سیستم عاملشبکه و امنیتنرم افزارویندوز

بهترین آنتی ویروس برای ویندوز ۱۰ چیست ؟

بهترین آنتی ویروس | آیا Windows Defender به اندازه کافی خوب است ؟

ویندوز ۱۰ برای نصب یک آنتی ویروس مانند ویندوز ۷ مشکلی نخواهد داشت. از ویندوز ۸ به بعد، سیستم ویندوز شامل یک آنتی ویروس داخلی به نام Windows Defender است. اما آیا واقعاً بهترین گزینه برای محافظت از رایانه شخصی شماست ؟ با وبلاگ آذردیتا تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با هم این موضوع را بررسی کنیم.

Windows Defender در ابتدا به عنوان Microsoft Security Essentials در Windows 7 شناخته می شد که به عنوان پکیج قابل بارگیری جداگانه ارائه می شد، اما اکنون آن مستقیماً در ویندوز تعبیه شده است و به طور پیش فرض فعال میباشد. بسیاری از افراد خبره معتقدند شما همیشه باید یک آنتی ویروس شخص ثالث نصب کنید، اما این بهترین راه حل برای مشکلات امنیتی امروز، مانند باج افزار ها نیست.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : بدافزار چیست ؟ روش پیشگیری | تشخیص و حذف بدافزار

بهترین آنتی ویروس چیست ؟

با توجه به پیشرفت فناوری و تغییرات در عرصه نرم‌افزارهای امنیتی، بهتر است که جدیدترین اطلاعات را از منابع معتبر به دست آورید. با این حال، در زمان نوشتن این پاسخ، برخی از بهترین آنتی‌ویروس‌های ویندوز ۱۰ عبارتند از:

  1. Windows Defender (Microsoft Security Essentials):
    • توضیحات: این آنتی‌ویروس به طور پیشفرض در ویندوز ۱۰ نصب شده است و یک حلقه امانت کامل ارائه می‌دهد.
    • نکته: به طور رایگان با ویندوز ۱۰ عرضه می‌شود.
  2. Bitdefender Total Security:
    • توضیحات: این یکی از آنتی‌ویروس‌های قدرتمند است و امکاناتی مانند ضدبدافزار، آتش‌نشانی، وب‌فیلترینگ و محافظت از حریم خصوصی را فراهم می‌کند.
    • نکته: نیاز به خرید لایسنس دارد.
  3. Kaspersky Total Security:
    • توضیحات: این آنتی‌ویروس دارای یک موتور قوی و ویژگی‌های امنیتی جلوگیری از حملات آنلاین مانند فیشینگ و محافظت از حریم خصوصی است.
    • نکته: نیاز به خرید لایسنس دارد.
  4. Norton 360:
    •  Norton 360 یکی دیگر از آنتی‌ویروس‌های محبوب است که امنیت جامعی را ارائه می‌دهد.
    • نهزینه: نیاز به خرید لایسنس دارد.
  5. ESET NOD32 Antivirus:
    •  این آنتی‌ویروس با عملکرد سبک و کارآیی بالا شناخته می‌شود و به خوبی با سیستم‌های قدرتمند و کم توان هماهنگ می‌شود.
    • هزینه: نیاز به خرید لایسنس دارد.

همیشه مهم است که نرم‌افزارهای امنیتی خود را به‌روز نگه دارید و از منابع معتبر برای دریافت نرم‌افزارها و به‌روزرسانی‌ها استفاده کنید. همچنین، ممکن است نیازها و توجهات شما با گذر زمان تغییر کند، بنابراین بهتر است با تحقیقات مستمر اطلاعات خود را به‌روز کنید.

what is the best antivirus for windows 10 01 - بهترین آنتی ویروس برای ویندوز 10 چیست ؟
آنچه شما نیاز دارید یک تیم عالی است : Malwarebytes + Windows Defender

ما قطعاً به شما توصیه می کنیم که کل مقاله را بخوانید تا کاملاً بفهمید چرا ما ترکیبی از Windows Defender و Malwarebytes را توصیه می کنیم.

  • از Windows Defender داخلی برای ویروس های سنتی استفاده کنید – مجرمان از ویروس های معمولی نقل مکان کرده اند تا به Ransomware ، zero-day attacks و حتی بدافزارهای بدتری بپردازند که آنتی ویروس های سنتی نمی توانند از پس آن برآیند. Windows Defender درست و بهینه ساخته شده است، سریع حساس می شود، شما را آزار نمی دهد و وظیفه خود را برای پاکسازی ویروس های قدیمی انجام می دهد.
  • از Malwarebytes برای Anti-Malware and Anti-Exploit استفاده کنید – این همه شیوع بدافزارهای بزرگ این روزها با استفاده از نقص در مرورگر شما برای نصب باج افزار برای در اختیار گرفتن رایانه شخصی شما و فقط Malwarebytes محافظت بسیار خوبی در برابر این امر می کند و سرعت سیستم شما را کند نمی کند.
برای دانلود نرم افزار Malwarebytes Anti-Malware کلیک کنید.

یک تیر و دو نشان – آنتی ویروس و ضد بدافزار

شما هر چقدر هم “با دقت” از کامپیوتر خود محافظت کنید، به نرم افزار آنتی ویروس در رایانه خود نیاز دارید. هوشمند بودن برای محافظت از شما در برابر تهدید کافی نیست و نرم افزار امنیتی می تواند به عنوان خط دفاعی دیگر عمل کند.

با این حال، آنتی ویروس به خودی خود دیگر امنیت کافی ندارد. ما به شما توصیه می کنیم از یک برنامه ضد ویروس خوب و یک برنامه ضد بدافزار خوب استفاده کنید. آنها با هم از شما در برابر بزرگترین تهدیدهای امروز اینترنت محافظت می کنند: ویروس ها ، جاسوس افزارها ، باج افزارها و حتی برنامه های بالقوه ناخواسته (PUP) و از جمله بسیاری دیگر میتواند برای رایانه شما تهدید محسوب شود.

بنابراین از کدام یک باید استفاده کنید و آیا لازم است برای آنها پول بپردازید؟ بیایید با اولین قسمت از آن دسته کوچک شروع کنیم : آنتی ویروس.

آیا Windows Defender به اندازه کافی خوب است؟

what is the best antivirus for windows 10 02 - بهترین آنتی ویروس برای ویندوز 10 چیست ؟

هنگام نصب ویندوز ۱۰ ، یک برنامه ضد ویروس در حال اجرا است. Windows Defender بصورت داخلی در ویندوز ۱۰ وارد می شود و به طور خودکار برنامه هایی را که باز می کنید اسکن می کند، تعاریف جدیدی را از Windows Update بارگیری می کند و رابطی را می توانید برای اسکن های عمیق استفاده کنید. از همه بهتر، ویندوز دیفندر سیستم شما را کند نمی کند.

ولی به طور خلاصه، بله؛ Windows Defender به اندازه کافی خوب است (به شرطی که آن را با یک برنامه ضد بدافزار خوب مرتبط و ترکیب کنید، همانطور که در بالا ذکر کردیم)

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : آموزش تصویری تنظیم و تغییر DNS در ویندوز ۱۱
اما آیا Windows Defender بهترین آنتی ویروس است ؟ در مورد سایر برنامه ها چطور ؟

اگر به مقایسه آنتی ویروسی که در بالا به آن اشاره کردیم نگاه کنید، متوجه خواهید شد که Windows Defender اگرچه خوب است، اما از نظر امتیازات محافظت، بالاترین رتبه ها را ندارد. پس چرا از چیز دیگری استفاده نمی کنیم؟

اول، بیایید به این نمرات نگاه کنیم. AV-TEST دریافت که هنوز ۹۹.۹٪ از “بدافزارهای گسترده و رایج” را در آوریل ۲۰۱۷ همراه با ۹۸.۸٪ از حملات روز صفر را تشخیص نمیدهد. Avira یکی از بهترین برنامه های ضد ویروس AV-TEST ، دارای امتیازات دقیقاً یکسان در ماه آوریل است اما در ماه های گذشته نمرات کمی بالاتر است، بنابراین امتیاز کلی آن (به دلایلی) بسیار بالاتر است.

سایر برنامه های آنتی ویروس ممکن است گاهی اوقات در آزمایشات ماهانه عملکرد بهتری داشته باشند، اما همچنین با باگ های زیادی همراه هستند، مانند برنامه های افزودنی مرورگر که در واقع امنیت شما را کمتر می کند بعلاوه، نحوه اتصال آنها به مرورگر و سیستم عامل شما اغلب مشکلات بیشتری نسبت به حل آنها ایجاد می کند.

what is the best antivirus for windows 10 03 - بهترین آنتی ویروس برای ویندوز 10 چیست ؟
فقط به برنامه های اضافی نگاه کنید که Avast سعی دارد در کنار آنتی ویروس خود نصب کند.

اگر به دلایلی از Windows Defender متنفر هستید و می خواهید از آنتی ویروس دیگری استفاده کنید، می توانید از آنتی ویروس Avira استفاده کنید. این نرم افزار یک نسخه رایگان دارد که بسیار خوب کار می کند، یک نسخه حرفه ای با چند ویژگی اضافی و نمرات محافظتی عالی را ارائه می دهد و فقط دارای تبلیغات پاپ آپ گاه به گاه است (که آزار دهنده هستند)

ضد ویروس کافی نیست، از Malwarebytes نیز استفاده کنید

what is the best antivirus for windows 10 04 - بهترین آنتی ویروس برای ویندوز 10 چیست ؟

آنتی ویروس مهم است، اما این روزها مهمتر این است که شما از یک برنامه anti-exploit خوب برای محافظت از مرورگر وب و افزونه های خود که بیشترین هدف حملات هستند، استفاده کنید. Malwarebytes برنامه ای است که ما در اینجا توصیه می کنیم.

برخلاف برنامه های آنتی ویروس سنتی، Malwarebytes در یافتن “برنامه های بالقوه ناخواسته” (PUP) و سایر نرم افزارهای مخرب تبحر دارد. از نسخه ۳.۰ ، این آنتی ملویر همچنین شامل یک ویژگی ضد بهره برداری است. این همچنین شامل ضد باج افزار است، برای جلوگیری از حملات اخاذی مانند CryptoLocker

Malwarebytes ادعا می کند که می تواند آنتی ویروس سنتی شما را کاملاً جایگزین کند اما ما با این موضوع مخالف هستیم. این نرم افزار از استراتژی های کاملاً متفاوتی برای محافظت از شما استفاده می کند، آنتی ویروس برنامه های مضر را که به کامپیوتر شما راه می یابند مسدود یا قرنطینه می کند در حالی که Malwarebytes سعی دارد جلوی دسترسی نرم افزارهای مضر به کامپیوتر شما را بگیرد. از آنجا که با برنامه های آنتی ویروس سنتی تداخل ندارد، توصیه می کنیم برای حفاظت بهتر هر دو برنامه را اجرا کنید.

به صورت کلی برای استفاده از نرم افزار Malwarebytes پیشنهاد میکنیم آن را خریداری کرده یا کرک کنید تا بتوانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا