آذردیتاپیشنهادات شگفت انگیزمعرفی محصولات
موضوعات داغ

خرید سرور مجازی

راهنمای جامع خرید سرور مجازی (vps)

با رشد روز افزون اینترنت، شاهد کوچ سریع کسب و کارها به سمت دنیای وب هستیم. ورود به دنیای آنلاین با همه مزایایی که دارد، می‌تواند چالش برانگیز نیز باشد. یکی از دغدغه‌های صاحبین مشاغل برای اینترنتی شدن، انتخاب یک فضای میزبانی مناسب است. با توجه به تنوع سرویس‌های میزبانی در شرکت‌های هاستینگ، همواره این سوال مطرح می‌شود که چه هاست یا سروری برای کسب و کار من خوب است؟ خرید سرور مجازی یک انتخاب خوب و مقرون به صرفه است.

1 - خرید سرور مجازی
راهنمای جامع خرید سرور مجازی

اگر قصد راه اندازی وبسایت شخصی خود را دارید، حتما با اصطلاحاتی مانند هاست و سرور مواجه شده‌اید. هر یک از سرویس‌های میزبانی اهداف خاصی را دنبال می‌کنند و استفاده از آن‌ها باید متناسب با کسب و کار شما باشد. در این بین خرید سرور مجازی یک گزینه ایده آل برای اکثر سایت‌ها می‌باشد. به احتمال فراوان نام این سرویس به گوشتان خورده است، اما اطلاعات زیادی درباره آن ندارید. در این راهنما قصد دارم تا این خدمات شرکت‌های ارائه دهنده هاست را بررسی کنم. برای این که اطلاعات جامعی درباره vps کسب کنید، می‌توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

سرور مجازی چیست؟

Virtual private server یا به اختصار vps نام دسته‌ای از سرویس‌های میزبانی سایت است. بسیاری از افراد با شنیدن نام این خدمات کاملا سردرگم می‌شوند. به نظر شما سرور مجازی چیست؟

2 - خرید سرور مجازی
سرور مجازی چیست؟

یک سرور مجازی از تخصیص منابع سرور اختصاصی به صورت مجازی به وبسایت های مختلف به دست می‌آید. به عبارت بهتر در زمان خرید سرور مجازی شما می‌توانید از یک سرور اختصاصی کوچک شده بهره مند شوید. این سرور به صورت مجازی شده رم، سی پی یو و سایر امکانات سرور اختصاصی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

درک و شناخت چنین سرورهایی کمی سخت است. اجازه دهید با ذکر یک مثال ماهیت و اصل ماجرای این سرویس‌ها را به طور کامل مشخص کنم:

  • فرض کنید که شما یک خانه ویلایی در اختیار دارید. در چنین حالتی تمامی منابع برای شما به صورت مجزا اختصاص داده می‌شود. آب، برق و سایر امکانات به صورت اختصاصی در دسترس شما قرار خواهد گرفت. چنین خانه‌ای مشابه سرور اختصاصی است.
  • اکنون فرض کنید که خانه خود را بسازید و تبدیل به یک آپارتمان چند واحده کنید. حتما تا به حال با ساختمان‌هایی که برق مشترک دارند و مصرف آب آن‌ها با هم تقسیم می‌شود، مواجه شده‎‌اید. در چنین حالتی مصرف منابع توسط واحد ها به صورت اشتراکی تقسیم می‌شود. این موضوع باید شما را به یاد هاست اشتراکی بیندازد.
  • اکنون تصور کنید که ساختمان شما با انجام لوله کشی و سیم کشی‌های مجزا منابع را به صورت اختصاصی به هر واحد ارسال کند و مصرف هر کاربر به صورت اختصاصی باشد. در چنین حالتی مصرف هر واحد جداگانه بررسی می‌شود. این مورد دقیقا مانند زمانی است که شما اقدام به خرید سرور مجازی می‌کنید.

در واقع با تهیه سرور مجازی شما منابع یک سرور اختصاصی را به صورت کاملا منحصر به فرد در دسترس خود قرار خواهید داد. بنابراین می‌توانید یک وبسایت قدرتمند داشته باشید.

مزایای استفاده از سرور مجازی

با خرید سرور مجازی از مزایای بی‌شماری بهره مند خواهید شد. این مزایا در مجموع می‌توانند کسب و کار شما را ارتقا دهند و باعث رشد تجارت شما در فضای آنلاین شوند.

3 - خرید سرور مجازی
مزیت‌های سرورهای مجازی
  • استقلال عملکردی

یکی از مهمترین ویژگی‌های سرورهای مجازی، استقلال در استفاده از منابع است. این موضوع تاثیر زیادی روی کسب و کار شما دارد. همانطور که می‌دانید در هاست‌های اشتراکی منابع بین تمامی کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود. در چنین حالتی استفاده بیش از حد یکی از کاربران عملکرد سایت شما را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. مثلا اگر یکی از وبسایت‌ها پهنای باند زیادی مصرف کند، سایت شما هم با کندی مواجه می‌شود و ممکن اس که از دسترس نیز خارج شود. این مشکل در سرور مجازی وجود نخواهد داشت، چرا که منابع به صورت اختصاصی تعریف شده است.

  • عملکرد بالا

استقلال در بهره مندی از منابع، سرورهای مجازی را از قدرت پردازش و سرعت بالایی برخوردار کرده است. تمامی افرادی که اقدام به خرید سرور مجازی کرده‌اند، بدون شک از عملکرد بی‌نظیر وبسایت خود شگفت زده شده‌اند. این قبیل از سرویس‌های میزبانی به مشتریان کسب و کار اینترنتی شما کمک می‌کنند تا سرعت لودینگ بالایی را تجربه کنند.

  • انعطاف پذیری مناسب

یکی دیگر از مزایایی که این سرویس‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند، انعطاف پذیری بالا است. به وسیله چنین فضایی شما قادر خواهید بود که سیستم عامل و نرم افزار خود را به طور اختصاصی انتخاب کنید و از آن برای سایت خود استفاده کنید.

  • ارتقا منابع

خرید سرور مجازی این امکان را به شما می‌دهد که در هر زمان که بخواهید، منابع مورد نیاز خود را افزایش و یا حتی کاهش دهید. بنابراین دیگر نباید نگران کمبود منابع سرویس خود باشید، چرا که با استفاده از چنین سرویس‌هایی می‌توانید در اسرع وقت نیاز سایت خود را برطرف کنید.

  • کاهش هزینه ها

بدیهی است که سرورهای مجازی هزینه‌های کمتری نسبت به سرور اختصاصی به همراه دارند. البته نباید فراموش کنید که امکانات و قابلیت‌هایی که این سرویس‌ها در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، چیزی از سرورهای اختصاصی کم ندارد. از سوی دیگر تعرفه خرید چنین خدمات میزبانی، از هاست‌های اشتراکی بیشتر است. این موضوع به دلیل امکانات بسیار بیشتری است که این سرورها به همراه دارند. در مجموع اگر قصد استفاده از یک سرویس مناسب و مقرون به صرفه برای وبسایت خود را دارید، حتما سرورهای مجازی را امتحان کنید.

  • امنیت بالا

چنانچه امنیت برای شما مهم است، استفاده از سرورهای مجازی توصیه می‌شود. معمولا ارائه دهندگان این خدمات شبکه، سخت افزار و نرم افزار خود را به طور کامل مانیتور می‌کنند. نظارت و بررسی دقیق این سرویس‌ها باعث می‌شود که اطلاعات و دیتاهای آن‌ها از دست هکرها، بدافزارها و حملات مختلف اینترنتی در امان باشد. بنابراین برای محافظت از وبسایت خود می‌توانید به سرورهای مجازی اعتماد کنید.

  • بکاپ گیری

یکی از معیارهای مهم در هر وبسایتی بکاپ گیری به موقع است. سایت شما در هر زمان ممکن است با آسیب‌های مختلفی روبرو شود. جلوگیری از این مشکل کمی سخت است، با این وجود می‌تواند در برابر این مشکلات مجهز بود و با تمام قوا ادامه مسیر را طی کرد. اگر قصد خرید سرور مجازی را دارید، می‌توانید از قابلیت بکاپ گیری برای این سرویس میزبانی استفاده کنید.

انواع سرور مجازی

اکنون که به ماهیت این سرویس‌ها پی بردید و توانستید با چیستی این میزبانی آشنا شوید، شاید بخواهید درباره انواع آن نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید. این سرورها نیز مانند رقبای خود در دسته‌های مختلفی به فروش می‌رسند. برای مثال شما می‌توانید انواع سرورهای داخل ایران و یا خارج از ایران را بخرید و استفاده کنید. با این وجود سرورهای مجازی در دو نوع عمده موجود هستند:

  • سرور مجازی لینوکس

چنانچه به دنبال راه اندازی یک سایت بر پایه php هستید، این گزینه برای شما ایده آل است. سرور مجازی لینوکس با هدف میزبانی از سایت‌هایی که با اسکریپت php تولید شده‌اند و از MySQL پشتیبانی می‌کنند به وجود آمده‌اند. چنین سرورهایی علاوه بر کانفیگ بالا برای افزایش کارایی و سرعت، از بهینه سازی ویژه‌ای جهت سایت‌های مخصوص به خود بهره می‌برند. یکی از بهترین گزینه‌های برای خرید سرور مجازی ، طراحی سایت با وردپرس است. چنانچه قصد راه اندازی سایت وردپرسی را دارید، این سرور مناسب شما و کسب و کارتان است.

  • سرور مجازی ویندوز

در نقطه مقابل سرور مجازی لینوکس، ویندوز قرار دارد. این سرور نیز برای سایت‌هایی است که معمولا با کدنویسی‌های خاصی طراحی و ساخته می‌شوند. اگر به دنبال یک وبسایت قدرتمند هستید و می‌خواهید از رقبای خود عقب نمانید، بهتر است که به جای خرید یک هاست اشتراکی، یک سرور مجازی ویندوز بخرید و مشتریان خود را شگفت زده کنید.

4 - خرید سرور مجازی
انواع سرورهای مجازی

با این وجود سرورهای مجازی از دسته بندی‌های دیگری نیز بهره می‌برند. هر یک از این میزبانی‌های با هدف خاصی ایجاد شده‌اند و قبل از خرید هر یک باید از تناسب آن با کسب و کار خود اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال سرورهای مجازی اختصاصی با قابلیت منابع کاملا اختصاصی و سرورهای مجازی اشتراکی با قابلیت منابع اشتراکی نیز در دنیای هاستینگ به چشم می‌خورند. در این میان سرورهای مجازی ابری نیز خودنمایی می‌کنند. سرویس‌های ابری به منظور ارتقای سطح کارایی و افزایش سرعت و امنیت به وجود آمده‌اند که می‌توانید با خرید سرور مجازی ابری از آن‌ها بهره ببرید.

خرید سرور مجازی یا هاست اشتراکی؟

هاست ها معمولا به صورت اشتراکی منابع سرور را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اگر مدیر یک وبسایت نوپا هستید، باید بدانید که هاست تمامی منابع مانند سی پی یو، رم و سایر موارد را به صورت مشترک بین خریداران به اشتراک می‌گذارد. این موضوع می‌تواند عملکرد وبسایت شما را تحت الشعاع قرار دهد. یعنی این که کارکرد وبسایت‌های دیگر روی کسب و کار شما نیز تاثیر خواهد گذاشت. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی بهترین راهکار استفاده از سرور مجازی است. با این وجود هاست های اشتراکی همیشه بد نیستند. اگر به تازگی وارد دنیای دیجیتال شدید یا اگر سایت شما بازدید کمی دارد، هاست می‌تواند انتخاب بهتری باشد، چرا که هزینه های کمتری نیز در پی دارد. با این وجود برای ایجاد یک وبسایت قدرتمندتر ترجیحا باید اقدام به خرید سرور مجازی کنید.

خرید سرور مجازی یا سرور نیمه اختصاصی؟

در نقطه مقابل هاست‌ها، سرور نیمه اختصاصی قرار دارد. منابع هاست به طور اشتراکی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، در حالی که در سرور نیمه اختصاصی منابع به صورت کامل برای وبسایت شما رزرو شده است. به همین دلیل است که معمولا سرورهای نیمه اختصاصی هزینه‌های بالایی نیز دارند. چرا که تمامی منابع سرور اصلی در اختیار شما قرار دارد. با این وجود برای انتخاب بین دو گزینه خرید سرور مجازی یا خرید سرور نیمه اختصاصی نباید عجله کنید. ابتدا باید سبک سنگین کنید و با توجه به بودجه خود سرور مناسب را انتخاب کنید. توجه کنید که انتخاب سرور مجازی همیشه نمی‌‌تواند پاسخگوی کسب و کار شما باشد. همچنین برخی مواقع استفاده از سرور نیمه اختصاصی تنها باعث هدر رفتن بیهوده بودجه شما می‌شود.

به طور کلی اگر وبسایت شما دارای ویژگی‌های زیر است، بهتر است از سرور نیمه اختصاصی استفاده کنید:

  • سایت از ترافیک بسیار بالایی برخوردار باشد.
  • نیاز به نصب سیستم عامل داشته باشید.
  • تراکنش های سایت شما عدد قابل توجهی باشد.
  • کسب و کار اینترنتی شما نیاز به نرم افزارهای سفارشی داشته باشد.
6 - خرید سرور مجازی
خرید سرور مجازی

خرید سرور مجازی باکیفیت

زمانی که تصمیم جدی خود را مبنی بر رشد و پیشرفت در دنیای آنلاین گرفتید، زمانی که تمایل ندارید بازگشت به عقب را با گذر زمان تجربه کنید، مهمترین کار انتخاب یک میزبانی مناسب برای کسب و کارتان خواهد بود. اگر می‌خواهید سطح بالاتری از سرویس‌های میزبانی را تجربه کنید و در کنار کیفیت و کارایی و سرعت بالا، از قیمت‌های مقرون به صرفه لذت ببرید، می‌توانید از سرورهای مجازی استفاده کنید. برای انتخاب یک سرور مجازی باکیفیت و مناسب می‌توانید از خدمات شرکت آذر دیتا استفاده کنید. تمامی افرادی که از خدمات این شرکت استفاده کرده‌اند همواره از کیفیت بالا و قیمت مناسب خدمات آن راضی بوده‌اند.

7 - خرید سرور مجازی
بهترین سرور سایت

نتیجه گیری

با توجه به این که برای وبسایت خود نیاز به یک میزبانی قوی دارید، خرید سرور مجازی یکی از گزینه‌های پیش روی شما خواهد بود. شاید سرور مجازی بهترین و ایده آل ترین سرویس میزبانی موجود نباشد، اما قطعا در لیست بهترین‌ها قرار دارد. البته با توجه به امکانات و قیمت این سرویس‌ها، به نظر من لقب مقرون به صرفه ترین میزبانی را باید به سرور مجازی داد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۶ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا