رپورتاژ

لیست بهترین سایت‌های آموزش آنلاین ایرانی

images 1701594458 656c455abb9d2 - لیست بهترین سایت‌های آموزش آنلاین ایرانی

در سال ۱۹۹۵ میلادی تنها ۴% از افراد در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کردند، اما امروزه این روش یادگیری ۹۰% بخش آموزش را به خود اختصاص داده است. با آموزش آنلاین افراد می‌توانند از هر مکانی که هستند و هر زمان از شبانه روز آموزش ببینند. اگر تازه فارغ التحصیل شده‌اید یا به دنبال ارتقاء یا تغییر شغل هستید، دوره‌های آنلاین متنوعی در سراسر وب وجود دارند که شما را برای ورود به حوزه‌ای که در نظر دارید آماده می‌کنند. همچنین با دوره‌های مجازی می‌توانید مهارت خودتان را در هر رشته‌ای که بخواهید بالا ببرید.

حتی اگر به دنبال دوره‌های حضوری هم باشید، در برترین پلتفرم های آموزش آنلاین می‌توانید این دوره‌ها را هم پیدا کنید. این سایت‌ها در هر رشته‌ای (عمومی و تخصصی) و هر زمینه‌ای که بخواهید آموزش‌هایی را ارائه می‌دهند و شما با ارتقای خود می‌توانید درآمدتان را افزایش دهید یا حتی با پروژه‌های خارجی درآمد دلاری کسب کنید. آموزش آنلاین (E-learning) یک گزینه راحت برای یادگیری بوده که به سرعت درحال رشد است. در این مقاله تعدادی از بهترین سایت آموزش آنلاین معرفی می‌کنیم تا بتوانید زا طریق آنها هر مهارتی که دوست دارید یاد بگیرید.

مزایای استفاده از کلاس‌های آنلاین

با دوره‌های آنلاین محدودیت زمان و مکان ندارید و حتی اگر مشغول به کار یا تحصیل باشید به سرعت می‌توانید یک مهارت جدید یاد بگیرید. به علاوه افراد دسترسی آسانتری به منابع آموزشی دارند.

بهترین سایت برگزاری کلاس آنلاین کدام است؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید برای انتخاب بهترین سایت آموزش آنلاین به آن توجه کنید مهارت و موضوعی است که قصد یادگیری آن را دارید، سپس بررسی کنید که کدام سایت برای رشته مدنظر شما مناسب است. در ادامه ۵ تا از سایت‌های آموزش مجازی برتر را معرفی می‌کنیم.

images 1701599010 656c5722edba8 - لیست بهترین سایت‌های آموزش آنلاین ایرانی

  1. سایت فرادرس؛ منبع فیلم‌های آموزشی دانشگاهی و مهندسی

یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های آموزش مجازی در ایران و بزرگترین منبع فیلم‌های آموزشی دانشگاهی و مهندسی است. فرادرس در ۲۸۰ حوزه تخصصی آموزش ارائه می‌دهد و از سال ۱۳۸۷ با ارائه آموزش برنامه نویسی و هوش مصنوعی شروع به کار کرد.

  1. مکتب خونه؛ آکادمی آنلاین برای هر نوع تخصص

یکی از بزرگترین رسانه‌‎های آموزش آنلاین است که برای برگزاری دوره‌ها با برترین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مثل دانشگاه شریف همکاری می‌کند. مکتب خونه بعد از پایان دوره، گواهینامه رسمی ارائه داده و راهکارهایی برای استخدام فارغ التحصیلان دوره‌ها نیز دارد. این سایت علاوه بر دروه‌های پولی، ۱۵۰۰۰ ساعت آموزش رایگان در زمینه‌های مختلف دارد.

  1. مدیر وب؛ آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ

مدیر وب یکی از بهترین سایت‌های آموزش آنلاین است که در سال ۱۳۹۳ توسط مهران منصوری فر راه‌اندازی شد و آموزش‌های آن در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ و راه‌اندازی کسب و کار آنلاین است. این سایت با دوره «جادوی سئو» معروف شد و مجموعه محتوای رایگان و سریالی را نیز ارائه و به سوالات کاربران در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سئو پاسخ می‌دهد. این سایت علاوه بر دوره‌های مجازی تخصصی، آموزش‌های حضوری را ارائه می‌دهد.

  1. سون لرن؛ دروه‌های آموزش برنامه نویسی

سون لرن بهترین سایت برنامه نویسی در ایران است به طور تخصصی آموزش‌های برنامه نویسی در دو سطح آموزش جامع و ارزان (آموزش سئو، PHP، جاوا اسکریپت) و آموزش تخصصی (PHP، اندروید، لاروال و غیره) را ارائه می‌دهد؛ هدف آن ساختن راهی برای ورود دانشجویان به بازار کار تخصصی است.

  1. راست چین؛ مرجع آموزش‌های وردپرس، برنامه نویسی و مارکتینگ

تمرکز سایت راست چین روی دغدغه کسب درآمد افراد است و مرجعی برای آموزش‌های وردپرس و مارکتینگ به صورت مجازی و حضوری است؛ مدرس و منتور با انجام کار تیمی و منتورینگ حرفه‌ای و اختصاصی، دانشجویان را در مسیر موفقیت قرار می‌دهند. این آموزش‌‌ها پروژه محور هستند و یک پلن درآمدی به افراد ارائه می‌دهند. از معدود سایت‌های آموزش آنلاین است که گواهی پایان دوره ارائه داده و حتی با همراهی منتور برای افزایش درآمد به شما کمک می‌کند. وردپرس یکی از سریع‌ترین راه‌های طراحی سایت است و تاکنون ۹۲۵۱۲ سایت فروشگاهی در ایران راه‌اندازی شده است. با استفاده از قالب ووکامرس می‌توانید انواع سایت ووکامرس (Woocommerce) موردنظر خود را راه‌اندازی کنید.

از بهترین سایت‌ های آموزش آنلاین می‌توان به متمم، همیار وردپرس و فرانش نیز اشاره کرد.

برای انتخاب بهترین سایت آموزش آنلاین چه فاکتورهایی را در نظر بگیریم؟

فاکتورهای متنوعی را برای انتخاب بهترین سایت آموزش مجازی باید در نظر بگیرید که در ادامه تعدادی از آنها آورده شده است.

  1. اساتید

مساله‌ای که برای انتخاب بهترین پلتفرم آموزش آنلاین اهمیت دارد، اساتید آن سایت است که دوره‌ها را برگزار می‌کنند. اگر شخصی تمام مفاهیمی که آموزش می‌دهد را از راه تجربه کسب کرده باشد، بهتر و اثر بخش‌تر می‌تواند آنها را منتقل کند و میزان یادگیری دانشجویان نیز بیشتر است. پس دوره‌ای انتخاب کنید که استاد خودش در آن زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد. برای مثال دوره آموزش فارسی سازی قالب وردپرس راست چین کاملا از جنس تجربه است و توسط یکی از اساتید که با تمام چالش‌های فارسی سازی آشنا است و چندین محصول را فارسی سازی کرده و یکی از پر چالش‌ترنین قالب‌های دنیا را برای فارسی سازی انتخاب کرده است. به علاوه دقت کنید که مدرس چه دوره‌های دیگری برگزار می‌کند. میزان حرفه‌ای بودن اساتید یکی از پاراکترهای مهم در انتخاب سایت آموزش آنلاین است.

images 1701595311 656c48afe6594 - لیست بهترین سایت‌های آموزش آنلاین ایرانی

بنابراین در انتخاب دوره به رزومه مدرس توجه کنید و حتی نمونه آموزش را ببینید. اکثر سایت‌های معتبر آموزش آنلاین (E-Learning) نمونه تدریس استاد را در صفحه دوره قرار می‌دهند.

  1. قیمت دوره‌ها

یکی دیگر از پارامترهایی که در انتخاب بهترین سایت آموزش آنلاین نقش دارد قیمتی است که برای فروش دوره‌ها در نظر گرفته است. این قیمت باید معقول باشد نه آنقدر بالا که بیش از ارزش دوره باشد و نه به حدی پایین باشد که نشان دهنده کیفیت پایین دوره باشد. حتما سرفصل‌های دوره‌ها را در نظر بگیرید و بسنجید که آیا قیمت دوره ارزش این سرفصل‌ها را دارد یا خیر.

  1. تنوع دوره‌ها

سایت آموزش آنلاین در یک بازه چه تعداد دوره و در چه رشته‌هایی منتشر می‌کند. البته این مساله به رشته انتخابی شما بستگی دارد.

  • سایت فرادرس در همه زمینه‌ها مانند هوش مصنوعی، برنامه نویسی، مدیریت، زبان انگلیسی مجموعه آموزش‌های رایگان و پولی را ارائه می‌دهد. آموزش‌های فرادرس بیشتر حول زمینه مهندسی و تخصصی هستند.
  • سایت مکتب‌خونه نیز در زمینه برنامه نویسی، هوش مصنوعی آی تی و نرم‌افزار، زبان خارجی، مالی و سرمایه‌گذاری، هنر، مهارت زندگی، شبکه و غیره هستند. این آموزش‌ها متنوع بوده و طیف وسیعی از آموزش‌ها را در بر می‌گیرند.
  • راست‌ چین آکادمی توانست در مدت کوتاهی تعداد زیادی دوره آموزشی وردپرس و برنامه نویسی را ارائه داده که شامل آموزش‌های آنلاین و حضوری می‌شوند.

تنوع دوره‌ها مهم است ولی سعی کنید برای انتخاب دوره همه مواردی که گفته شد را در نظر بگیرید. یعنی ممکن است یکی سایت‌هایی که در آموزش آنلاین برنامه نویسی بهترین است، در یکی دیگر از دوره‌ها ضعیف باشد.

     ۴. رضایت کاربران

برای انتخاب بهترین سایت آموزش آنلاین، کامنت‌ها و دیدگاهی کاربران و امتیازاتی که به دوره‌ها داده‌اند را در نظر بگیرید و حتی خودتان برای دوره مربوطه دیدگاه بگذارید و سوالات خود را بپرسید.

    ۵. پشتیبانی

میزان پشتیبانی از دانشجویان در حین دوره و پس از دوره نیز اهمیت زیادی در انتخاب بهترین سایت آموزش آنلاین دارد. برای مثال در سایت راست چین و مکتب خونه سوالات کاربران توسط استاد یا منتور دوره پاسخ داده می‌شود.

بالاخره کدام سایت آموزش آنلاین را انتخاب کنید؟

در این مقاله برترین پلتفرم های آموزش آنلاین را معرفی کردیم. برای انتخاب بهترین سایت آموزش آنلاین با توجه به اینکه هر سایت در یک حوزه تخصص بیشتری دارد اول دوره را انتخاب کنید و ببینید که هر سایت در کدام دوره قوی‌تر است. برای مثال اگر به حوزه وردپرس علاقه دارید آموزش‌های سایت راست چین آکادمی بهترین انتخاب برای شما هستند و یا اگر قصد آموزش در حوزه‌ عمومی دارید دوره‌های مکتب خونه و فرادرس مناسب شما هستند. هدف بعضی از سایت‌های آموزش آنلاین تنها آموزش است و بس , کاربر بعد از اینکه آموزش دید باید به دنبال کار باشد. اما پروژه محور بودن دوره‌ها به همراه منتورینگ اختصاصی باعث می‌شود تا شما برای ورود به بازار کار آماده شوید. برای مثال دوره‌های مکتب خونه و راست چین پروژه محور هستند. این دوره‌ها به شما کمک می‌کنند تا دیگر دغدغه درآمد را نداشته باشید.

از طریق راه‌های ارتباطی زیر می‌توانید با راست چین آکادمی تماس بگیرید و تمامی سوالات خود را بپرسید. پشتیبان‌ها به تمامی سوالات شما با نهایت دقت پاسخ خواهند داد.

آدرس: شهرکرد، خیابان کاشانی، کوچه ۸۵

 ۰۳۸۳۱۱۲۴  :شماره تماس راست چین

(https://www.instagram.com/rtltheme/ ) اینستاگرام راست چین

info@rtl-theme.com :ایمیل

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا