سئو و بهینه سازی

لینک سازی چیست – تاثیر لینک سازی در سئو سایت

بررسی کامل لینک سازی و تاثیر آن در سئو برای مبتدیان

لینک سازی جنبه اساسی سئو است. شما می توانید یک پست عالی بنویسید، اما اگر موتورهای جستجو نتوانند حداقل یک لینک از آن را دنبال کنند ، به احتمال زیاد تمامی زحمات شما بی تاثیر خواهد بود پس برای اینکه گوگل پست شما را پیدا کند، به پیوندهایی از وب سایت های دیگر نیاز دارد. هرچه لینک بیشتر باشد، بهتر است. اما مراقب باشید، کیفیت پیوندها مهم است! هر لینکی یکسان نیست. حتی بدتر؛ برخی از پیوندها می توانند بر روی سایت شما تأثیر منفی بگذارند. در این مقاله از وبلاگ آذردیتا ، ما نحوه لینک سازی را توضیح خواهیم داد؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لینک سازی چیست ؟

یکی از مهم ترین بخش های سئو لینک سازی است. اگر میخواهید سئوی سایت خود را ارتقا بدید باید اول موضوع لینک سایزی چیت را درک کنید. به زبان ساده، یک پیوند یا یک لینک پیوندی ، ارتباطی بین دو صفحه در اینترنت است. با یک لینک می توانید افراد را به یک صفحه ، پست ، تصویر یا شی (object) دیگر در اینترنت ارجاع دهید. در وهله اول پیوندها برای افراد و کاربران ساخته میشود یعنی با یک پیوند می توانید به راحتی از یک مکان وب به مکان دیگر “سفر” کنید.

اما لینک ها به خوبی به موتورهای جستجو نیز خدمت می کنند. ربات های موتور جستجو برای کشف صفحات در اینترنت پیوندها را دنبال می کنند. به این حالت خزیدن یا crawling می گویند. برای اینکه یک ربات بتواند وب سایت شما را پیدا کند، حداقل باید از طریق وب سایتی که قبلاً خزیده شده است، به آن یک لینک فوق العاده داشته باشید. اطمینان از اینکه لینک اول را دریافت می کنید یکی از مواردی است که هنگام راه اندازی یک وب سایت کاملاً جدید باید انجام دهید.

لینک سازی در HTML

در زبان برنامه نویسی HTML ، یک لینک فوق مانند این مثال است :

<a href=”https://azardata.net/web-hosting/wordpress/”>خرید هاست مخصوص وردپرس</a>.

قسمت اول حاوی URL است که به آن پیوند می دهید. در این حالت، این آدرس URL صفحه خرید هاست مخصوص وردپرس از مجموعه آذردیتا است (https://azardata.net/web-hosting/wordpress/)

قسمت دوم (خرید هاست مخصوص وردپرس) متن قابل کلیک را نشان می دهد که در صفحه مشاهده می کنید. ما این قطعه متن را ‘متن لنگر’ یا ‘anchor text’ می نامیم.

متن لنگر یا anchor text چیست

در ادامه مقاله لینک سازی چیست به متن لنگر میرسیم

متن لنگر دو هدف را دنبال می کند :

  • باید توصیف کند که صفحه پیوندی در چه زمینه ای است
  • باید مردم و کاربران را را مجبور به کلیک کند.

اگر پیوند دارای متن لنگر عالی باشد، این دو مزیت را دارد :

  1.  تعداد بیشتری از افراد روی آن کلیک می کنند، که منجر به ترافیک مستقیم تر می شود
  2. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا در مورد صفحه شما بدانند که در نهایت احتمالاً منجر به بازدید بیشتر از موتورهای جستجو شود

البته، شما نمی توانید نحوه پیوند دیگران به سایت خود را کنترل کنید، اما می توانید از آن برای بهبود پیوندهای داخلی خود استفاده کنید.

لینک سازی با کیفیت و اصولی چگونه است  ؟

لینک سازی به تلاش های بازاریابی برای دریافت لینک از وب سایت های دیگر به وب سایت شما اشاره دارد. این به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارها برای دستیابی به رتبه بندی بالاتر برای سایت شما در موتورهای جستجو دیده می شود. اگر تعداد زیادی پیوند با کیفیت بالا به صفحه خاصی منتهی شود، موتورهای جستجو آن را مقاله ای پرطرفدار یا پرمحتوا می دانند و بنابراین رتبه بندی آن را بالاتر می برند.

کیفیت باید به چه صورت باشد

پیوندها همه برابر نیستند. برخی از پیوندها از برخی دیگر ارزش بیشتری دارند. به عنوان مثال، پیوندی از یک وب سایت معتبر ، ترجیحاً موضوعی مرتبط با شما، بیش از یک لینک تصادفی از یک وب سایت کوچک که هیچ کس نمیشناسد، ارزش دارد. بنابراین، اگر رستوران دارید، ترجیح می دهید از طریق برنامه ها یا سایت های رستوران یاب لینک دریافت کنید یا وبسایت اسب سواری؟

انتخاب و لینک دهی باکیفیت میتواند سخت ترین کاری باشد که باید در لینک سازی به آن توجه کنید.

لینک سازی چیست و برای دریافت لینک از سایت دیگر باید چه کرد ؟

حال به سوال میلیون دلاری رسیدیم : برای به دست آوردن این پیوندهای ارزشمند چه کاری باید انجام دهید؟

شما باید وب سایتی ایجاد کنید که افراد بخواهند به آن پیوند دهند. خیلی ساده به نظر می رسد؛ محتوایی با کیفیت ، خنده دار ، اصلی و یکتا یا استثنایی ایجاد کنید که افراد می خواهند به اشتراک بگذارند. اما شما چگونه این را انجام می دهید؟

در درجه اول و مهمترین مورد، بفهمید مخاطبان شما چه کسانی هستند. با محتوای خود می خواهید به چه کسی برسید؟ آنها به چه نوع محتوایی نیاز دارند؟ آنها به دنبال چه اطلاعاتی هستند و چه نوع سوالاتی را می پرسند؟ از کدام کلمات استفاده می کنند؟ و چه نوع وب سایت هایی را بازدید می کنند؟

اگر بتوانید به این سوالات پاسخ دهید، ایجاد محتوای متناسب با نیاز مخاطب شما آسان تر خواهد بود. همچنین، هنگامی که آن صفحه را با محتوای ارزشمند برای مخاطبان خود ایجاد کرده اید و می دانید مخاطبان شما کجا هستند (از کدام وب سایت ها بازدید می کنند) این تازه یک نقطه شروع است.

افراد فقط درصورتی که به نفع مخاطبان آنها (یا خود آنها) باشد از وب سایت خود به وب سایت شما پیوند می دهند. متقاعد کردن آنها برای پیوند فقط در صورتی اتفاق می افتد که محصول یا محتوای شما واقعاً استثنایی باشد. پیشنهاد آنها برای امتحان یا استفاده از محصول شما (در صورت وجود) به صورت رایگان، می تواند آنها را متقاعد کند و همیشه اطمینان حاصل کنید که شخصاً با آنها تماس بگیرید، زیرا این امر منجر به نتایج بهتر می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا