سیستم مدیریت محتواکسب و کاروردپرس

بهترین افزونه LMS برای آموزش آنلاین وردپرس – مدیریت آموزش و یادگیری

7 افزونه برتر LMS برای وردپرس

آیا به دنبال بهترین افزونه LMS برای سایت وردپرس خود هستید؟ افزونه های سیستم مدیریت آموزش و یادگیری (LMS) یا آموزش آنلاین به شما امکان می دهد دوره های آنلاین مانند Udemy را با وردپرس ایجاد و اجرا کنید.

LMS مخفف “Learning Management System” یا “سامانه مدیریت یادگیری” است. این سامانه‌ها نرم‌افزارها یا پلتفرم‌هایی هستند که برای مدیریت فرآیند آموزش و یادگیری در سازمان‌ها، موسسات آموزشی یا وب‌سایت‌ها استفاده می‌شوند. در واقع، LMS به افراد این امکان را می‌دهد تا محتواهای آموزشی را بسازند، مدیریت کنند و به دیگران ارائه دهند.

یک افزونه عالی LMS شامل ویژگی هایی برای مدیریت محتوای دوره و آموزش آنلاین شما ، مدیریت اشتراک ها ، اجرای آزمون ها و درجه بندی ، پذیرش پرداخت ها و موارد دیگر است.

در این مقاله از آذردیتا ، ما بهترین پلاگین های LMS را برای کمک به شما در انتخاب راه حل مناسب برای تاسیس وب سایت یادگیری آنلاین ، معرفی خواهیم کرد.

کاربردها و ویژگی‌های اصلی LMS در وب‌سایت‌ها عبارتند از:

  1. مدیریت دوره‌های آموزشی:
    • LMS به مدیران و مدرسان این امکان را می‌دهد تا دوره‌های آموزشی را ایجاد، مدیریت، و توزیع کنند. این شامل مدیریت محتوا، برنامه‌ریزی کلاسها، و رصد پیشرفت دانشجویان می‌شود.
  2. ثبت‌نام و مدیریت شرکت‌کنندگان:
    • LMS به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا به سادگی در دوره‌ها ثبت‌نام کنند، مطالب آموزشی را مشاهده کنند و از فرآیند یادگیری بهینه بهره‌مند شوند.
  3. ارزیابی و پیشرفت دانشجویان:
    • این سامانه‌ها امکان ارزیابی عملکرد و پیشرفت دانشجویان را ارائه می‌دهند. از این طریق، مدیران و مدرسان می‌توانند پیشرفت هر دانشجو را نظارت کنند و نقاط ضعف را شناسایی کنند.
  4. پیگیری و گزارش‌گیری:
    • LMS به مدیران امکان پیگیری نحوه استفاده از دوره‌های آموزشی و دریافت گزارش‌های جامع در مورد پیشرفت دانشجویان را می‌دهد.
  5. انعطاف‌پذیری در زمان و مکان:
    • افراد می‌توانند به وسیله LMS در هر زمان و هر مکانی که دسترسی به اینترنت داشته باشند، به منابع آموزشی دسترسی یابند. این ویژگی بسیار مهم است، به خصوص برای افرادی که نیاز به آموزش در زمان‌های انعطاف‌پذیر دارند.

تاسیس یک وب سایت یادگیری و آموزش آنلاین

برای تاسیس یک وب سایت یادگیری و آموزش آنلاین، ابتدا باید برای یک هاست مناسب برای وردپرس خریداری نمایید.

شما همچنین به یک دامنه نیاز خواهید داشت. این آدرس وب سایت شما در اینترنت مانند blog.azardata.net خواهد بود.

پس از نصب وردپرس، آماده انتخاب یک افزونه LMS برای وب سایت خود خواهید بود. این افزونه ها به شما امکان می دهند کلاس های آنلاین را از وب سایت خود ایجاد، مدیریت و فروش کنید.

با این اوصاف، بیایید نگاهی به برخی از بهترین افزونه LMS برای سایت وردپرس بیندازیم.

۱. MemberPress Courses

top lms wordpress plugins 01 - بهترین افزونه LMS برای آموزش آنلاین وردپرس - مدیریت آموزش و یادگیری

MemberPress قدرتمندترین افزونه عضویت ویژه در وردپرس است که دارای ویژگی های داخلی برای ایجاد ، مدیریت و حتی فروش دوره ها به راحتی است. حتی همراه با یک حالت Classroom خاص، بنابراین نیازی نیست که برای طراحی کلاس آنلاین خود زمان بسیار زیادی را سپری کنید.

top lms wordpress plugins 02 - بهترین افزونه LMS برای آموزش آنلاین وردپرس - مدیریت آموزش و یادگیری
ساخت دوره در memberpress

برای ایجاد برنامه درسی خود می توانید از رابط کاربری آسان درگ اند دراپ ( drag and drop ) استفاده کنید. این به شما امکان می دهد دروس، موضوعات، دسته ها، فیلم ها، تصاویر و موارد دیگر را جاسازی کنید.

سازنده دوره آنها در ویرایشگر بلوک وردپرس – WordPress block editor ساخته شده است که استفاده از آن را برای مبتدیان بسیار آسان می کند.

top lms wordpress plugins 03 - بهترین افزونه LMS برای آموزش آنلاین وردپرس - مدیریت آموزش و یادگیری
ساخت دوره در memberpress

برای ایجاد دوره های رایگان یا قبول هزینه های دوره های پولی می توانید از MemberPress استفاده کنید. همچنین می توانید چندین دوره، با گزینه های اشتراک مختلف ایجاد کنید و همه آنها را از یک داشبورد مرکزی مدیریت کنید.

top lms wordpress plugins 03 1 - بهترین افزونه LMS برای آموزش آنلاین وردپرس - مدیریت آموزش و یادگیری
مدیریت دوره در memberpress

MemberPress قوانین کنترل دسترسی قدرتمندی دارد که به شما امکان می دهد دقیقاً بتوانید موضوع چه کسی باید به کدام محتوا دسترسی داشته باشد را پیکربندی کنید. برای دوره های خاص می توانید سطح عضویت فردی را ایجاد کنید، اما همچنین می توانید قوانین پیشرفته تری را برای فروش بسته ها / دوره ها ایجاد کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید یک پکیج عضویت ایجاد کنید که به کاربران امکان دسترسی به تمام دوره های سطح مبتدی شما را می دهد. حتی می توانید یک کارت دسترسی به تمام دوره ها را ارائه دهید.

این می تواند یک روش عالی برای افزایش درآمد شما باشد.

top lms wordpress plugins 05 - بهترین افزونه LMS برای آموزش آنلاین وردپرس - مدیریت آموزش و یادگیری
مدیریت دوره در memberpress

همچنین با MemberPress میتوانید برای توزیع و انتشار دوره ها به صورت زمانبندی کمک بگیرید. به این صورت که شما دوره ها را به افزونه میدهید و سپس انتشار آنها را برای زمان مشخصی کانفیگ میکنید. ( به عنوان مثال هفته ای یک دوره )

همچنین می توانید MemberPress را با همه سرویس های معروف بازاریابی از طریق ایمیل مانند Drip ، ConvertKit ، MailChimp و ۱۰۰۰+ مورد دیگر ارتباط برقرار کنید.

۲. LearnDash

top lms wordpress plugins 06 - بهترین افزونه LMS برای آموزش آنلاین وردپرس - مدیریت آموزش و یادگیری

LearnDash یک افزونه محبوب و کاربردی LMS برای آموزش آنلاین با بسیاری از ویژگی های قدرتمند است.

همراه با یک سازنده دوره درگ اند دراپ ( drag and drop ) که به شما امکان می دهد به راحتی دوره های چند لایه را با دروس، موضوعات، آزمونها و دسته ها ایجاد کنید. همچنین با ویژگی Drip-Feed می توانید همه دروس خود را به یکباره ارائه دهید و یا ارائه آنها را برای کل دوره برنامه ریزی کنید.

با استفاده از LearnDash می توانید به کاربران خود تکالیف اختصاص دهید و سپس آنها را تأیید یا رد کنید. این برنامه همچنین با ابزارهای آزمون و مدیریت آزمون شما می توانید به راحتی پیش نیازهایی را برای دانش آموزان تعیین کنید، مثلاً قبل از رفتن به درس بعدی ابتدا یک درس را تمام کنید.

LearnDash همچنین با bbPress ، افزونه های تجارت الکترونیکی وردپرس و پلاگین های عضویت در وردپرس مانند MemberPress به راحتی ادغام می شود.

یک ویژگی عالی LearnDash ، قابلیت ساخت انجمن های پویا است. با این کار می توانید تالارهای گفتمان ویژه دوره هایی ایجاد کنید که دانشجویان شما بتوانند با آنها تعامل داشته و به یکدیگر کمک کنند.

۳. LifterLMS

top lms wordpress plugins 07 - بهترین افزونه LMS برای آموزش آنلاین وردپرس - مدیریت آموزش و یادگیری

LifterLMS یکی دیگر از افزونه های قدرتمند LMS وردپرس است که دارای ویژگی های بسیار حرفه ای است. به شما امکان می دهد دوره های آنلاین جذاب ایجاد کنید و تجربیات فوق العاده یادگیری را به دانشجویان خود ارائه دهید. راه اندازی آن حتی از سایت های معمولی ساخته شده با وردپرس نیز آسانتر است.

LifterLMS از دوره های چند لایه با ماژول های آموزشی، دروس، دسته ها و موارد دیگر پشتیبانی می کند. این به شما امکان ایجاد دوره های کوچکتر یا برنامه های کامل را می دهد. برای جذابیت بیشتر دوره های خود می توانید درس های چندرسانه ای از جمله ویدئو ، صدا ، متن ، تصاویر و … اضافه کنید.

برای افزایش تعامل کاربر، این برنامه دارای ویژگی های قدرتمندی مانند ایمیل های خودکار، گیمیفیکیشن ( gamification ) با نشان ها و حتی گواهینامه ها پس از اتمام دوره است. این افزونه دارای محدودیت محتوای داخلی است که به شما امکان می دهد هر صفحه وردپرس در سایت خود را فقط به اعضا محدود کنید.

LifterLMS مجموعه مفیدی از افزونه ها است که می توانید از آنها برای مدیریت شرکتهای وابسته ، ادغام با پلاگین های تجارت الکترونیکی ، اتصال به سرویس بازاریابی ایمیل خود و غیره استفاده کنید.

۴. Teachable

top lms wordpress plugins 08 - بهترین افزونه LMS برای آموزش آنلاین وردپرس - مدیریت آموزش و یادگیری

Teachable یک دوره ساز آنلاین قدرتمند است. این یک افزونه وردپرس نیست، اما می توانید از آن در زیر دامنه یا به سادگی با افزودن پیوند به صفحه مدرسه خود استفاده کنید.

Teachable دوره شما را میزبانی می کند و تمام ابزارهای لازم برای ساخت دوره های آنلاین بسیار تعاملی را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین با یکپارچه سازی بازاریابی از طریق ایمیل ، تجزیه و تحلیل و سایر ابزارهای بازاریابی همراه است.

۵. LearnPress

top lms wordpress plugins 09 - بهترین افزونه LMS برای آموزش آنلاین وردپرس - مدیریت آموزش و یادگیری

LearnPress یک افزونه رایگان LMS با ویژگی های قدرتمند است. برخلاف سایر افزونه های LMS در این لیست، که با setup wizard همراه هستند، LearnPress به شما امکان می دهد تنظیمات را به تنهایی انجام دهید.

ایجاد دوره، آزمونها و سوالات آسان است. شما می توانید از دروس و آزمون های یک دوره در یک دوره دیگر استفاده کنید. LearnPress همچنین به شما امکان می دهد محتوا را انتشار دهید، بنابراین می توانید با استفاده از LearnPress از آن در سایت های دیگر WordPress استفاده کنید.

این برنامه هم افزونه های رایگان و هم افزونه های پولی را در دسترس دارد که به شما امکان می دهد آموزش آنلاین را گسترش دهید. این برنامه از محتوای برنامه ریزی شده (قطره محتوا) ، آزمونها ، تکالیف ، درجه بندی و … پشتیبانی می کند و همچنین از ادغام با افزونه های عضویت در bbPress ، WooCommerce و WordPress پشتیبانی می کند.

LearnPress با همه ی قالب های WordPress کار می کند، اما شما همچنین می توانید یکی از تم های WordPress LMS خود را انتخاب کنید. این به شما کمک می کند تا از هرگونه مشکل سازگاری جلوگیری کرده و تجربه بهتری را برای کاربران فراهم کنید.

۶. WP Courseware

top lms wordpress plugins 10 - بهترین افزونه LMS برای آموزش آنلاین وردپرس - مدیریت آموزش و یادگیری

WP Courseware یکی دیگر از افزونه های عالی LMS است که با سازنده دوره درگ اند دراپ ( drag and drop ) همراه است.

ایجاد دوره در WP Courseware قدرتمند است و شامل چندین ویژگی برای ایجاد دوره های آنلاین بزرگ یا کوچک است. هر دوره می تواند چندین ماژول، واحد و آزمون داشته باشد. این از پیش نیازهای دوره و ویژگی قطره ای محتوا پشتیبانی می کند.

WP Courseware همچنین با یک بانک سوال همراه است تا بتوانید به سرعت برای دوره ها و ماژول های مختلف مسابقه ایجاد کنید. همچنین می توانید دوره های رایگان ایجاد کنید و راهی برای آزمایش کلاس های خود به کاربران ارائه دهید. این می تواند آنها را به خرید یک دوره کامل ترغیب کند.

۷. Sensei

top lms wordpress plugins 11 - بهترین افزونه LMS برای آموزش آنلاین وردپرس - مدیریت آموزش و یادگیری

Sensei یک افزونه قدرتمند LMS وردپرس است که توسط ووکامرس ایجاد شده است. این نرم افزار آموزش آنلاین انعطاف پذیر و آسان است و از بهترین متود های وردپرس و ووکامرس پیروی می کند.

ایجاد دوره با Sensei آسان است، اما به اندازه سایر راه حل های این لیست قدرتمند نیست. می توانید آزمونها، تکالیف را اجرا کنید و آنها را به صورت خودکار یا دستی درجه بندی کنید و حتی نشان ها و گواهینامه ها را به دانش آموزان ارائه دهید.

همچنین برای فروش دوره های خود و پذیرش پرداخت ها، باید از WooCommerce استفاده کنید. برای هر دوره ای که می خواهید بفروشید، باید محصولی را ایجاد کنید و سپس آن را به دوره خود پیوند دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا