رپورتاژ

مقایسه مودم تی پی لینک و دی لینک

در دنیای امروز که همه چیز بر اساس برقراری ارتباط بنا شده است، سرعت مودم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها به شمار می‌رود. شرکت‌های D-link و TP-link به عنوان پرچمداران این عرصه سال‌هاست که بازار را در دست دارند و تامین کننده‌ی گروه‌های بسیاری از مشتریان بوده‌اند. در این مقاله، با مقایسه‌ی کامل مودم adsl TP-link و مودم D-link انتخاب را برای شما راحت‌تر خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

image 7 - مقایسه مودم تی پی لینک و دی لینک

مودم دی لینک یا مودم تی پی لینک؟

    مهم‌ترین فاکتورهایی که در بررسی هر مودم باید به آن‌ها توجه کرد عبارتند از: سرعت، ظرفیت و پوشش. تمامی این موارد در کنار هم مشخص می‌کنند که آیا مودم مورد نظر می‌تواند به انتظارات شما پاسخ دهد یا نه؛ به همین دلیل بررسی این فاکتورها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
    شرکت تی پی لینک که اصالتا چینی است موفق شده است با کمترین بودجه، بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهد و در طول تقریبا بیست و پنج سال فعالیت خود توانسته است در زمینه‌های بسیاری مانند ساخت تجهیزات جانبی الکترونیکی، مودم‌ها و روترها، تلفن‌های همراه، لامپ‌های هوشمند و … خوش بدرخشد. این شرکت با وجود این که قدمت کمتری نسبت به سایر شرکت‌های بزرگ و پرطرفدار دارد اما توانسته است در عرض مدت کوتاهی با فعالیت در عرصه تکنولوژی، به یکی از قدرتمندترین رقبای شرکت‌های عظیم دیگر مانند D-link تبدیل شود.
    از سوی دیگر، شرکت دی لینک جزو معدود شرکت‌های بین المللی است که با مودم‌های پرطرفدار خود در کشور ما شناخته شده است. در ادامه، بر اساس فاکتورهای مهمی که بازگو کردیم، محصولات این دو شرکت را با هم مقایسه خواهیم کرد.

۱. سرعت مودم تی پی لینک و مودم دی لینک

    واضح است که سرعت مهم‌ترین نکته‌ای است که هرکس در زمان خرید مودم به آن توجه می‌کند. مهم نیست که برای کار اداری به مودم احتیاج دارید یا صرفا به دنبال محصولی مناسب برای مصرف روزانه‌ی خود می‌گردید. در هر صورت سرعت اینترنت حرف اول را می‌زند و کندی آن کار شما را سخت خواهد کرد.
    مودم تی پی لینک که در دو نوع وایرلس یعنی بی‌سیم و با سیم تولید می‌شوند بر اساس مدل‌های خود از سرعت‌های گوناگونی برخوردار هستند. در قدم اول لازم است تا نیاز خود را به شکل دقیق مشخص کنید، به این شکل از هزینه‌های اضافه نیز جلوگیری خواهید کرد.
    یکی از مهم‎ترین عواملی که با سرعت اینترنت ارتباط مستقیم دارد سری و مدل مودم است. به طور مثال، از میان سری‌های مختلف مودم، سری ac و n از بقیه سریع‌‌تر هستند و تا مسافت زیادی آنتن دهی دارد. از آن جایی که مقایسه‌ی کلی نمی‌تواند اطلاعات جامع و کاملی برای شما فراهم کند، لازم است که کمی جزئی نگرانه به مدل‌های مخصوصی از هر شرکت نگاه کنیم و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.
    هرکدام از مودم‌های ساخت این شرکت‌ها با توجه به پهنای باندی که موجود است می‌توانند حد مشخصی از اینترنت را برای شما فراهم کنند. به طور مثال، مودم تی پی لینک مدل AC1750 در پهنای باند ۴/۲ گیگاهرتز سرعتی برابر با ۴۵۰ مگابایت و در پهنای باند ۵ گیگاهرتز سرعتی حدود ۱۳۰۰ مگابایت را در ثانیه به شما ارائه می‌دهد که در مجموع با سرعت ترکیبی ۱۷۵۰ مگابایت بر ثانیه برابر است که سرعتی مناسب و معقولانه است. بنابراین می‌تواند یک انتخاب مناسب برای کارهای اداری و بازی‌های آنلاین سنگین و باکیفیت باشد. از سوی دیگر، مدلی مانند DIR-842 در پهنای باند ۴/۲ تنها ۵۰۰ مگابایت و با پهنای باند ۵ گیگاهرتز حدود ۹۰۰ مگابایت در ثانیه سرعت دارد که با وجود این که به اندازه‌ی مدل مودم تی پی لینک نیست اما همچنان به راحتی نیاز شما را در استفاده‌ی روزانه و خانگی یا استفاده‌ی اداری در سطح محدود برطرف خواهد کرد.
image bf2 - مقایسه مودم تی پی لینک و دی لینک

۲. ظرفیت مودم TP-link و D-link

  یکی دیگر از عواملی که می‌تواند تاثیر زیادی بر روی انتخاب شما داشته باشد، میزان ظرفیتی است که هر مودم دارد. ظرفیت مودم یعنی تعداد دستگاه‌هایی که می‌توانند در یک زمان واحد به جریان اینترنت متصل شوند و تحت پشتیبانی مودم قرار بگیرند. مسلما این فاکتور می‌تواند تعیین کننده‌ی این موضوع باشد که مودم شما برای یک فضای پرجمعیت و اداری کاربرد دارد و یا تنها می‌تواند برای موارد خانگی و ساده مورد استفاده قرار بگیرد.
    در کل، مودم‌های تی پی لینک در این موضوع شهرت بسیاری دارند که مودم‌هایی با ظرفیت‌های بالا تولید می‌کنند تا به خوبی پاسخگوی نیاز هر شرکت و اداره‌ای باشند. در بسیاری از مواقع با کمک پورت‌های اترنت و LAN نیز می‌توان به راحتی دستگاه‌های با سیم را نیز به اینترنت این مودم‌ها متصل کرد.

 ۳. میزان پوشش مودم تی پی لینک و مودم D-link

    شاید شما هم با این مشکل روبرو شده باشید که اگر تا حد مشخصی به مودم نزدیک نباشید، سرعت اینترنت به طوری کاهش پیدا خواهد کرد که انگار از ابتدا اینترنتی در کار نبوده است! یا مثلا ممکن است در بخشی از قسمت‎‌های یک محل اینترنت به خوبی کار کند و در بخش دیگر اصلا در دسترس شما نباشد. این مشکل در اکثر مواقع به دلیل کم بودن و کافی نبودن پوشش مودم اتفاق می‌افتد.
    اکثر مودم‌های ساخت این دو شرکت در بیشتر مواقع پوششی به اندازه‌ مساحت قابل قبولی را به شما پیشنهاد خواهند کرد که می‌توان گفت این پوشش با ظرفیت مودم ارتباط نزدیکی دارد؛ چرا که اگر یک مودم مناسب با یک فضای اداری و وسیع طراحی شود، طبیعی است که هم باید مساحت زیادی را پوشش دهد و هم ظرفیت دستگاه‌های زیادی را داشته باشد. مودم‌های دی لینک می‌توانند به خوبی تمام فضای یک خانه، یعنی از زیرزمین گرفته تا اتاق پذیرایی را به خوبی پوشش دهند و از سوی دیگر، مدل‌های مختلف مدل تی پی لینک با داشتن چندین آنتن و همچنین تقویت کننده (در صورت لزوم) به تمامی نیازهای مشتریان خود پاسخ دهند.
    با در نظر گرفتن تمامی این موارد می‌توانید به راحتی نیازهای خود را شناسایی کرده و بهترین مدل و برند موجود مودم را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در بررسی مدل‌هایی مانند مودم‌های دی لینک و یا مودم adsl TP-link توجه به مواردی مانند امنیت و اتصال آسان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که با توجه به کیفیت بالای این مودم‌ها، تا حد زیادی جای نگرانی برای آن وجود ندارد.
از همراهی شما سپاسگزاریم.

 منبع:خبرآنلاین  khabaronline.ir/news/1572966

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا