آموزشکسب و کار

چگونه یک فریلنسر موفق باشیم

نکاتی برای راه اندازی یک شغل فریلنسری موفق

چگونه یک فریلنسر موفق باشیم یکی از سوالات پر تکرار در سرچ گوگل در سال ۲۰۲۳ قرار گرفته است. فریلنسینگ می تواند راهی فوق العاده برای کسب درآمد آنلاین باشد. اما اگر به روش صحیح به آن برخورد نکنید، می تواند بسیار دشوار باشد. با افزایش راه های ارتباطی و دسترسی همگانی افراد به اینترنت – کسب درآمد از طریق شبکه اینترنت نیز افزایش پیدا کرد و امروزه بیشتر کسب و کار ها به صورت آنلاین به فعالیت خود ادامه میدهند. اگر شما هم دوست دارید یک زندگی فریلنسری و با درآمد خوبی داشته باشید این مقاله مناسب شماست.

برای گذران زندگی به عنوان یک فریلنسر، بیش از یک اتصال اینترنتی پایدار لازم است. به منظور کسب درآمدهای کلان، باید زمان خود را صرف کنید و هنگام فروش خدمات خود، چیزهایی را بدانید.

در واقع، چند کار وجود دارد که اکثر فریلنسرها حتی انجام نمی دهند که می تواند باعث صرفه جویی در هزینه آنها شود. این مقاله از وبلاگ آذردیتا برخی از کارآمدترین راه‌ها را برای شروع به‌عنوان یک فریلنسر و اینکه چگونه می‌توانید از همان ابتدا به زمین پر از پول برسید، را پوشش می‌دهد.

آیا فریلنسینگ برای شما مناسب است؟

how to start freelancing 01 scaled - چگونه یک فریلنسر موفق باشیم

این اقتصاد گیگ است!

آینده فریلنسینگ روشن به نظر می رسد – و نه فقط در مورد رشد نیروی کار ملی. تعداد کارگران خوداشتغال به طور پیوسته در طول سال ها افزایش یافته است و نرخی بالاتر از رشد اشتغال برای کارمندان است.

تخمین زده می شود که تا پایان سال ۲۰۲۳، ۴۲ درصد از نیروی کار آمریکا به صورت آزاد کار خواهند کرد.

به‌عنوان فردی که هم به‌عنوان فریلنسر و هم به‌عنوان یک حرفه‌ای داخلی کار کرده‌ام، می‌دانم که همه چیز آنطور که ممکن است در ابتدا به نظر می‌رسد، همیشه ساده نیست.

من هرگز کسی را نشناختم که یک شبه از نداشتن مشتری به فردی با تعداد زیادی مشتری تبدیل شود. برای جلب اعتماد مشتریان بالقوه و جلب اعتماد آنها زمان می برد و اگر می خواهید با شرکت های بزرگ یا افراد مشهور بین المللی کار کنید، این روند حتی سخت تر است.

مطمئن شوید که می خواهید برای خودتان کار کنید

اول از همه، شما باید مستقل باشید. ماهیت فریلنسینگ به این معنی است که شما برای خودتان کار خواهید کرد. اگر قبلاً هرگز به این روش کار نکرده اید، می تواند یک تجربه سخت و منزوی باشد.

رسیدگی به خواسته های اداره شرکت خود زمان و تلاش زیادی می برد، بنابراین اگر می خواهید موفق شوید باید یک کارگر مستقل باشید.

چه یک طراح وب، توسعه دهنده یا تولید کننده محتوا باشید، این فرصت را دارید که روی پروژه هایی کار کنید که واقعاً به آنها اهمیت می دهید. و وقتی چیزی درست پیش می‌رود هم تحسین می‌شوید و هم وقتی درست نمی‌شود سرزنش می‌شوید. در هر صورت، اگر یک فریلنسر هستید، هر نتیجه ای نتیجه مستقیم تلاش شماست.

جنبه دیگر خوداشتغالی این است که شما جز خودتان کسی را ندارید که به او تکیه کنید. هیچ کس نیست که وظایفی را به شما محول کند یا در صورت تکمیل نشدن آنها به شما یادآوری کند.

در عین حال، باید خودتان را بازاریابی کنید. اما چگونه این کار را انجام می‌دهید و هنوز زمان دارید تا روی تکالیفی که دوست دارید کار کنید؟

چگونه مشتریان فریلنسری پیدا کنیم

how to start freelancing 02 - چگونه یک فریلنسر موفق باشیم

در ادامه مقاله چگونه یک فریلنسر موفق باشیم به نحوه پیدا کردن مشتریان فریلنسری میپردازیم. بسیاری از فریلنسرهای جدید اهمیت بازاریابی برای استخدام شدن به عنوان فریلنسر را دست کم می گیرند. تا حدودی می توانید با صرف زمان برای نشان دادن نحوه انجام کارتان به مشتریان بالقوه خود را حرفه ای تر و قابل احترام تر جلوه دهید.

این فقط در مورد ترسیم چند مدل، ارسال آنها به مشتری و منتظر ماندن پول نقد نیست. کاردستی، خلاقیت و ارتقاء همه به یک اندازه در مورد یک فریلنسر موفق مهم هستند.

ما می‌توانیم تمام روز در مورد بهترین روش‌ها برای دستیابی به موفقیت به‌عنوان یک فریلنسر یا حتی روش استفاده مؤثر از ابزارهایی مانند LinkedIn صحبت کنیم.

اما امروز، من می‌خواستم راه‌های خاصی را برای به دست آوردن مشتریان آزاد بیشتر به شما ارائه دهم، چه تازه شروع کرده‌اید یا به دنبال رویکردهای جدید باشید.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : نحوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ۴ مرحله

با سایر افراد در صنعت خود متصل شوید

احتمالاً دسترسی به مجموعه مشتریان بالقوه شما بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

فقط از دوستان و خانواده خود درخواست کار نکنید – این یک راه خوب برای سوزاندن پل ها و ایجاد عادت منتظر ماندن دیگران است تا به شما کار کنند.

درعوض، با افراد در صنعت خود درگیر شوید و راه هایی را برای کمک به یکدیگر بیابید. شاید همکار شما در اولین شغل شما نیاز به چند کار صداگذاری روی پادکست خود داشته باشد. خودتان را برای کار پیشنهاد دهید. و اگر پاسخ منفی دادند، به عنوان یک هدیه ویژه برای کمک به شما، آن را به صورت رایگان ضبط کنید.

حتی اگر افراد در صنعت خود را در شهر خود نمی شناسید، آنها را در لینکدین جستجو کنید و شروع به برقراری ارتباط با افراد در آن شبکه کنید – حتی اگر محلی نباشد. از آنها بپرسید که آیا کسی را می شناسند که به دنبال فریلنسر است یا توصیه ای برای یافتن مشتری دارد. حتی ممکن است دوستان جدیدی پیدا کنید!

این تبدیل اتصال آفلاین به آنلاین آنها را در موقعیتی عالی قرار می دهد تا حامیان شما باشند.

اگر آنها فرصت‌هایی را می‌دانند، یا اگر توصیه‌هایی برای یافتن مشتری در زمینه کاری شما دارند، می‌توانید شرط ببندید که آنها آن را به شما منتقل می‌کنند و احتمالاً با اشتیاق. و چه کسی می‌داند، حتی ممکن است شما را در محل برای پروژه‌ای استخدام کنند، زمانی که بدانند شما شغل آزاد دارید.

بهترین شیوه های تماس سرد یا Cold calling

how to start freelancing 04 - چگونه یک فریلنسر موفق باشیم
چگونه یک فریلنسر موفق باشیم

در ادامه مقاله چگونه یک فریلنسر موفق باشیم به نحوه تماس سرد میپردازیم.

تماس سرد هنوز یک تاکتیک تولید سرنخ قابل دوام است و بعد از رسانه های اجتماعی در رتبه دوم قرار دارد. به عنوان مثال، در طول سال ۲۰۱۹، ۶۹ درصد از خریداران اعلام کردند که یک یا چند تماس سرد را پذیرفته اند.

می‌دانم، بسیاری از مردم خواهند گفت که تعداد سازمان‌هایی که واقعاً این کار را انجام می‌دهند، بسیار اندک است. اما چیزی که آنها متوجه نمی شوند این است که فرصت ها در اینجا پنهان می شوند – فرصت هایی که توسط رقبای شما مورد توجه قرار نمی گیرند.

اگر قصد دارید از این تکنیک در طول فرآیند فروش خود استفاده کنید، باید بر ترس خود از رد شدن غلبه کنید.

تنها چیزی که نیاز دارید کسی است که با او تمرین کنید. سپس از آنها بخواهید که به خاطر چیزی که از آنها می‌خواهید، بدون درایت و بدون هیچ گونه تدبیری از شما انتقاد کنند. این می تواند نقدی بر یک ایده محصول، یک طرح، پست وبلاگ شما، مدل موی شما – هر چه باشد.

توصیفات عالی را که قبلاً دارید به خود یادآوری کنید و به تماس بعدی بروید.

در ابتدا، می‌توانید به یک تماس سرد مانند یک مصاحبه شغلی فکر کنید، که باعث می‌شود در مسیر با مشتری بالقوه بمانید و از ایجاد مماس در کسب و کار خود جلوگیری کنید. منظور من از مشتری بالقوه، هر کسی است که با او در ارتباط هستید و اطلاعاتی از شما یا سازمانتان درخواست نکرده است.

تنها راهی که می توانید در تماس سرد و پایان فروش بهتر شوید این است که این کار را بارها و بارها انجام دهید.

نوشتن ایمیل سرد موثر

در این قسمت از مقاله فریلنسر موفق به نحوه نوشتن ایمیل سرد میپردازیم.

ایمیل سرد دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – تماس با افرادی که نمی شناسید بدون هیچ مقدمه ای. شما با به خطر انداختن شهرت خود، خود را در معرض خطر قرار می دهید. ارسال ایمیل سرد به شما این امکان را می دهد که با هر کسی ارتباط برقرار کنید، اما همچنین می تواند شما را در موقعیت های ناراحت کننده ای قرار دهد که پیام های شما مورد استقبال قرار نگیرد.

ایمیل سرد مدت زیادی است که یک کار بحث برانگیز بوده است. هرازگاهی، مقاله‌ای منتشر می‌شود که چرا اصلاً نباید این کار را انجام دهید.

با این حال، ایمیل سرد راهی محکم برای به جا گذاشتن اثر خود در دنیای تجارت است. مرز باریکی بین ارسال هرزنامه به افراد و ارائه یک پیشنهاد خوب به آنها وجود دارد که نمی توانند رد کنند.

به منظور ایجاد بیشترین پاسخ از ایمیل های سرد، موارد خاصی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

قبل از فروش به مشتری بالقوه خود یک ارتباط ایجاد کنید

هر گیرنده ای با کاری که انجام می دهید یا برای چه کسی این کار را انجام می دهید آشنا نیست، بنابراین اطلاعات زمینه ای درباره شرکت یا خدمات خود به آنها بدهید.

اگر به این دلیل برای آنها نامه می نویسید که می خواهید نوعی راه حل برای آنها ارائه دهید، مشکلاتی را که ممکن است با آنها مواجه شوند را شناسایی کنید و توضیح دهید که چگونه می توانید کمک کنید.

تحقیق کنید

به خصوص در مراحل اولیه، باید مشتریان خود را با دقت انتخاب کنید. این اشتباه را مرتکب نشوید که فرض کنید چیزی که برای یک نوع مشتری کار می کند، برای دیگری نیز جواب می دهد.

وقتی نوبت به مشتری بالقوه شما می رسد، باید تا آنجا که ممکن است در مورد آنها بدانید. اگر متوجه شدید که آنها چه کسانی هستند و علایقشان چیست، می توانید گفتگویی را شروع کنید که این تصور را ایجاد می کند که همه چیزهایی را که باید درباره آنها بدانید می دانید. فقط زیاده روی نکنید

خود را به عنوان راه حل مشکل آنها معرفی کنید

قبلاً شنیده اید: “مردم محصولات نمی خرند، آنها راه حل هایی برای مشکلات خود می خرند.” خوب، مهم نیست که چه چیزی را می فروشید، مشتری می پرسد: “این چگونه به من کمک می کند؟”.

همچنین می‌توانید فهرستی از دردهای آن‌ها و راه‌هایی ایجاد کنید که در صورت انتخاب محصول یا خدمات شما می‌توانید آنها را برطرف کنید. اطمینان حاصل کنید که محصول یا خدمات شما چیزی است که واقعاً به نفع مشتری باشد و مشتری به آن نیاز دارد.

با سایر آژانس ها یا فریلنسرها همکاری کنید

در ادامه مقاله فریلنسر موفق به نحوه همکاری با سایر آژانس های فریلنسری میپردازیم.

با شروع کار به تنهایی، دردهای فزاینده ای را تجربه خواهید کرد. هچکس نمیتواند آن را انکار کند. اما حرکت به سمت فریلنسر شدن به شما این امکان را می دهد که بر زمان، پروژه ها و آینده خود کنترل داشته باشید.

اگر دلتان برای کار در یک تیم تنگ شده است، همیشه می توانید با سایر فریلنسرها یا آژانس ها همکاری کنید. شما باید شبکه ای از فریلنسرها با مهارت های مختلف ایجاد کنید. در حالی که نویسندگان، طراحان یا بازاریابان رسانه های اجتماعی مورد علاقه خود را دارید، به افراد جدیدی فکر کنید که ممکن است ارزش زیادی برای کسب و کار شما داشته باشند و بالعکس.

همانطور که هر فریلنسر حرفه ای یا آژانس می داند، بهترین راه برای همکاری با سایر فریلنسرها و آژانس ها ایجاد روابط خوب است.

این روابط می تواند به شما در پیشرفت شغلی و انجام کارتان به کارآمدترین و مولدترین شکل ممکن کمک کند. اما برای اینکه بتوانید با سایر فریلنسرها و آژانس ها همکاری موفق داشته باشید، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

تا جایی که می توانید در مورد آنها بیاموزید

کار با یک همکار راهی عالی برای انجام یک پروژه با استاندارد بالا است، اما مهم است که فرد مناسب را انتخاب کنید. درخواست از کسی که با شما کار کند می تواند کمی دلهره آور باشد، به خصوص اگر اصلاً او را نمی شناسید، بنابراین بهتر است از قبل اطلاعاتی در مورد آنها داشته باشید.

از همین ابزارهای همکاری استفاده کنید

شما ممکن است در یک زمینه کاملاً متفاوت کار کنید و با کسی همکاری کنید که کیلومترها دورتر است و در قسمتی کاملاً متفاوت از جهان است.

فناوری‌ای که ما هر روز از آن استفاده می‌کنیم می‌تواند این فاصله را پر کند و برقراری ارتباط و ایجاد پیوندهایی را برای شما آسان‌تر کند که نحوه کار با یکدیگر را مشخص می‌کند. مطمئن شوید که هر دوی شما با یک ابزار کار می کنید تا کارایی را به حداکثر برسانید.

همیشه بازخورد بخواهید

چه با یک آژانس یا سایر فریلنسرها همکاری کنید، مهم است که به طور مداوم بازخورد بدهید و دریافت کنید. این هرگز نباید به عنوان انتقاد یا حمله شخصی تلقی شود. این صرفاً بازخوردی در مورد نحوه کار شما روی پروژه است. شخصی که با او کار کردید ممکن است حتی ایده هایی در مورد نحوه عملکرد متفاوت آنها در آینده نیز داشته باشد.

به بازارهای محبوب بپیوندید

پلتفرم‌های فریلنسری زیادی وجود دارد که می‌توانید پروژه‌ها را برنده شوید و پول زیادی به دست آورید.

با این حال، قبل از ثبت نام در هر وب سایتی، باید در مورد قانونی بودن یا نبودن آنها تحقیق پیشینه انجام دهید. با مقایسه بهترین بازارهای فریلنسری، می توانید یک پلتفرم قابل اعتماد برای فریلنسرها پیدا کنید.

در اینجا ۳ پلتفرم برتر فریلنسری که توسط هزاران نفر بررسی شده است آورده شده است:

how to start freelancing 03 - چگونه یک فریلنسر موفق باشیم

گزینه شماره ۱: Upwork

Upwork یک پلت فرم آنلاین است که به فریلنسرها اجازه می دهد مهارت های خود را منتشر کنند و کارفرمایان به جستجوی فرد مناسب برای این شغل بپردازند.

حدود ۳ میلیون فریلنسر در بیش از ۱۰۰ دسته مختلف فهرست شده است که برخی از آنها قادر به انجام پروژه های پیچیده تری نسبت به دیگران هستند. مشتریان آن نیز حداقل ۵۰۰۰ دلار در سال خرج می کنند.

کاربران می‌توانند نرخ ساعتی یا روزانه، سطح تجربه، مهارت‌های مرتبط و زبان‌هایی که صحبت می‌کنند را تعیین کنند. سپس کارفرما نامزدهای آزادکار را انتخاب می کند و می تواند از یک ابزار پیام رسانی فوری برای چت مستقیم با آنها از طریق Upwork استفاده کند. پس از توافق بر سر کارمزد، همه به سمت سیستم پرداخت امن Upwork حرکت می‌کنند.

گزینه شماره ۲: Fiverr

Fiverr یک بازار آنلاین است که در آن می توانید هر نوع خدماتی را به قیمت ۵ دلار بفروشید. اگرچه Fiverr به عنوان مکانی برای یافتن کارهای ساده شروع شد، اما Fiverr با خدمات فریلنسر که از ۵۰ دلار تا هزاران دلار برای پروژه ها هزینه دارند، رقابتی شده است.

گزینه شماره ۳: People Per Hour

PeoplePerHour (PPH) یکی از بزرگترین بازارهای فریلنسری در جهان است که بیش از ۲.۵ میلیون کاربر و ۴۰۰۰۰۰ فریلنسر دارد. این شرکت ها و متخصصان مستقل را برای پروژه های مختلف از طراحی گرافیک گرفته تا برنامه نویسی و نوشتن گرد هم می آورد.

البته مهم نیست کدام بازار را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که با نیازها و خدمات شما مطابقت دارد.

نتیجه گیری

تبدیل شدن به یک فریلنسر نمی تواند بدون ابهامات آن اتفاق بیفتد، و موانعی در این مسیر وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

اما اجازه ندهید که شما را ناامید کند، زیرا در نهایت ارزشش را دارد. به خودتان اجازه دهید از دیگر فریلنسرها الهام بگیرید و از اشتباهات آنها درس بگیرید.

اگر بتوانید این کار را انجام دهید، در مسیر موفقیت بیشتر با حرفه شغلی آزاد خود خواهید بود.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : انواع روش های بازاریابی – لیست تمامی روش های بازاریابی

یکی دیگر از مجموعه آموزش های کسب و کار به اتمام رسید. امیدواریم این آموزش به جهت یادگیری چگونه یک فریلنسر موفق باشیم برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد؛ اگر شما نیز آموزشی نخصصی درباره نکاتی برای راه اندازی یک شغل فریلنسری موفق بلدید میتوانید آن را در بخش کامنت ها مطرح کنید تا با نام شما این مقاله بروزرسانی گردد؛ همچنین ممکن است مقاله ۱۹ ایده برای ساخت وب سایت پولساز در سال ۲۰۲۳ نیز برای شما کاربردی و مفید باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا