رپورتاژ

در این کشورها نگران اینترنت نباشید!

با رشد علم و پیشرفت تکنولوژی، بشر موفق شده است با استفاده از اینترنت و فضای مجازی، بسیاری از امور خود را راحت تر و سریع تر انجام دهد. امروزه خیلی از فعالیت ها از قبیل خرید بلیط، رزرو هتل، خرید کالاها و خدمات گوناگون، امور بانکی، اطلاع رسانی ها و… در بستر اینترنت انجام می شوند و مهم تر از همه بحث آموزش و تحصیل است که با شیوع ویروس کرونا، به شکل مجازی و آنلاین انجام می گیرد. همه این مثال ها به خوبی میزان مهم بودن اینترنت و نقش حیاتی آن در زندگی انسان معاصر را نشان می دهد. با توجه به اهمیت این مسئله، کشورهای پیشرفته جهان همواره در تلاش هستند تا دسترسی به اینترنت پرسرعت و با کیفیت را برای شهروندان خود فراهم کنند.

image 890f - در این کشورها نگران اینترنت نباشید!

رنتی جا سامانه گردشگری، این امکان را فراهم کرده تا در شهرهای مختلف ایران و اطراف تهران مانند اجاره ویلا استخردار در کردان، اجاره ویلا در لواسان و …. افراد با خیال راحت و کمترین هزینه با سریع ترین روش اقدام به اقامت در مقصد مورد نظر کنند.

معرفی ۷ کشور با اینترنت رایگان

خرید بسته های اینترنتی و شارژ مودم های وای فای یکی از امور روزمره اکثر مردم است و ما می شنویم که برخی افراد از گران بودن یا به صرفه نبودن بسته های اینترنتی شکایت می کنند. جالب است بدانید که برخی از کشورها اینترنت رایگان پرسرعت را به صورت عمومی در اختیار همه شهروندان خود قرار می دهند تا بدین ترتیب رضایتمندی مردم و جذب گردشگر در آن ها افزایش پیدا کند. در ادامه با چند تا از برترین کشورهایی که اینترنت رایگان را به مردم خود عرضه می کنند آشنا خواهیم شد:

  1. لیتوانی: میانگین سرعت دانلود در کشور لیتوانی ۱۵.۴ است که توجه بسیاری از توریست هایی که به این کشور سفر می کنند را جلب نموده است.
  2. کرواسی: کشور کرواسی دومین کشوری است که اینترنتی با سرعت ۱۴ مگابایت بر ثانیه را در اختیار شهروندان خود قرار داده است.
  3. استونی: از میان کشورهای برتری که اینترنت رایگان و عمومی ارائه می دهند، استونی با سرعت دانلود ۱۲.۵ مگابایتی در جایگاه سوم قرار دارد.
  4. رومانی: میانگین سرعت اینترنت در رومانی به ۱۱.۳ مگابایت بر ثانیه می رسد و اینترنت وای فای پرسرعت در همه نقاط شهرها برای عموم مردم قابل دسترسی می باشد.
  5. بریتانیا: کشور بریتانیا نیز از جمله کشورهای پیشرفته ای است که اینترنت همگانی با سرعت دانلود ۱۰.۹ مگابایتی در آن قابل دسترسی است.
  6. مجارستان: مسافران به محض ورود به کشور مجارستان، می توانند با نصب برنامه ای به نام “Wiman App” به شبکه اینترنتی کشوری متصل شده و در همه نقاط مجارستان از آن بهره مند شوند. میانگین سرعت دانلود اینترنت مجارستان ۱۰مگابایت بر ثانیه است.
  7. ایرلند: دولت ایرلند جهت تامین رفاه عمومی اعلام کرده است که اینترنت رایگان در این کشور به شکل عمومی در دسترس می باشد و تمامی شهروندان می توانند در هر نقطه از کشور به این شبکه اینترنتی متصل شوند.

image 1a9d32 - در این کشورها نگران اینترنت نباشید!

کدام کشور پرسرعت ترین اینترنت را دارد؟

فکر می کنید پر سرعت ترین اینترنت جهان متعلق به کدام کشور می باشد؟ جواب سنگاپور است! این کشور پیشرفته و مدرن در جنوب شبه جزیره مالایا قرار گرفته و به عنوان کوچک ترین کشور جنوب شرقی آسیا شناخته می شود. سنگاپور توانسته است به مدت چندین سال متوالی جایگاه خود را به عنوان اولین کشور در سرعت اینترنت حفظ کند. میانگین سرعت دانلود در این کشور ۶۰ مگابایت بر ثانیه می باشد که تا کنون بالاترین سرعت ممکن در جهان محسوب می شود. شاید بپرسید کشور سنگاپور چگونه توانسته است به چنین سرعت اینترنتی دست پیدا کند؟

عوامل مختلفی وجود دارند که بر سرعت اینترنت تاثیر می گذارند. از جمله مهم ترین این عوامل می توان به مساحت کشور، زیرساخت ها و نوع کابل های استفاده شده، سرمایه گذاری و مقررات دولتی در رابطه با پهنای باند اینترنت اشاره کرد. کشور سنگاپور از لحاظ جغرافیایی انسجام داشته و وسعت کم را می توان یکی از عمده ترین دلایل سرعت بالای اینترنت در آن به شمار آورد. زیرا هنگامی که وسعت کشور کم باشد، هزینه کابل کشی ها نیز پایین تر بوده و دولت می تواند در سراسر سرزمینش کابل کشی انجام دهد. علاوه بر این خوب است بدانید که یکی از اهداف اصلی سرمایه گذاری دولت سنگاپور، ارتقا خطوط مخابرات و بهینه سازی زیرساخت های دیجیتال می باشد که نشان می دهد اینترنت چقدر برای این کشور اهمیت دارد.

image 32aae7 - در این کشورها نگران اینترنت نباشید!

در پایان شاید کنجکاو باشید که بدانید ایران در سرعت اینترنت جهانی در جایگاه چندم قرار دارد. بنابر آمار به دست آمده در سال ۲۰۲۱ کشور ایران با سرعت اتصال ۱۹.۵ مگابایت بر ثانیه، رتبه ۱۳۴ جهان را از آن خود ساخته است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا