سیستم مدیریت محتواوردپرس

کارهایی که قبل از تغییر قالب وردپرس باید انجام دهید

نکاتی که باید قبل از تغییر قالب سایت وردپرسی رعایت کرد

آیا می دانید قبل از تغییر قالب های وردپرس چه کاری باید انجام دهید؟

هنگام تغییر قالب وردپرس ، چند مرحله بسیار مهم وجود دارد که باید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که فرآیند بدون باگ است و هیچ داده مهمی را از دست نمی دهید.

در این چک لیست وردپرس، ما در این پست از بلاگ آذردیتا کارهای مهمی را که باید قبل از تغییر قالب های وردپرس انجام دهید، به اشتراک می گذاریم.

تغییر قالب و تم سایت، یک تصمیم مهم است که هر صاحب وب سایت حداقل هر چند سال یک بار می گیرد.

پس از انتخاب قالبی که می‌خواهید به آن تغییر دهید، مهم است که چک لیست زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید که هیچ محتوا یا داده‌ای را در طول فرآیند از دست نمی‌دهید.

۱. هر گونه سفارشی سازی تم وردپرس را یادداشت کنید

برخی از صاحبان وب‌سایت وردپرس، تم‌های وردپرس خود را با افزودن تکه‌های کد مستقیماً به فایل‌های تم خود سفارشی می‌کنند. قطعه کد می تواند راهی عالی برای افزودن ویژگی های جدید به وب سایت شما باشد که بخشی از قالب خام شما نیستند.

اما، اگر آن قطعه‌ کد ها را مستقیماً به فایل‌های تم خود اضافه می‌کنید، به راحتی می‌توانید قابلیت ردیابی آنها را از دست بدهید.

اگر شما یا یک توسعه‌دهنده وب این تغییرات را انجام داده‌اید، مطمئن شوید که فایل‌های قالب فعلی خود را مرور کرده و تمام کدهای اضافه‌شده را یادداشت کنید.

برای افزودن قطعه کد در آینده، همیشه توصیه می کنیم از یک افزونه مخصوص افزودن قطعه کد به وردپرس استفاده کنید. به این ترتیب، حتی اگر بعداً تم ها را تغییر دهید، می توانید آن قطعه کد ها را نگه دارید.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : آموزش تصویری انتقال سایت وردپرس از لوکال هاست به هاست

۲. معیارهای عملکرد قالب وردپرس فعلی را دریافت کنید

قبل از تغییر قالب، باید سرعت بارگذاری و عملکرد وب سایت فعلی خود را بررسی کنید. این به شما امکان می‌دهد هر گونه تفاوت در زمان بارگذاری صفحه را پس از تغییر تم مقایسه کنید.

از آنجایی که سرعت و عملکرد سایت وردپرسی نقش مهمی در تجربه کاربر و سئوی وردپرس ایفا می‌کند، باید مطمئن شوید که تم جدید سریع‌تر از چیزی است که اکنون استفاده می‌کنید.

با استفاده از ابزار تست سرعت وردپرس مانند ابزار تست سرعت وب سایت رایگان IsItWP می توانید به راحتی معیارهای سرعت وب سایت فعلی خود را بررسی کنید.

things you must do before changing wordpress themes 01 - کارهایی که قبل از تغییر قالب وردپرس باید انجام دهید

۳. نوارهای کناری (سایدبار) قالب فعلی و ویجت ها را یادداشت کنید

نوارهای کناری برای افزودن ویجت های مختلف به وب سایت شما، مانند فرم های اشتراک خبرنامه ایمیل، دکمه های رسانه های اجتماعی، پست های محبوب و موارد دیگر استفاده می شوند.

از آنجایی که هر قالب وردپرسی دارای بخش‌های ویجت متفاوتی است، در صورت تغییر قالب، ویجت‌های شما ممکن است به طور غیرمنتظره‌ای از سایت شما جابه‌جا شوند یا ناپدید شوند.

به همین دلیل مهم است که قبل از تغییر قالب، یادداشتی از ویجت‌هایی که در نوارهای کناری وردپرس و سایر قسمت‌های وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، داشته باشید. سپس می توانید پس از تعویض به راحتی آنها را تکرار کنید.

اگر کد سفارشی یا کد کوتاهی اضافه کرده اید، مطمئن شوید که این کد را کپی کرده و در جایی امن ذخیره کنید تا بتوانید با تم جدید خود از آن استفاده کنید.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : بهترین روش افزایش سرعت وردپرس ۲۰۲۱ | هاست وردپرس

۴. از وب سایت وردپرس فعلی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

همیشه ایده خوبی است که از وب سایت خود به طور منظم نسخه پشتیبان تهیه کنید. قبل از تغییر قالب وردپرس، باید از پست‌ها، صفحات، پلاگین‌ها، رسانه‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از یک افزونه پشتیبان وردپرس برای ایجاد یک نسخه پشتیبان از کل سایت شما است.

این به شما کمک می کند تا در صورت بروز مشکل در هنگام تغییر تم، به راحتی وب سایت خود را بازیابی کنید.

۵. سایت وردپرس خود را در حالت تعمیرات قرار دهید

هنگام ایجاد تغییرات در سایت خود، همیشه عادت خوبی است که وب سایت خود را در حالت تعمیر و نگهداری قرار دهید. حالت تعمیر و نگهداری به شما این امکان را می دهد که یک اخطار کاربرپسند را به بازدیدکنندگان خود نشان دهید.

things you must do before changing wordpress themes 02 - کارهایی که قبل از تغییر قالب وردپرس باید انجام دهید

این به بازدیدکنندگان شما کمک می کند تا زمانی که وب سایت شما نیمه تمام است یا در حال ساخت است نتوانند آن را ببینند.

برای این کار توصیه می کنیم از افزونه SeedProd استفاده کنید. این بهترین صفحه ساز وردپرس است که توسط بیش از ۱ میلیون وب سایت استفاده شده است.

این به شما امکان می دهد به راحتی صفحات حالت نگهداری سفارشی، صفحات لندینگ، صفحات به زودی، صفحات ۴۰۴ و موارد دیگر را ایجاد کنید.

۶. تم جدید وردپرس را در مرورگرها و دستگاه های مختلف آزمایش کنید

آزمایش بین مرورگرها به شما کمک می کند مطمئن شوید که وب سایت جدید شما در مرورگرهای مختلف، اندازه صفحه نمایش، سیستم عامل ها و دستگاه های تلفن همراه خوب به نظر می رسد.

اکثر بازدیدکنندگان شما احتمالاً از Google Chrome برای بازدید از وبلاگ وردپرس شما استفاده می کنند. با این حال، مرورگرهای وب دیگر مانند فایرفاکس، مایکروسافت اج، سافاری و موارد دیگر هنوز توسط صدها میلیون کاربر در سراسر جهان استفاده می‌شوند.

اگر وب سایت جدید شما روی یکی از آن مرورگرها درست کار نمی کند، بازدیدکنندگان و ترافیک را از دست می دهید.

خوشبختانه، شما می توانید از انواع ابزارهای تست متقابل مرورگر استفاده کنید تا ببینید وب سایت شما در مرورگرها و دستگاه های مختلف چگونه به نظر می رسد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بدانید قبل از تغییر قالب وردپرس دقیقاً چه کاری باید انجام دهید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد نحوه انتخاب بهترین هاست وردپرس نیز مطالعه و مشاهده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا