رپورتاژ

انواع چراغ ریلی و خطی

گستردگی و تنوع در معماری، طراحی و فضای داخلی منجر به تولید انواع تجهیزات نورپردازی شده است.یکی از انواع چراغ های روشنایی که می تواند برای روشنایی ساختمان بسیار کاربردی و به صرفه باشد، چراغ ریلی است. این نوع نورپردازی به گونه ای طراحی شده است که برای هر لامپ نیازی به سیم کشی مجزا نباشد. همه چراغ ها در یک مسیر هستند و با سیم کشی داخل ریل تغذیه می شوند. نور چراغ های ریلی را نیز می توان در زوایای مختلف تنظیم کرد. این ویژگی چراغ های ریلی در مکان هایی مانند فروشگاه ها و نمایشگاه ها بسیار حائز اهمیت است زیرا می توان آن را با توجه به دکوراسیون و چیدمان اجناس و محصولات تنظیم کرد. چراغ خطی ال ای دی و سیستم اعلام حریق از دیگر مواردی هستند که در انواع محیط ها کاربرد های فراوانی دارند که در ادامه به آنها میپردازیم.

images 1672911953 - انواع چراغ ریلی و خطی

چراغ خطی مدرن ترین سیستم روشنایی

این چراغ ها (نورپردازی خطی) از مدرن ترین سیستم های روشنایی هستند که از نظر کارایی، نور خروجی بسیار بالاتر، طول عمر بیشتر، شار نوری بهتر و مصرف برق کمتری نسبت به سیستم های روشنایی قدیمی دارند و همچنین نور را به طور یکنواخت و یکنواخت ساطع می کنند.از نظر نورپردازی نیز چراغ های خطی عملکرد بهتری نسبت به سایر انواع نورپردازی ارائه می دهند که می توان با توجه به طراحی داخلی و همچنین معماری و دکوراسیون فضای مورد نظر، طرح های متفاوت و شیکی را ایجاد کرد.

استفاده از وسایل خطی برای نورپردازی می تواند علاوه بر تامین روشنایی لازم یک فضا را زیباتر و مجلل تر کند. ایجاد خطوط نوری مناسب با گوشه های پلان معماری بهتر است با استفاده از این چراغ ها انجام شود. روشنایی خطی توسط لامپ های خطی انجام می شود. این چراغ ها خطوط نور را در خطوط باریک تری نسبت به همتایان سنتی خود توزیع می کنند. طول این لامپ ها معمولاً زیاد است و به روش های مختلفی مانند آویز از سقف، یعنی نور خطی آویزان، چراغ خطی توکار یا نور خطی سقفی یا دیواری نصب می شوند. این چراغ ها تنوع زیادی دارند بنابراین برای هر نوع فضایی مناسب هستند و همین ویژگی باعث می شود تا برای خلق ایده های نورپردازی جدید و شیک در بین طراحان داخلی محبوبیت بیشتری پیدا کنند.

images 1672911955 - انواع چراغ ریلی و خطی

انواع سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق مجموعه ای از تجهیزات اعلام حریق مانند آشکارسازهای دود، حرارت، شعله و گاز است که برای تشخیص علائم آتش سوزی و هشدار از طریق آژیر و فلاشر استفاده می شود. توسعه، اجرا و استفاده صحیح از این سیستم می تواند از بسیاری از خطرات جانی و مالی جلوگیری کند. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید به دلیل اهمیت بالای سیستم های اعلام حریق در کارگاه های صنعتی و ساختمانی، متاسفانه بیش از ۹۰ درصد از پروژه های سیستم اعلام حریق که در کشور در حال انجام است، پس از چند ماه برای همیشه تعطیل می شوند. همچنین امروزه از سیستم های اعلام حریق در ساختمان ها و مکان های مسکونی و صنعتی برای به حداقل رساندن خسارت آتش سوزی استفاده زیادی می شود و همچنین از این سیستم ها برای اطلاع ساکنان ساختمان در مورد وقوع آتش سوزی استفاده می شود. باید بگوییم که دو سیستم اعلام حریق دستی و اتوماتیک وجود دارد:

سیستم اعلام حریق دستی: سیستم اعلام حریق دستی سیستمی است که فاقد آشکارساز خودکار است و زنگ هشدار به صورت دستی و فقط توسط یک شخص راه اندازی می شود. در واقع، اعلام حریق دستی بدون اپراتور کار نمی کند. تمامی ساختمان هایی که دارای سیستم اعلام حریق اتوماتیک نصب شده اند باید دارای سیستم اعلام حریق دستی نیز باشند.

سیستم اعلام حریق اتوماتیک: سیستم اعلام حریق خودکار سیستمی متشکل از تعدادی حسگر است که به یک یا چند محصول آتش سوزی حساس هستند و در صورت شناسایی به طور خودکار فعال می شوند. سیستم اعلام حریق اتوماتیک شامل دو سیستم محلی و مرکزی می باشد.

اعلام حریق خودکار محلی (انفرادی): به این معنی است که دزدگیر روی دتکتورها نصب می شود. ردیاب های محلی باید دارای عمر مفید ۵ سال و باتری مناسب برای استفاده باشند.

سیستم اعلام حریق اتوماتیک مرکزی: دارای کنسول مرکزی هستند، سنسورها سیگنالی را به کنسول ارسال می کنند و کنسول سیگنال را به آژیرها و غیره ارسال می کند.

images 1672911923 - انواع چراغ ریلی و خطی

این روزها حتی تصور اینکه برای چند ساعت بدون برق بمانیم می تواند ما را آزار دهد. زندگی بدون برق و روشنایی می تواند چرخه زندگی یک کشور را مختل کند. بنابراین تامین برق به یکی از نیازهای اساسی کشور تبدیل شده است. برق به تنهایی نمی تواند ما را مجبور به رفع نیازهای خود کند، اما وجود تجهیزات الکتریکی و انواع روشنایی می تواند ما را مجبور به استفاده از برق موجود در شهر کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تجهیزات برقی و روشنایی مانند گذشته به تعداد لامپ ها و وسایل محدود نمی شود. بلکه این روزها اگر بخواهیم دسته بندی برای لامپ ها داشته باشیم با مدل های لامپ زیادی مواجه می شویم که هر کدام برای محیط خاصی قابل استفاده هستند. امروزه با توجه به اهمیت نورپردازی در ساختمان ها، روشن است که تجهیزات برقی و روشنایی با طیف وسیع تری از نیازهای کاربران مواجه خواهند شد. مجموعه برق نت barghnet.com تنها یک فروشگاه اینترنتی نیست و شما عزیزان می توانید برای خریدهای شخصی نیز به ما مراجعه کنید. گروه ما با ارائه مشاوره آنلاین رایگان و همچنین تهیه محصولات و کالاهای مورد نیاز شما با نازلترین قیمت و در کمترین زمان سعی در تسهیل خرید لوازم برقی ساختمانی و تجهیزات برق صنعتی نموده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا