سیستم مدیریت محتواوردپرس

نحوه محدود کردن نام کاربری و ایمیل های کاربر در وردپرس

آموزش محدود کردن انتخاب یوزرنیم توسط کاربران در وردپرس

آیا به دنبال راهی برای جلوگیری از استفاده کاربران از نام های کاربری خاص در وردپرس یا محدود کردن انتخاب یوزرنیم توسط کاربران هستید؟

اگر به افراد اجازه دهید برای وب سایت شما ثبت نام کنند، در این صورت همیشه این خطر وجود دارد که افراد نام های کاربری حاوی کلمات ناپسند، کلمات دارای علامت تجاری، نام های رسمی و یا مشکلات دیگر را ثبت کنند.

در این مقاله از وبلاگ آذردیتا نحوه محدود کردن نام کاربری و ایمیل های کاربر در وردپرس را به شما نشان خواهیم داد.

چرا باید یوزرنیم ها را در وردپرس محدود کنیم؟

هنگام اجرا و ساخت یک وب سایت وردپرس یا یک وب سایت انجمن، باید اجازه ثبت نام کاربر را بدهید. وقتی این کار را انجام می دهید، کاربران جدید می توانند هر نام کاربری و ایمیلی را هنگام ثبت نام انتخاب کنند.

این بدان معناست که کاربران می توانند نام کاربری مشابه مدیران، مدیران و کارکنان پشتیبانی را انتخاب کنند. آنها حتی می توانند وانمود کنند که عضوی از تیم شما هستند، که منجر به یک خطر امنیتی وردپرس می شود.

ناگفته نماند، کاربران همچنین می توانند هنگام ثبت حساب در وب سایت وردپرس خود از کلمات توهین آمیز یا کلمات علامت تجاری استفاده کنند.

به همین دلیل است که بهتر است مشترکین را از استفاده از کلمات خاص در نام کاربری و آدرس ایمیل محدود کنید. از استفاده از زبان ناپسند جلوگیری می کند و به حفظ استانداردهای بالا در انجمن ها و جوامع شما کمک می کند.

پس بیایید ببینیم چگونه می توانید نام کاربری را در وردپرس محدود کنید.

محدود کردن نام کاربری در وردپرس

بهترین راه برای جلوگیری از استفاده از کلمات و عبارات خاص در نام کاربری استفاده از افزونه Restrict Usernames Emails Characters است.

این یک افزونه رایگان وردپرس است که به شما امکان می‌دهد نام‌های کاربری، آدرس‌های ایمیل، نمادها، نام‌های دامنه و موارد دیگر را محدود کنید. این افزونه حتی گزینه ای برای استفاده از یک زبان خاص مانند لاتین، عربی، فارسی یا هر زبانی ارائه می دهد.

برای محدود کردن یوزرنیم های قابل ثبت در سایت وردپرس ابتدا باید پلاگین Restrict Usernames Emails Characters را نصب و فعال کنید.

برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

پس از فعال‌سازی، می‌توانید از داشبورد وردپرس خود به Settings » Restrict Usernames Emails Characters بروید. در برگه «General Settings» مطمئن شوید که افزونه فعال است.

how to restrict usernames in wordpress 01 - نحوه محدود کردن نام کاربری و ایمیل های کاربر در وردپرس

پس از آن، می‌توانید به قسمت «Not allow these names» در افزونه بروید و کلمات یا عباراتی را وارد کنید تا استفاده از آنها در نام‌های کاربری محدود شود.

همچنین گزینه‌ای برای «make lowercase equal uppercase» در افزونه وجود دارد. به طور پیش فرض فعال می شود، اما می توانید آن را از منوی کشویی غیرفعال کنید.

how to restrict usernames in wordpress 02 - نحوه محدود کردن نام کاربری و ایمیل های کاربر در وردپرس

به طور مشابه، شما همچنین می توانید از استفاده از آدرس های ایمیل خاص جلوگیری کنید.

در بخش «Not allow these emails»، به سادگی آدرس‌های ایمیلی را که کاربران نمی‌توانند هنگام ثبت‌نام استفاده کنند، وارد کنید. این کار به فیلتر کردن ایمیل های اسپم کمک می کند و کاربران باید از آدرس ایمیل واقعی خود استفاده کنند.

how to restrict usernames in wordpress 03 - نحوه محدود کردن نام کاربری و ایمیل های کاربر در وردپرس

علاوه بر این، این افزونه تنظیمات اختیاری بیشتری برای سفارشی کردن محدودیت‌های نام کاربری و آدرس‌های ایمیل دارد.

به عنوان مثال، می‌توانید از استفاده از دامنه‌های ایمیل خاص جلوگیری کنید، نام‌های کاربری حاوی کلمات خاص را محدود کنید، از استفاده از کاراکترها و نمادهایی که وردپرس اجازه می‌دهد اجتناب کنید و کاراکترهای خاص را مجاز کنید.

حتی گزینه‌هایی برای محدود کردن استفاده از فاصله در نام‌های کاربری وجود دارد، به کاربران اجازه ندهید فقط از اعداد در نام کاربری استفاده کنند، نام‌های کاربری بزرگ را متوقف کنید و موارد دیگر.

how to restrict usernames in wordpress 04 - نحوه محدود کردن نام کاربری و ایمیل های کاربر در وردپرس

فراموش نکنید که پس از اتمام کار، روی دکمه “Save Changes” کلیک کنید.

در مرحله بعد، می توانید به برگه «Error Message» در افزونه بروید.

این افزونه به طور پیش فرض دارای پیام های خطای از پیش نوشته شده برای موقعیت های مختلف خواهد بود. با این حال، می توانید هر پیام خطایی را در این بخش سفارشی کنید.

how to restrict usernames in wordpress 05 - نحوه محدود کردن نام کاربری و ایمیل های کاربر در وردپرس

اکنون، اگر شخصی هنگام ثبت نام در وب سایت شما سعی کند یک نام کاربری و آدرس ایمیل محدود شده را وارد کند، یک پیام خطایی می بیند و باید نام کاربری و ایمیل دیگری را انتخاب کند.

خب این نمونه زیر نیز وقتی سعی کردیم با استفاده از یک نام کاربری و آدرس ایمیل محدود ثبت نام کنیم، در وب‌سایت آزمایشی ما مطابق تصویر زیر میباشد.

how to restrict usernames in wordpress 06 - نحوه محدود کردن نام کاربری و ایمیل های کاربر در وردپرس

 

یکی دیگر از مجموعه آموزش های وردپرس به اتمام رسید. امیدواریم این آموزش به جهت نحوه محدود کردن نام کاربری و ایمیل های کاربر در وردپرس برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد؛ اگر شما نیز راهکاری برای محدود کردن انتخاب یوزرنیم توسط کاربران در وردپرس به روشی آسانتر بلدید میتوانید آن را در بخش کامنت ها مطرح کنید تا با نام شما این مقاله بروزرسانی گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا