رپورتاژ

چگونه در شغل تعمیرات موبایل به درآمد برسیم؟ – آموزش تعمیرات موبایل تخصصی

تعمیرات موبایل یکی از کسب‌وکارهای ایده‌آل

تلفن همراه سال‌ها است به عنوان پرکاربردترین گجت در دنیای الکترونیک، جای خود را باز کرده است. در حال حاضر بازار فروش و تعمیرات تلفن همراه، در تمام جوامع به‌سرعت روبه رشد است. میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان از این بازار پرسود، کسب درآمد می‌کنند. کسب‌وکارهای مربوط به تعمیرات موبایل در سال‌های اخیر رشد زیادی در کشور ما داشته است. بسیاری از جوانان به دنبال شرکت در دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل هستند.

تعمیرات موبایل یکی از کسب‌وکارهای ایده‌آل برای کسب درآمد است. نیاز به سرمایه اولیه کمی دارد، برای کارشناس شدن در آن، وقت زیادی لازم نیست و تقاضا برای استخدام در آن نیز زیاد است. اما چگونه یک اموزشگاه تعمیرات موبایل حرفه‌ای و سطح بالا انتخاب کنیم؟ پس از گذراندن دوره تعمیر گوشی چگونه می‌توانیم استخدام شویم و یا در این شغل به درآمد برسیم؟

چرا تعمیرات موبایل، کسب‌ و کار پول‌ سازی است؟

images 1692604463 64e3182f78059 - چگونه در شغل تعمیرات موبایل به درآمد برسیم؟ - آموزش تعمیرات موبایل تخصصی

این شغل به دلیل هزینه آموزش تعمیرات موبایل که نسبا به درآمد آن شغل پرسودی است ، شغل‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند، به دلیل تعداد بالا و استفاده مداوم مردم از آن‌، رونق بسیاری دارد. یکی از پررونق‌ترین این شغل‌ها، تعمیرات تلفن‌های همراه است. در گذشته و به دلایل گوناگون از جمله قیمت پایین‌تر تلفن‌های همراه، مردم علاقه داشتند به جای تعمیر گوشی قدیمی، تلفن همراه جدید بخرند. امروزه اما مردم ترجیح می‌دهند گوشی‌های هوشمند خود را تعمیر کنند تا تعویض. این موضوع، شاید به این دلیل است که گوشی‌های هوشمند گران‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند. همچنین تعداد زیادی از مردم، با مشکلات نرم‌افزاری و سخت افزاری مواجه می‌شوند که با توجه به تعداد گوشی‌ها و امکانات موجود، به تنهایی قادر به رفع آن نیستند.

علاوه بر این، کافی است برای مدتی سری به آگهی‌های استخدام برای کارآموز یا تکنیسین در رشته تعمیر گوشی هوشمند بزنید. حجم نیاز بازار ایران به متخصصان این رشته، باورنکردنی است. مورد مهم دیگر در این زمینه، کوتاه بودن طول مدت دوره‌ها برای کارآموزان و تازه‌کاران است. شما در مدت چند سال می‌توانید بهترین متخصص در تعمیرات تلفن همراه تبدیل شوید.

جدای از این مطالب، شما می‌توانید با کمترین سرمایه اولیه کسب‌وکار خودتان را در این رشته به راه بیندازید. می‌توانید در شروع کار برای دیگران کار کنید و حتی پس از کسب تجربه در مدت زمانی کوتاه، کسب‌وکار خودتان را راه‌اندازی کنید. حتی می‌توانید این شغل را در خانه دنبال کنید.

چگونه در شغل تعمیرات گوشی تلفن همراه، به درآمد برسیم؟

شاید بسیاری از شما که مشغول مطالعه این نوشته هستید، به تعمیرات تلفن همراه به عنوان یک شغل با درآمد بالا فکر کرده باشید. شاید بسیاری از شما به رشته‌ای مانند تعمیرات موبایل علاقه‌مند باشید. اما سؤال این است که چطور می‌توان از این رشته پول درآورد؟ کارشناسان و متخصصان این رشته، این قدم‌ها را برای شروع پیشنهاد می‌کنند:

۱.آموزش تعمیرات موبایل و دریافت مدرک معتبر

images 1692604337 64e317b12a202 - چگونه در شغل تعمیرات موبایل به درآمد برسیم؟ - آموزش تعمیرات موبایل تخصصی

به عنوان اولین قدم در شروع کسب‌وکار تعمیر گوشی‌های هوشمند، شما به آموزش مهارت‌ها و درک کامل تکنیک‌های تعمیر موبایل نیاز دارید. همچنین باید همه چیز را در مورد قطعات داخلی گوشی بدانید. برای یادگیری هرچه بیشتر در مورد تعمیر موبایل، گذراندن یک دوره تعمیر موبایل، در یک آموزشگاه معتبر و حرفه‌ای، بهترین گزینه است.

بهتر است کلاس‌ها و دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل را انتخاب کنید که بهترین سطح تجهیزات و اساتید را داشته باشد و با تکنولوژی روز دنیا همگام باشد. در این کلاس‌ها شما باید آموزش ببینید که چگونه مشکلات رایج موبایل‌ها را تشخیص داده و همچنین چگونه قطعات معیوب را تعمیر یا تعویض کنید.

هزینه آموزش تعمیرات موبایل نیز یکی از چالش های یادگیری تعمیر گوشی تلفن همراه است آموزشگاه تعمیرات موبایل توبیکس، به عنوان بهترین و معتبرترین آموزشگاه تعمیرات گوشی هوشمند در سطح ایران شناخته شده است. برخی از مهم‌ترین مزایای شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های جامع این آموزشگاه عبارت است از:

  • تجهیزات به‌روز و ابزار پیشرفته موجود در آموزشگاه
  • تعداد پایین هنرجویان در هر کلاس
  • کامل بودن سرفصل‌ها برای ورود به بازار کار
  • سطح بالای علمی اساتید
  • بازخوردهای مثبت و موفقیت دیگر هنرجویان
  • ارائه سرفصل‌ها به صورت کتبی و به صورت آپدیت
  • میزان بالای ورود هنرجویان به بازار کار
  • آزمون‌ها و مدارک معتبر بین‌المللی
  • به‌روز بودن سرفصل‌های آموزشی همگام با آخرین تکنولوژی‌های به کار رفته در گوشی‌های هوشمند
  • دسترسی به منابع به صورت همیشگی هم به صورت آنلاین یا آفلاین
  • پشتیبانی اساتید و مربیان حتی پس از اتمام دوره‌ها

۲.سرمایه اولیه

ممکن است بخواهید برای چند سال اول و برای کسب تجربه، برای دیگران کار کنید. این باعث پیشرفت سریع‌تر شما برای افزایش مهارت‌ها می‌شود. اما اگر بخواهید مغازه خودتان را داشته باشید، شما برای ایجاد یک کسب‌وکار آموزش تعمیرات موبایل، سرمایه محدودی لازم خواهید داشت. همچنین ایجاد یک کسب‌وکار تعمیر تلفن همراه در خانه هم به سرمایه اولیه کمی نیاز دارد. در این صورت بیشتر هزینه‌های شما برای لوازم، بازاریابی و ابزار و تجهیزات خواهد بود. مولفه‌های اصلی سرمایه‌گذاری در این رشته شامل اجاره فضا یا فروشگاه، وسایلی مانند صندلی و مبلمان، قطعات یدکی، تجهیزات و ابزار، حقوق کارمندان و تبلیغ کسب‌وکار می‌شود.

۳.یک مکان ایده‌آل برای شروع کسب‌وکارتان انتخاب کنید

images 1692604436 64e318148d604 - چگونه در شغل تعمیرات موبایل به درآمد برسیم؟ - آموزش تعمیرات موبایل تخصصی

موقعیت مکانی یک تعمیرگاه یا کسب‌ و کار تلفن همراه یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت آن است. شما به مکانی نیاز دارید که مشتریان جدید را جذب کند و جذب مشتری را به فروشگاه آسان کند. فروشگاه باید به راحتی در دسترس مردم باشد.

البته ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان، راهی مطمئن برای ایجاد پایگاه مشتریان وفادار است. اگر کسب‌ و کار خود را در یک منطقه  یا محله خاص باز کنید، ارائه خدمات خوب منجر به تبلیغات شفاهی مثبت می‌شود که به رشد سریع کسب‌ و کار کمک می‌کند.

۴.تبلیغ کسب‌وکار

اگر می‌خواهید در جذب مشتری و کسب درآمد موفق‌تر باشید، باید تبلیغات برای تجارت تعمیر تلفن همراه را بسیار جدی دنبال کنید. برای بهترین عملکرد در این زمینه، استراتژی‌های رقبای خود را تجزیه‌ و تحلیل کنید و برنامه بازاریابی بهتری نسبت به آنها ارائه دهید. برای رسیدن به این هدف می‌توانید از انواع استراتژی‌های بازاریابی آفلاین و آنلاین استفاده کنید.

برای معرفی کسب‌ و کارتان و نیز تعامل با مشتریان، همچنین باید در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید. سرمایه‌گذاری در بازاریابی از ابتدا، در حال حاضر یک ضرورت برای همه کسب‌وکارها تلقی می‌شود. کسب‌وکارهای کوچک باید از بازاریابی دیجیتال برای ایجاد هویت برند و جذب مخاطبان و مشتریان استفاده کنند.

۵.بر کیفیت تمرکز کنید

فقط یک مشتری خوشحال و راضی، دوباره به محل کسب شما برمی‌گردد یا کسب‌وکار شما را به دیگران توصیه می‌کند. مهارت فنی شما و لوازم یدکی استفاده شده همگی باید کیفیت بالایی داشته باشند. سرعت عمل در خدمات هم عامل مهمی برای مشتری است و باید به آن توجه زیادی داشته باشید. همه این‌ها در گرو این است که آموزش‌های باکیفیت و سطح بالا و در یک اموزشگاه تعمیرات موبایل به‌روز را گذرانده باشید.

کلام پایانی

از آن جایی که استفاده از گوشی‌های هوشمند در حال افزایش است، تکنسین‌های تعمیرات موبایل، آینده امیدوارکننده‌ای دارند. یک کسب و کار تعمیر موبایل، اگر به خوبی اجرا شود، می‌تواند بسیار سودآور و پول‌ساز باشد. مهم‌ترین عامل موفقیت در این شغل، آموزش درست و اصولی در ابتدای کار است. شرکت در دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل که مدرک معتبر بین‌المللی به شما ارائه کند، می‌تواند راه شما برای مهاجرت را نیز هموارتر کند. نکته مهم این است که قبل از انتخاب آموزشگاه و دوره تعمیر موبایل، به عواملی مانندبه‌روز بودن سرفصل‌ها و مطالب دوره، کامل بودن و به‌روز بودن تجهیزات و سطح کیفی اساتید، توجه داشته باشید. شرکت در دوره‌های آموزشگاه تعمیرات موبایل توبیکس، یکی از فرصت‌های طلایی است که هرگز نباید از دست بدهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا