شبکه و امنیتمیزبانی وب

مسدود کردن دسترسی به وبسایت از کشور های مختلف

مسدود کردن دسترسی به سایت از کشور بخصوص

در این مقاله کوتاه ما به شما آموزش میدیم که چگونه میتونید مسدود کردن دسترسی به وبسایت رو براساس مکان بازدیدکنندگان کنترل کنید یا دسترسی به سایتتون رو برای یکسری کشور های بخصوص ببندید.

با استفاده از برخی تغییرات داخل پرونده یا فایل .htacess ، میتونید به بازدید کنندگان از کشور های خاص اجازه دسترسی به سایتتون رو بدید. پس با ما تا انتهای این مقاله ی کوتاه همراه باشید.

توضیحات کوتاه راجب htaccess. یک فابل مهم در سرور سایت

فایل .htaccess یک فایل تنظیمات است که در سرورهای وب استفاده می‌شود و قابلیت تعیین تنظیمات ویژه برای یک دایرکتوری یا سایت را فراهم می‌کند. این فایل معمولاً به صورت متنی در دایرکتوری اصلی یا زیردایرکتوری‌های وبسایت قرار دارد.

تعداد زیادی از ویژگی‌ها و تنظیمات مختلف می‌توانند با استفاده از فایل .htaccess تنظیم شوند. برخی از کاربردهای معروف این فایل عبارتند از:

تنظیم‌های امنیتی: می‌توان با استفاده از .htaccess تنظیمات امنیتی مانند مسدود کردن دسترسی به فایل‌های حساس یا کنترل دسترسی به دایرکتوری‌ها انجام داد.

تنظیم‌های URL Rewriting: از این فایل برای انجام تغییرات در ساختار URL و اجرای عملیات بازنویسی URL استفاده می‌شود. این امکان به وبسایت‌ها این قابلیت را می‌دهد که آدرس‌های دلخواه و دوستانه‌تری داشته باشند.

ضبط و انتقال HTTP Headers: می‌توان از .htaccess برای تنظیم‌های مربوط به هدرهای HTTP استفاده کرد، از جمله اعلان‌های امنیتی، کنترل‌کننده‌های کش، و غیره.

مسدودسازی IPها: با استفاده از این فایل می‌توان دسترسی کاربران خاص یا IPهای خاص را به سایت مسدود کرد.

مدیریت Cache: می‌توان به کمک .htaccess تنظیمات مربوط به مدیریت کش را اعمال کرد، که ممکن است به بهبود سرعت وبسایت کمک کند.

نکته مهم: هر گونه تغییر در فایل .htaccess باید با دقت انجام شود، زیرا تنظیمات اشتباه ممکن است باعث اشکال در عملکرد وبسایت شود. همچنین، نیاز است که سرور شما از استفاده از این فایل پشتیبانی کند.

 

مسدود کردن دسترسی به وبسایت از کشور های خاص با استفاده از .htaccess

پس از راه اندازی، وب سایت شما در سراسر جهان در دسترس هست. اما در بسیاری از موارد، کنترل دسترسی به سایت خودتون ضروریه، به ویژه وقتی که میخواید هرزنامه نویسان ( اسپمر ها ) و هکر های کشور های خاص رو متوقف کنید.

خوشبختانه، شما میتونید با استفاده از فایل htaccess سایت خودتون بازدید کنندگان کشور های خاص رو مجاز یا مسدود کنید. خب بیایید این مورد رو باهم بررسی کنیم.

قدم اول : ایپی کشور های مختلف رو شناسایی کنید

ابزارهای آنلاین زیادی برای اجازه یا مسدود کردن بازدید کنندگان توسط کشورها در دسترس هست. در این آموزش، ما از Country IP Blocks استفاده خواهیم کرد.

۱. به وبسایت Country IP Blocks مراجعه کنید.

۲. کشور هایی رو که میخواید مسدود یا مجاز باشند رو انتخاب کنید.

۳. برای بخش انتخاب قالب، گزینه Apache .htaccess Deny یا Apache .htaccess Allow رو انتخاب کنید. ( این انتخاب به این بستگی داره که میخواید بازدید کنندگان از اون کشور ها رو مسدود یا مجاز کنید )

۴. بر روی Create ACL کلیک کنید.

block or allow to site using htaccess01 - مسدود کردن دسترسی به وبسایت از کشور های مختلف

۵. نتایج ACL در سمت راست صفحه نمایش شما ظاهر میشه. در اینجا شما باید دکمه Copy ACL to Clipboard رو فشار بدید.

block or allow to site using htaccess02 - مسدود کردن دسترسی به وبسایت از کشور های مختلف

قدم دوم : آدرس های IP تولید شده رو در پرونده .htaccess وارد کنید

مسدود کردن دسترسی به وبسایت در نهایت، آدرس IP کشور هایی رو که میخواید فایل htaccess رو مسدود یا مجاز به مسدود کردن آنها کنید، جایگذاری کنید. در ادامه این مورد هم قدم به قدم ذکر شده :

۱. به محیط سی پنل خودتون وارد بشید و روی گزینه ی File Manager کلیک کنید.

۲. به پوشه ی Public_html وارد بشید و فایل مخفی .htaccess رو باز کنید.

۳. ACL کپی شده از مرحله ی قبل رو در اینجا Paste کنید و فایل رو سیو کنید.

block or allow to site using htaccess03 - مسدود کردن دسترسی به وبسایت از کشور های مختلف

برای این قدم همچنین میتونید بجای سی پنل از FileZilla که یه FTP هست استفاده کنید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا