whmcsجوملاسئو و بهینه سازیسیستم مدیریت محتواوردپرس

ابزار های تست سرعت سایت

معرفی ابزار های سنجش سرعت سایت

سرعت سایت و سرعت لود شدن صفحات این روزها اهمیت زیادی برای کاربران و گوگل دارد. گوگل تمایل دارد کاربران هرچه سریعتر به اطلاعات مد نظر خود برسند. طبیعیتا هرچه سرعت سایت شما بالاتر باشد کاربران سایت شما را با سرعت بالاتری لود خواهند کرد.گوگل از سال ۲۰۱۰ به صورت رسمی سرعت سایت را در پاسخ به نیاز مشتریان به عنوان یکی از فاکتورهای ارزیابی و رتبه بندی سایت ها و موثر در سئو سایت اعلام کرده است.

گوگل با توجه به نظر سنجی داخلی اشاره می کند که باز شدن سریعتر صفحات می تواند به افزایش رضایت کاربران از نتایج حاصل از جستجو منتهی شود. افزایش سرعت بارگذری صفحات می تواند باعث دسترسی کاربران به صفحات بیشتر و در نتیجه افزایش کیفیت خدمات یا فروش محصولات شود.

ابزار های سنجش سرعت سایت:

سایت ها و ابزار های زیادی برای سرعت سایت وجود دارد که ما به اختصار چند سایت پر بازدید و پرکاربرد را معرفی میکنیم.

آنالیز و تست سرعت وسایت با Google Page Speed Insights

اولین وب سایت که متعلق به شرکت گوگل است Google PageSpeed Insights نام دارد. که سایت شما را از لحاظ پارامتر های مطرح در خود گوگل بررسی و انالیز میکند.

Google Page Speed Insights - ابزار های تست سرعت سایت

خروجی تست سرعت سایت با این آنالیزور به دو بخش موبایل و دسکتاپ تقسیم بندی میشود و برای هر کدام از ۱ تا ۱۰۰ نمره ای منظور میشود. که هرچه عدد به ۱۰۰ نزدیک تر باشد نشانه ی سریع بودن سایت شماست.

در هر دو بخش موبایل و دسکتاپ راهکار هایی برای بهبود سرعت وب سایت شما ارائه میشود که با بررسی و رفع آن سرعت سایت شما پیشرفت چشمگیری خواهد کرد. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

عمدتاً با کاهش حجم عکس های به کار رفته در وب سایتتان تأثیر قابل توجهی رخ می دهد، چنانچه خودتان کدنویس هستید می‌توانید با فشرده‌سازی فایل های CSS و JavaScript یک قدم دیگر تا بهینه‌سازی ۱۰۰% بردارید اگر بتوانید بر روی سایت خود Cache را فعال کنید می‌توان گفت از Rate حد بالا هم گذر خواهید کرد. برای سایت های وردپرسی افزونه های زیادی پیشنهاد شده که به بررسی تک تک این موارد خواهیم پرداخت. در سرویس های آذردیتا چون از وب سرور سریع و مناسب برای وردپرس به نام لایت اسپید استفاده کرده ایم به راحتی با نصب افزونه ی لایت اسپید میتوانید کش لایت اسپید را فعال کنید و سرعت سایت خود را چندین برابر کنید.

آنالیز و تست سرعت سایت با GTMetrix

دومین سایت محبوب و مورد قبول اکثر وب مستر های ایرانی و خارجی سایت معروف GTMetrix می‌باشد.

این سایت با خروجی فوق العاده که به همراه راهکار های مناسب جهت رفع و بهبود سرعت سایت شما ارائه میکند به شدت مورد قبول بوده و با رعایت نکات و حل خطاهای گفته شده میتوانید سرعت سایت خود را به صورت فوق العاده بالا ببردید. همچنین میتوانید دو سایت را باهم مقایسه کنید و نکات ضعف و قوت سایت خود را با رقیب خود بررسی و بسنجید.

GTmetrix - ابزار های تست سرعت سایت

بالاترین رتبه در GTMetrix برابر A بوده و هرچه عدد مربوط به آن به ۱۰۰ نزدیک تر باشد نمایانگر سرعت بالای سایت مذکور می‌باشد.

بهترین حالت استفاده از آن چیزی که با تجربه به آن دست یافتیم تست سرعت سایت و پیدا کردن مشکلات و رفع موردی آن و دوباره مقایسه با خروجی قبل توسط امکان Compare می‌باشد. با نصب افزونه هایی که در ادامه معرفی میکنیم نیز میتوانید این پارامتر ها را به صورت چشمگیر افزایش دهید.

آنالیز و تست سرعت سایت با Pingdom

سرویس Pingdom نیز یکی از مشهور ترین ابزار های تست سرعت سایت است. گزارش این سرویس به چهار قسمت Waterfall Breakdown, Performance Grade, Page Analysis و History می شود. همچنین این سرویس تست ها را از چهار مکان مختلف انجام می دهد.

pingdom - ابزار های تست سرعت سایت

تست سرعت سایت Sucuri Load Time Tester

یک روش ساده و سریع برای تست سرعت بالا آمدن سایت این سرویس عملکرد جهانی سایت شما را بررسی می کند و از A تا F رتبه بندی می کند.

Sucuri Load Time Tester - ابزار های تست سرعت سایت

در واقع برای افزایش سرعت و دریافت رتبه ی خوب در این سایت شما نیاز به فعال سازی CDN دارید که در یک مقاله جداگانه نحوه ی فعال سازی CDN را توضیح خواهیم داد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا