سیستم مدیریت محتواوردپرس

معرفی LiteSpeed – ابزار بهینه سازی وب سایت شما

معرفی و آموزش پلاگین LiteSpeed برای وردپرس

بدون شک سرعت در عملکرد کلی وب سایت وردپرس شما یکی از عوامل اصلی است؛ در صورتی که بخواهید بازدیدکنندگان خود را تحت تأثیر قرار دهید و در SERP ها رتبه بالاتری داشته باشید، این مورد یعنی بهینه سازی وب سایت یکی از مهم ترین مولفه ها میباشد.
با سالها تجربه، در آذردیتا ، ما همیشه سعی در ارائه بهترین راه حل های ساخت وب سایت و مدیریت ممکن برای مشتریان خود داریم.
آذردیتا از LiteSpeed پشتیبانی می کند تا بهترین تجربه ممکن را برای کاربران ما تضمین کند. افزونه LiteSpeed Cache ابزاری برای بهینه سازی کامل ویژگی LiteSpeed است و ابزاری ضروری برای هر کاربر وردپرس است.
این افزونه بهینه سازی سایتall-in-one است که هم قابل اعتماد است و هم استفاده از آن آسان است. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه عملکرد های این افزونه را به حداکثر برسانید و وب سایت خود را بهینه سازی کنید.

چگونه پلاگین LiteSpeed Cache را نصب و فعال کنیم ؟

litespeed website optimization tool01 - معرفی LiteSpeed - ابزار بهینه سازی وب سایت شما

نصب پلاگین LiteSpeed Cache سریع و آسان است. نحوه کاربه شرح زیر میباشد :
  1. برای شروع، به داشبورد وردپرس خود وارد شوید و به بخش افزونه ها بروید.
  2. “LiteSpeed Cache” را جستجو کنید، روی Install Now کلیک کرده و آن را فعال کنید.
  3. صفحه را رفرش کنید و باید ببینید بخش LiteSpeed Cache در داشبورد وردپرس شما اضافه شده است.

نحوه کار با پلاگین LiteSpeed Cache

خب وقت آن رسیده که در مورد نحوه راه اندازی افزونه صحبت کنیم. در حالی که این افزونه از ویژگی های مفید بسیاری برخوردار است، برای شروع استفاده از ابزار نیازی به پیکربندی و کانفیگ همه آنها نیست.
در اینجا ما می خواهیم اصول اولیه نحوه پیکربندی وب سایت WordPress خود را با استفاده از این افزونه لیست کنیم.

General and Cache Settings

ابتدا بخش General را داریم؛ در اینجا می توانید تغییر دهید که آیا افزونه به طور خودکار ارتقا پیدا کند یا خیر (automatically upgrade). علاوه بر این، اینجاست که می توانید دامنه را نیز اضافه کنید.
litespeed website optimization tool02 - معرفی LiteSpeed - ابزار بهینه سازی وب سایت شما
در بخش Cache ، تنظیماتی برای حافظه پنهان یا کش را پیدا می کنید که می توانند روشن یا خاموش شوند. به عنوان مثال، میتوانید به صورت دستی نوع محتوایی را که می خواهید کش شود را تنظیم کنید؛ کاربران وارد شده (logged-in users)، صفحات ورود به سیستم (login pages) و غیره…
بعلاوه، برخی از تنظیمات شامل “This setting will edit the .htaccess file.” دارای پیام هشداری است برای اینکه بدانید در هنگام تغییر تنظیمات افزونه باید بیشتر مراقب باشید.
برگه های دیگر این بخش شامل تنظیمات TTL و Purge می باشد. TTL مخفف Time-to-Live است و در اینجاست که می توانید مدت زمان ذخیره سازی هر تنظیم را از قبل تعیین کنید. در برگه Purge هم همانطور که از نامش پیداست میتوانید تنظیمات پاک کردن خودکار محتوای ذخیره شده در حافظه پنهان را کنترل کنید.
در برگه “Excludes” می توانید نوع محتوایی را که نمی خواهید کش شود را تنظیم کنید.
فقط فراموش نکنید که پس از پایان کار دکمه Save Settings را فشار دهید.
استفاده از تنظیمات پیش فرض افزونه (default) برای افزایش محسوس سرعت بارگذاری وب سایت شما کافی است.

Image and Page Optimization

litespeed website optimization tool03 - معرفی LiteSpeed - ابزار بهینه سازی وب سایت شما

پلاگین LiteSpeed Cache همچنین شامل ویژگی های قدرتمند بهینه سازی تصویر و صفحه است (Image and Page Optimization features)، بنابراین آزادی کنترل در نوک انگشتان شماست.
با استفاده از بهینه سازی صفحه، می توانید تنظیمات و گزینه های CSS و JavaScript را به صورت دستی تغییر دهید تا اطلاعات Gravatar بصورت لوکال ذخیره شود.

Database, Crawler, and Toolbox

litespeed website optimization tool04 - معرفی LiteSpeed - ابزار بهینه سازی وب سایت شما

در بخش پایگاه داده، می توانید به سرعت وضعیت سایر انواع داده های ذخیره شده در وب سایت خود را مرور کنید؛ تمام ویرایش های پست یا نظرات هرزنامه را با یک کلیک دیلیت کنید.
LSCache شامل یک جستجوگر هوشمند است که برای جستجوی باطن وب سایت شما برای صفحات منقضی شده استفاده می شود و شما میتوانید آنها را در این مرحله تازه سازی کنید.
litespeed website optimization tool05 - معرفی LiteSpeed - ابزار بهینه سازی وب سایت شما

Web Caching چیست؟

litespeed website optimization tool06 - معرفی LiteSpeed - ابزار بهینه سازی وب سایت شما

به دلایل زیادی سرعت وب سایت شما ضروری است. به عنوان مثال، هیچ بازدید کننده ای مدت زیادی برای بارگیری محتوای شما منتظر نخواهد ماند.
این همان جاییست که حافظه پنهان وب ( Cach ) وارد می شود؛ از این روش برای ذخیره سرعت بارگیری وب سایت با ذخیره سازی موقت اطلاعات آن به صورت لوکال، در مرورگر اینترنت شخصی یا وب سرور، استفاده می شود.
در اصل از بارگیری مجدد اطلاعات برای بار دوم برای شخصی که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده است جلوگیری می کند.
LiteSpeed Cache یک افزونه وردپرس است که برای مدیریت این نوع اطلاعات استفاده می شود. اگر به درستی از آن مراقبت نشود، حافظه پنهان (Cache) می تواند تا حد زیادی بر تجربه مرور بازدید کنندگان شما تأثیر بگذارد.
این افزونه وردپرس به شما امکان می دهد تا نحوه ذخیره سازی و استفاده از حافظه پنهان را مدیریت کنید و ابزاری است که هر صاحب وب سایت باید به دنبال آن باشد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا