشتید ، نا امید نشوید و به خواندن ادامه مقاله ادامه دهید.

شاید این مقاله برای شما کاربردی باشد. برای ورود به مقاله ” برچسب عنوان | تگ عنوان | Title Tags چیست ؟ ” کلیک کنید.

یادگیری سئو و اساس معنی سئو چیست

این بخش از سایت ما برای کمک به شما در یادگیری هر آنچه در مورد سئو می خواهید ساخته شده است. اگر کاملاً با موضوع آشنا نیستید، اگر در مورد یک موضوع خاص به مشاوره نیاز دارید ، هر کجا که مناسب شما باشد در بخش نظرات آن را مطرح کنید.

در اینجا یک بررسی کلی وجود دارد :

  • ساخت یک سایت سئو فرندلی

پس از آماده شدن برای شروع قدم زدن در پیاده روی سئو ، وقت آن فرا رسیده است که تکنیک های جستجوگرها را در سایتی اعمال کنید، خواه این سایت کاملاً جدید باشد یا قدیمی که در حال بهبود سئو آن هستید.

در مقاله های بعد همه موارد مربوط به سئو، از انتخاب نام دامنه مناسب SEO  تا پیوندهای داخلی، بررسی خواهد شد.

  • محتوا و نشانه گذاری
  • موضوعات موجود در سایت
  • موضوعات مرتبط با پیوند

شاید این مقاله برای شما کاربردی باشد. برای ورود به مقاله ” راه های بهبود رتبه سایت در الکسا ” کلیک کنید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا