آذردیتاپیشنهادات شگفت انگیزسیستم مدیریت محتوامعرفی محصولاتوردپرس

ویژگی‌ها و نحوه انتخاب هاست ووکامرس

همه چیز درباره هاست ووکامرس

انتخاب میزبان مناسب برای فروشگاه اینترنتی شما که با ووکامرس راه اندازی شده ، یک دغدغه اساسی و مهم می باشد. انتخاب یک میزبان مناسب ، باعث تاثیر مستقیم در افزایش میزان فروش محصولات فروشگاه شما خواهد شد و عدم انتخاب یک میزبان کارآمد باعث افت فروش و از دست دادن مشتریان بیشتر خواهد شد. در این مقاله به ویژگی‌ها و نحوه انتخاب هاست ووکامرس و همچنین ما معیارهای مناسب برای انتخاب یک میزبان مناسب را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

ووکامرس  (Woocommerce) یک سیستم مدیریت فروشگاه محبوب است و این محبوبیت را مدیون سادگی و کارایی بالای خود است. اما بسیاری از افراد متخصص و فعال در این زمین براین باورند که ووکامرس با انتخاب هاست مناسب کارایی بالایی خواهد داشت. به همین خاطر در خیلی از موارد انتخاب هاست ووکامرس بسیار دشوار خواهد بود.

از طرفی باید این موضوع را در نظر داشت که نوع فعالیت فروشگاه، تعداد محصولات و میزان درخواست‌هایی که از سمت فروشگاه به سرور ارسال می‌شود در انتخاب هاست تاثیر دارد. البته شاید بررسی این موارد برای شما کار سختی باشد و بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی قادر به مدیریت سرور سایت خود نباشند اما با انتخاب هاست مناسب ووکامرس می‌توانید این خدمات را از شرکت میزبان سایت خود درخواست کنید.

هزینه‌ی هاست ووکامروس فاکتور تعیین‌کننده‌ی دیگر است که بر انتخاب نوع هاست تاثیر می‌گذارد. توصیه‌ی کلی ما این است که یک هاست با قیمت متوسط انتخاب گردد. این امر به این خاطر است که نوع هاست اشتراکی ارزان به اندازه کافی خوب نیست در حالی که هاست گران با توجه به هزینه‌های بالای سرورهای اختصاصی باعث می‌شود که قادر به پرداخت این هزینه‌ها نباشید.

Woocommerce Hosting - ویژگی‌ها و نحوه انتخاب هاست ووکامرس
ویژگی‌ها و نحوه انتخاب هاست ووکامرس

انتخاب هاست مخصوص ووکامرس

فروشگاه ووکامرس شما به چه چیزی نیاز دارد؟

برای انتخاب میزبان هاست مناسب برای فروشگاه ووکامرس باید نیازهای فنی مناسب را به خوبی تعیین کنید. بهتر است برای انتخاب هاست مناسب سوالات زیر را از خود بپرسید :

  • فروشگاه شما به چه میزان فضای میزبانی نیاز دارد؟
  • چه تعداد دامنه را باید مدیریت کنید؟
  • به چه خدماتی برای فروشگاه ووکامرس خود نیاز دارید؟
  • میزان مصرف منابع سایت شما چه مقدار خواهد بود؟

ما به شما در این مقاله کمک می‌کنیم تا به راحتی به این سوالات پاسخ دهید.

پیش نیازهای پایه هاست ووکامرس

سایت رسمی وردپرس پیش نیازهایی را برای مشخصات هاست مناسب ووکامرس اعلام کرده. هاست انتخابی ووکامرس شما باید ویژگی‌های زیر را  داشته باشد :

  • حداقل فضای دیسک ۳۲ مگابایت
  • Apache و یا NGINX قابل اجرا روی سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس
  • PHP نسخه ۷.۲ یا بالاتر
  • MySQL نسخه ۵.۶ یا بالاتر
  • MariaDB نسخه ۱۰.۰ یا بالاتر
  • پشتیبانی HTTPS

علاوه بر این، ارائه‌دهنده‌ی هاست باید از کش سرور مناسبی استفاده کند تا کارایی فروشگاه شما افزایش پیدا کند.

میزان فضای مورد نیاز سایت

یک صفحه وب عادی با متن متوسط و یک یا دو عکس معمولاً ۰.۱ مگابایت فضا را مصرف می‌کند. طبق تجربه فروشگاه‌های اینترنتی حداقل به ۱ گیگابایت فضای هاست نیاز دارند که این مقدار باتوجه به تعداد محصولات و تصاویر استفاده شده در سایت افزایش پیدا می‌کند. البته باید میزان فضای ایمیل‌ها را نیز در نظر گرفت.

پهنای باند ماهانه

خیلی از مدیران فروشگاه‌های اینترنتی اطلاع دقیقی از میزان مصرف پهنای باند خود ندارند. اصل کلی به این صورت است که یک صفحه وب عادی حدود ۰.۱ مگابایت حجم دارد و اگر بازدید صفحات سایت شما روزانه ۵۰ هزار می‌باشد، پهنای باند مورد نیاز شما ۵ گیگابایت است، تمام پلن های هاست ووکامرس آذردیتا پهنای باند نامحدود دارند و ابزار دقیقی در پنل های هاست آذردیتا قرار گرفته که شما می توانید میزان پهنای باند خود را مدیریت کنید.

گاهی امکان دارد بخش زیادی از بودجه سایت شما صرف خرید پهنای باند شود، پس در انتخاب هاست با پهنای باند مناسب دقت کنید.

حساب‌های FTP

حساب‌های FTP تنها برای توسعه‌دهندگان سایت نیستند. مالکان فروشگاه نیز از این حساب‌ها برای مدیریت فایل‌های فروشگاه از طریق نرم‌افزارهای مدیریت FTP همانند FileZilla و CuteFTP استفاده می‌کنند. همه شرکت‌های میزبانی هاست FTP ارائه میدهند با این حال تعداد اکانت‌های FTP در هر شرکتی متغیر است و باید مطمئن شوید که تعداد حساب‌های ارائه‌شده برای نیازهای شما کافی است.

بانک اطلاعاتی یا پایگاه داده (دیتابیس)

پایگاه داده مهم‌ترین قسمت در هر فروشگاه اینترنتی است. تمام شرکت‌های هاستینگ ایجاد دیتابیس را پشتیبانی می‌کنند، اما بهتر است قبل از تهیه از سازگاری نسخه پایگاه داده با ووکامرس و افزونه‌های وردپرس نصب شده بررسی گردد.

فراموش نکنید که پایگاه داده نیز از فضای میزبانی شما را استفاده می‌کند و اگر به پاکسازی و بهینه‌سازی دیتابیس توجه نکنید امکان دارد حجم بانک اطلاعاتی شما به سرعت افزایش پیدا کند و سرعت بارگزاری سایت شما را کاهش دهد.

حساب‌های ایمیل هاست‌شده

طبق نظر بسیاری از فعالان این حوزه آدرس ایمیل اختصاصی با نام دامنه سایت بسیار ضروری است و باعث شهرت فروشگاه اینترنتی شما خواهد شد. در هر فروشگاهی معمولاً از پنج آدرس ایمیل استفاده می‌شود اما باتوجه به سیاست‌های فروشگاه شما این تعداد متغیر است.

خیلی از ارائه دهندگان میزبانی وب تعداد ساخت ایمیل را محدود می‌کنند و قبل از تهیه هاست ووکامرس باید به این موضوع توجه کنید که چه تعداد اکانت ایمیل نیاز دارید.

توصیه ما این است که اگر خیلی از ایمیل‌های سایت خود استفاده می‌کنید بهتر است هاست ایمیل خود را از هاست ووکامرس خود جدا کنید.

سوالات مهمی که قبل از انتخاب هاست ووکامرس باید از خود بپرسید:

در ماه آینده چه میزان ترافیک مصرف خواهید کرد؟

رشد ترافیک یک چالش جدی برای انتخاب نوع هاست فروشگاهی است. اگر شما برنامه بازاریابی خاصی برای ماه آینده دارید که امکان دارد میزان ترافیک مصرفی شما را افزایش دهد باید قبل از شروع برنامه به فکر افزایش پهنای باند و پلن سخت افزاری سرور خود کنید.

مدیریت منابع هاست ووکامرس خود را چطور انجام می‌دهید ؟

با افزایش ترافیک سایت خود دو راه حل وجود دارد برای افزایش منابع هاست ووکامرس، یا باید مستقیماً منابع را ( مثل Ram, Cpu  و… ) افزایش دهید یا اینکه بخشی از پردازش‌های سایت خود را به سرورهای دیگر منتقل کنید. مصرف منابع در هاست ووکامرس آذردیتا بدون محدودیت است.

آیا هاست کنونی شما کُند است؟

زمان بارگزاری صفحات فروشگاه اینترنتی امری بسیار مهم برای گوگل و بازدیدکنندگان سایت شما است. تقریباً تمام مدیران فروشگاه‌های اینترنتی به تاثیرات منفی کند بودن  سایت آگاه هستند اما با این حال خیلی‌ها از تاثیر منفی کند بودن سایت ووکامرس خود بر SERP گوگل آگاه نیستند.

سرعت لود بالای فروشگاه اینترنتی نتیجه استفاد از هاست بهینه و فناوری‌های همانند CDN و کش سرورهای است. اصل پنج ثانیه را در نظر بگیرید، اگر سایت شما بالای پنج ثانیه لود شود احتمالاً بازدید کننده صفحه سایت شما را خواهد بست.

برای بررسی سرعت سایت خود می‌توانید از سایت gtmetrix.com استفاده کنید.

بودجه شما برای هاست ووکامرس چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، میزان بودجه شما برای تهیه هاست مخصوص ووکامرس است. برای اینکه باتوجه به بودجه خود شرکت‌ها را از ارزان به گران قیمت دسته‌بندی کنید. بعد از آن لیستی از نیازهای خود یادداشت کنید و بهترین گزینه را خریداری کنید.

همچنین باید این موارد را در نظر بگیرید که سایت شما امکان دارد به طور ناگهانی افزایش ترافیک داشته باشد، پس باید توسعه را نیز در آن در نظر بگیرید.

مجموعه آذردیتا تمام این موارد را در نظر گرفته و پلن‌های مناسب با نیاز شما آماده ارائه کرده است.

انواع هاست مناسب برای فروشگاه‌های ووکامرس

زمانی که قصد خرید هاست ووکامرس دارید، حداقل با چهار نوع هاست مختلف مواجه می‌شوید که هریک طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد. من همه گزینه‌های مناسب را توضیح می‌دهم تا بتوانید تصمیم آگاهانه‌ای اتخاذ کنید.

هاست اشتراکی

همانطور که از نام آن پیدا است منابع سرور این هاست بین تمام وب‌سایت‌های میزبانی شده به اشتراک گذاشته می‌شود. بسیاری از سایت‌هایی که به تازگی راه‌اندازی می‌شوند تمایل به استفاده از این هاست دارند، چرا که هزینه‌های کلی این نوع هاست بسیار پایین است و هزینه مدیریت سرور به هیچ‌عنوان ندارد. این هاست برای افراد تازه کار بسیار مناسب است و کمک می‌کند بدون نگرانی فقط روی کسب و کار خود تمرکز کنند.

پیشنهاد ما به این افراد هاست معمولی است که می‌توانید اینجا پلن‌های مخصوص این سرویس را مشاهده کنید.

بزرگترین مشکل این سرویس در کم بودن منابع اختصاص یافته به شماست، چرا که باعث بروز مشکل در صورت افزایش ترافیک سایت شما می‌شود. این مشکل مخصوصاً اگر حراج فصل داشته باشید که افرادی زیادی به سایت شما می‌شوند بوجود می‌آید.

هاست مخصوص وردپرس

در هاست وردپرس سازگاري بسيار بالايي در سرور براي نصب و کارکرد وردپرس وجود دارد، تمامی مشکلات مربوط با Max Post Size و Max Upload Size و همچنین مموری لیمیت در این هاست ها رفع شده است و همچنین تمامی توابع و پلاگین های مورد نظر فعال می باشد. با سرعتی مناسب و بدون ایجاد خطا به توسعه وب سایت خود با این سیستم مدیریت محتوای قدرتمند بپردازید.

هاست مخصوص ووکامرس

هاست مخصوص ووکامرس برخلاف هاست اشتراکی، از بیشتر منابع سرور استفاده می‌کند و تعداد سایت‌های میزبانی شده روی این سرویس بسیار کمتر است. اینکه شما قدرت منابع، رم، پهنای باند نامحدود و فضای بیشتری برای سایت خود داشته باشید بسیار ایده‌آل است.

شاید تنها مشکلی که این هاست داشته باشد هزینه بالاتر نسبت به هاست معمولی است.

بررسی‌های مهم در انتخاب هاست ووکامرس

حالا که با نکات زیادی در رابطه با انتخاب هاست مناسب ووکامرس آشنا شدید بهتر است نکات مهم دیگری را توضیح دهیم :

شهرت شرکت میزبانی کننده

همه ارائه دهنده‌گان هاست در رابطه با کیفیت خود خدمات خود صحبت می‌کنند، ادعایی مثل سرعت بارگزاری بالا، پشتیبانی مناسب اما بهتر است برای بررسی صحت این صحبت‌ها درباره آن شرکت کمی تحقیق کنید. بهتر است از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و سعی کنید تجربه واقعی کاربران را مطالعه کنید.

سطح امنیت سرویس هاست

امنیت مهمترین موضوع برای هر کسب و کار آنلاین است. فروشگاه‌های ووکامرس به صورت مداوم با حملات DDoS و SQL مواجه هستند. به همین خاطر امنیت سرور یک نیاز ضروری برای هر فروشگاه اینترنتی است. هنگام بررسی نوع هاست، همیشه درباره امنیت هاست ووکامرس که قرار است انتخاب کنید اطمینان حاصل کنید.

تهیه نسخه پشتیبان مداوم

بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده هاست سیاست خاص خود را برای تهیه فایل پشتیبان دارند که این فرایند به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه می‌باشد که در صورت بروز مشکل برای وب‌سایت شما این فایل پشتیبان نجات دهنده سایت شما از بروز مشکلات است. در هاست ووکامرس آذردیتا تهیه نسخه پشتیان از دیتابیس بصورت ساعتی و تهیه نسخه پشتیبان کامل از تمام قسمت های سایت بصورت روزانه است.

توجه داشته باشید در مواردی مثل سرورمجازی و سرور اختصاصی شما مسئول تهیه فایل پشتیبان هستید.

بالاترین سطح آپ‌تایم

آپ‌تایم بالا یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب هاست ووکامرس است، بیشتر ارائه دهنگان سرویس تضمین آپ‌تایم ۹۹.۹۹ درصد می‌دهند اما تعداد کمی از آنها قادر به ارائه واقعی این خدمات هستند. سعی کنید قبل از تهیه سرویس میزبانی وب خود از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

پشتیبانی شبانه‌روزی

گاهی اوقات فروشگاه ووکامرس شما دچار مشکل می‌شود. در چنین وضعیت‌هایی، پشتیبانی ارائه شده توسط شرکت میزبانی هاست می‌تواند سایت شما را به حالت اول بازگرداند. به طور معمول پشتیبانی سایت باید به صورت ۲۴ ساعته حتی روزهای تعطیل باشد.

گواهینامه‌های SSL

گواهینامه‌‌های SSL یکی از موارد ضروری سایت‌های ووکامرسی است و گوگل کروم تمام وبسایت‌های بدون گواهینامه SSL را از اکتبر ۲۰۱۷ به بعد به عنوان «غیرایمن» تعیین کرده است.

هزینه سالانه‌ی لایسنس SSL  ممکن است کمی برای شرکت‌های جدید بالا باشد. سعی کنید از هاست استفاده کنید که سرویس SSL رایگان به شما ارائه دهد تا از هزینه‌های غیرضروری کم کنید.

تمامی هاست‌های مخصوص ووکامرس ارائه شده توسط آذردیتا دارای SSL رایگان می‌باشند و در صورت اینکه حتی نیاز به خرید لایسنس SSL باشید می‌توانید با هزینه مناسب از سایت ما خریداری کنید.

محل دیتاسنتر

محل دیتاسنتر تاثیر زیادی روی سرعت سایت شما دارد، هرچه فاصله بین دیتاسنتر و بازدیدکنندگان بیشتر باشد، سرعت بارگزاری صفحات بیشتر طول خواهد کشید. پس حتماً باید از سروری استفاده کنید که به بازدیدکنندگان شما محل قرار گیری آن نزدیک‌تر باشد. همچنین باید از یک CDN نیز برای بازدیدکنندگان بین‌المللی خود استفاده کنید.

خلاصه

انتخاب نوع مناسب هاست برای ووکامرس باتوجه به الویت‌های صاحبان کسب و کار باید اتفاق بیافتد. پیشنهاد ما همیشه هاست مخصوص ووکامرس است چرا که منابع زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرد و از طرفی نیاز به دانش تخصصی جهت اداره وب‌سایت خود ندارید. اما ما سعی کردیم همه گزینه‌ها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را کنید.

هاست مخصوص ووکامرس

استفاده از هارد های SSD NVMe با سرعت بسیار بالا
بدون محدودیت در استفاده از منابع CPU و RAM
پشتیبانی از تعداد کاربران آنلاین بسیار زیاد
استفاده از آخرین تکنولوژی نرم افزار و سخت افزاری
خرید هاست ووکامرس با کد تخفیف ۶۰% برای ماه اول با کد woocom60
امتیاز کاربران: ۴.۷ ( ۲۹ رای)
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا