سیستم مدیریت محتواوردپرس

آموزش آپدیت نسخه php وردپرس به صورت جامع و کامل

نحوه بروزرسانی پی اچ پی در وردپرس با درست ترین روش ممکن

آیا می خواهید نسخه PHP سایت وردپرس خود را بروز و آپدیت کنید ؟

استفاده از آخرین نسخه PHP برای وب سایت وردپرسی در کنار استفاده از هاست وردپرس ، عملکرد و سرعت وب سایت را بهبود می بخشد. با این حال، گاهی اوقات ممکن است شرکت میزبانی وب شما از نسخه قدیمی PHP استفاده کند.

در این مقاله از وبلاگ آذردیتا، ما به صورت جامع و کامل به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید به راحتی نسخه PHP وب سایت وردپرس خود را به روز و آپدیت کنید؛ پس تا انتهای این مقاله با مجموعه آذردیتا همراه باشید.

چرا باید نسخه PHP سایت را بروزرسانی کنیم ؟

وردپرس با استفاده از یک زبان برنامه نویسی منبع باز به نام PHP توسعه یافته است. در زمان نگارش این مقاله، وردپرس حداقل به PHP نسخه ۷.۴ یا بالاتر نیاز دارد. نسخه پایدار فعلی موجود PHP 8.0.8 است.

اگر از قالب وردپرسی لایسنس دار در سایت خود استفاده میکنید، به دلیل نیاز به اکستنشن ionCube و نبود این اکستنشن در PHP 8 نیاز است تا نسخه پی اچ پی هاست شما برروی PHP 7.4 قرار بگیرد.

اکثر شرکت های میزبانی وردپرس از PHP نسخه ۷.۴ یا بالاتر برای برآوردن حداقل الزامات وردپرس استفاده می کنند، همچنین ما در مجموعه آذردیتا نیز در تمامی پلن هاست های خود از آخرین نسخه PHP 8 استفاده میکنیم.

هر نسخه PHP با اجرای کارآمدتر فرآیندها و کاهش مصرف حافظه ، عملکرد را بهبود می بخشد. این امر با سرعت بخشیدن به سایت وردپرس شما و کاهش بار روی سرور شما ، تأثیر می گذارد.

همچنین به طور معمول، میزبان های وردپرس به طور خودکار نسخه پی اچ پی را به روز می کنند. این به روزرسانی ها در اکثر وب سایت ها تاثیری ندارند و ممکن است اصلا متوجه هیچ تغییری نشوید.

گاهی اوقات، افزونه ای در وب سایت وردپرس شما به دلیل ناسازگاری با نسخه جدیدتر PHP ممکن است از کار بیوفتد. در این صورت، برخی از صاحبان وب سایت ها ممکن است بخواهند به نسخه قدیمی PHP برگردند تا زمانی که بروزرسانی ای از سمت افزونه این مشکل را برطرف کند.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : بهترین صفحه ساز وردپرس – بررسی ۶ افزونه سایت ساز برتر

چگونه نسخه PHP را در وردپرس بررسی کنیم ؟

تشخیص ورژن php هاست سوال اکثر کاربرانی است که به بخش پشتیبانی فنی پیام ارسال میکنند. سیستم مدیریت محتوا وردپرس بررسی نسخه PHP مورد استفاده ارائه دهنده هاستینگ شما را بسیار آسان می کند.

برای بررسی نسخه PHP هاست خود در وردپرس ابتدا به بخش پیشخوان وردپرسی خود وارد شوید. سپس به بخش [ ابزارها » سلامت سایت ] وارد شوید و برروی سربرگ [ اطلاعات ] کلیک کنید.

how to update your php version in wordpress 01 - آموزش آپدیت نسخه php وردپرس به صورت جامع و کامل

سپس کمی به پایین اسکرول کنید و بر روی [ سرور ] کلیک کنید. این بخش اطلاعات سرور از جمله نسخه PHP مورد استفاده سرور شما را در سکشن [ نگارش php ] نشان میدهد.

how to update your php version in wordpress 02 - آموزش آپدیت نسخه php وردپرس به صورت جامع و کامل

همانطور که مشاهده می کنید، در تصویر بالا وب سایت تست ما از PHP نسخه ۷.۴.۲۲ استفاده می کند.

به روز رسانی نسخه PHP در هاست

همه هاستینگ ها بسته به نوع سرویسی که خریداری میکنید دارای دو کنترل پنل انتخابی سی پنل و دایرکت ادمین هستند. در ادامه به نحوه آپدیت PHP و انتخاب بین نسخه های آن در دو کنترل Cpanel و DirectAdmin میپردازیم.

تغییر نسخه PHP در هاست سی پنل – Cpanel

برای تغییر یا بروزرسانی نسخه ی اچ پی هاست خود در کنترل پنل سی‌پنل ابتدا به هاست خود با یوزرپسورد مربوطه لاگین کنید. سپس به پایین اسکرول کنید تا به سکشن یا بخش [ SOFTWARE ] برسید و بر روی گزینه [ Select PHP Version ] کلیک کنید.

how to update your php version in wordpress 03 - آموزش آپدیت نسخه php وردپرس به صورت جامع و کامل

در صفحه جدید در روبروی بخش [ Current PHP version ] برروی نسخه عددی کلیک کنید تا نوار کشویی انتخاب نسخه PHP باز شود. در این نوار شما میتوانید نسخه مورد نظر خود را از لیست انتخاب کنید و در نهایت بر روی گزینه [ Set as current ] روبروی آن نسخه انتخاب شده، کلیک کنید تا برروی هاست شما اعمال گردد.

how to update your php version in wordpress 05 - آموزش آپدیت نسخه php وردپرس به صورت جامع و کامل

در مثال تصویری بالا با طی کردن این مراحل، ما نسخه PHP هاست خود را از ۷.۴ به ۸.۰ ارتقا دادیم.

تغییر نسخه PHP در هاست دایرکت ادمین – DirectAdmin

برای تغییر یا بروزرسانی نسخه ی اچ پی هاست خود در کنترل پنل دایرکت ادمین ابتدا به هاست خود با یوزرپسورد مربوطه لاگین کنید. پس از ورود، بر روی [ Domain Setup ] در بالای منو مدیریت کلیک کنید تا به بخش تنظیمات مربوط به دامنه ها هدایت شوید.

how to update your php version in wordpress 06 - آموزش آپدیت نسخه php وردپرس به صورت جامع و کامل

در صفحه جدید لیستی از تمام دامنه های متصل به این هاست نمایش داده میشود. از آن جایی که هر دامنه تنظیمات مجزا و خاص خودش را دارد پس برای اعمال تغییرات با کلیک بر روی دامنه مورد نظر، آن را انتخاب می کنیم تا به بخش تنطیمات اختصاصی همین دامنه وارد شویم.

how to update your php version in wordpress 07 - آموزش آپدیت نسخه php وردپرس به صورت جامع و کامل

در این بخش، به پایین اسکرول کنید تا به سکشن [ PHP Version Selector ] برسید. سپس با انتخاب نسخه PHP مورد نظر از منو کشویی، ورژن PHP هاست خود را تغییر داده و در نهایت بر روی دکمه [ Save ] کلیک کنید.

بهترین نسخه php برای وردپرس چیست ؟

شاید برای شما هم سوال باشد که بهترین ورژن php برای وردپرس چیست ؟ بروزرسانی دائم هسته، قالب و افزونه های وردپرسی مبرم میباشد ولی بهتر است تا حد ممکن از جدیدترین نسخه های PHP برای راه اندازی سایت استفاده شود. چرا که قابلیت های جدید همگام با ورژن های جدید پی اچ پی ارائه می شود.

مدیریت هاست و آشنایی با بخش های مختلف کنترل پنل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر به این کنترل پنل محبوب علاقه دارید می توانید از هاست ووکامرس استفاده کنید چرا که برای مدیریت این نوع هاست کنترل پنل دایرکت ادمین روی سرور میزبان شما نصب شده است.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه آپدیت نسخه php وردپرس خود کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید مقاله ما در مورد بهترین افزونه برای تبدیل سایت به اپلیکیشن – ساخت برنامه برای سایت را ببینید و برای شما کاربردی باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا