آموزش های سی پنلمیزبانی وب

آموزش DNS Zone Editor سی پنل

آموزش تنظیمات دی ان اس در سی پنل

یکی از کاربردی ترین قسمت های سی پنل، بخش Zone Editor است. در این بخش می توان بسیاری از رکوردهای مربوط به DNS یک سایت را مدیریت کرد. از اتصال سایت به هاست دانلود، سرور ایمیل و … گرفته تا تغییرات فنی در جزئیات دی ان اس ها در این بخش قابل انجام است. در این مطلب به موارد مرتبط با Zone Editor سی پنل که کاربرد متداولی برای کاربران دارد اشاره خواهیم کرد.

متداول ترین کاربردهای Zone Editor سی پنل

  • اتصال سایت به هاست دانلود
  • تعریف Child Host
  • تعریف کلیدهای ارتباطی
  • تعریف یا تغییر پیشوند پیشفرض
  • تغییر واحدهای زمانی ریکوردها

آموزش Zone Editor سی پنل

توسط Zone Editor می توان اقدامات بسیاری را انجام داد که متداول ترین آنها عنوان شد. در ادامه نیز در مورد آنها توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

اتصال سایت به هاست دانلود

اگر هاست دانلود دارید می بایست برای اتصال آن به سایت اصلی یکسری اقدامات انجام دهید. در مرحله اول می بایست اقدام به سفارش هاست دانلود با زیر دامنه مورد نظر نمایید. این زیر دامنه می تواند بصورت dl.yourdomain.com باشد که بجای yourdomain.com می بایست آدرس سایت خود را وارد نمایید. پس از ثبت سفارش در اطلاعات اکانت هاست دانلود، آی پی هاست دانلود وجود دارد که می بایست آنرا در هاست سایت اصلی به واسطه A Record وارد و ایجاد نمایید.

برای اینکار در هاست سی پنل بصورت زیر اقدام نمایید:

  • ورود به سی پنل
  • کلیک بر روی Zone Editor در بخش DOMAINS
  • کلیک بر روی A Record + برای دامنه مورد نظر
  • وارد کردن رکورد مورد نظر در فیلد Name
  • وارد کردن آی پی هاست دانلود در فیلد Address
  • کلیک بر روی Add an A Record

zone editor 1 - آموزش DNS Zone Editor سی پنل

پس از لحظاتی هاست دانلود با آدرس مورد در دسترس خواهد بود.

تعریف Child Host

زمانی که یک دامنه نیاز به DNS اختصاصی دارد و به عنوان Owner یا Provider (مانند شرکت های هاستینگ ) مطرح است به این قابلیت و تعریف ریکورد نیاز دارد. البته باید توجه داشت که Child Host اصلی در کنترل پنل مدیریت دامنه انجام می شود و در انتها در هاست با ایجاد رکورد تایید می شود. نحوه ایجاد Child host شبیه اتصال هاست دانلود به سایت است و با A Record انجام می شود. تنها تفاوت این است که معمولا برای Child Host تعداد دو تا چهار رکورد نیاز است.

تعریف کلیدهای تایید و احراز

این موارد اغلب بصورت پیشفرص توسط DNS Server ایجاد می شود. به اینصورت است که توسط این کلیدها (SPF , DKIM) میتوان به گیرنده های پست الکترونیکی احراز کرد که ایمیل از سمت مالک اصلی دامنه مورد نظر ارسال شده و قابل تایید است.

تعریف یا تغییر پیشوند پیشفرض

همانطور که می دانید www پیشوند پیشفرض همه سایت ها در وب است. بواسطه Zone Editor می توان این مقدار را تعریف کرد و یا تغییر داد. همچنین می توان مقادیر دیگری را با رکورد CNAME اضافه کرد.

تغییر واحدهای زمانی رکوردها

واحدهای زمانی رکوردها معمولا بصورت خودکار تشخیص داده شده و تنظیم می شوند. چنانچه نیاز دارید واحدهای زمانی ریکوردها را تغییر دهید می بایست در صفحه Zone Editor بر روی گزینه Manage کلیک کرده با استفاده از گزینه Edit اقدام به انجام تغییرات نمایید. لازم به ذکر است این موارد بسیار حساس بوده و در صورتی که دانش فنی لازم را در مورد آنها ندارید تغییراتی انجام ندهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا