سیستم مدیریت محتواوردپرس

۷ تا از بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس – [URL shortener]

بهترین کوتاه کننده URL برای وردپرس برای ردیابی لینک ها

آیا به دنبال راهی برای کوتاه کردن لینک های وب سایت وردپرس خود هستید تا بتوانید کلیک ها را هنگام اشتراک گذاری ردیابی کنید؟ اگر URL های طولانی و غیرقابل خواندن در وب سایت خود دارید، یک کوتاه کننده URL می تواند آنها را به چند کاراکتر کاهش دهد. این کار اشتراک گذاری آنها را در هر پلتفرمی آسان تر می کند. همچنین می توانید تعداد دفعات کلیک روی آنها و موارد دیگر را پیگیری کنید. در این مقاله از وبلاگ آذردیتا بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس برای ردیابی لینک ها را به شما نشان می دهیم.

کوتاه کننده لینک چیست و چرا از آن در سایت خود استفاده کنید؟

کوتاه کننده لینک یا URL shortener ابزاری است که به تبدیل لینک های طولانی وب سایت وردپرس به لینک های کوتاه و قابل اشتراک گذاری کمک می کند. با کاهش چند کاراکتر و تبدیل آنها به لینک های کوچک، URL های پیچیده ای را که خواندن آنها سخت است، ساده می کند.

وقتی کاربر روی URL کوتاه شده کلیک می کند، به صفحه درست هدایت می شود. آنها از ریدایرکت استفاده می کنند که به موتورهای جستجو می گوید که پیوند دائمی است و به جایی نمی رسد. استفاده از ۳۰۱ بر سئوی وردپرس شما تاثیری ندارد.

URL های کوتاه واقعا برای به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی مفید هستند. برخی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر تعداد محدودی کاراکتر را ارائه می دهند که می توانید از آنها استفاده کنید. اگر پیوند طولانی دارید، می تواند فضای زیادی را اشغال کند.

استفاده از یک URL کوتاه شده به صرفه جویی در فضای کاراکتر ارزشمند کمک می کند که می توانید از آن برای نوشتن کپی جذاب، دریافت کلیک های بیشتر و افزایش تعامل استفاده کنید.

علاوه بر این، می‌توانید از کوتاه‌کننده‌های لینک برای تبدیل لینک‌های وابسته به لینک‌های خواناتر استفاده کنید.

پیوندهای وابسته معمولا طولانی هستند، به خاطر سپردن آنها سخت است و حاوی شناسه یا نام کاربری وابسته شما هستند. این آنها را پیچیده می کند و چیزی شبیه به این است:

https://www.site.com/products/?product_id=12345&affiliate=123345623456

می توانید با استفاده از کوتاه کننده URL آنها را به پیوندهای قابل اشتراک گذاری تبدیل کنید. برخی از ابزارها حتی به شما امکان می دهند پیوندهای وابسته را پنهان کنید و آنها را حرفه ای تر جلوه دهید، مانند:

https://site.com/refer/productname

بهترین بخش استفاده از ابزارهای بهترین کوتاه کننده لینک این است که تعداد کلیک ها را نیز ردیابی می کنند. به این ترتیب می توانید ببینید کدام لینک بیشترین کلیک را دارد.

با این حال، اجازه دهید به برخی از بهترین کوتاه کننده های URL برای وب سایت وردپرس شما نگاه کنیم.

۱. Pretty Links

best url shorteners for wordpress to track links 01 - 7 تا از بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس - [URL shortener]

اولین مورد از محموعه بهترین کوتاه کننده های لینک برای وردپرس سرویس Pretty Links میباشد.

افزونه Pretty Links بهترین افزونه کوتاه کننده لینک وردپرس و محبوب ترین ابزار مدیریت لینک های وابسته است. این کمک می کند تا پیوندهای طولانی و پیچیده را به URL های کوتاه شده با نام تجاری شما کوچک کنید.

می توانید از این افزونه برای لینک های خارج از وب سایت خود استفاده کنید. به عنوان مثال، شما قادر خواهید بود پیوندهای وابسته را پنهان کرده و آنها را به URL های قابل خواندن تبدیل کنید. این آن را به ابزاری عالی برای ایجاد پیوندهای قابل اشتراک گذاری برای پلتفرم های مختلف مانند رسانه های اجتماعی تبدیل می کند.

هنگام کوتاه کردن یک لینک، Pretty Links چندین گزینه برای تغییر مسیر ارائه می دهد. می توانید تغییر مسیرهای موقت ۳۰۲ و ۳۰۷، تغییر مسیرهای دائمی ۳۰۱ و موارد دیگر را انتخاب کنید.

best url shorteners for wordpress to track links 02 - 7 تا از بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس - [URL shortener]

با استفاده از Pretty Links، می توانید تمام URL های کوتاه شده خود را از داشبورد وردپرس مدیریت کنید. در نسخه پریمیوم، گزینه هایی برای گروه بندی پیوندها به دسته ها و برچسب ها وجود دارد.

این افزونه ویژگی‌های دیگری را نیز ارائه می‌کند، مانند ویژگی اتصال خودکار. شما می توانید لینک های وابسته را برای کلمات کلیدی خاصی اضافه کنید و افزونه به طور خودکار آنها را در محتوا درج می کند.

Pretty Links همچنین به ردیابی تعداد کلیک ها برای هر URL کوتاه شده کمک می کند. این یک گزارش در داخل داشبورد وردپرس نشان می دهد که مرورگر، سیستم عامل، مهر زمانی، میزبان، URI و سایر داده ها را برای هر پیوند نشان می دهد.

best url shorteners for wordpress to track links 03 - 7 تا از بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس - [URL shortener]

به غیر از آن، این افزونه با MonsterInsights نیز ادغام می شود. می‌توانید کلیک‌های پیوندهای وابسته را در Google Analytics دنبال کنید و رفتار کاربران خود را بهتر درک کنید.

Pretty Links بهترین ابزار برای کسانی است که به دنبال راه حل کامل مدیریت لینک برای سایت وردپرس خود هستند. شما به راحتی می توانید لینک های وابسته را مدیریت کنید، آنها را پنهان کنید و علامت گذاری کنید، هر URL را در سایت خود کوتاه کنید، و کلیک لینک ها را ردیابی کنید.

مزایا:

  • افزونه مناسب برای مبتدیان برای ایجاد لینک های سفارشی
  • به راحتی URL های خود را از داشبورد وردپرس مدیریت و سازماندهی کنید
  • پیوندهای وابسته پیچیده Cloaks
  • از ویژگی پیوند خودکار برای افزودن خودکار لینک به کلمات کلیدی خاص استفاده کنید
  • دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را برای اشتراک گذاری آسان لینک های کوتاه ارائه می دهد
  • ادغام یکپارچه با پلاگین های دیگر مانند MonsterInsights

معایب:

  • قبل از انتشار، نمی توانید بررسی کنید که آیا پیوندی خراب است یا خیر

۲. Bitly

best url shorteners for wordpress to track links 04 - 7 تا از بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس - [URL shortener]

یکی دیگر از بهترین کوتاه کننده های لینک برای وردپرس افزونه Bitly است.

Bitly یکی از محبوب ترین کوتاه کننده های لینک در بازار است. این به شما کمک می کند پیوندهای کوتاه، کدهای QR و صفحات پیوند در بیو ایجاد کنید. استفاده از این ابزار بسیار آسان است و شما به صورت رایگان شروع به کار می کنید.

برای کوتاه کردن یک URL، به سادگی لینک را وارد کنید و Bitly یک لینک کوتاه برای شما ایجاد می کند. در نسخه رایگان، شما یک URL با نام دامنه “bit.ly” دریافت خواهید کرد و به این شکل خواهد بود: https://bit.ly/TESTTEST.

best url shorteners for wordpress to track links 05 - 7 تا از بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس - [URL shortener]

اگر به نسخه پریمیوم ارتقا دهید، یک دامنه سفارشی اضافه می‌کنید و نام تجاری Bitly را از پیوندها حذف می‌کنید.

Bitly ردیابی پیوندهای فردی و دریافت تجزیه و تحلیل در داشبورد حساب خود را بسیار آسان می کند. به عنوان مثال، این ابزار کلیک‌های پیوند، فناوری استفاده شده توسط کاربران شما برای کلیک بر روی URL کوتاه و مکانی را که بیشترین کلیک را از آنجا دریافت می‌کنید، نشان می‌دهد.

افزونه وردپرس Bitly نیز پیشنهاداتی دارد. این یک افزونه رایگان است که به شما امکان می دهد یک پیوند را برای انواع پست انتخابی کوتاه کنید. همچنین می توانید تعداد کلیک ها را از داشبورد خود برای هر URL کوتاه شده مشاهده کنید.

Bitly برای کاربران رایگانی که می‌خواهند کوتاه کردن پیوند را امتحان کنند و همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند یک ابزار قوی کوتاه‌سازی و ردیابی پیوند را امتحان کنند، عالی است. شما به راحتی می توانید لینک های کوتاه و کدهای QR برای کسب و کار خود ایجاد کنید. به علاوه، تجزیه و تحلیل و گزارش های دقیقی را برای کلیک روی پیوند، اسکن کد QR، داده های سطح کشور و موارد دیگر ارائه می دهد.

مزایا:

  • لینک های کوتاه و سفارشی را با چند کلیک ایجاد کنید
  • گزارش های کلیک پیوند را از داشبورد حساب Bitly خود مشاهده کنید
  • یک افزونه وردپرس رایگان ارائه می دهد
  • به شما امکان می دهد کدهای QR برای پیوندها ایجاد کنید
  • ویژگی پیوند در صفحه بیوگرافی را ارائه می دهد
  • می توانید یک دامنه سفارشی را با Bitly متصل کنید

معایب:

  • نسخه رایگان دارای ویژگی های محدود است
  • از نام تجاری Bitly در پیوندهای کوتاه در طرح رایگان استفاده می کند
  • شما نمی توانید URL ها را برنامه ریزی یا به صورت خودکار به کلمات کلیدی پیوند دهید

۳. ThirstyAffiliates

best url shorteners for wordpress to track links 06 - 7 تا از بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس - [URL shortener]

ThirstyAffiliates بهترین افزونه مدیریت لینک برای وردپرس است که به شما امکان می دهد پیوندهای وابسته خود را پنهان کنید. می توانید لینک های وابسته طولانی و غیرقابل اشتراک گذاری را به URL های کوتاه زیبا تبدیل کنید که به راحتی قابل خواندن هستند.

این افزونه به شما امکان می دهد تمام لینک های خود را از داشبورد وردپرس خود مدیریت کنید. شما به راحتی می توانید لینک های مارک ایجاد کنید، آنها را به محتوای خود اضافه کنید و پیوندها را در دسته بندی ها مرتب و سازماندهی کنید.

این افزونه حتی لینک های شما را ردیابی می کند و گزارش هایی را در پنل مدیریت وردپرس نشان می دهد. شما می توانید آمار کاملی از نحوه عملکرد پیوندهای کوتاه شده خود را مشاهده کنید و لینک های وابسته را با عملکرد برتر ببینید.

best url shorteners for wordpress to track links 07 - 7 تا از بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس - [URL shortener]

ThirstyAffiliates همچنین با MonsterInsights ادغام می شود، بنابراین می توانید آنها را در Google Analytics دنبال کنید. همچنین موقعیت جغرافیایی را ردیابی می کند و نشان می دهد که از کدام منطقه بیشترین کلیک را دریافت می کنید.

ThirstyAffiliates چیزی بیش از یک کوتاه کننده URL است. می‌توانید از آن برای درج خودکار پیوندهای وابسته در محتوا، وارد کردن پیوندها، بررسی پیوندهای دارای خطای ۴۰۴، زمان‌بندی پیوندهای وابسته و موارد دیگر استفاده کنید.

اگر شما یک بازاریاب وابسته یا یک وبلاگ نویس هستید که از وردپرس استفاده می کنید، ThirstyAffiliates برای شما مناسب است. استفاده از آن بسیار آسان است و می توانید هر URL را تنها با چند کلیک کوتاه کنید. ThirstyAffiliates نیز یک جایگزین عالی برای Pretty Links است.

مزایا:

  • بسیار آسان برای استفاده و کوتاه کردن URL ها
  • این به شما امکان می دهد یک پیشوند برای پیوندهای خود انتخاب کنید
  • به راحتی تمام پیوندهای خود را از یک مکان مدیریت کنید
  • امکان پیوند خودکار کلمات کلیدی را فراهم می کند
  • به طور خودکار لینک ها را برای خطاهای ۴۰۴ بررسی می کند

معایب:

  • گزارش های داشبورد آنقدر دقیق نیستند
  • با افزونه های تجارت الکترونیک مانند WooCommerce ادغام نمی شود
  • نسخه رایگان عالی است اما ویژگی های محدودی را ارائه می دهد

۴. URL Shortener by MyThemeShop

best url shorteners for wordpress to track links 08 - 7 تا از بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس - [URL shortener]

افزونه URL Shortener by MyThemeShop یک افزونه رایگان وردپرس است که به ایجاد لینک های کوتاه برای وب سایت شما کمک می کند. این یک افزونه برای مبتدیان است که سبک وزن است و سرعت وب سایت شما را کاهش نمی دهد.

شما به راحتی می توانید یک نسخه کوتاه از URL های خود ایجاد کنید و آنها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این افزونه همچنین به کوتاه کردن پیوندهای طولانی منابع خارجی کمک می کند. این باعث می شود لینک های شما خواناتر و قابل اشتراک گذاری تر شوند.

best url shorteners for wordpress to track links 09 - 7 تا از بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس - [URL shortener]

URL Shortener by MyThemeShop چندین نوع تغییر مسیر را برای انتخاب ارائه می دهد. به شما امکان می دهد بین ۳۰۱، ۳۰۲ و ۳۰۷ را انتخاب کنید. شما می توانید تمام لینک های کوتاه خود را از پنل مدیریت وردپرس خود مدیریت کنید و همچنین آنها را در دسته های مختلف سازماندهی کنید.

بهترین بخش این است که تمام URL های شما را نیز ردیابی می کند و تعداد کلیک ها را نشان می دهد. اگر پیوندهای وابسته دارید و می خواهید ببینید کدام وابسته بیشترین کلیک را دریافت می کند و درآمد ایجاد می کند، واقعاً مفید است.

اگر به‌تازگی یک وب‌سایت جدید راه‌اندازی کرده‌اید و به دنبال یک افزونه رایگان وردپرس برای کوتاه کردن URL‌ها و ردیابی آن‌ها هستید، URL Shortener by MyThemeShop بهترین انتخاب است. این به شما امکان می دهد پیوند کوتاه خود را سفارشی کنید، یک نوع تغییر مسیر را انتخاب کنید و چندین ویژگی را به صورت رایگان ارائه می دهد.

مزایا:

  • افزونه کاربر پسند و سبک
  • ویژگی اتصال خودکار را در طرح رایگان ارائه می دهد
  • پیوندهای خود را در دسته بندی سازماندهی کنید
  • پیوندهای کوتاه را در یک برگه یا پنجره جدید باز کنید
  • برچسب های nofollow را به لینک های وابسته خود اضافه کنید

معایب:

  • گزارش ردیابی اطلاعات محدودی را نشان می دهد
  • با افزونه های تجزیه و تحلیل مانند MonsterInsights ادغام نمی شود
  • شما یک زمان‌بندی پیوند یا جستجوگر پیوند شکسته دریافت نمی‌کنید

۵. URL Shortify

best url shorteners for wordpress to track links 10 - 7 تا از بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس - [URL shortener]

یکی دیگر از بهترین کوتاه کننده های لینک برای وردپرس افزونه URL Shortify است.

افزونه URL Shortify یکی دیگر از افزونه های رایگان کوتاه کننده URL وردپرس است و یک جایگزین عالی برای URL Shortener by MyThemeShop و افزونه وردپرس Bitly است.

شما به راحتی می توانید لینک های کوتاهی را از داشبورد وردپرس خود ایجاد کنید، نوع تغییر مسیر را انتخاب کنید و حتی لینک ها را در دسته ها گروه بندی کنید. این افزونه همچنین به شما امکان می دهد تا گزینه اضافه کردن خودکار nofollow و برچسب های حمایت شده را به لینک های خود فعال کنید.

best url shorteners for wordpress to track links 11 - 7 تا از بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس - [URL shortener]

در طول آزمایش ما، آنچه URL Shortify را متمایز کرد، گزارش های داشبورد آن بود. جزئیات بیشتری را در مقایسه با سایر گزینه های رایگان موجود در لیست شما نشان می دهد.

برای مثال، تاریخچه کلیک، مکان‌های برتر، ارجاع‌دهنده‌ها، دستگاه‌ها، مرورگرها، پلتفرم‌ها و موارد دیگر را خواهید دید. این گزارش همچنین جزئیات هر کلیک را نشان می دهد، بنابراین می دانید URL های کوتاه شما چگونه کار می کنند.

URL Shortify یک راه حل رایگان خوب برای بازاریابان وابسته، وبلاگ نویسان، پادکست ها و هر کسی است که به دنبال مدیریت لینک ها در سایت وردپرس خود است.

مزایا:

  • به راحتی لینک های کوتاه خود را با استفاده از نام تجاری خود سفارشی کنید
  • به طور خودکار URL های کوتاه برای پست ها و صفحات خود ایجاد کنید
  • پیوندها را از داشبورد وردپرس مدیریت و سازماندهی کنید
  • ردیابی کلیک های لینک و دریافت جزئیات گزارش های تحلیلی
  • یکپارچه با WooCommerce و Easy Digital Downloads ادغام می شود

معایب:

  • هیچ جستجوگر لینک شکسته در نسخه رایگان وجود ندارد
  • شما نمی توانید کدهای QR را در طرح رایگان ایجاد کنید

۷. TinyURL

best url shorteners for wordpress to track links 12 - 7 تا از بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس - [URL shortener]

برنامه TinyURL یک نرم افزار کوتاه کننده URL است که می توانید از آن برای ایجاد لینک های کوتاه و کدهای QR استفاده کنید. اگر نمی خواهید از افزونه وردپرس یا Bitly استفاده کنید و فقط می خواهید URL های طولانی را به سرعت متراکم کنید، یک جایگزین عالی است.

بهترین بخش در مورد ابزار در طول آزمایش ما این است که می توانید URL های کوتاه نامحدود در نسخه رایگان ایجاد کنید. این یک گزینه مقرون به صرفه برای وب سایت های جدید و مبتدیان است.

best url shorteners for wordpress to track links 13 - 7 تا از بهترین کوتاه کننده لینک وردپرس - [URL shortener]

برای افزودن نام تجاری خود در پیوندها و دسترسی به تجزیه و تحلیل، باید به نسخه پریمیوم ارتقا دهید. این قفل گزارش‌هایی را باز می‌کند که می‌توانید سابقه کلیک URL، گزارش داشبورد، نمودار زمانی کلیک‌ها در طول زمان، نقشه مکان‌هایی که افراد روی پیوندهای شما کلیک می‌کنند و موارد دیگر را ببینید.

TinyURL یک گزینه مقرون به صرفه برای مشاغلی است که به دنبال کوتاه کننده لینک ممتاز هستند. می‌توانید پیوندها را با استفاده از دامنه یا زیردامنه خود سفارشی کنید، در حالی که کلیک‌های پیوند را ردیابی می‌کنید.

مزایا:

  • بسیار آسان برای استفاده و ایجاد URL های کوتاه
  • لینک های کوتاه تاریخ انقضا ندارند
  • لینک های خود را به راحتی از داشبورد TinyURL مدیریت کنید
  • طرح های قیمت گذاری مقرون به صرفه

معایب:

  • نسخه رایگان دارای ویژگی ها و عملکرد محدود است
  • بدون ادغام با افزونه های وردپرس یا ابزارهای تحلیلی
  • شما نمی توانید پیوندهای کوتاه را به طور خودکار پیوند دهید، پوشش خودکار یا زمان بندی کنید
  • گزارش های تحلیلی اطلاعات اولیه را نشان می دهد

بهترین کوتاه کننده لینک برای وردپرس کدام است؟

پس از بررسی چندین افزونه و ابزار، Pretty Links را به عنوان بهترین کوتاه کننده URL برای وردپرس توصیه می کنیم.

این دارای ویژگی هایی است و به تبدیل URL های طولانی و پیچیده به لینک های قابل خواندن و اشتراک گذاری کمک می کند. راه اندازی و استفاده از این افزونه بسیار آسان است.

همچنین تعداد انگشت شماری از انواع تغییر مسیر را می توانید انتخاب کنید، از ویژگی پیوند خودکار برای افزودن خودکار لینک به محتوای خود استفاده کنید و همه URL های کوتاه را از داشبورد وردپرس خود مدیریت کنید.

علاوه بر این، Pretty Links به ردیابی کلیک روی لینک ها کمک می کند. می‌توانید آن را با MonsterInsights ادغام کنید تا کلیک‌ها را در Google Analytics نیز ردیابی کنید.

از طرف دیگر، اگر به دنبال یک ابزار خارجی هستید که لینک ها را کوتاه می کند و افزونه وردپرس را نیز ارائه می دهد، می توانید از Bitly استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد بهترین کوتاه کننده URL

در اینجا برخی از رایج ترین سؤالات مردم در مورد ابزارهای کوتاه کننده URL وجود دارد:

۱. بهترین کوتاه کننده لینک رایگان کدام است؟

از آزمایش ما، Pretty Links و Bitly را به عنوان بهترین کوتاه کننده URL رایگان توصیه می کنیم. Pretty Links برای سایت های وردپرسی که به دنبال مدیریت لینک های وابسته خود و ردیابی آنها هستند عالی است. Bitly عالی است اگر فقط می خواهید چند URL را کوتاه کنید.

۲. آیا کوتاه کننده های لینک برای سئو خوب هستند؟

اگر عاقلانه از کوتاه کننده های URL استفاده شود، روی سئوی وردپرس و دید وب سایت شما تأثیری نخواهد داشت. پیوندهای کوتاه به طور کامل از آب پیوند عبور نمی کنند، بنابراین نباید از آنها به عنوان شکل اصلی ایجاد پیوند برای وب سایت خود استفاده کنید.

۳. آیا لینک های کوتاه منقضی می شوند؟

برخی از URL های کوتاه منقضی می شوند در حالی که برخی دیگر منقضی نمی شوند. معمولاً به کوتاه کننده URL مورد استفاده شما بستگی دارد. به عنوان مثال، پیوندهای سفارشی ایجاد شده با استفاده از TinyURL  منقضی نمی شوند.

یکی دیگر از مجموعه آموزش های وردپرس به اتمام رسید. امیدواریم این آموزش به جهت یادگیری و شناخت بهترین کوتاه کننده های لینک برای وردپرس ، برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد؛ اگر شما نیز سرویس کوتاه کننده لینک برای وردپرس می‌دانید که در لیست بالا ذکر نشده است میتوانید آن را در بخش کامنت ها مطرح کنید تا با نام شما این مقاله بروزرسانی گردد؛ همچنین ممکن است مقاله ۵ افزونه برتر برای سئو سایت وردپرسی در سال ۲۰۲۳ نیز برای شما کاربردی و مفید باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا