آموزشآموزش های سی پنلمعرفی محصولات

نحوه اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت

اتصال هاست دانلود به سایت

وب سایت ها به فضای برای ذخیره سازی اطلاعات خودشون نیاز دارند که اصطلاحا هاست بکاپ نامیده میشه در کنار اون هم فضایی لازمه تا بتونید فایل های قابل دانلود رو در اختیار کاربران خودتون قرار بدید. به این فضا هم اصطلاحا هاست دانلود گفته میشه. اما نحوه اتصال هاست دانلود یا بکاپ به هاست اصلی چجوریه ؟ موضوع اینه که در واقع هاستی که برای وب سایت خودتون خریداری میکنید، نمیتونه به تنهایی جوابگوی فعالیت های دانلودی درون وب سایت شما باشه. در نتیجه نیازه که یک هاست دانلود رو خریداری و با اتصال هاست دانلود به هاست اصلی، امکان دانلود سریع و بدون مشکلی رو برای کاربران خودتون فراهم کنید.

با یادگیری دقیق این آموزش میتونید به راحتی هاست دانلود پر حجم  رو به هاست اصلی وب سایتتون متصل کنید. در نتیجه میتونید تمامی فایل های دانلودی خودتون رو روی اون ذخیره کرده یا از اون به عنوان هاست بکاپ استفاده کنید و اطلاعات هاست اصلی خودتون رو روی اون بیارید.

پس با آذردیتا همراه باشید تا این موضوع ( نحوه اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت ) رو به زبانی ساده بررسی و تحلیل کنیم.

آنچه در این آموزش خواهید آموخت :

  • نحوه اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت
  • نحوه ساخت a record در دایرکت ادمین
  • نحوه آپلود فایل در هاست دانلود

نحوه اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت

هاست دانلود به طور معمول هاستی با فضای بالاست که به منظور ذخیره سازی فایل های دانلود از اون استفاده میشه. به این ترتیب کاربران شما میتونند به راحتی و به طور مستقیم برنامه مورد نظر خودشون رو دانلود کنند. برای این باید مراحل زیر رو طی کنید :

  1. ایجاد ساب دامین در هاست دانلود و هاست اصلی
  2. تعریف A RECORD در هاست اصلی

نحوه ایجاد ساب دامین در هاست دانلود

اما موضوعی که اینجا مطرح میشه اینه که چجوری ساب دامین هاست دایرکت ادمین رو به هاست دانلود متصل کنید ؟ به همین منظور شما باید وارد پنل کاربری دایرکت ادمین هاست بکاپ یا دانلود خودتون بشید. بعد از اون باید به ترتیب زیر پیش برید :

  1. از منو «Your Account» دایرکت ادمین خودتون، روی منو «Subdomain Management» کلیک کنید.
  2. بعد از ورود به بخش ساب دامین دایرکت ادمین، در بخشی که در تصویر هم مشخص شده، نام مورد نظر خود مثلا (dl) رو بنویسید و بعدش روی دکمه «create» کلیک کنید.
  3. بعد از اینکه ساب دامین مورد نظرتون رو به دایرکت ادمین اضافه کردید، زمان اون رسیده که به سراغ ساخت a record در دایرکت ادمین به منظور اتصال هاست دانلود به هاست اصلی برید.

دقت داشته باشید ساختار ساب دامین به شکل dl.yoursite.com هست در واقع نام انتخابی شما با یک نقطه از دامنه اصلی جدا میشه. به عنوان مثال blog.azardata.net یک ساب دامین محسوب میشه. در این قسمت نام دامنه شما درج شده و در فیلد فقط باید نام قبل از . رو درج کنید.

connect subdomain to dlhost01 - نحوه اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت

تصویر مربوط به مرحله اول

connect subdomain to dlhost02 - نحوه اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت

تصویر مربوط به مرحله دوم

 

نحوه ساخت a record در دایرکت ادمین

مرجله دوم بعد از ساخت ساب دامین، ساخت a record برای اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت هست. از این رکورد برای متصل کردن هاست اصلی به IP هاست دیگه ای مثل هاست دانلود و هاست اصلی /بکاپ استفاده میشه. دلیل استفاده از این رکورد برای اتصال ساب دامین هاست دایرکت ادمین به هاست دانلود اینه که نام دامنه به یک آی پی مشخص تغییر میکنه. در واقع به اون دسته از رکورد هایی که برای تبدیل نام دامنه به آدرس IP استفاده میشن با عنوان a record اشاره میشه. برای اعمال تنظیمات مربوط به a record باید وارد پنل کاربری دایرکت ادمین هاست خود بشید و پس از اون اقدامات مربوط رو انجام بدید. در ادامه اقداماتی که باید انجام بدید رو راهنمایی خواهیم کرد :

  1. بعد از ورود به دایرکت ادمین سایت اصلی، از طریق منو «Your Account» زیر منو «DNS Manegement» رو انتخاب کنید.
  2. پس از اون در بخش «Add Domain Records» سطر مربوط به a رکورد رو پیدا کرده و اون رو مطابق تصویر زیر با اطلاعات مربوط به ساب دامین ایجاد شده در هاست دانلود/بکاپ پر کنید.
  3. بعد از وارد کردن اطلاعات، روی دکمه save کلیک کنید تا تغییرات ذخیره بشن. به این ترتیب فرآیند اتصال هاست دانلود به هاست اصلی انجام میشه. در نتیجه از این به بعد a record تعریف شده در هاست اصلی به ساب دامین ایجاد شده در هاست دانلود اشاره خواهد کرد.

connect subdomain to dlhost04 - نحوه اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت

تصویر مربوط به مرحله اول

connect subdomain to dlhost05 - نحوه اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایتتصویر مربوط به مرحله دوم

 

نحوه آپلود فایل در هاست دانلود و هاست اصلی

زمانی که تمامی مراحل مربوط به اتصال ساب دامین هاست دایرکت ادمین به هاست دانلود رو با موفقیت پشت سر گذاشتید، می توانید با آپلود فایل در هاست دانلود خودتون از عملکرد صحیح اون اطمینان حاصل کنید. برای این کار روی آموزش زیر کلیک کنید :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا