رپورتاژ

مقایسه اختصاصی صرافی بایننس و بینگ ایکس

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به همان اندازه که جذابیت‌های زیادی دارد، به همان مقدار نیز چالش‌برانگیز است. حتماً می‌دانید که برای ورود به این بازار مالی، به یک صرافی با بروکر نیاز دارید. آنچه مسیر سرمایه‌گذاری در حوزهٔ رمز ارز را چالش‌برانگیز می‌کند، انتخاب یک صرافی امن برای تریدرها به خصوص برای کاربران ایرانی است. از آنجا که تریدرها نمی‌توانند به‌صورت مستقیم در بازار رمز ارز به ترید و معامله بپردازند، اهمیت انتخاب یک صرافی ایمن و متخصص روشن‌ می‌شود. صرافی بینگ ایکس یک صرافی معتبر جهانی است و اعتبار آن به قدری است که می‌توان آن را با صرافی‌های بزرگی همچون بایننس مقایسه کرد. در مقایسه صرافی بایننس و بینگ ایکس، به فاکتورها و ویژگی‌های مختلفی در هر صرافی می‌رسیم که درنهایت انتخاب درستی را برای شما رقم می‌زنند.

صرافی bingx

همان‌طور که می‌دانید، صرافی بایننس اولین صرافی در بازار کریپتوکارنسی بوده از اعتبار جهانی برخوردار است، اما از آنجا که در حال حاضر صرافی بینگ ایکس برای کاربران ایرانی محبوبیت بیشتری دارد، بهتر است ابتدا به معرفی این صرافی بپردازیم‌. این صرافی معتبر بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ تأسیس شده و در همین مدت کوتاه، توانسته است با ارائه خدمات بسیار متنوع نظیر معاملات اسپات، فیوچرز، کپی‌تریدینگ، مشتقات، به‌کارگیری اهرم بالا، داشتن حساب دمو و غیره، هم‌سطح صرافی بایننس شناخته شود. در این صرافی ابزارهای معاملاتی پیشرفته و ابزارهای نموداری بسیاری وجود دارد که امکان تصمیم‌گیری آگاهانه و معاملات پرسود را برای تریدرها فراهم می‌سازد. این صرافی پلتفرمی ساده و کاربرپسند دارد و ارزهای دیجیتال بسیار متنوعی را عرضه می‌کند. مهم‌تر آن است که قیمت رمز ارز در این صرافی با صرافی بایننس برابری می‌کند.

احراز هویت در صرافی بینگ ایکس و بایننس

اصلی‌ترین فاکتوری که bingx را در مقابل بایننس قرار می‌گیرد، مسئله احراز هویت کاربران ایرانی و عدم محدودیت برای فعالیت ایرانی‌ها در این پلتفرم معاملاتی است. این بروکر تمامی خدمات معاملات رمز ارزی خود را برای کاربران ایرانی نیز ارائه می‌دهد. زمانی که صرافی بایننس کاربران ایرانی را تحریم کرد، حدود نود درصد آن‌ها به صرافی بینگ ایکس روی آورند و پس از آن نیز با خدمات قابل‌توجهی که این صرافی برای ایرانی‌ها ارائه داد، ترجیح دادند در همین بروکر به ترید و سرمایه‌گذاری خود ادامه دهند.

Bingx نه تنها کاربران ایرانی را تحریک نکرده است، بلکه سرمایه‌گذاران می‌توانند با آی‌پی کشور خود، در این صرافی فعالیت کنند و تا سقف مجاز و تعیین‌شده از سوی صرافی، بدون نیاز به احراز هویت، به ترید بپردازند. بینگ ایکس در تلاش است که یک اجماع پایدار در بین تریدرها ایجاد کند و به همین دلیل یک پلتفرم سوشال تریدینگ شناخته می‌شود. مهم‌تر آن است که تریدرهای ایرانی می‌توانند از خدمات تیم پشتیبانی فارسی زبان این بروکر استفاده کنند. پروسهٔ احراز هویت در bingx بسیار ساده است و کاربران می‌توانند به محض ثبت‌نام، فعالیت تریدری خود را آغاز کنند. این در حالی است که احراز هویت در صرافی بایننس پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

images 1692111513 64db9299d11b5 - مقایسه اختصاصی صرافی بایننس و بینگ ایکس

قابلیت‌های صرافی بینگ ایکس در مقابل بایننس

در ادامه مقاله مقایسه صرافی بایننس و بینگ ایکس اگر دقت کرده باشید، در بندهای قبل به برخی از قابلیت‌های bingx اشاره کردیم. حال در موقعیت قیاس می‌توان به شکل تخصصی‌تر به این قابلیت‌ها پرداخت:

کپی تریدینگ

قابلیت کپی تریدینگ یکی از ویژگی‌های مهم در صرافی بینگ ایکس است که تریدرهای مبتدی و حرفه‌ای می‌توانند با استفاده از آن، معاملات آنی، اسپات و فیوچرز را از روی تریدرهای مطرح جهان کپی کنند. هر چند این قابلیت در بایننس نیز وجود دارد اما به‌خوبی bingx بهینه نشده است.

انواع معاملات

آنچه سبب محبوبیت بالای صرافی bingx شده‌است، امکان انجام معاملات متنوع در یک بستر ایمن است. تریدرها می‌توانند از طریق معاملات اسپات، فیوچرز و غیره به سودهای قابل توجهی برسند. با توجه به این‌که هدف مقایسه این دو صرافی است، باید بگوییم معاملات آنی و اسپات در بایننس به دلیل رابط کاربری آن، کمی مرتب‌تر است.

ربات تریدینگ

یکی از امکانات جالبی که در صرافی bingx به چشم می‌خورد، ربات تریدر مخصوص این پلتفرم است که تریدرها می‌توانند از این ربات به‌صورت رایگان در معاملات آنی و فیوچرز استفاده کنند. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که از طریق API، ربات‌های تریدر را به صرافی منتقل کنید. در مقابل، صرافی بایننس ربات داخلی و مخصوص ندارد و کاربران در صورت نیاز، باید ربات‌های خارجی را به صرافی متصل کنند.

کدام صرافی برای کاربران ایرانی مناسب‌تر است؟

علاوه‌بر مسئله احراز هویت و برخی از قابلیت‌های مهم موجود در پلتفرم بینگ ایکس که سبب محبوبیت آن برای کاربران ایرانی شده‌است، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توان با توجه به آن‌ها، به پاسخ روشنی برای این سوال رسید. یکی از این فاکتورها، نرخ کارمزد در صرافی است. به‌طور متوسط نرخ کارمزد در bingx از باینسس و صرافی‌های دیگر کمتر است. همان‌طور که گفتیم، bingx محیط کاربری ساده‌ای دارد و قابلیت سوشال تریدینگ در این صرافی به کاربران مبتدی امکان می‌دهد که به تاریخچهٔ حساب معامله‌گران حرفه‌ای دسترسی پیدا کنند. در حالی که محیط کاربری صرافی بایننس با وجود امکانات مهمی که دارد، کمی سخت‌تر است. حتی اگر هیچ یک از این ویژگی‌ها را در نظر نگیرید، کاربران ایرانی ناچاراند به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده، در بروکری سرمایه‌گذاری و ترید کنند که به احراز هویت نیاز ندارد.با توجه به اطلاعات سایت بینگ ایکس ایران ، bingx تمامی خدمات معاملاتی خود را بدون هیچ محدودیتی برای کاربران ایرانی ارائه می‌دهد. در حال حاضر این صرافی بهترین انتخاب برای انجام معاملات بین‌المللی است.

images 1692111417 64db923954fb7 - مقایسه اختصاصی صرافی بایننس و بینگ ایکس

جمع‌بندی

در این مطلب به مقایسه صرافی بایننس و بینگ ایکس دو صرافی مطرح در جهان پرداختیم. همان‌طور که می‌دانید، بایننس به‌عنوان اولین بروکر بازار کریپتو و صرافی بینگ ایکس نیز جزو سه بروکر مطرح در جهان شناخته می‌شوند. هر یک از این دو صرافی امکانات و قابلیت‌های بسیاری دارند که سبب شده‌است تریدرها برای سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق و ترغیب شوند. اعتبار و مزایای قابل‌توجهٔ بایننس بر کسی پوشیده نیست، اما تفاوت این دو صرافی در خدمات‌رسانی آن‌ها به کاربران ایرانی مورد توجه قرار می‌گیرد. صرافی بایننس کاربران ایرانی را تحریم کرده‌است. در حالی که همین تریدرها می‌توانند در bingx بدون احراز هویت یا اعمال محدودیت‌های خاص، تا سقف تعیین‌شده به تریدر و سرمایه‌گذاری بپردازنند. مقایسهٔ ویژگی‌های این دو صرافی نشان می‌دهد که bingx برای کاربران ایرانی مناسب‌تر است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا