میزبانی وب

مقایسه هاست ابری و اشتراکی

مقایسه هاست ابری و اشتراکی

وب سایت وسیله‌ی بسیار مهمی برای رشد کسب و کار شما است ،که ضعیف بودن آن تاثیر بسیار زیادی روی برند شما می گذارد. هاست به معنای میزبان است که به بخشی از سرور گفته می شود. در واقع فضایی است که اطلاعات و داده های شما برروی سایت در اینترنت قرار می‌گیرد و مخاطبان از این اطلاعات استفاده می کنند. برای تهیه یک وبسایت در فضای اینترنت باید به دنبال یک هاست مناسب برای خود باشیم. هاست انواع مختلفی دارد که در اینجا به مقایسه دو نوع هاست ابری و هاست اشتراکی میپردازیم.

تفاوت هاست ابری با هاست اشتراکی چیست؟

هر دو این سرویس ها در یک سطح مشابه هستند و عملکرد ولی یک هاست را انجام می‌دهند اما از طریق پروسه های کاملاً متفاوت که اینجا در مورد بعضی از این تفاوت‌ها صحبت خواهیم کرد.

هاست ابری:

 

cloud vs shared hosting for wordpress 300x150 - مقایسه هاست ابری و اشتراکی

هاست ابری با اینکه عمر زیادی نسبت به بقیه هاست ها ندارد، اما توانسته در میان مخاطبان جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند. شاید مهم ترین ویژگی این هاست انعطاف پذیری آن است. در واقع درهاست ابری منابع به صورت واحد در یکجا قرار ندارد و از منابع چند سرور استفاده می شود. مزیت این کار این است که هیچ گاه سایت شما دچار مشکل نخواهد شد چون اگر یکی از سرور ها دچار مشکل شود اطلاعات از روی سرور دیگر بارگذاری میشود. بنابراین برای سالهای پرترافیک مناسب خواهد بود. به خاطر این مزیت ها اینهاست از سرعت و امنیت بیشتری برخوردار است و البته نیاز به بودجه بیشتری نسبت به هاست اشتراکی دارد.

هاست اشتراکی:

 

best shared web hosting 300x150 - مقایسه هاست ابری و اشتراکی

در هاست اشتراکی هر کاربر مقدار اشتراکی از پهنای باند دریافت خواهد کرد درواقع سرور بین اکانت های مختلف تقسیم شده است و این سرور هزاران سایت را میزبانی می‌کند.این موضوع باعث می‌شود که اگر سایت دیگری که روی همان سرور قرار دارد از منابع موجود بیش از حد استفاده کند سایت شما از لحاظ سرعت ضعیف تر عمل خواهد کرد.این هاست معمولاً انتخاب افرادی است که سایت کوچکی دارند یا بودجه شان محدود است. البته هاست اشتراکی امنیت کمتری نسبت به هاست ابری دارد چرا که اگر یکی از سایت‌های سرور مشترک هک شود، هکر میتواند به تمام سایت های متصل به آن سرور دسترسی داشته باشد.

تفاوت های هاست اشتراکی و ابری

در حالیکه هاست اشتراکی ارزان ترین و در عین حال محبوب ترین نوع هاستی است که توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد، هاست ابری گزینه بهتری نسبت به هاست اشتراکی است زیرا نه تنها از امنیت بیشتری برخوردار است که می تواند مقادیر زیادی ترافیک را هم مدیریت کند.در هاست ابری وب سایت ها به جای استفاده از منابع یک سرور از چند سرور به صورت همزمان استفاده می کنند که در سرورهای هاست ابری اطلاعات در نقاط مختلف جغرافیایی قرار می گیرد اما این موارد می‌توانند هزینه بر هم باشند. پس به طور کلی هاست ابری بودجه بیشتری نسبت به هاست اشتراکی نیاز دارد. به دلیل استفاده هاست اشتراکی از سرور های مشترک، امنیت هاست ابری بیشتر از هاست اشتراکی است. که البته همین موضوع باعث کم شدن هزینه هاست اشتراکی میشود.

به طور کلی اگر لازم دارید که سایت خود را ارتقا دهید و به عملکرد بالاتری احتیاج دارید هاست ابری گزینه خوبی است اما اگر تازه کار هستید بهتر است با هاست اشتراکی شروع کنید و بعدها با افزایش ترافیک هاست خود را ارتقا دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا