رپورتاژ

بهترین کتاب برای یادگیری بیت کوین

image 1649238930 - بهترین کتاب برای یادگیری بیت کوین

 

بهترین کتاب برای یادگیری ارزهای دیجیتال چه کتابی است؟ سؤالی که همواره ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال را به خود مشغول می‌کند.

در این مقاله با راهبران فردا همراه باشید تا برخی از بهترین کتاب‌ های ارز دیجیتال را با شما به اشتراک بگذاریم.

پرفروش ترین کتاب ارز دیجیتال

۱- کتاب «دارایی‌های رمز‌نگاری‌شده» نوشته کریس بورنیسک و جک تاتار

این کتاب محصول همکاری مشترک کریس بورنیسک، یکی از شرکای شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال پلِیس‌هولدر کپیتال (Placeholder Capital) و جک تاتار است. جک تاتار نویسنده مشهور در حوزه امور مالی فردی است، مبانی اولیه سرمایه‌گذاری روی بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال را توضیح می‌دهد.

کتاب دارایی‌ های رمز‌نگاری‌شده نکات بسیار کاربردی و جالبی را در مورد نحوه ارزش‌گذاری دارایی‌های دیجیتال، نحوه تعیین زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری و نحوه برخورد با حباب‌های قیمت و جنون بازار به خواننده ارائه می‌دهد.

۲-کتاب «انقلاب بلاک چین» نوشته دان و الکس تپسکات

Blockchain Revolution

این کتاب در سال ۲۰۱۶ توسط دان تپسکات و الکس تپسکات که پدر و پسری متخصص در حوزه بلاک چین هستند، نوشته شده است. در این کتاب به بررسی موضوع زیر پرداخته شده است.

چگونه فناوری بلاک چین می‌تواند همه سیستم‌های جهان را تحت تأثیر قرار دهد؟

بلاک چین فناوری است بنیادین که در تمام کتاب‌های مربوط به ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار گرفته است (و یا دست‌کم مرور کوتاهی بر آن انجام شده است).

تقریباً تمام ارزهای دیجیتالی که ما می‌شناسیم، مبتنی بر بلاک چین هستند. بدون فناوری بلاک چین، ادامه فعالیت رمزارزها ممکن نیست؛

اما عکس این مسئله صحیح نیست. به‌بیان دیگر، کاربردهای بلاک چین بسیار گسترده است و به‌هیچ‌وجه محدود به ارزهای دیجیتال نیست.

این پدر و پسر در کتاب انقلاب بلاک چین روی سایر کاربردهای بلاک چین هم تمرکز کرده‌اند؛ از میان این کاربردها می‌توان به مدل‌های جدید کسب‌وکار که با استفاده از این فناوری ممکن است ایجاد شوند، احیای حقوق هنرمندان در عرصه موسیقی، انجام رأی‌گیری و اجرای بهتر دموکراسی اشاره کرد.

در یک کلام، همان طور که از عنوانش پیداست، این کتاب بیشتر در مورد بلاک چین است تا بیت کوین یا ارزهای دیجیتال.

image 1651494126 - بهترین کتاب برای یادگیری بیت کوین

۳-«عصر ارز دیجیتال» نوشته پل ویگنا و مایکل جِی کِیسی

 The Age of Cryptocurrency: How Bitcoin and the Blockchain Are Challenging the Global Economic Order
پل ویگنا و مایکل جی کیسی که از خبرنگاران نشریه سرشناس «وال استریت ژورنال» هستند، این کتاب را نوشته اند. آنها در این کتاب تلاش کرده‌اند سیستم مالی فعلی ما که بر پایه پول نقد، بانک‌ها، دسته‌چک‌ها، طلا و کارت‌های اعتباری می‌چرخد را با جهانی مقایسه کنند که در آینده نزدیک بر مبنای پول دیجیتال اداره می‌شود.

این کتاب با حکایت زنی در افغانستان آغاز می‌شود که حساب بانکی ندارد و تنها به ارزهای دیجیتال دسترسی دارد. این کتاب توجه زیادی را به خود جلب کرده و نقد و بررسی‌های بسیاری در مورد آن وجود دارد. به‌عنوان مثال، وبسایت فورچن (Fortune) نقدی را در مورد آن منتشر کرده که در آن عنوان شده، نویسندگان این کتاب تلاش دارند تغییری را نشان دهند که این فناوری نوین می‌تواند در دنیا و در زندگی انسان‌ها ایجاد کند.

۴-کتاب «فناوری ‌های ارز دیجیتال و بیت کوین» نوشته آرویند نارایانان

Bitcoin and Cryptocurrency Technologies: A Comprehensive Introduction

این کتاب در سال ۲۰۱۶ نوشته شده است. نویسنده این کتاب آرویند نارایانان که استادیار دانشگاه پرینستون است به همراه سه همکار دیگر خود، موضوع بلاک چین و ارزهای دیجیتال را به‌طور کامل بررسی کرده‌اند.

این کتاب به‌قدری مباحث مربوط به ارزهای دیجیتال را عمیق و با جزئیات توضیح می‌دهد که به هنگام خواندن آن ممکن است نیاز باشد یادداشت‌‌برداری کنید.

به‌عنوان مثال، موضوعاتی همچون توابع هش و علم رمزنگاری، به‌طور مفصل در این کتاب توضیح داده شده‌اند. علاوه بر این، کتاب فناوری‌های ارز دیجیتال و بیت کوین حاوی نمودارهایی است که به خواننده کمک می‌کند تا موضوعات عنوان‌شده را راحت‌تر درک کند.

نویسنده کتاب فناوری های ارز دیجیتال و بیت کوین، یک دوره آنلاین در خصوص فناوری‌ ارزهای دیجیتال را هم به‌صورت رایگان روی وب‌سایت کورسِرا (Coursera) قرار داده است. این دوره، به‌نوعی تکمیل‌کننده کتاب فناوری‌های ارز دیجیتال و بیت کوین است و برای هر فصل، ویدیوهای آموزشی جداگانه‌ای را در نظر گرفته است.

علاوه بر این، تمرین‌هایی برای برنامه‌نویسی، بخشی برای حل مشکلات مربوط به تمرین‌ها و اسلایدهای سخنرانی هم در آن دیده می‌شود.

کتاب فناوری‌های ارز دیجیتال و بیت کوین با تاریخچه بیت کوین و ارزهای دیجیتال آغاز می‌شود و سپس فرایند توسعه این فناوری را بررسی می‌کند. پس از آن، این کتاب مبانی کاربردی و اولیه‌ای را توضیح می‌دهد که برای ایجاد نرم‌افزارهایی ایمن که بتوانند با شبکه بیت کوین تعامل داشته باشند ضروری هستند.

علاوه بر آن، روش‌هایی برای پیاده‌سازی ایده‌های شبکه بیت کوین در پروژه‌های شخصی هم در این کتاب پوشش داده شده‌اند. موضوعاتی از قبیل تمرکززدایی، روند استخراج، سیاست‌های شبکه بیت کوین، فضای ارزهای دیجیتال و آلت‌ کوین‌ها، آینده بیت کوین و بسیاری موارد دیگر، از جمله مباحث مطرح‌شده در این کتاب هستند.

کتاب فناوری‌های ارز دیجیتال و بیت کوین را می‌توان یک منبع پایه‌ای برای یادگیری فناوری‌های جدید ارز دیجیتال دانست.

دانلود کتاب رایگان ارز دیجیتال

image 1651494134 - بهترین کتاب برای یادگیری بیت کوین

خرید کتاب یک ساتوشی

یک ساتوشی» نوشته محمد آذرنیوار و نیما ملک‌پور

کتاب یک ساتوشی، اولین تلاش جدی برای آموزش مفاهیم بیت کوین و ارزهای دیجیتال است که به زبان فارسی نوشته شد. این کتاب کاملاً متناسب با سلیقه کاربران ایرانی و دغدغه‌های آنها به نگارش درآمده است.

نویسندگان این کتاب، محمد آذرنیوار، سردبیر وب‌سایت ارزدیجیتال و نیما ملک‌پور، مدیر بخش تحقیق و توسعه ارزدیجیتال هستند که از سال ۱۳۹۶ تاکنون، به‌طور جدی به آموزش در این حوزه مشغول بوده و با پرسش‌ها، نیازها و ریسک‌های سرمایه‌گذاری در میان کاربران ایرانی کاملاٌ آشنا هستند.

هدف اصلی این کتاب، کمک به افراد مبتدی برای آغاز فعالیت و سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارزها است و همان‌ طور که در مقدمه آن می‌خوانیم «یک ساتوشی تلاشی برای راهنمایی افرادی است که تنها در حد شنیدن واژه بیت‌کوین یا دنبال‌کردن قیمت ارزهای دیجیتال با این فناوری آشنا هستند.» علاوه بر افراد تازه وارد، آموزش‌ها و توضیحات جامع این کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای می‌تواند برای افراد باسابقه دنیای ارزهای دیجیتال مناسب باشد و به تکمیل دانسته‌هایشان کمک کند.

سعی این کتاب، بر آن است که مفاهیم ابتدایی و هر‌آنچه را که برای ورود به دنیای بی‌انتهای ارزهای دیجیتال و بلاک چین به آن نیاز دارید، پوشش دهد. این توضیحات از تاریخچه پول آغاز می‌شود و به اختراع نبوغ‌آمیز ساتوشی ناکاموتو در قرن بیست و یکم می‌رسد.

در ادامه کتاب، مفاهیم گسترده‌تری مانند بلاک چین و دستاوردهای انقلاب بیت کوین، بیشتر بررسی شده‌ و در بخش‌های پایانی، ابزارها و دانش لازم برای سرمایه‌گذاری و ورود به بازار ارزهای دیجیتال، به‌طور کامل معرفی شده است.

یک ساتوشی با محوریت آموزش کاربردی نوشته شده است تا خوانندگان پس مطالعه کتاب، قادر به خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال باشند و حتی با اصول اولیه معامله ارزهای دیجیتال و ویژگی‌های این بازار نیز آشنا شوند.

برای خرید این کتاب می‌توانید از طریق سایت دیجی کالا اقدام کنید.

کلام پایانی

برای یادگیری ارزهای دیجیتال حتماً زمان لازم را بگذارید زیرا این بازار مالی بسیار پر ریسک است و تنها راه پیشرفت و کسب درآمد در آن یادگیری کامل دوره های ارز دیجیتال است که وب‌سایت راهبران فردا آن را برای شما فراهم کرده است.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا