آموزش های سی پنلمیزبانی وب

دلایل بلاک شدن آیپی در سرور یا هاست – مقاله جامع

دلایل مسدود شدن IP در سرور یا هاست

در این مقاله از وبلاگ آذردیتا ، ما در مورد دلایل بلاک شدن آیپی در سرور یا هاست و نحوه حل آن بحث خواهیم کرد.

وقتی شما یک وب سایت یا برنامه وب را بصورت آنلاین میزبانی می کنیذ، خواه یک سرور اختصاصی داشته باشید یا غیره طبیعتاً انتظار دارید که همیشه به صورت بی وقفه دسترسی داشته باشید. با این حال، ممکن است که در شرایط نادر، سرور شما به طور تصادفی IP شما را مسدود کرده و از اتصال و استفاده از سرویس جلوگیری کند.

در اکثر موارد بنا به دلایلی که در ادامه مقاله درج شده و عدم رعایت نکته های ذکر شده، آیپی شما در سرور بلاک شده و شما به سایت و سرور خود دسترسی نخواهید داشت. این مورد بدین معناست که شما با آیپی خود به هیچکدام از سایت های روی هاست یا سرور خود دسترسی نخواهید داشت.

چگونه می توانم بفهمم که IP من در هاست مسدود شده است ؟

برای تأیید دسترسی شما به سرور خود، باید سعی کنید طبق معمول وارد وب سرور خود شوید تا ببینید چه نوع پیام خطای اتصال را دریافت می کنید. این خطا اغلب دلیل خاصی را برای مسدود شدن IP شما ارائه می دهد.

در صورت مبهم یا نامشخص بودن پیام خطا، می توانید برای اطلاعات بیشتر از سرور خود پینگ بگیرید.

نحوه گرفتن پینگ سرور در ویندوز

  1. خط فرمان را باز کنید ( Windows + R را فشار دهید تا کادر “Run” باز شود )
  2. “cmd” را در جعبه اجرا تایپ کنید و سپس Ctrl + Shift + Enter را فشار دهید که یک پنجره تأیید باز می شود و از شما می پرسد آیا می خواهید به برنامه cmd اجازه دهید در دستگاه شما تغییراتی ایجاد کند.
  3. “Yes”را کلیک کنید تا خط فرمان Administrator باز شود.

reasons for ip blocking on server or host01 - دلایل بلاک شدن آیپی در سرور یا هاست - مقاله جامع

در مرحله بعد، دستور “ping” و سپس آدرس IP سرور خود را تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

reasons for ip blocking on server or host02 - دلایل بلاک شدن آیپی در سرور یا هاست - مقاله جامع

نحوه گرفتن پینگ سرور در مک (Mac)

  1. Spotlight را باز کرده و Network Utility را جستجو کنید
  2. به زبانه Ping بروید
  3. IP سرور خود را وارد کنید و روی ping کلیک کنید

reasons for ip blocking on server or host03 - دلایل بلاک شدن آیپی در سرور یا هاست - مقاله جامع

اگر سرور شما برای دیگران قابل دسترسی است، می توانید با استفاده از VPN وارد سیستم شوید تا زمانی که آیپی بلاک شما برداشته شود. شاید تعجب کنید که چرا سرور در وهله اول IP شما را مسدود کرده است ؟ چند دلیل برای این مسئله وجود دارد که عمدتا مربوط به تلاش برای ورود به سیستم با استفاده از اطلاعات نادرست یا احتمالاً ارتباط IP شما با اسپمر ها یا رفتارهایی مانند بدافزار است.

اشتباه وارد کردن رمزعبور

reasons for ip blocking on server or host 04 - دلایل بلاک شدن آیپی در سرور یا هاست - مقاله جامع

 

رایج ترین سناریو برای مسدود شدن توسط سرور شما، تلاش برای ورود به سیستم با اطلاعات نادرست است. اکثر سرورها برای تعداد تلاش برای ورود محدودیت زمانی دارند. بنابراین اگر متوجه شدید که نام کاربری و رمز عبور را چندین بار اشتباه تایپ کرده اید، بهتر است رمز عبور خود را تنظیم کنید تا خطر مسدود شدن را نداشته باشید.

دلیل وجود گزینه های مسدود کردن IP ، جلوگیری از دسترسی افراد غیر مجاز است. این سرویس از دسترسی تهدیدات شدیدتر مانند هکرها یا افراد مخرب دیگر به اطلاعات شما جلوگیری می کند. اگر تعداد تلاش های ورود محدود نشده باشد، اسپمر ها می توانند یک حمله بی رحمانه را علیه سرور ترتیب بدهند.

این نوع حمله نشان می دهد که چگونه یک مهاجم می تواند از طریق یک آزمایش مداوم صحیح و خطا از ترکیب تصادفی نام کاربری / رمز عبور ، سعی در اتصال به سرور یا هاست شما داشته باشد. از آنجا که اکثر ارائه دهندگان میزبانی وب مدرن گزینه نظارت brute-force در اختیار دارند، پس این اپشن می تواند توسط اقدامات شما نیز تحریک شود و آیپی شما را مسدود کند.

استفاده از یک پسورد منیجر اکنون یک روش امنیتی استاندارد پذیرفته شده است که اطلاعات بسیاری از سرویس هایی را که شما استفاده می کنید ذخیره می کند و به همین دلیل در آینده مسدود شدن IP شما توسط سرور رخ نخواهد داد.

پیکربندی نادرست سرویس ایمیل (Mail Client)

reasons for ip blocking on server or host05 - دلایل بلاک شدن آیپی در سرور یا هاست - مقاله جامع

سرور ایمیل مبتنی بر وب شما دارای نظارت brute-force مشابهی است که با شناسایی تعداد زیادی از تلاش های مکرر و ناموفق برای ورود به سیستم، حفظ می شود. با این حال، مشکل می تواند در پیکربندی های IMAP یا POP3 سرویس گیرنده ایمیل شما باشد.

داشتن خطا در اطلاعات ورود به سیستم ذخیره شده یا به عنوان مثال اگر از اعتبار سنجی SMTP استفاده می کنید می تواند منجر به مسدود شدن تلاش برای اتصال شود.

پیکربندی نادرست FTP یا SSH Access

سرور شما نه تنها تلاش های ورود به cPanel و سرور ایمیل را مانیتورینگ میکند، بلکه اتصالات FTP و SSH را نیز کنترل می کند. به طور کلی هنگام ورود به سیستم از طریق سرویس گیرنده FTP فضای خطای بیشتری وجود دارد.

حداقل، علاوه بر نام کاربری و رمزعبور عادی خود، باید نام میزبان یا IP سرور و پورت صحیح را تعیین کنید ( ۲۱ برای FTP و ۲۲ برای SFTP ، مگر اینکه از پورت دیگری استفاده شود )

reasons for ip blocking on server or host06 - دلایل بلاک شدن آیپی در سرور یا هاست - مقاله جامع

ارور “Connection attempt failed with “econnrefused — Connection refused by server” به این معنی است که اتصال در ترکیب IP / پورت درخواستی برقرار نیست معمولاً به این دلیل است که توسط نام کاربری / رمزعبور اشتباه مسدود شده است.

محافظت در برابر هرزنامه یا بدافزار

یکی دیگر از دلایل بلاک شدن آیپی در سرور یا هاست ، استفاده از هاست های اشتراکی برای ایمیل مارکتینگ یا ارسال ایمیل هایی با تعداد بالا در بازه زمانی کوتاه باعث میشود آیپی شما در سرور و هاست مسدود شود.

صرف نظر از دلیل مسدود کردن IP شما، محدودیت انتخابی است و فقط مربوط به ترافیکی است که از شما ارسال می شود. سایر کاربران سرور یا بازدید کنندگان وب سایت همچنان به طور منظم و بدون محدودیت دسترسی خواهند داشت.

دیگر دلایل بلاک شدن آیپی در سرور یا هاست

  •  وجود ویروس در کامپیوتر شما
  • اشتباه وارد کردن پورت بخش های مختلف ( سیپنل ، ایمیل و … )
  • کارکرد ناصحیح کوکی ها در مرورگر شما

  • آپلود و استفاده از فایل های مخرب ، شل و …

  • صحیح نبودن فرمت ایمیل ها
  • اتصال یا کانکشن بیش از حد به سرور

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا