رپورتاژ

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

image 1651339702.png - مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

امروزه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم قرنطینه شدن و همچنین تمایل مردم به خرید آنلاین، درخواست برای راه ‌اندازی فروشگاه اینترنتی به شدت افزایش یافته است. البته ناگفته نماند که دسترسی بیشتر مردم به اینترنت نیز سبب شده تا فروش از آن حالت سنتی خود خارج شود. از این‌رو چنانچه کسب‌وکاری قصد ادامه حیات داشته باشد، می‌بایست با شیوه‌های جدید تجارت و راه ‌اندازی فروشگاه اینترنتی آشنا شود. مطابق با آخرین تحقیقات انجام شده، فروشگاه‌های اینترنتی در مدت قرنطینه‌های خانگی رشد چشمگیری داشته‌اند. به‌طوری که اکنون نیز با وجود برداشته شدن قرنطینه‌های خانگی، مردم همچنان تمایل بیشتری به خرید آنلاین نشان می‌دهند.

 معرفی فروشگاه اینترنتی

منظور از فروشگاه اینترنتی، یک اپلیکیشن یا سایت فروشگاهی مرتبط با تجارت الکترونیک می‌باشد. در سایت فروشگاهی می‌توان دسته‌ای از محصولات یا خدمات مشخص را ارائه کرد. راه ‌اندازی فروشگاه اینترنتی به‌طور تقریبی چیزی شبیه به راه‌اندازی فروشگاه‌های بزرگ فیزیکی است، تنها با این تفاوت که در فضای مجازی فعالیت می‌کند. البته ناگفته نماند که فروشگاه‌های اینترنتی نسبت به فروشگاه‌های فیزیکی کوچک‌ترند و شما دیگر دغدغه خرید و یا اجاره مغازه برای شروع فعالیت تجاری خود را ندارید. در راه‌اندازی سایت‌های فروشگاهی این قابلیت وجود دارد که تمامی محصولات و خدمات تعریف شده مربوط به یک شخص خاص نباشند و اشخاص متعدد با کسب‌وکارهای مختلف در آن نقش ایفا کنند. به‌طورکلی فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند با هدف تجارت الکترونیک، چند کاناله ساخته ‌شوند. طراحی فروشگاه ‌اینترنتی حرفه ای در تحقق این هدف نقش به‌سزایی را ایفا می‌کند.

ضرورت راه ‌اندازی فروشگاه اینترنتی

ممکن است بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای سنتی بر ضرورت ساخت فروشگاه اینترنتی آگاه نباشند. در دنیای امروز با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و بکارگیری اینترنت توسط مردم برای انجام هر کاری اعم از خرید، فروش، پرداخت بانکی و….، بهتر است که برای ادامه حیات کسب‌وکار خود به فکر جایگاهی در فضای مجازی باشید. چه بد یا خوب باید این واقعیت را بپذیریم که فعالیت فروشگاه‌ها و مشاغل فیزیکی که به طور سنتی به وجود آمده بودند به مرور زمان کم‌رنگ‌ شده و کسب‌وکارهای اینترنتی جایگزین آن‌ها خواهند شد. برای عقب نماندن از این قافله توصیه می‌شود چنانچه صاحب کسب‌وکار فیزیکی هستید، نسخه اینترنتی فروشگاه خود را نیز راه‌اندازی کنید.

مزیت‌های راه ‌اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروشنده

۱. افزایش درآمد

یکی از معایب فروشگاه‌های فیزیکی، محدودیت بازار فروش برای آن‌هاست. این موضوع در فروشگاه‌های آنلاین به طورکل برعکس است. با راه‌‌اندازی فروشگاه آنلاین به‌ راحتی می‌توانید به تعداد نامحدودی از خریداران دسترسی پیدا کرده و فروش خود را چند برابر کنید. فروشگاه‌های آنلاین تنها به یک شهر محدود نمی‌شوند، بلکه امکان دسترسی به مشتریان زیاد از نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور را فراهم می‌سازند.

image 1651339809.png - مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

۲. عدم محدودیت زمانی

یکی از مزیت‌های راه ‌اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان این است که دیگر با محدودیت زمانی باز کردن مغازه خود مواجه نخواهند بود. فروشگاه اینترنتی به صورت ۲۴ ساعته باز بوده و در حال فعالیت است. به این معنا که مشتریان در هر زمانی از شبانه روز تمایل داشته باشند می‌توانند به سایت فروشگاهی شما سر زده و از محصولات دیدن کنند. این موضوع نیز سبب افزایش درآمد شما در ماه خواهد شد.

۳. کاهش هزینه‌های جانبی

زمانی که اقدام به ساخت فروشگاه اینترنتی می‌کنید، از دست هزینه‌های جانبی مثل حقوق کارمندان، اجاره مغازه، هزینه آب و برق و… راحت می‌شوید! چرا که کل فروشگاه شما به‌صورت مجازی در بستر اینترنت طراحی شده و اجاره‌ای بابت آن از شما دریافت نمی‌شود.

۴. تجزیه و تحلیل مشتریان

در یک سایت فروشگاهی امکان رصد و تحلیل تمامی حرکات، خریدها و بازدید محصولات توسط مشتریان وجود دارد. این موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید سلیقه و نیاز مخاطب خود را بهتر بشناسید و محصولاتی که طرفدار بیشتری دارند و جزو علایق مشتریان محسوب می‌شوند را برای فروش در سایت ارائه نمایید. این موضوع نیز می‌تواند در افزایش فروش شما تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

مزیت‌های راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی برای خریداران

الف) عدم محدودیت زمانی

همان‌طور که ذکر شد، عدم محدودیت زمانی یکی از مزایای طراحی فروشگاه آنلاین محسوب می‌شود. تصور کنید بسیاری از مشتریان شما شاغل هستند و تنها آخر هفته‌ها می‌توانند برای خرید به فروشگاه شما بیایند. اگر شما تصمیم بگیرید که آخر هفته‌ها، فروشگاه خود را تعطیل کنید به‌ طور حتم تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست داده و درآمدتان در انتهای ماه کاهش پیدا خواهد کرد. با راه‌اندازی فروشگاه آنلاین، مشتریان پر مشغله خود را حفظ کنید!

ب) خرید راحت

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مزیت خرید آنلاین، راحت بودن خرید است. تصور کنید که صاحب فروشگاه اینترنتی شال و روسری هستید. خانمی در نیمه شب هنگامی که در اینترنت به دنبال بهترین مرجع شال و روسری است با سایت شما مواجه می‌کند. وی می‌تواند بدون دردسر و با دیدن جزییات، تنها در چند دقیقه خرید خود را به ثبت برساند.

ج) قیمت مناسب

از آن‌جایی که در فروشگاه‌های آنلاین محصولات، بدون درگیر شدن واسطه‌ها به طور مستقیم از تولیدکننده یا فروشنده به دست خریداران می‌رسند، از قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به فروشگاه‌های فیزیکی برخوردار هستند.

د) خرید بدون ازدحام جمعیت

بسیاری از مشتریان از خرید در مکان‌های شلوغ بیزار هستند. شلوغی بازار در ایام تعطیل نیز دو چندان می‌شود. حال تصور کنید که مشتریان مورد نظر از خرید در ازدحام جمعیت متنفر بوده و به دلیل مشغله‌ای که دارند تنها در ایام تعطیل می‌توانند خریدهای خود را انجام دهند. در این حالت راه ‌اندازی فروشگاه اینترنتی به نفع چنین مشتریانی بوده و صاحب کسب‌وکار می‌تواند آن‌ها را نیز جذب کرده و حفظ کند.

image 1651339759.png - مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

وب سایت رویال کد

چنانچه به دنبال بهترین مرجع برای ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان هستید، تیم «رویال کد» را به شما معرفی می‌کنیم. وب‌سایت شما به کمک تیم حرفه‌ای رویال کد در کم‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت طراحی خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر به آدرس https://royalcode.ir/ مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا