رپورتاژ

معرفی RefundCoin ؛ آیا خرید ارز RFD سرمایه‌گذاری خوبی است؟

ریفاند کوین (Refund Coin) با نماد RFD یک میم کوین جدید است که کار خود را در می ۲۰۲۳ (اردیبهشت ۱۴۰۲) آغاز کرد. ارز دیجیتال RFD روی شبکه اتریوم فعالیت می‌کند و امکان خرید و فروش آن در صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز پشتیبان آن وجود دارد. در این مطلب، نحوه خرید ارز ریفاند کوین را آموزش می‌دهیم.

ریفاند کوین چیست؟

پیش از پرداختن به نحوه خرید و فروش رمز ارز RFD، بهتر است کمی با پیشینه تاریخی آن آشنا شویم. در حال حاضر بیش از ۲۴,۰۰۰ کوین و توکن در دنیای کریپتو وجود دارد و هر روزه پروژه‌های جدیدی با اهداف متفاوت کار خود را آغاز می‌کنند.

به استناد توییت منتشرشده توسط حساب کاربری “RefundCoin” در ۲۰ می ۲۰۲۳ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲)، رمز ارز RFD توسط فرد ناشناسی به‌نام “Blurr.eth” ساخته شده است. وی یکی از نهنگ‌های توکن OG محسوب شده و ثروتی ۹ رقمی دارد. همچنین بر اساس این توییت، آدرس والت وی یکی از آدرس‌های شناخته‌شده در توییتر است و به‌خاطر فروش ان اف تی کریپتو پانک شماره ۹۹۹۸ خود به ارزش ۱۲۴ هزار اتر (حدود ۵۰۰ میلیون دلار در زمان فروش) شهرت دارد.

پس از عرضه میم کوین ریفاند کوین، بسیاری از افراد علاقه خود را به این پروژه جدید نشان دادند. بسیاری نیز حتی تمایل خود به همکاری با بنیان‌گذار ارز RFD را اعلام کردند.

با نگاه اجمالی به وبسایت ریفاند توکن متوجه می‌شویم که هیچ اطلاعات خاصی درباره این میم کوین ارائه نشده است. ظاهر این وبسایت بسیار ساده است و لینکی برای خرید ارز RFD در صرافی یونی سواپ با استفاده از ETH درج شده است.

تاریخچه قیمت ارز RFD

این رمز ارز کار خود را با قیمت ۰.۰۰۰۰۱۸۸۶ دلار در ۲۱ می ۲۰۲۳ (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) در صرافی‌های غیر متمرکز آغاز کرد و امروز در ۳۰ خرداد ۱۴۰۲، با قیمت ۰.۰۰۰۰۱۱۸۹ دلار معامله می‌شود.

به استناد کوین مارکت کپ، تعداد حداکثری و کل کوین‌های RFD برابر ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد در نظر گرفته شده است و عرضه در گردش آن هنوز مشخص نیست. به همین خاطر، امکان تخمین مارکت کپ ارز ریفاند کوین وجود ندارد. با این حال، در صورتی که عرضه در گردش این میم کوین را معادل کل ۱ تریلیون واحد در نظر بگیریم، با توجه به قیمت فعلی RFD، ارزش بازار آن برابر ۱۱,۸۸۶,۲۳۸ دلار خواهد بود.

۲ روز بعد از عرضه در ۲۳ می ۲۰۲۳ (۲ خرداد ۱۴۰۲)، ریفاند توکن سقف تاریخی ۰.۰۰۰۱۰۷۸ دلاری خود را به ثبت رساند و از آن زمان تا کنون در یک روند نزولی به‌سر برده است.

images 1687247590 64915ae6b060b - معرفی RefundCoin ؛ آیا خرید ارز RFD سرمایه‌گذاری خوبی است؟

با وجودی که چنین ریزش‌های قیمتی در دنیای رمز ارزها، خصوصا میم کوین‌ها که کاربرد خاصی نداشته و صرفا برای سرگرمی ساخته شده‌اند وجود دارد، اما عرضه آن‌ها در صرافی‌های بزرگ نظیر بایننس می‌تواند جان تازه‌ای به معاملات ببخشد. بنابراین مشابه بسیاری دیگر از میم کوین‌ها، در صورتی که ریفاند کوین در صرافی‌های متمرکز بزرگ لیست شود، می‌توان منتظر رشد مجدد قیمت آن بود.

از کجا ارز RFD بخریم؟

خرید و فروش ریفاند کوین ابتدا در صرافی‌های غیر متمرکزی نظیر ورژن ۲ و ۳ یونی سواپ آغاز شد و اکنون این رمز ارز در صرافی‌های متمرکز بین‌المللی نظیر کوکوین، گیت، پولونیکس و چندی دیگر در دسترس است.

با این حال، از آنجایی که معامله در اکثر صرافی‌های متمرکز برای کاربران ایرانی با دشواری‌های زیادی نظیر الزام به احراز هویت در کنار وجود تحریم‌ها علیه ایران همراه است، بهتر است از یک صرافی معتبر ایرانی برای این کار استفاده کنید. یکی از این صرافی‌ها، بیت ۲۴ است. شما می‌توانید علاوه بر خرید ارز RFD در صرافی بیت ۲۴، به بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال دیگر نیز دسترسی داشته باشید.

یکی از ویژگی‌های خوب صرافی بیت ۲۴ برای خرید ریفاند توکن، تجهیز آن به یک کیف پول داخلی است که نیاز به انتقال دارایی‌های دیجیتال به یک والت شخصی را از بین برده است. به همین خاطر، شما با نگهداری رمز ارزهای خود در والت داخلی این صرافی دیگر نیازی به پرداخت کارمزد شبکه جهت نقل و انتقالات نخواهید داشت. این قابلیت همچنین امکان فروش سریع‌تر به‌خاطر عدم نیاز به انتقال مجدد دارایی‌ها از کیف پول شخصی به صرافی را فراهم می‌کند.

سخن پایانی

ریفاند کوین با نماد RFD یک میم کوین جدید در بازار ارز دیجیتال است که کار خود را در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز کرد. برای خرید و فروش ارز RFD می‌توانید از صرافی‌های داخلی و خارجی استفاده نمایید، اما پیشنهاد ما، استفاده از صرافی معتبر ایرانی بیت ۲۴ است. از آنجایی که قیمت رمز ارزها خصوصا میم کوین‌ها نوسان بسیار بالایی دارد، پیش از اقدام به سرمایه گذاری حتمال تحقیقات شخصی کاملی را انجام دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۲]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا