سیستم مدیریت محتواوردپرس

آموزش ساخت رمز عبور تصادفی برای وردپرس – افزونه قدرتمند پسوردساز

چگونه یک تولید کننده رمز عبور کاربری در وردپرس ایجاد کنیم

آیا می خواهید یک تولید کننده رمز عبور کاربری در وردپرس ایجاد کنید؟

بسیاری از کاربران وردپرس برای راحتی کار از پسوردهای ضعیف تری استفاده می کنند. این پسوردها به راحتی توسط هکرها شکسته می شوند و همین امر باعث آسیب پذیری وب سایت وردپرس شما می شود.

در این مقاله از وبلاگ آذردیتا، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی یک پسوردساز قدرتمند برای سایت وردپرس خود ایجاد کنید. این به شما یا سایر کاربران ثبت نام شده در وب سایت شما اجازه می دهد تا یک رمز عبور قوی ایجاد کنند.

چرا باید از یک رمز عبور قوی تر در وردپرس استفاده کنیم؟

به طور پیش فرض، وردپرس به شما اجازه می دهد تا یک رمز عبور برای حساب کاربری خود انتخاب کنید، اما نیازی به ایمن بودن رمز عبور ندارد.

تولید کننده رمز عبور داخلی خود وردپرس، در هنگام نصب وردپرس، در صفحه ثبت نام کاربر و در صفحه نمایه کاربر ظاهر می شود.

با کلیک بر روی دکمه Generate Password، کاربران می توانند یک رمز عبور قوی جدید ایجاد کنند.

به طور مشابه، هنگام تغییر رمز عبور با ویرایش نمایه کاربری خود، کاربران می توانند بر روی دکمه “Set New Password” کلیک کنند تا ترکیب نامحدودی از رمزهای عبور قوی منحصر به فرد ایجاد کنند.

how to add a simple user password generator in wordpress 01 - آموزش ساخت رمز عبور تصادفی برای وردپرس - افزونه قدرتمند پسوردساز

با این حال، متوجه خواهید شد که به شما امکان می دهد با علامت زدن گزینه “تأیید استفاده از رمز عبور ضعیف” از بررسی قدرت رمز عبور صرف نظر کنید.

how to add a simple user password generator in wordpress 02 - آموزش ساخت رمز عبور تصادفی برای وردپرس - افزونه قدرتمند پسوردساز

به طور مشابه، هر کاربری که در وب سایت شما ثبت نام می کند نیز می تواند با علامت زدن این گزینه در صفحه ثبت نام کاربر، از نیاز رمز عبور قوی فرار کند.

اگر یک سایت فروشگاه آنلاین دارید که در آن کاربران زیادی حساب کاربری دارند، این امر یعنی انتخاب رمزعبور ضعیف توسط کاربران سایت شما، می تواند به طور جدی بر امنیت سایت وردپرس شما تأثیر بگذارد.

how to add a simple user password generator in wordpress 03 - آموزش ساخت رمز عبور تصادفی برای وردپرس - افزونه قدرتمند پسوردساز

با توجه به آنچه گفته شد، بیایید نگاهی به نحوه اجرای آسان گذرواژه‌های امن بیندازیم و به جای آن از کاربران بخواهیم از تولید کننده رمز عبور قوی که در سایت ما تعبیه شده است استفاده کنند.

بهترین و عملی ترین روش ایجاد رمز عبور قوی در وردپرس

ابتدا باید افزونه Password Policy Manager for WordPress را نصب و فعال کنید.

برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

پس از فعال‌سازی افزونه پسوردساز ، باید از صفحه Password Policies در قسمت مدیریت وردپرس دیدن کنید و روی کادر Enable Password Policies کلیک کنید.

how to add a simple user password generator in wordpress 04 - آموزش ساخت رمز عبور تصادفی برای وردپرس - افزونه قدرتمند پسوردساز

پس از آن، می توانید یک خط مشی رمز عبور در سراسر سایت برای همه کاربران تنظیم کنید. می توانید حداقل قدرت رمز عبور را انتخاب کنید، کاراکترهای خاص و استفاده از اعداد را اعمال کنید، پسوردهای منقضی شده را پس از مدتی منقضی کنید و موارد بسیار دیگر که قابل تنظیم میباشد.

در زیر آن می توانید گزینه های پیشرفته دیگری را برای امنیت رمز عبور تنظیم کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید به‌طور خودکار گذرواژه‌های کاربران غیرفعال را بازنشانی کنید، از استفاده مجدد از گذرواژه‌های قدیمی جلوگیری کنید، یا به کاربران اجازه بازنشانی گذرواژه‌ها را به خودی خود منع کنید.

how to add a simple user password generator in wordpress 05 - آموزش ساخت رمز عبور تصادفی برای وردپرس - افزونه قدرتمند پسوردساز

این افزونه همچنین به شما اجازه می دهد تا تلاش های ورود به سیستم را برای جلوگیری از حملات brute force محدود کنید. می‌توانید تعداد تلاش‌های کاربر برای ورود به سیستم را انتخاب کنید، پس از آن حساب کاربری قفل شده و ورود به سیستم به مدت ۲۴ ساعت غیرفعال می‌شود.

how to add a simple user password generator in wordpress 06 - آموزش ساخت رمز عبور تصادفی برای وردپرس - افزونه قدرتمند پسوردساز

همچنین می توانید مدت زمان قفل را تعیین کنید که پس از آن حساب ها به طور خودکار باز می شوند. از طرف دیگر، می‌توانید انتخاب کنید که قفل حساب ها به‌صورت دستی تنها توسط یک سرپرست و ادمین سایت باز شود.

رمزساز خودکار افزونه Password Policy Manager

این افزونه اکنون به طور خودکار یک تولید کننده رمز عبور قوی در صفحه ثبت نام، پروفایل و تغییر رمز عبور در وردپرس نمایش می دهد.

how to add a simple user password generator in wordpress 07 - آموزش ساخت رمز عبور تصادفی برای وردپرس - افزونه قدرتمند پسوردساز

همچنین از تنظیم رمزهای عبور ضعیف تر یا دور زدن خط مشی رمز عبور شما توسط کاربران جلوگیری می کند.

 

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه استفاده از رمزساز خودکار در فرم های ورود و تنظیم رمز عبور در سایت وردپرس کمک کرده باشد.

چنانچه در عمل، سوال یا پیشنهادی دارید میتوانید آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید تا در زمانی کم توسط کارشناسان سایت به آن پاسخ داده شود؛ همچنین ممکن است مقاله بهترین روش افزایش سرعت وردپرس ۲۰۲۱ | هاست وردپرس نیز برای شما کاربردی و مفید باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا