رپورتاژ

اتریوم چیست؟ از مفاهیم پایه تا خرید ‌و‌ فروش Ethereum

رمز ارز اتریوم با نشان اختصاری اتر ETH دومین ارز دیجیتال محبوب جهان است. این رمز ارز در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ حدود ۳۸۰ میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای دیجیتال را در دست داشت و توانست بعد از بیت کوین دومین رمز ارزی باشد که ارزش بازار را دست می‌گیرد. با این وجود ارزش اتریوم نسبت به ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ خود دچار کاهش شده است و در ابتدای سال ۲۰۲۲ حدود ۳۲۵۰ دلار می‌ارزید. گذشته از تمام این نوسانات، اگر کمی با تحلیل بازار ارزهای دیجیتال آشنا باشید خرید اتریوم می‌تواند به آینده دارایی‌های دیجیتال شما کمک کند، کافی است کمی در مورد این رمز ارز تحقیق کنید.

image 1652170883.png - اتریوم چیست؟ از مفاهیم پایه تا خرید ‌و‌ فروش Ethereum

آشنایی با رمز ارز اتریوم

همان‌طور که می‌دانید هر یک از رمز ارزها از بلاکچین مخصوص به خود پشتیبانی می‌کنند، ارز دیجیتال اتریوم نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای یک توکن بومی به نام اتر است. فناوری بلاکچین بیشتر بر روی امنیت اتریوم تمرکز دارد و همین امر سبب ارزش بیشتر اتریوم شده است. در نظر داشته باشید، اتریوم از برنامه‌های غیر متمرکز نیز پشتیبانی می‌کند و همچنین قراردادهای هوشمند از همین بستر رمز ارزی منشا گرفته‌اند. به عبارت دیگر قراردادهای هوشمند یکی از مهم‌ترین بخش‌های بستر اتریوم به حساب می‌آیند زیرا این قراردادها با فناوری بلاکچین ارتباط مستقیمی دارند. خبر خوب اینکه حجم معماملات این رمز ارز روزانه افزایش پیدا می‌کند، بنابراین اتریوم آینده خوبی در پیش‌رو دارد. ایده بستر و بلاکچین اتریوم برای اولین بار توسط یک نابغه روسی به نام ویتالیک بوترین در سال ۲۰۱۳ ارائه شد. برای دریافت اطلاعات کامل‌تر و آشنایی بیشتر با این رمز ارز بهتر است وایت پیپر آن را بررسی کنید.

سه کاربرد مهم اتریوم

image 1652170910.png - اتریوم چیست؟ از مفاهیم پایه تا خرید ‌و‌ فروش Ethereum

اتریوم با این هدف روی کار آمد تا هیچ سازمان و ناظری نتواند دسترسی کاربر یا پرداخت‌ها را مسدود کند و بازارها همیشه در حالت دیفای ( غیر متمرکز) باقی بمانند. با ظهور اتریوم، خطاهای انسانی کاهش یافت زیرا سرویس‌ها به صورت خودکار فعالیت دارند. بدین‌ترتیب بسیاری از روش‌های سنتی منسوخ شدند. برای مثال افراد از هر گونه محدودیت مالی یا محدودیت در دریافت حقوق خود رهایی یافتند. در ضمن معاملات نیز از محدودیت‌های ساعتی و زمانی خلاص شدند. در ادامه باید گفت در بازارهای متکی به اتریوم نهادها و دولت‌های متمرکز نمی‌توانند به خواسته و میل خود برای تعطیلی بازار دستور صادر کنند. همه‌چیز به صورت غیر متمرکز هدایت و نظارت می‌شود. علاوه بر همه این مزیت‌ها، کاربران به پول خود دسترسی کامل دارند و انتقال وجه در سیستم اتریوم تنها چند دقیقه طول می‌کشد. با ظهور اتریوم کاربران توانستند پول خود را بدون هیچ دغدغه و اتلاف وقتی به هر نقطه از جهان ارسال کنند. در ادامه ۳ کاربرد اصلی اتریوم را نام می‌بریم:

  • ایجاد بازارهای غیر متمرکز متکی به دیفای
  • روی کار آوردن توکن‌های غیر قابل معاوضه NFTها
  • ایجاد سازمان‌های مستقلی که به طرز غیر متمرکزی فعالیت دارند

چطور اتریوم را با کارمزد کمتر بخریم؟

اگر به فکر خرید اتریوم با کارمزد پایین هستید تا سود بیشتری از معاملات ارزهای دیجیتال نصیبتان شود، بهتر است زمان‌های درستی برای برداشت ارزهای دیجیتال خود انتخاب کنید.

به زبان ساده توصیه می‌کنیم در ساعاتی که شبکه اتریوم در بالاترین کارکرد و شلوغی خود به سر می‌برد، برای نهایی کردن معامله خود دست به کار نشوید. در ضمن برای معامله این رمز ارز با پایین‌ترین کارمزد و امن‌ترین روش، باید از صرافی‌های آنلاین و معتبر ارزهای دیجیتال کمک بگیرید.

سایت نیل نیز می‌تواند برای خرید این ارز دیجیتال شما را راهنمایی کند. برخی از صرافی‌ها کارمزد کمتری دریافت می‌کنند، البته امنیت و اعتبار صرافی‌ها نکته حائز اهمیتی است که نباید آن را دست کم بگیرید. پس از تکمیل ثبت‌نام و پشت سر گذاشتن مراحل احراز هویت، نوبت به شارژ حساب کاربری شما می‌رسد.

فراموش نکنید شما حتی می‌توانید اتریوم را با ریال نیز خریداری کنید، کافی است حساب کاربری شما شارژ شده باشد. به خاطر داشته باشید امکان تبدیل مستقیم اتریوم به بیت کوین وجود ندارد و شما باید از بسترهای صرافی کمک بگیرید.

آیا سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم خوب است؟

پیش از این نیز گفتیم اتریوم دومین رمز ارز محبوب و موفق پس از بیت کوین است. این بستر رمز ارزی روزانه پیشرفت می‌کند و کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است، بدین‌ترتیب سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم نیز آینده خوبی دارد.

البته برای این نوع سرمایه‌گذاری‌ها باید صبر و حوصله زیادی به خرج دهید تا به نتیجه مطلوب خود دست یابید. براساس گزارشات به دست آمده از پیش‌بینی برخی سایت‌ها، طی چند سال آینده ممکن است اتریوم حتی به جایگاهی بهتر از بیت کوین دست یابد و حتی سازمان‌های بزرگ جهانی همانند گوکل و فیس‌بوک نیز از همین بستر رمز ارزی استفاده کنند. در این صورت توسعه و پیشرفت اتریوم بیش از پیش خواهد بود و سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم یکی از پرسودترین سرمایه‌گذاری‌ها به حساب می‌آید.

image 1652170932.png - اتریوم چیست؟ از مفاهیم پایه تا خرید ‌و‌ فروش Ethereum

اتریوم چه آینده‌ای در پیش‌رو دارد؟

از آنجایی که آینده اتریوم ( دومین رمز ارز محبوب جهان) درخشان است، کاربران زیادی برای معامله این ارز دیجیتال دست به کار شده‌اند. بعد از رشد و توسعه این بستر رمز ارزی ما شاهد ظهور اتریوم ۲ بودیم ولی ظهور این ارز دیجیتال پایان مسیر رشد و توسعه اتریوم نیست. به گفته برخی از سایت‌های پیش‌بینی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال، ارزش اتریوم در سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰۰۰۰ دلار نیز می‌رسد. به نظر شما دلیل این خوش‌بینی‌ها چیست؟ از آنجایی که قابلیت‌ها و توانایی‌های شبکه اتریوم روزبه روز افزایش می‌باید، می‌توان نتیجه گرفت که رشد این شبکه هرگز متوقف نمی‌شود. اکنون که با ویژگی‌ها، کاربردها، و نحوه خرید اتریوم آشنا شدید، درنگ نکنید و برای شروع یک سرمایه‌گذاری بلند مدت ولی پرسود اقدام کنید. فراموش نکنید بازار ارزهای دیجیتال از قدیم بی‌ثبات بود و نمی‌توان آینده مشخصی برای آن در نظر گرفت ولی می‌توان خطرهای احتمالی را مورد توجه قرار داد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا