سیستم عامللینوکس

نحوه نصب کنترل پنل میزبانی وب aaPanel در CentOS 7 یا Ubuntu

aaPanel چیست - آموزش تصویری نصب aaPanel

aaPanel یک کنترل پنل میزبانی وب منبع باز برای مدیریت خدمات میزبانی مانند پایگاه داده ها، وب سایت ها و موارد دیگر است، درست مانند وبمین. در اینجا نحوه نصب و راه اندازی aaPanel را روی سرور لینوکس CentOS 6/7/RHEL یا Ubuntu 19.04/18.04/17.04 خواهیم دید.

به عنوان یک کنترل پنل گرافیکی مبتنی بر وب برای میزبانی، می توان آن را به راحتی از هر رایانه محلی یا راه دور درست مانند Cpanel محبوب مدیریت کرد. با این حال، در واقع ویژگی‌ها در aaPanel مانند WHM گسترده نیستند، اما برای کار و مدیریت تمام موارد مورد نیاز یک وب سرور کافی هستند. پس از نصب aaPanel، راه اندازی و راه اندازی یک وب سایت بسیار آسان می شود، تنها با یک کلیک می توانیم LANMP/LAMP (Linux، Apache/Nginx، MySQL، PHP) را برای آزمایش یا توسعه برنامه های وب راه اندازی کنیم.

با کمک aaPanel دیگر دردسر اجرای دستورات مختلف برای ایجاد پایگاه داده، ایجاد و مدیریت Docker، وب سایت، سرور FTP و پروژه پایتون وجود نخواهد داشت و تنها با چند کلیک ماوس می توان همه آنها را مدیریت کرد. بیایید یک آموزش گام به گام برای آگاهی از فرآیند نصب aaPanel در CentOS با استفاده از ترمینال فرمان محلی یا راه دور ببینیم.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : راهنمای جامع خرید سرور مجازی (vps)

در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت :

  • نحوه نصب کنترل پنل میزبانی وب aaPanel در CentOS 7 یا Ubuntu و یا Debian
    ۱. وارد سرور خود شوید
    ۲. Wget را نصب کنید
    ۳. اسکریپت نصب aaPanel را دانلود کنید
    ۴. اسکریپت install.sh کنترل پنل وب لینوکس aaPanel را اجرا کنید
    ۵. صفحه ورود به صفحه کنترل پنل وب aaPanel
    ۶. بسته های نرم افزاری aaPanel Linux را نصب کنید
    ۷. ویژگی های کلیدی، توابع، و اسکرین شات از کنترل پنل aaPanel
    ۸. توقف، شروع و راه اندازی مجدد کنترل پنل aaPanel
  • نحوه حذف کنترل پنل میزبانی وب aaPanel

نحوه نصب کنترل پنل میزبانی وب aaPanel در CentOS 7 یا Ubuntu و یا Debian

مراحل زیر برای نصب این کنترل پنل رایگان و منبع باز وب روی CentOS برای سیستم عامل سرور/رومیزی لینوکس دبیان یا اوبونتو یکسان خواهد بود.

۱. وارد سرور خود شوید

اولین چیز این است که شما باید یک کاربر روت یا استاندارد با دسترسی sudo داشته باشید، سپس فقط ما می توانیم هر چیزی را روی سرور CentOS خود نصب کنیم.

در همین ابتدا لازم می‌دانیم عنوان کنیم که اگر به دنبال خرید VPS هستید، آذردیتا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما باشد. ما همراه با سرویس‌های خود منابع را به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار می‌دهیم و با پشتیبانی ۲۴ ساعته و رایگان توسط متخصصان فنی و دواپس به شما کمک می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن، مشکلات سایت خود را برطرف کنید. پس پیشنهاد ما خرید سرور مجازی و خرید هاست از وبسایت آذردیتا میباشد.

۲. Wget را نصب کنید

اگرچه می توانیم از curl استفاده کنیم، اما در اینجا از دستور wget استفاده می کنیم، بنابراین ابتدا آن را نصب کنید.

sudo yum install wget

۳. اسکریپت نصب aaPanel را دانلود کنید

اکنون از دستور wget به همراه آخرین اسکریپت موجود برای نصب aaPanel استفاده کنید.

برای نصب aaPanel در CentOS یا Redhat 7 یا ۸ Linux

wget -O install.sh http://www.aapanel.com/script/install_6.0_en.sh

برای نصب aaPanel در لینوکس دبیان یا اوبونتو

wget -O install.sh http://www.aapanel.com/script/install-ubuntu_6.0_en.sh

۴. اسکریپت install.sh کنترل پنل وب لینوکس aaPanel را اجرا کنید

اکنون، ما اسکریپت را در سیستم خود داریم و زمان اجرای آن فرا رسیده است.

bash install.sh

وقتی می گوید آیا می خواهید aaPanel را در پوشه /www نصب کنید. Y را تایپ کرده و دکمه Enter را فشار دهید.

how to install aapanel web hosting control panel on centos 7 or ubuntu 01 - نحوه نصب کنترل پنل میزبانی وب aaPanel در CentOS 7 یا Ubuntu

۵. صفحه ورود به صفحه کنترل پنل وب aaPanel

پس از اتمام نصب، یک لینک ورود به سیستم دریافت خواهید کرد:

localhost:8888/some-numbers

همچنین، نام کاربری و رمز عبور برای ورود به کنترل پنل وجود خواهد داشت.

how to install aapanel web hosting control panel on centos 7 or ubuntu 02 - نحوه نصب کنترل پنل میزبانی وب aaPanel در CentOS 7 یا Ubuntu

۶. بسته های نرم افزاری aaPanel Linux را نصب کنید

در داشبورد میزبانی وب aaPanel، اولین بار از شما می خواهد که بین LNMP یا LAMP تنظیم کنید، روی دکمه کلیک کنید و محیط وب سرور مورد نظر خود را نصب کنید. با این حال، ما می توانیم آنها را بعداً از قسمت برنامه این پنل لینوکس نصب کنیم.

how to install aapanel web hosting control panel on centos 7 or ubuntu 03 - نحوه نصب کنترل پنل میزبانی وب aaPanel در CentOS 7 یا Ubuntu

۷. ویژگی های کلیدی، توابع، و اسکرین شات از کنترل پنل aaPanel

داشبورد کنترل پنل aaPanel

در داشبورد aapanel ، ما تمام وضعیت سیستم سرور را که در آن صفحه کنترل وب aaPanel نصب شده است، مانند وضعیت محلی، استفاده از CPU، استفاده از حافظه و ذخیره سازی دریافت می کنیم. همچنین گزینه‌های به‌روزرسانی، رفع و راه‌اندازی مجدد در سمت راست بالا.

how to install aapanel web hosting control panel on centos 7 or ubuntu 04 - نحوه نصب کنترل پنل میزبانی وب aaPanel در CentOS 7 یا Ubuntu

امنیت سیستم کنترل پنل aaPanel

این یک فایروال از کنترل پنل است که از آنجا می توانیم پورت ها را برای سیستم سرور خود مسدود یا باز کنیم تا به ترافیک اجازه دهیم.

how to install aapanel web hosting control panel on centos 7 or ubuntu 05 - نحوه نصب کنترل پنل میزبانی وب aaPanel در CentOS 7 یا Ubuntu

تنظیمات کنترل پنل aaPanel

فعال کردن پشتیبانی SSL، احراز هویت دو مرحله ای از طریق احراز هویت گوگل، Listen IPv6، API، تغییر نام کاربری و رمز عبور کنترل پنل و سایر تنظیمات را می توان از این قسمت تغییر داد.

how to install aapanel web hosting control panel on centos 7 or ubuntu 06 - نحوه نصب کنترل پنل میزبانی وب aaPanel در CentOS 7 یا Ubuntu

برنامه های کنترل پنل aaPanel

گنجاندن برنامه‌ها و افزونه‌های اصلی مانند Mail Server، Java، Google Drive، Python و موارد دیگر، واقعاً تمام فرآیندها را به صورت گرافیکی صاف می‌کند، ما برای نصب هیچ یک از آنها نیازی به استفاده از خط فرمان سرور نداریم. همه چیز در پس زمینه اجرا می شود و کاری که باید انجام دهیم فقط یک کلیک است.

how to install aapanel web hosting control panel on centos 7 or ubuntu 07 - نحوه نصب کنترل پنل میزبانی وب aaPanel در CentOS 7 یا Ubuntu

نصب داکر در کنترل پنل aaPanel

اگر می خواهید Docker را با استفاده از کنترل پنل aaPanel نصب کنید، کافی است به قسمت Deployment رفته و بر روی دکمه نصب کلیک کنید. به محض نصب، می توانید تصاویر Docker را ایجاد و مدیریت کنید. جدا از آن، MongoDB، Redis و Memcached نیز در دسترس هستند.

how to install aapanel web hosting control panel on centos 7 or ubuntu 08 - نحوه نصب کنترل پنل میزبانی وب aaPanel در CentOS 7 یا Ubuntu

علاوه بر این، ما همچنین می‌توانیم سرور راه دور نصب شده با aaPanel را وارد کنیم و به آن دسترسی داشته باشیم تا مدیریت مرکزی خوشه‌های سرور را داشته باشیم.

۸. توقف، شروع و راه اندازی مجدد کنترل پنل aaPanel

توقف کنترل پنل aaPanel :

service bt stop

شروع کنترل پنل aaPanel :

service bt start

راه اندازی مجدد کنترل پنل aaPanel :

service bt restart
شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : آموزش تصویری اجرا ربات پایتون در هاست سی پنل

نحوه حذف کنترل پنل میزبانی وب aaPanel

اگر در آینده بخواهید نصب کنترل پنل سرور را حذف کنید، از دستور زیر استفاده کنید:

sudo service bt stop && chkconfig --del bt && rm -f /etc/init.d/bt && rm -rf /www/server/panel

اگر دستور بالا کار نکرد، از این یکی استفاده کنید:

sudo bt stop &&sudo update-rc.d -f bt remove &&sudo rm -f /etc/init.d/bt &&sudo rm -rf /www/server/panel

برای مشاهده سایر دستورات aaPanel به صفحه رسمی کنترل پنل aaPanel مراجعه کنید.

استفاده و رابط کاربری این کنترل پنل لینوکس بسیار ساده و آسان برای استفاده است. اما انتظار نداشته باشید خدمات مشابهی مانند در WHM Cpanel پولی دریافت کنیم، می‌توانید آن را جایگزینی برای پلتفرم‌های مدیریت سرور مانند Cockpit در نظر بگیرید، اما با یک سری گزینه‌های اضافی. چیزی که در آن نادیده گرفته شد، برنامه ترمینال بود تا بتوانم با استفاده از رابط کاربری گرافیکی این پنل میزبانی وب لینوکس، دستورات را مستقیماً به سرور صادر کنم. با این وجود، رایگان بودن و منبع باز بودن، با هزینه صفر و سخت کوشی توسعه دهندگان باید تایید شود زیرا کاری که آنها انجام داده اند واقعا مفید است و البته، می توانید به جای داشتن یک سرور خط فرمان، آن را امتحان کنید.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : ساخت سرور برای بازی ماینکرافت – Minecraft

یکی دیگر از مجموعه آموزش های سیستم عامل لینوکس به اتمام رسید. امیدواریم این آموزش به جهت یادگیری نحوه نصب کنترل پنل میزبانی وب aaPanel در CentOS 7 یا Ubuntu برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد؛ اگر شما نیز راهکار یا ترفندی برای نصب aaPanel به روشی آسانتر بلدید میتوانید آن را در بخش کامنت ها مطرح کنید تا با نام شما این مقاله بروزرسانی گردد؛ همچنین ممکن است مقاله های دسته بندی آموزش های سئو و بهینه سازی نیز برای شما کاربردی و مفید باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا