آموزش های سی پنلمیزبانی وب

تغییر ورژن php در سی پنل

آموزش تغییر ورژن php در هاست Cpanel

PHP یک زبان قدرتمند برای ساخت وب سایت های پویا است. این زبان اسکریپتی میتواند با HTML ادغام شود. php یک زبان در سمت سرور است, بدین معنا که کدهای php روی سرور تفسیر میشوند و خروجی html و یا خروجی های دیگری تولید میکند که توسط کاربر قابل مشاهده است. گاهی اوقات شما نیاز دارید که مطابق با اسکریپت خود ورژن php را تغییر دهید این امکان در هاست های آذردیتا برای شما فراهم شده است که خودتان نیز به راحتی میتوانید ورژن مورد نظر را برای هاست خود انتخاب نمایید تا سایت شما عملکرد صحیحی روی هاست داشته باشد.

ناسازگاری نسخه PHP هاست با قالب یا افزونه های نصب شده روی سایت ممکن است مشکلات متعددی رو به وجود بیاورد که از شایع ترین این ارورها  می توانیم به ارور ۵۰۰ اشاره کنیم، در اغلب موارد با تغییر ورژن هاست این ارور به سادگی در کسری از زمان برطرف میشود البته به این نکته هم باید دقت داشت شاید این ارور منشا دیگری داشته باشد. به هرحال در این مقاله سعی داریم سریع ترین روش تغییر ورژن PHP هاست را روی کنترل پنل سی پنل بررسی کنیم.

آموزش تغییر ورژن PHP هاست سی پنل

هر قالب یا افزونه ای بعد از آپدیت با نسخه های جدیدتر PHP سازگاری پیدا میکند برای همین نسخه های قدیمی با ورژن های جدید PHP ناسازگار هستند و مشکل ساز میشوند حتی ممکن است این ناسازگاری به عدم کارکرد صحیح افزونه یا قالب سایت منجر شود. اینجاست که اهمیت آپدیت و بروزرسانی نرم افزار و توابع پررنگ تر می شود.  از آنجایی که این آپدیت ها همیشگی هستند پس هر بار امکان دارد که بخواهیم ورژن مورد نظرمان را تغییر بدهیم.

چطور  نسخه PHP سایت را از طریق هاست سی پنل تغییر دهیم؟

برای شروع کار ابتدا وارد هاست سی پنل خود شوید.

در این مرحله در صفحه اول کنترل پنل در بخش Software می بایست به دنبال گزینه ای تحت عنوان Multiphp Manager باشید.

change php1 - تغییر ورژن php در سی پنل

سپس به صفحه ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد. تیک باکس دامین مورد نظر خود را که میخواهید ورژن php آن را تغییر دهید را بزنید و در قسمت PHP Version ورژن مورد نظر را انتخاب کنید و روی گزینه Apply کلیک نمایید.

System PHP Version - تغییر ورژن php در سی پنل

حالا در بالا سمت راست از کشوی PHP Version ،  ورژن php دلخواه خودتون را انتخاب کنید. (مشابه تصویر زیر) در نهایت بعد از انتخاب نسخه، روی دکمه Apply کلیک کنید تا تغییرات مد نظر ذخیره شود.

select php version - تغییر ورژن php در سی پنل

برای اینکه مطمئن شوید این نسخه php با وب سایت شما سازگاری دارد، صفحه اصلی و صفحه لاگین سایتتان را باز کنید، عدم نمایش اعلان یا اخطار دلیل سازگاری سایت با ورژن انتخابی هست. اگر به هر دلیلی خطایی دریافت شد سایر نسخه ها را تست کنید. (برای وردپرس، آخرین ورژن php یعنی ۷.۳ توصیه میشود)

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا