سئو و بهینه سازی

نحوه بررسی ترافیک وب سایت ها | ابزار آنلاین بررسی ترافیک سایت

آموزش بررسی بازدید ها و آمار یک سایت با ابزارهای آنلاین Traffic Check

آیا می خواهید بازدید و بررسی ترافیک وب سایت ها ، از جمله سایت خود را بررسی کنید؟

بررسی ترافیک و آمار وب سایت به شما امکان می دهد تا ببینید که سایت شما چقدر عملکرد خوبی دارد و آن را با ترافیک رقبای خود مقایسه کنید.

در این مقاله از وبلاگ آذردیتا ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از ابزارهای آنلاین ، بازدید از وب سایت را برای هر سایتی بررسی کنید؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ممکن است این مقاله نیز برای شما مفید باشد : انواع روش های بازاریابی – لیست تمامی روش های بازاریابی

چرا باید ترافیک وب سایت خود را بررسی کنیم ؟

با بررسی آمار وب سایت خود ، به راحتی می توانید عملکرد وب سایت خود را ببینید.

داده های ترافیک وب سایت شما به شما نشان می دهد که ترافیک شما از کجا می آید ، بازدید کنندگان با سایت شما چگونه درگیر می شوند و چه راهکارهای بازاریابی دیجیتالی برای سایت شما مفید است و کار می کنند.

اگر می خواهید مشترکان ایمیل بیشتری دریافت کنید، فروش بیشتری برای فروشگاه آنلاین خود داشته باشید یا فقط در کل بازدید بیشتری داشته باشید، پس باید مرتباً تجزیه و تحلیل آمار و ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید.

با ردیابی بازدید ها در سایت خود، خواهید دانست که سایت شما در حال حاضر چه رتبه ای دارد و می توانید برای بهبود آن چه کاری انجام دهید.

چرا باید ترافیک وب سایت رقیب خود را بررسی کنیم ؟

تجزیه و تحلیل آمار ترافیک وب سایت رقیب می تواند اطلاعات مفید بسیاری از جمله :

  • صفحات و پست هایی که بیشترین بازدید را برای رقبای شما ایجاد می کنند را پیدا کنید.
  • رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رنک بالاتری دارند.
  • کانالهایی که بیشترین بازدید را برای آنها ایجاد می کنند.

از همه این اطلاعات می توان برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوا ، لینک سازی ، روند تحقیق درباره کلمات کلیدی و موارد دیگر استفاده کرد.

با درک اینکه بیشترین میزان رقابت در چه چیزی است، می توانید همان کلمات کلیدی و موضوعات مشابه را هدف قرار دهید تا بازدید بیشتری برای وب سایت خود ایجاد کنید.

نحوه بررسی ترافیک وبسایت ها | ابزار آنلاین بررسی ترافیک سایت

ابزارهای رایگان بررسی ترافیک رایگان وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. هرکدام ویژگی های منحصر به فردی دارند که آنها را از هم متمایز می کند.

اکثر کارشناسان از چندین ابزار برای بررسی تخمین میزان بازدید از وب سایت برای رقبای خود استفاده می کنند. ما همیشه به کاربران توصیه می کنیم که حداقل دو ابزار مختلف برای تجزیه و تحلیل آمار ترافیک وب را امتحان کنند. با استفاده از ابزارهای مختلف، می توانید خلا ها را پر کرده و آمار دقیق تری برای هر وب سایت در اختیار داشته باشید.

با بیان این موارد، بیایید نگاهی به بهترین ابزار آنلاین بررسی ترافیک وبسایت بیاندازیم تا میزان بازدید یک سایت را بررسی کنیم.

۱ . SEMRush

how to check websites traffic for any site 01 - نحوه بررسی ترافیک وب سایت ها | ابزار آنلاین بررسی ترافیک سایت

SEMRush ابزاریست برای بررسی ترافیک و تحقیقات رقابتی و … که به صورت یک پکیج در این سایت ارائه میگردد. این بهترین ابزار برای تجزیه و تحلیل و نظارت بر ترافیک برای هر وب سایتی است.

ما برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی و موارد دیگر از این ابزار در مجموعه آذردیتا استفاده می کنیم.

خب، پس از وارد کردن URL رقیب، به تفکیک کل بازدیدکننده رقیب خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

شما می توانید معیارهای مهم وب سایت مانند حجم ترافیک ماهانه در یک بازه زمانی، توزیع ترافیک بر اساس کشور ، کلمات کلیدی که بیشترین بازدید را برای آنها ایجاد می کند و سایر موارد را مشاهده کنید.

how to check websites traffic for any site 02 - نحوه بررسی ترافیک وب سایت ها | ابزار آنلاین بررسی ترافیک سایت

برگه تجزیه و تحلیل ترافیک سایت ، تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد ، کل بازدیدها ، میانگین مدت زمان بازدید ، تعداد بازدید از صفحه و نرخ پرش سایت را به شما ارائه می دهد.

این ویژگی مانند این است که به حساب Google Analytics رقیب خود نگاه کنید.

how to check websites traffic for any site 03 - نحوه بررسی ترافیک وب سایت ها | ابزار آنلاین بررسی ترافیک سایت

یکی دیگر از ویژگی های عالی به نام تجزیه و تحلیل ترافیک انبوه (Bulk Traffic Analysis) به شما امکان می دهد سطح ترافیک را برای چندین رقبا در یک زمان تجزیه و تحلیل کنید.

همچنین می توانید گزارش های تجزیه و تحلیل ترافیکی مفصلی را دریافت کنید که به شما اطلاعات می دهد از جمله اینکه کدام سایت ها بیشترین مراجعه بازدیدکننده را ارسال می کنند ، کدام صفحات در سایت آنها با ارزش ترین هستند و کدام مکان ها بیشترین بازدید را برای آنها به همراه دارد.

۲ . SimilarWeb

how to check websites traffic for any site 04 - نحوه بررسی ترافیک وب سایت ها | ابزار آنلاین بررسی ترافیک سایت

SimilarWeb یک بررسی کننده ترافیک وب سایت آنلاین است که به شما نمای کلی از میزان ترافیک رقیب خود و ارزشمندترین کانال ها را می دهد.

به جای ارائه فقط بازدید از جستجو ، گزارشات مفصلی از کل استراتژی ترافیک یک وب سایت دریافت خواهید کرد.

هنگامی که یک وب سایت را از طریق این ابزار اجرا می کنید، به تفکیک میزان بازدید عمومی ، از جمله به گزارش کشور به کشور و … دسترسی پیدا خواهید کرد.

how to check websites traffic for any site 05 - نحوه بررسی ترافیک وب سایت ها | ابزار آنلاین بررسی ترافیک سایت

با استفاده از این ابزار، شما معیارهای تعامل مانند نرخ پرش ، تعداد صفحات مشاهده شده در هر بازدید ، متوسط مدت زمان بازدید و منابع برتر بازدید برای آن وب سایت را دریافت خواهید کرد.

فراتر از ترافیک جستجوی ارگانیک ، خواهید فهمید که چه کلمات کلیدی بازدیدکننده را به وبسایت می آورد.

how to check websites traffic for any site 06 - نحوه بررسی ترافیک وب سایت ها | ابزار آنلاین بررسی ترافیک سایت

در نهایت، شما اطلاعات دقیق مخاطبان سایت ، نوع دیگری از سایت های مورد علاقه آنها ، سایتهای برتر ارجاع داده شده و لیستی از سایت های رقیب را برای تحقیقات بیشتر دریافت خواهید کرد.

۳ . Google Search Console

how to check websites traffic for any site 07 - نحوه بررسی ترافیک وب سایت ها | ابزار آنلاین بررسی ترافیک سایت

Google Search Console یا کنسول گوگل ، ابزاری رایگان از گوگل است که به شما امکان می دهد ترافیک موتور جستجوی خود را تجزیه و تحلیل کنید.

این ابزار به شما تصویر کاملی از نحوه مشاهده سایت شما توسط موتورهای جستجو می دهد.

how to check websites traffic for any site 08 - نحوه بررسی ترافیک وب سایت ها | ابزار آنلاین بررسی ترافیک سایت

این ابزار تعداد نمایش ، کلیک ، میزان کلیک (CTR) و میانگین موقعیت کلمات کلیدی شما در موتورهای جستجو را نشان می دهد. همچنین به شما کمک می کند بفهمید چه کلمات کلیدی را با چه رتبه ای استفاده می کنید. این اطلاعات می تواند به شما در بهبود بازدید شما کمک کند.

هنگامی که سایت خود را به Google Search Console اضافه کردید، می توانید مشاهده داده های وب سایت خود را شروع کنید.

ساده ترین راه اتصال حساب کنسول جستجوی گوگل با افزونه All in One SEO است.

همچنین می توانید برای مشاهده رتبه بندی کلمات کلیدی خود در داخل بخش پیشخوان وردپرس با استفاده از داده های کنسول جستجوی گوگل از ابزار MonsterInsights استفاده کنید.

شاید این مقاله برای شما کاربردی باشد : آموزش نصب گوگل آنالیتیکس – Google Analytics در وردپرس

۴ . Ubersuggest

how to check websites traffic for any site 09 - نحوه بررسی ترافیک وب سایت ها | ابزار آنلاین بررسی ترافیک سایت

Ubersuggest ابزاری رایگان و برتر از نیل پاتل است که تعداد زیادی داده مفید از ترافیک وب سایت را ارائه می دهد.

استفاده از آن ساده است و رابط کاربری برای مبتدیان ساخته شده است. اگر قبلاً هرگز تحقیق کلمه کلیدی یا تجزیه و تحلیل ترافیک را انجام نداده اید، این ابزار آن را بسیار ساده می کند.

ویژگی تجزیه و تحلیل ترافیک به شما تفکیک جزئی از میزان ترافیک رقیب خود را در طول زمان مشخص، کلمات کلیدی که بیشترین بازدید را دارند و محبوب ترین صفحات در سایت را ارائه می دهد.

تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که URL وب سایتی را که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید وارد کنید و روی ‘Search’ کلیک کنید.

how to check websites traffic for any site 10 - نحوه بررسی ترافیک وب سایت ها | ابزار آنلاین بررسی ترافیک سایت

صفحه ‘Traffic Overview’ تعداد کل کلمات کلیدی ارگانیک را که سایت برای آنها رتبه بندی شده است، میزان بازدید ماهانه ارگانیک ، اعتبار دامنه و تعداد کل پیوندها را به شما ارائه می دهد.

همچنین می توانید در هر قسمت از گزارش ترافیک عمیق تر شوید. به عنوان مثال، می توانید نتایج “Top Pages” را گسترش دهید تا به تفکیک هر صفحه منتشر شده در سایت و میزان تخمینی میزان بازدید آن در هر ماه بپردازید.

how to check websites traffic for any site 11 - نحوه بررسی ترافیک وب سایت ها | ابزار آنلاین بررسی ترافیک سایت

همچنین نتایج تخمینی تعداد بک لینک به همراه تعداد فالوورهای Facebook و Pinterest را به شما ارائه می دهد. این داده ها به شما یک نمای کلی می دهد که شما باید برای پیشی گرفتن از آن صفحه در SERP ها چه کاری انجام دهید؛ که نسخه رایگان این ابزار به شما امکان دسترسی به داده های ۳ ماه گذشته را می دهد.

۵ . Serpstat

how to check websites traffic for any site 12 - نحوه بررسی ترافیک وب سایت ها | ابزار آنلاین بررسی ترافیک سایت

Serpstat طیف گسترده ای از ابزارهای مختلف سئو را ارائه می دهد. آنچه در ابتدا به عنوان یک ابزار تحقیق ساده کلمات کلیدی آغاز شد، به یک ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت تبدیل شده است.

این ابزار آنلاین بررسی ترافیک سایت ، اگرچه دارای ویژگی های زیادی است، اما استفاده از آن هم بسیار آسان است. فقط URL را وارد کنید و این ابزار، گزارش ترافیک را ایجاد می کند.

ویژگی های بررسی ترافیک همراه با تجزیه و تحلیل بک لینک ، حسابرسی سایت و ابزار ردیابی رتبه وجود دارد.

how to check websites traffic for any site 13 - نحوه بررسی ترافیک وب سایت ها | ابزار آنلاین بررسی ترافیک سایت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۹ میانگین: ۴.۹]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا