رپورتاژ

نکات مهم در خرید شیشه رنگی و شیشه کریستال

خرید شیشه رنگی و هم‌چنین شیشه کریستال ، درب اتوماتیک شیشه ای و سایر انواع شیشه مورد استفاده در طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها به در نظر گرفتن عواملی نیاز دارد که مهم‌ترین آن کیفیت شیشه است. به دلیل این‌که شیشه‌های فاقد دوام و کیفیت علاوه بر امکان شکستن در اثر فشارها و آسیب‌های محیطی و نیاز به صرف هزینه برای تعویض آن‌، خطرات جبران ناپذیری برای سلامتی ساکنین به دنبال خواهد داشت. به علاوه استفاده از شیشه دارای کیفیت و ماندگار، با وجود صرف هزینه‌ی بالاتر، در افزایش زیبایی و چشم‌نوازی فضای مورد نظر نیز تاثیر زیادی دارد.

1638394066 68 pro dachnikov com p tsvetnie stekla v oknakh foto 69 - نکات مهم در خرید شیشه رنگی و شیشه کریستال

نکته‌ی مهم دیگری که باید در زمان خرید انواع شیشه باید به آن توجه کرد، محل نصب و کاربری فضای مورد نظر است. به عنوان مثال هرچه فضای مورد نظر در معرض عواملی مانند ضربه، فشار، دمای بسیار بالا یا بسیار پایین و هم‌چنین در معرض رطوبت یا طوفان و باد باشد، برای افزایش دوام به شیشه دارای ضخامت بیشتری نیاز است. در این مطلب قصد داریم نکات خلاصه ولی مهمی را در مورد سه نوع از شیشه‌های پرکاربرد در طراحی داخلی و خارجی ساختمان شامل شیشه رنگی، کریستال و شیشه مورد استفاده در درب اتوماتیک با هم مرور کنیم.

خرید شیشه رنگی

همان‌گونه که بیان شد، در زمان اقدام برای خرید شیشه لاکوبل یا رنگی لازم است به نوع کاربری و فضای مورد نظر توجه کنید. در نظر گرفتن نوع کاربری در انتخاب شیشه مناسب تاثیر بسیاری دارد. به عنوان مثال در مورد رنگ انتخابی باید به این موارد توجه کرد که رنگ‌های تیره برای لابی ساختمان مناسب است و رنگ‌های گرم یا ملایم می‌تواند برای اتاق خواب و استراحت بسیار مناسب باشد. برای اتاق کودک بهتر است از رنگ‌های شاد و فانتزی استفاده شود و بهترین رنگ‌ها برای فضای نشیمن رنگ‌های خنثی و ملایم هستند.
در مورد نوع شیشه به نیز به خصوص اگر قصد خرید شیشه رنگی را دارید لازم است به این نکته توجه کنید که مناسب‌ترین فضاها برای نصب شیشه رنگی به خصوص نوع مدرن آن پارتیشن شیشه ای حمام، شیشه بین کابینتی و دیوارپوش شیشه ای به جای کاغذ دیواری است. هم‌چنین این نوع شیشه در استخرها به عنوان پوشش دیواره نیز کاربرد دارد.

2248 - نکات مهم در خرید شیشه رنگی و شیشه کریستال

ضخامت شیشه رنگی مناسب با در نظر گرفتن تغییرات دمایی و فشاری که ممکن است بر شیشه وارد شود تعیین می‌شود. این عامل به خصوص در مورد نرده شیشه ای پله، تراس و بالکن و شیشه اطراف روف گادن‌ها به دلیل تاثیر مستقیم بر حفظ سلامت ساکنین و جلوگیری از سقوط بسیار مهم است. هر چه تردد در فضای مورد نظر بیشتر باشد یا نیاز به نصب شیشه در ارتفاع بالاتری داشته باشیم، باید از شیشه سکوریت یا لمینت دارای ضخامت بیشتری استفاده کرد.

شیشه کریستال

شیشه کریستال نوعی شیشه دارای شفافیت بسیار بالا است که از نظر ظاهری بسیار زیبا و دارای درخشش بی‌نظیر می‌باشد. این نوع شیشه در طراحی دکوراسیون ساختمان‌ها برای نشان دادن لوکس بودن استفاده می‌شود و کاربرد آن در فضاهایی مانند تالارها، سالن‌های همایش، طلا و جواهر فروشی‌ها و مکان‌های نیاز به دید کامل، شفافیت و عبور نور زیاد بسیار متداول است.
از ویژگی‌های این نوع شیشه، شکنندگی بالا است که البته امکان بهبود قابل ملاحظه‌ی کیفیت و استحکام آن برای استفاده در فضاهای نیاز به شیشه سکوریت یا نشکن نیز وجود دارد.

i - نکات مهم در خرید شیشه رنگی و شیشه کریستال

شیشه‌های کریستال با حذف عناصر ناخالص مانند اکسیدهای آهن و استفاده از سیلیس با بالاترین خلوص در فرایند تولید، ساخته می‌شوند. از ویژگی‌های آن که لازم است در فرایند خرید در نظر داشته باشید بدون رنگ بودن از کنار و لبه‌ی شیشه و عدم وجود رنگ سبز یا زرد در آن است. در عوض باید بتوانید رنگ آبی یا سفید را در شیشه کریستال اصل تشخیص دهید. این نوع شیشه که در دو نوع کلیر و سوپر کلیر در بازار موجود است، با ضخامت‌های متنوعی عرضه می‌شود که بسته به فضای مورد نظر برای نصب و اجرای شیشه می‌توان ضخامت مورد نیاز را تعیین و انتخاب نمود.

درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای یکی از انواع درب‌های ساخته شده از شیشه می‌باشد که از یک اپراتور به منظور باز و بسته کردن لت‌ها و هم‌چنین فریم دارای اشکال متنوع برای جداسازی فضاها تولید و عرضه می‌گردد. این سازه در بسیاری از فضاهای مسکونی، اداری و تجاری شامل ساختمان‌های عمومی و خصوصی به خصوص در قسمت‌های ورودی و خروجی مانند پارکینگ ساختمان‌ها قابل نصب و اجرا می‌باشد.
از مزایای این نوع درب اتوماتیک می‌توان به زیبایی، صرفه جویی در مصرف انرژی، راحتی و کاربری آسان و سازگاری با محیط زیست را نام برد.

361299heuvel10kopie.1506058954.3062 1024x686 1 - نکات مهم در خرید شیشه رنگی و شیشه کریستال

برای سفارش و خرید درب‌های اتوماتیک شیشه ای لازم است به مواردی مانند کیفیت و ضخامت شیشه و هم‌چنین قیمت آن توجه کنید. قیمت این محصول با توجه به چندین عامل مشخص می‌شود که مهم‌ترین آن کیفیت و جنس بخش‌های اصلی آن اپراتور، فریم‌ها و شیشه‌ها، لوازم جانبی و هم‌چنین هزینه‌های مربوط به حمل و نصب آن می‌باشد.
در نهایت اگر قصد خرید شیشه رنگی ، شیشه سکوریت و درب اتوماتیک شیشه ای را دارید، لازم است علاوه بر در نظر گرفتن مواردی که در متن در مورد کیفیت و روش‌های تشخیص شیشه‌های اصل و دارای دوام بالا به آن اشاره شد، به ضخامت، جنس و رنگ مناسب شیشه با توجه به کاربری فضا نیز توجه کنید. این نکته را نیز فراموش نکنید که برای خرید این محصولات، باید از طریق فروشگاه‌های معتبر حضوری و اینترنتی اقدام کرده و به مواردی مانند گارانتی کیفیت و خدمات پس از فروش شامل خدمات حمل و نصب توجه شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا