رپورتاژ

نمونه جواب قبول نشدن و قبولی در لاتاری

اگر در زمینه‌ ثبت‌نام لاتاری و دریافت جواب لاتاری، تجربه‌ای نداشته باشید، احتمالا این سؤال برای شما وجود دارد که در صورت قبولی یا عدم قبولی در این قرعه‌کشی، چه پیغامی برای ما نشان داده می‌شود. در ادامه‌ این مقاله به بررسی پاسخ این سؤال پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.

جواب لاتاری برای برندگان

افراد چه در این قرعه‌کشی، قبول شده باشند و چه نشده باشند، هیچ ایمیل یا پیامکی مبنی بر جواب لاتاری دریافت نخواهند کرد. فقط افراد باید در تاریخ مشخص شده به سایت وزارت خارجه آمریکا مراجعه کنند. پس از مراجعه به سایت و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، در صورت برنده شدن، صفحه‌ زیر را مشاهده خواهید کرد.

images 1708368872 65d3a3e8014a6 - نمونه جواب قبول نشدن و قبولی در لاتاری

موارد مهم این تصویر شامل:

  • المان عقاب که نشان آمریکاست.

  • نام و اطلاعات شما در زیر تصویر عقاب

  • در سمت راست اطلاعات برگزارکننده‌ لاتاری

بعد از آدرس شما در این صفحه، نوشته‌ای وجود دارد که اعلام می‌کند به‌صورت تصادفی در لاتاری گرین کارت آمریکا انتخاب شده‌اید. در ادامه نوشته شده است که برای دریافت ویزای تنوع نژادی خود یا همان ویزای لاتاری تا پایان سال مالی برنامه‌ لاتاری مهلت دارید. این تاریخ سال مالی در ادامه‌ جمله در پرانتز نوشته شده است. پس از آن، اطلاعاتی درباره‌ نحوه‌ ارتباط با مرکز کنسولی کنتاکی یا مرجع برگزارکننده‌ برنامه‌ لاتاری، نوشته شده است. البته این اطلاعات زیاد برای ایرانیان قابل استفاده نیست.

پس از مشاهده‌ این صفحه، احتمالا سردرگم باشید که حال باید چه کار کنید. در انتهای اطلاعات قبولی خود در صفحه‌ جواب لاتاری، کیس نامبر را مشاهده می‌کنید. این کد به‌عنوان شماره‌ پرونده‌ شما تا زمان دریافت ویزا خواهد بود.

پس از آن، باید سریعا اقدام به ترجمه‌ مدارک خود کنید. تکمیل فرم DS-260 قدم بعدی برای برندگان است که وقت زیادی را هم به خود اختصاص می‌دهد. این فرم باید بادقت و صداقت کامل پر شود. در زمان مصاحبه‌ سفارت، امکان پرسیدن و سؤالاتی از درون این فرم وجود دارد. پس با مشاهده‌ عدم صداقت شما، امکان ریجکت‌شدنتان وجود دارد. نکته‌ مهم، ذخیره این صفحه‌ جواب لاتاری برای برندگان است. دلیل این امر این است که این صفحه اطلاعات مهمی همچون کیس نامبر را دارد.

کیس نامبر چیست؟

شماره پرونده یا همان CASE NUMBER، در صفحه‌ جواب لاتاری، یک کد ۱۴ کاراکتری است. این کد برای مشخص‌کردن وضعیت پرونده‌ فرد است. کیس نامبر شما حروف مخفف قاره‌ محل تولد فرد، تعداد افراد قبول شده پیش از فرد و در آخر، سال قبولی فرد است. برای نمونه، AS000012122024 یک نمونه کیس نامبر است. همان‌طور که گفتیم، حرف AS نشان‌دهنده‌ قاره‌ آسیا، ۲۰۲۴ نشان‌دهنده‌ سال قبولی و اعداد دیگر نشان‌دهنده‌ افراد قبول شده در لاتاری پیش از فرد هستند. این عدد هرچه پایین‌تر باشد، فرد زودتر به لاتاری دعوت می‌شود.

جواب لاتاری برای عدم قبولی

اگر در امسال شانس برنده شدن در لاتاری را نداشته باشید، برای جواب لاتاری، صفحه‌ زیر به شما نمایش داده خواهد شد:

images 1708410804 65d447b4a4b99 - نمونه جواب قبول نشدن و قبولی در لاتاری

این صفحه شخصی نیست و برای تمام قبول نشدگان در لاتاری یکسان است؛ به‌همین دلیل اطلاعات هویتی در آن نیست. عبارت “HAS NOT BEEN  SELECTED” را می‌توان نشانه‌ عدم قبولی دانست. این عبارت بزرگ و با حروف درشت در صفحه‌ جواب لاتاری قبول نشدگان نوشته شده است. البته این به معنای تمم شدن همه چیز نیست. شما می‌توانید برای بار دیگر و سال بعد دوباره ثبت‌نام کنید. تمام شرکت‌کنندگان و حتی افرادی که ویزای آمریکا را دریافت کرده‌اند، بار اول برنده نشده‌اند.

ایمیل برنده شدن در لاتاری

همواره باید توجه داشته باشید که قرار نیست در صورت برنده شدن یا برنده نشدن در لاتاری، ایمیل یا پیامکی از سمت فرد یا سازمانی دریافت کنید. در این زمان‌ها معمولا پای افراد سودجو به قضایا باز می‌شود. پس امکان دارد در صورت دریافت ایمیل برای جواب لاتاری، فردی قصد سودجویی و کلاهبرداری از شما را داشته باشد.

طی مراحل بعد از قبولی لاتاری

زمان که جواب لاتری شما، نشان از قبول شدن در این قرعه‌کشی را داشت، باید بدانید که تازه در ابتدای راه هستید. هنوز ویزای امریکا را دریافت نکرده‌اید و برای دریافت آن باید مراحلی را طی کنید. قبل از هر اقدام دیگر، همان‌طور که در بالا نیز گفتیم، کیس نامبر و کانفرمیشن نامبر خود را یادداشت کنید. این دو کد برای ادامه‌ مراحل، نیاز هستند. در ادامه به ترتیب مراحل زیر را باید طی کنید:

  • تکمیل فرم برندگان لاتاری یا DS-260

  • انتظار برای کارنت کیس نامبر

  • دریافت وقت مدیکال و واکسیناسیون

  • وقت گرفتن برای مصاحبه در سفارت

  • مصاحبه‌ حضوری در سفارت

ثبت‌نام در لاتاری

برای ثبت‌نام در لاتاری و انجام دیگر مراحل مهاجرت به آمریکا، نیاز به یک متخصص و همراه در این زمینه دارید. مؤسسه‌ کارت سبز می‌تواند بهترین مشاور شما در طی روند این مراحل باشد. علاوه‌براین، برای انجام پروسه‌ مهاجرت به دیگر کشورها، انجام امور بین‌المللی، ترجمه‌ مدارک، ارسال نامه‌ رسمی برای خارج از کشور به زبان انگلیسی، ثبت مقاله در ژورنال‌های خارجی و بین‌المللی، نوشتن یک رزومه به زبان انگلیسی و دیگر امور، می‌توانید روی مؤسسه‌ کارت سبز حساب کنید. تمامی این امور به وسیله‌ متخصصان باتجربه‌ مؤسسه‌ کارت سبز انجام خواهد گرفت. این مؤسسه کاملا قانونی بوده و دارای ۴ مجوز رسمی است. شرکت کارت سبز در قالب یک مؤسسه‌ حقوقی، دارای شماره ثبت است. دیگر خدمات و مزایای این شرکت، شامل موارد زیر می‌شود:

  • بررسی و ترجمه‌ مدارک شما توسط کارشناس مهاجرت

  • عکاسی و ویرایش عکس طبق قوانین اداره‌ مهاجرت

  • بررسی و‌ اعلام نتایج به متقاضیان

  • تکمیل فرم‌های سفارتی و کنسولی برندگان

  • اخذ وقت مدیکال، واکسیناسیون و سفارت

  • شبیه‌سازی مصاحبه و مشاوره پیش از وقت سفارت

  • پیگیری امور برندگان تا دریافت ویزا

images 1708368852 65d3a3d4c24a2 - نمونه جواب قبول نشدن و قبولی در لاتاری

جمع‌بندی

در صورت قبول شدن در لاتاری، صفحه‌ای همراه با اطلاعاتی شامل نشان عقاب، نام و اطلاعات فرد قبول شده، اطلاعات نهاد برگزارکننده‌ لاتاری برای مراجعه به آن، کیس نامبر و … برای شما نمایش داده خواهد شد. در غیر این‌ صورت و زمانی که در لاتاری قبول نشده باشید، یک صفحه برای شما نشان داده می‌شود که عبارت “HAS NOT BEEN  SELECTED” به‌صورت درشت و واضح در آن نوشته شده است. در این صورت شما پذیرفته نشده‌اید و باید سال دیگر شانس خود را امتحان کنید.

توجه داشته باشید که در زمان انتظار برای جواب لاتاری، ایمیل‌ها و پیامک‌هایی مبنی بر دریافت جواب لاتاری شما را فریب ندهند. به‌هیچ‌عنوان چنین ایمیل یا پیامکی از سمت وزارت امور خارجه‌ آمریکا وجود ندارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۴.۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا