سئو و بهینه سازی

سرعت سایت خود را بهبود ببخشید | افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش

آموزش جامع افزایش Pageview و کاهش Bounce Rate در سایت وردپرس

آیا می خواهید بازدید از صفحات سایت خود را افزایش داده و نرخ پرش را در آن کاهش دهید؟برای اینکه سرعت سایت خود را بهبود ببخشید با ما همراه باشید.

کاربرانی که مدت بیشتری در سایت شما می مانند و صفحات بیشتری را مشاهده می کنند، به احتمال زیاد به لیست خبرنامه ایمیلی شما میپیوندند ، نظر می گذارند ، خرید می کنند ، شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند و موارد دیگر.

در این مقاله از وبلاگ آذردیتا ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از روش های اثبات شده بازدید از صفحه خود را افزایش دهید و نرخ پرش را در وردپرس کاهش دهید؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید آموخت :

نرخ پرش (Bounce Rate) چیست ؟

نرخ پرش ، درصد بازدیدکنندگانی است که به سایت شما وارد میشوند و بدون وارد شدن به صفحه دیگری در سایت شما از آن خارج میشوند. نرخ پرش بالا به این معنی است که شما نمی توانید بازدید کننده ای را متقاعد کنید که در صفحه سایت شما بماند و اقدامی انجام دهد.

یک بازدید کننده می تواند به روش های مختلفی در نرخ پرش سایت شما تاثیر بگذارد :

  • با کلیک بر روی دکمه بازگشت
  • تایپ کردن در یک URL جدید
  • بستن برگه یا پنجره
  • The session times out (از خطاهای هاستینگ)

کاربران دائماً وب سایت ها را ترک می کنند. طبیعی است زیرا افراد به این طریق در وب پیمایش می کنند. اما، یک تفاوت بین نرخ پرش خوب و بد وجود دارد.

نرخ پرش خوب به این معنی است که بازدیدکنندگان شما تجربه کاربری خوبی داشته اند و آنچه را که می خواهند، در سایت شما پیدا کرده اند. نرخ پرش بد به این معنی است که بسیاری از بازدید کنندگان شما در سایت شما قرار می گیرند و به سرعت از آنجا خارج می شوند و این برگه از سایت شما برای آنها اصلا مفید واقع نشده است.

نرخ پرش ( Bounce Rate ) خوب چیست ؟

نرخ پرش خوب با توجه به صنعت و نوع وب سایت شما متفاوت خواهد بود. برخی از قوانین کلی وجود دارد که می توانید هنگام مشاهده داده های خود در خاطر داشته باشید که عبارتند از :

  • بیش از ۸۰٪ بسیار بد است.
  • بین ۷۰ تا ۸۰٪ بد است.
  • بین ۵۰ تا ۷۰٪ خوب است.
  • بین ۳۰ تا ۵۰٪ عالی است.
  • کمتر از ۲۰٪ به طور کلی خطای ردیابی است.

دلایل زیادی وجود دارد که نرخ پرش شما می تواند زیاد باشد. خوشبختانه اکثر این دلایل قابل رفع است :

  • سایت شما خیلی آهسته بارگیری می شود
  • بازدید کنندگان شما به سختی در سایت شما مرور می کنند
  • شما طراحی ضعیفی در قالب سایت دارید
  • بعضی از قسمت های سایت شما برای کاربر مبهم است

که به طور کلی کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود نرخ جستجوی خود و افزایش تعداد کل بازدیدهای صفحه سایت وردپرس خود انجام دهید.

نحوه افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش در وردپرس

قبل از شروع، باید از نرخ پرش موجود و تعداد متوسط بازدیدهای صفحه خود اطلاع داشته باشید.

ما توصیه می کنیم از Google Analytics با افزونه MonsterInsights استفاده کنید. این بهترین راه حل تجزیه و تحلیل برای وردپرس است که بیش از ۳ میلیون وب سایت از آن استفاده می کنند.

با این کار می توانید به راحتی اطلاعات ترافیک و کاربر خود را مستقیماً از داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید. وقتی نکات موجود در این پست را پیاده سازی می کنید، شاهد بهبود آمار سایت خود خواهید بود.

increase pageviews and reduce bounce rate in wordpress 01 - سرعت سایت خود را بهبود ببخشید | افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش

ممکن است این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : آموزش نصب گوگل آنالیتیکس – Google Analytics در وردپرس

۱ . سرعت سایت خود را افزایش دهید

اگر نرخ پرش بالایی دارید، فرض می کنید مقصر محتوای سایت یا وب سایت شماست. اما، بازدیدکنندگان شما ممکن است قبل از اینکه فرصتی برای دیدن محتوای شما پیدا کنند، آنجا را ترک کنند.

اگر سایت شما ظرف ۲ ثانیه بارگیری نشود، بازدیدکنندگان شما منتظر نمی مانند. این مورد هم برای بازدیدکنندگان موبایل و هم برای دسکتاپ قابل بررسی است.

سرعت بخشیدن به سایت وردپرس شما باعث بهبود تجربه کاربری شما می شود، تعداد کل بازدیدهای صفحه شما را افزایش می دهد و به شما در رتبه بندی سئو وردپرس کمک می کند.

برای جزئیات بیشتر، به راهنمای ما در مورد چگونگی اجرای صحیح تست سرعت وب سایت و ابزار های تست سرعت سایت مراجعه کنید.

خوشبختانه، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید عملکرد سایت وردپرس خود را تسریع کنید.

برای اکثر وب سایت ها، بزرگترین مواردی که سرعت سایت آنها را کند می کند میزبانی و هاستینگ وردپرس یا تنظیمات نامناسب ذخیره سازی وردپرس است.

برای کمک به شما در رفع کندی سرعت وب سایت خود ، ما یک راهنمای جامع در مورد راهکار های عالی برای افزایش سرعت سایت ایجاد کرده ایم.

۲ . منوهای پیمایش سرعت سایت خود را بهبود ببخشید

منوی پیمایش (navigation menu) شما یکی از اصلی ترین راه های بازدید کاربران از صفحات و دسته های مختلف در سایت شماست. اکثر دارندگان وب سایت درباره منوهای پیمایش خود زیاد فکر و توجه نمی کنند. اما داشتن یک منوی ناوبری بسیار پیچیده یا گیج کننده می تواند منجر به افزایش نرخ پرش شود.

منوی پیمایش شما باید ساده باشد و به بازدیدکنندگان کمک کند دقیقاً همان چیزی را که می خواهند پیدا کنند.

increase pageviews and reduce bounce rate in wordpress02 - سرعت سایت خود را بهبود ببخشید | افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش
نمونه ای از منو پیمایش از سایت آذردیتا

ما برای دسته بندی و مرتب کردن سایت آذردیتا از منو پیمایش به صورت بهینه استفاده کرده ایم. اگر تا به حال سایت شما نیز (حتی با دسته بندی های بسیار زیاد و ریز) از منوی پیمایش بهینه و مرتب استفاده نمیکند، در این مورد حتما تجدید نظر کنید.

۳ . لینک های داخلی خود را بهبود ببخشید

پیوند داخلی محتوای شما با هم نه تنها برای سئو بسیار مناسب است، بلکه یکی از بهترین راه ها برای کاهش نرخ پرش و در عین حال، افزایش بازدید از صفحه است.

لینک داخلی فرآیند پیوند دادن از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگر است. لینک های داخلی پیوندهای مرتبطی هستند که محتوای موجود شما را تقویت می کنند که به راحتی می توانید لینک های داخلی را مستقیماً از ویرایشگر محتوای وردپرس خود اضافه کنید.

increase pageviews and reduce bounce rate in wordpress 03 - سرعت سایت خود را بهبود ببخشید | افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش

برخی از گزینه های اضافی که در تصویر صفحه ما در بالا مشاهده می کنید توسط افزونه All in One SEO برای وردپرس اضافه شده است. ما توصیه می کنیم از AIOSEO برای بهبود رتبه بندی سئو خود استفاده کنید.

۴ . قابلیت جستجوی داخلی را به سایت اضافه کنید

جستجوی داخلی به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا مانند گوگل در سایت شما محتوای مورد نظر خود را جستجو کنند که غالباً کاربران از نوار جستجوی وب سایت شما برای یافتن محتوایی که به دنبال آن هستند قبل از ترک سایت شما استفاده می کنند.

increase pageviews and reduce bounce rate in wordpress 04 - سرعت سایت خود را بهبود ببخشید | افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش

به طور پیش فرض، وردپرس دارای یک ابزارک جستجوی داخلی است. با این حال، الگوریتم نتایج بسیار محدود است.

۵ . لینک های خارجی را در یک برگه جدید باز کنید

ارتباط با وب سایت های دیگر نیز یک تمرین عالی است. این به شما کمک می کند با سایر دارندگان وب سایت ارتباط برقرار کنید و محتوای شما را با ارزش تر می کند.

با این حال، پیوندهای خارجی می توانند باعث ترک بازدیدکنندگان شما، از سایت شما شوند، که می تواند نرخ جستجو یا نرخ پرش شما را افزایش دهد.

بهترین راه برای رفع این مشکل باز کردن لینک های خارجی در یک برگه یا پنجره جدید است. به این ترتیب، وقتی بازدید کننده ای روی یک لینک خارجی کلیک می کند، وب سایت شما را ترک نمی کند.

increase pageviews and reduce bounce rate in wordpress 05 - سرعت سایت خود را بهبود ببخشید | افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش

۶ . بخش پست های مرتبط یا پست های محبوب را اضافه کنید

یکی از دلایلی که بازدیدکنندگان شما پس از خواندن یک پست، سایت شما را ترک می کنند این است که به آنها پست های مرتبط با این پست را نشان نمیدهید.

یک راه آسان برای رفع این مشکل اضافه کردن بخش “پست های مرتبط” یا ‘Related Posts’ ویا “پست های محبوب” یا ‘Popular Posts’ در انتهای مقاله خود است.

اگر بازدید کننده ای تا انتهای مقاله را بخواند، می دانید که آنها جذب مقاله کاربردی شما هستند و از سایت شما لذت می برند. وقت آن است که آنها را تشویق کنید که به خواندن ادامه دهند و در عین حال نرخ پرش شما را نیز کاهش دهند.

increase pageviews and reduce bounce rate in wordpress 06 - سرعت سایت خود را بهبود ببخشید | افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش

روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. ما توصیه می کنیم از افزونه MonsterInsights استفاده کنید. با این کار می توانید پست های محبوب را به راحتی به وردپرس اضافه کنید و به شما امکان کنترل چیدمان ها را می دهد.

increase pageviews and reduce bounce rate in wordpress 07 - سرعت سایت خود را بهبود ببخشید | افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش

۷ . مطالب خود را قابل خواندن کنید

بیشتر وب سایت ها به محتوای نوشته شده اعتماد زیادی دارند. اگر محتوای شما به درستی برای وب قالب نشده باشد، ممکن است بازدیدکنندگان شما از سایت شما خارج شوند.

برای اطمینان از آسان خواندن محتوای خود، چند قسمت اصلی جهت بررسی وجود دارد.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که متن موجود در سایت شما در همه دستگاه ها قابل خواندن است. اگر خوانندگان برای دیدن متن شما در تلفن همراه مجبور به بزرگنمایی یا کوچک نمایی هستند، اندازه فونت شما به اندازه کافی بزرگ نیست.

دوم، شما باید محتوای خود را به درستی قالب بندی کنید. خوانندگان تمایل دارند به جای خواندن سطر به سطر، سریع اسکیم کنند. بنابراین، محتوای شما باید با نحوه مطالعه آنلاین افراد مطابقت داشته باشد.

چند روش وجود دارد که می توانید مقالات خود را به روش صحیح برای وب قالب بندی کنید :

  • برای تجزیه و تحلیل مطالب خود از زیرعنوان ها استفاده کنید
  • پاراگراف های خود را کوتاه کنید
  • در صورت امکان از گلوله ها و لیست ها استفاده کنید
  • فیلم ها و تصاویری را به محتوای خود اضافه کنید
  • با لحن مکالمه ای بنویسید

۸ . سایت وردپرس خود را برای موبایل بهینه کنید

بیش از نیمی از کل ترافیک اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه حاصل می شود. اگر وب سایت شما برای تلفن همراه بهینه نشده باشد تجربه خوبی را برای بازدیدکنندگان خود ارائه نمیدهید.

اگر نرخ پرش شما زیاد است و سایت خود را برای تلفن همراه بهینه سازی نکرده اید، به همین دلیل است. بهترین راه برای دیدن اینکه سایت شما برای وب موبایل بهینه شده است، استفاده از سرویس Google-Mobile Test-Friendly است.

تنها کاری که باید انجام دهید اینست که URL سایت خود را وارد کنید و گزارشی دریافت خواهید کرد که به شما نشان می دهد چگونه می توانید وب سایت خود را بهینه کنید.

ساده ترین راه برای اطمینان از بهینه سازی سایت شما برای موبایل، انتخاب یک تم وردپرس رسپانسیو است. یک قالب وردپرس رسپانسیو به طور خودکار با اندازه صفحه بازدید کننده شما تنظیم می شود. بنابراین، سایت وردپرس شما در دستگاه های همراه، تبلت و دسکتاپ خوب به نظر می رسد.

increase pageviews and reduce bounce rate in wordpress 08 - سرعت سایت خود را بهبود ببخشید | افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش

۹ . یک صفحه ۴۰۴ سفارشی در وردپرس ایجاد کنید

صفحه ۴۰۴ همان چیزی است که بازدید کنندگان شما از طریق پیوند نامعتبر به سایت شما می آیند. این صفحه به طور خودکار در سایت شما ایجاد نمی شود، بنابراین کاربران در عوض پیام خطایی دریافت می کنند.

هدف یک صفحه ۴۰۴ هدایت بازدیدکنندگان به جای اینکه دکمه برگشت را بزنند و سایت شما را ترک کنند، به محتوایی که ممکن است مفید باشد، هدایت می شود.

بسته به قالب وردپرس شما ، صفحه استاندارد ۴۰۴ شما ممکن است در حال حاضر صفحات ، دسته ها یا پست های شما را لیست کند. اما، این هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد.

شما می توانید با صفحه ۴۰۴ خود خلاقیت به خرج دهید. برخی از وب سایت ها از طنز استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر ابزار جستجوی مفید را به بازدید کنندگان ارائه می دهند که ساده ترین راه برای ایجاد صفحه ۴۰۴ سفارشی استفاده از افزونه SeedProd است.

۱۰ . نوار کناری (SideBar) سرعت سایت خود را بهبود ببخشید

اگر وبلاگ وردپرس شما دارای یک ساید بار است، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی این فضا انجام دهید. به عنوان مثال، می توانید مواردی مانند پست های محبوب ، فرم های ثبت نام از طریق ایمیل ، تبلیغات نمایشی و حتی عکس های اینستاگرام را اضافه کنید.

با این حال، از آنجا که هدف شما کاهش نرخ پرش و افزایش بازدیدهای صفحه سایت است، باید منابع مفیدی را که به مناطق دیگر سایت شما پیوند دارند، انتخاب کنید.

توجه داشته باشید، اگر سایت شما از نوار کناری استفاده نمی کند از سایر نکات موجود در این پست برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده کنید.

جمع بندی نهایی برای اینکه سرعت سایت خود را بهبود ببخشید

در انتهای مقاله کاهش نرخ پرش و افزایش بازدید صفحه در سایت به یک جمع بندی کلی میرسیم.

بیش از ۷۰٪ افرادی که از وبسایت شما خارج میشوند، هرگز برنخواهند گشت. به همین دلیل مهم است که شما راهی برای تماس با آنها پس از ترک سایت داشته باشید.ب

دو روش مناسب برای این کار ایجاد یک خبرنامه ایمیلی ویا افزودن اعلان پوش ناتیفیکیشن به وب سایت شماست.

هر دوی این موارد به شما کمک می کند تا بازدید از صفحه وب سایت و بازدید کلی را افزایش دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۵ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا