سئو و بهینه سازی

نحوه استفاده صحیح از تگ های عنوان در وردپرس | تگ های عنوان چیست؟

آموزش استفاده از تگ های H1 تا H6

آیا در مورد روش مناسب استفاده صحیح از تگ های عنوان H1 تا H6 در وردپرس سوال دارید؟

وقتی از تگ های عنوان به طور موثر در پست ها و صفحات خود استفاده می کنید، محتوای خود را خواناتر می کنید، تجربه کاربری را بهبود می بخشید و سئوی وب سایت خود را افزایش می دهید.

در این مقاله از وبلاگ آذردیتا، نحوه استفاده صحیح از تگ های عنوان در وردپرس را به شما نشان خواهیم داد.

تگ های عنوان در وردپرس چیست؟

در وردپرس، تگ‌های عنوان یا همان “H tags”، از H1 تا H6، ابزاری حیاتی برای بهبود ساختار و نمایش محتوای وبسایت هستند. هرکدام از این تگ‌ها نمایانگر سطوح مختلف اهمیت محتوا می‌باشند، که H1 به عنوان عنوان اصلی صفحه در نظر گرفته می‌شود و H2 تا H6 برای عناوین فرعی با اهمیت کمتر استفاده می‌شوند.

استفاده صحیح از این تگ‌ها به بهبود سؤالات مرتبط با SEO کمک کرده و به موتورهای جستجو اطلاعات دقیق‌تری درباره محتوای صفحه فراهم می‌کند. علاوه بر این، از دید کاربران نیز، ساختار منظم و استفاده مناسب از تگ‌های عنوان، خوانایی و درک محتوا را بهبود می‌بخشد و تجربه کاربری را بهبود می‌دهد. بنابراین، توصیه می‌شود که در ایجاد و ویرایش مطالب در وردپرس، از تگ‌های عنوان به درستی و معقول استفاده شود تا ساختار و ارتباط مناسبی میان عناوین برقرار گردد.

تگ های عنوان عناصر HTML هستند که برای شناسایی عنوان و سرفصل ها در یک صفحه وب استفاده می شوند.

هر دو بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو محتوای شما را بهتر درک می کنند وقتی که پست ها و صفحات شما حاوی عنوان باشند. وقتی عنوان‌ها را به درستی اضافه می‌کنید، می‌توانید سئوی پست را بهبود ببخشید، بنابراین در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری دارد.

شما با استفاده از سطوح مختلف عنوان، ساختار منطقی را به پست های خود اضافه می کنید. عناوین پست‌ها از تگ‌های H1 استفاده می‌کنند و شما معمولاً از تگ‌های H2 برای عنوان‌های اصلی و تگ‌های H3 برای عنوان‌های فرعی استفاده می‌کنید.

هنگامی که یک صفحه وب را به صورت HTML مشاهده می کنید، تگ های عنوان مانند این هستند:

<h1>Post Title</h1>
<h2>Heading</h2>
<h3>Subheading</h3>
<h4>And so on</h4>

با این حال، شما می توانید به راحتی تگ های عنوان را بدون استفاده از کد به پست ها و صفحات وردپرس خود اضافه کنید.

how to properly use heading tags in wordpress explained 01 - نحوه استفاده صحیح از تگ های عنوان در وردپرس | تگ های عنوان چیست؟

اندازه‌ها و رنگ‌های سبک‌های عنوان مختلف توسط صفحه تنظیمات قالب شما کنترل می‌شود، و ما در زیر به شما نشان می‌دهیم که چگونه ظاهر آن‌ها را سفارشی کنید.

با این گفته، بیایید نگاهی به نحوه استفاده صحیح از تگ های عنوان H1-H6 در وردپرس بیاندازیم.

۱. از سرفصل ها و زیر عنوان ها برای ساختار بخشیدن به محتوای خود استفاده کنید

سرفصل ها به شما کمک می کنند یک ساختار منطقی برای یک پست یا صفحه ایجاد کنید. آنها با توضیح مختصر بخش‌های اصلی موضوع و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر، خوانندگان شما را در مقاله راهنمایی می‌کنند.

شما می توانید از شش سطح سرفصل سلسله مراتبی برای ساختار محتوای خود استفاده کنید:

  • تگ های H1 مهمترین آنها هستند و باید فقط یک عنوان H1 در یک پست وجود داشته باشد. این تگ برای عنوان پست استفاده می شود و شما می توانید در راهنمای ما در مورد موضوع برچسب عنوان | تگ عنوان | Title Tags چیست ؟ را بیاموزید.
  • تگ های H2 تگ های اصلی هستند و در بخش های مختلف یک پست استفاده می شوند. اگر نیاز دارید که این بخش ها را به بخش های فرعی تقسیم کنید، می توانید از تگ های H3 استفاده کنید. اکثر تم ها عناوین فرعی H3 را با فونت کوچکتر از عنوان H2 نمایش می دهند.
  • اکثر پست ها فقط به دو یا سه سطح تگ نیاز دارند، بنابراین ممکن است هرگز از تگ های عنوان H4 تا H6 در وب سایت وردپرس خود استفاده نکنید. با این حال، می توان از آنها برای ارائه ساختار بیشتر در پست های بسیار طولانی یا مقالات آکادمیک استفاده کرد.
  • ساختار پست‌های خود به این روش به بازدیدکنندگان وب‌سایت و خزنده‌های موتور جستجو کمک می‌کند تا به سرعت محتوای محتوای شما را درک کنند. یک پست با ساختار مناسب ممکن است در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.

نکته: مطمئن شوید که از برچسب‌های عنوان برای ساختار مقاله خود استفاده می‌کنید، نه صرفاً برای قالب‌بندی، مانند بزرگ‌تر کردن یک بلوک متن

۲. ظاهر تگ ها را برای جلب توجه سفارشی کنید

استفاده از عناوین در محتوای خود یک راه عالی برای جلب توجه کاربران با فونت با اندازه بزرگتر است. در اکثر قالب‌های وردپرس، عنوان‌ها با فونت بزرگ‌تر از متن معمولی وردپرس هستند. آنها به شما اجازه می دهند پست ها و صفحات خود را به بخش ها تقسیم کنید.

همچنین می‌توانید ظاهر سرفصل‌های خود را سفارشی کنید تا بیشتر برجسته شوند. به عنوان مثال، شما می توانید با افزودن رنگ، به خصوص با عنوان های H1، H2 و H3 توجه را به عنوان های خود جلب کنید.

برخی از تم ها گزینه های فونت از پیش تعیین شده ای را ارائه می دهند که فونت کل وب سایت شما را تغییر می دهد.

how to properly use heading tags in wordpress explained 02 - نحوه استفاده صحیح از تگ های عنوان در وردپرس | تگ های عنوان چیست؟

علاوه بر این، می‌توانید فونت‌ها را برای عناصر تکی در قالب خود تغییر دهید. به عنوان مثال، می توانید از فونت متفاوتی برای متن و تگ ها استفاده کنید. حتی گزینه هایی برای استفاده از فونت های جداگانه برای هر سطح عنوان وجود دارد.

۳. از تگ ها برای بهبود خوانایی و تجربه کاربری استفاده کنید

هیچ کس دیوار متنی را دوست ندارد. ساده ترین راه برای خوانایی بیشتر محتوای خود، شکستن آن با استفاده از سرفصل ها و پاراگراف های کوتاه است.

این کار خواندن و درک مطالب شما را آسان تر می کند. همچنین به کاربران شما کمک می کند تا مقاله را به سرعت اسکن کنند و بخش هایی را که می خواهند با دقت بیشتری بخوانند پیدا کنند.

این عوامل باعث افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش می شود که برای سئو مفید است.

بررسی خوانایی سرفصل های خود با استفاده از سئو All in One

بهترین راه برای بررسی خوانایی پست خود استفاده از All in One SEO (AIOSEO) است. این بهترین افزونه سئو وردپرس است که به شما امکان می دهد وب سایت وردپرس خود را به راحتی برای موتورهای جستجو و پلتفرم های رسانه های اجتماعی بهینه کنید.

توجه: نسخه رایگان AIOSEO به شما نشان می دهد که آیا پست شما دارای عناوین کافی است یا خیر، و همچنین به شما اجازه می دهد یک عبارت کلیدی تمرکز را همانطور که در زیر به آن می پردازیم تنظیم کنید. با این حال، ویژگی های اضافی نسخه پریمیوم باعث می شود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو حتی بالاتر باشد.

پس از نصب و پیکربندی All in One SEO، به سادگی در زیر محتوای پست به قسمت تنظیمات عمومی AIOSEO بروید.

بخش «Page Analysis» را پیدا خواهید کرد که لیستی از کارهای قابل اجرا را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید برای بالا بردن رتبه پست دنبال کنید. این شامل برگه هایی برای «Basic SEO»، «Title» و «Readability» است و هر تب به شما نشان می دهد که چه تعداد خطا را باید در آن دسته رفع کنید.

برگه «خوانایی» پیشنهادهایی در مورد چگونگی بهبود خوانایی ارائه می دهد، از جمله شامل تصاویر، کوتاه کردن پاراگراف ها و جملات، استفاده از کلمات انتقالی، افزودن عنوان فرعی و موارد دیگر. مواردی که با صلیب قرمز مشخص شده اند نیاز به کار بیشتری دارند.

how to properly use heading tags in wordpress explained 03 - نحوه استفاده صحیح از تگ های عنوان در وردپرس | تگ های عنوان چیست؟

در زیر “Subheading distribution”، در مورد هر مرحله ای که برای بهبود عناوین پست باید بردارید، بازخورد دریافت خواهید کرد، مانند:

  • یک بخش از متن شما بیش از ۳۰۰ کلمه است و با هیچ عنوان فرعی از هم جدا نمی شود. برای بهبود خوانایی، عناوین فرعی اضافه کنید.
  • “شما از هیچ عنوان فرعی استفاده نمی کنید، اما متن شما به اندازه کافی کوتاه است و احتمالا به آنها نیازی ندارد.”
  • ‘کارت عالی بود!’

برای بهبود سئوی پست، باید در کنار هر آیتم در بخش تجزیه و تحلیل صفحه یک علامت سبز رنگ بگیرید.

۴. تگ های خود را برای سئو با افزودن کلمات کلیدی مناسب بهینه کنید

یکی دیگر از موارد معرفی شده در مقاله نحوه استفاده صحیح از تگ های عنوان در وردپرس، بهینه سازی تگ های عنوان با افزودن کلمات کلیدی یا مترادف آن به آنهاست.

اضافه کردن عنوان به پست های وبلاگ برای سئوی سایت شما عالی است. این به این دلیل است که موتورهای جستجو به عنوان وزن بیشتری نسبت به متن پاراگراف معمولی می دهند. گوگل سعی می کند از محتوای سرفصل های شما برای درک بهتر موضوعی که در مورد آن می نویسید استفاده کند.

با افزودن کلمات کلیدی مناسب می توانید عنوان های خود را برای سئو بهینه کنید. اینها کلمات کلیدی هستند که کاربران هنگام جستجوی محتوای شما جستجو می کنند.

اما مهم است که فقط کلمات کلیدی تصادفی را به عنوان خود اضافه نکنید. فقط زمانی از کلمات کلیدی استفاده کنید که منطقی باشند و به وضوح توضیح دهند که آن قسمت از پست در مورد چیست.

بررسی اینکه آیا عناوین شما بهینه شده سئو شده اند یا خیر

می توانید از ویژگی All in One SEO’s SEO Analysis استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا از کلمات کلیدی کافی در عنوان خود استفاده کرده اید یا خیر.

ابتدا باید یک کلمه کلیدی تمرکز به پست خود اضافه کنید. به سادگی به تنظیمات AIOSEO در زیر محتوای پست بروید، سپس مهمترین کلمه کلیدی پست را در کنار “Focus Keyphrase” تایپ کنید.

how to properly use heading tags in wordpress explained 04 - نحوه استفاده صحیح از تگ های عنوان در وردپرس | تگ های عنوان چیست؟

سپس این افزونه محتوای شما را برای کلمه کلیدی تجزیه و تحلیل می کند، امتیازی را به شما نشان می دهد و پیشنهاداتی در مورد بهبود رتبه شما ارائه می دهد.

از جمله موارد دیگر، All in One SEO به شما نشان می دهد که آیا پست شما دارای تعداد مناسبی از زیرعنوان های H2 و H3 بهینه شده با کلیدواژه است یا خیر.

how to properly use heading tags in wordpress explained 05 - نحوه استفاده صحیح از تگ های عنوان در وردپرس | تگ های عنوان چیست؟

همچنین می توانید از All in One SEO برای بهینه سازی عنوان پست استفاده کنید.

۵. به صورت خودکار فهرستی از مطالب را از تگ ها ایجاد کنید

فهرست مطالب فهرستی قابل کلیک از عناوین موجود در یک پست است. آنها پرش بین بخش های یک مقاله طولانی را آسان تر می کنند و ناوبری را در محتوای شما بهبود می بخشند.

هنگامی که بازدیدکنندگان شما روی پیوندی در فهرست مطالب کلیک می کنند، بلافاصله به آن عنوان در مقاله منتقل می شوند. این به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت به سمت محتوای مورد علاقه خود حرکت کنند.

how to properly use heading tags in wordpress explained 06 - نحوه استفاده صحیح از تگ های عنوان در وردپرس | تگ های عنوان چیست؟

All in One SEO می تواند با تولید خودکار فهرست مطالب بر اساس عنوان های فرعی شما، در زمان شما صرفه جویی کند، در حالی که آن را با پیوندهای قابل ویرایش کاملاً قابل تنظیم می کند.

هنگام ویرایش پست خود، باید روی نماد آبی رنگ + کلیک کنید و بلوک AIOSEO – Table of Contents را پیدا کنید. به سادگی بلوک را روی پست یا صفحه ای که می خواهید فهرست مطالب نمایش داده شود بکشید.

how to properly use heading tags in wordpress explained 07 - نحوه استفاده صحیح از تگ های عنوان در وردپرس | تگ های عنوان چیست؟

این افزونه به طور خودکار سرفصل های صفحه را شناسایی کرده و به فهرست مطالب شما اضافه می کند. اگر از سطوح مختلف عنوان (مثلا H2 و H3) استفاده می‌کنید، سرفصل‌های سطح پایین‌تر برای نشان دادن ساختار محتوای شما تورفتگی دارند.

اگر همچنان محتوای پست یا صفحه خود را می نویسید، هر عنوانی که به سند اضافه شود به طور خودکار به فهرست مطالب اضافه می شود. همچنین، هر تغییری که در خود سرفصل ها ایجاد می کنید در بلوک ToC منعکس می شود.

۶. سرفصل ها را برای رتبه بندی برای قطعه های ویژه گوگل بهینه کنید

سازماندهی تگ های عنوان خود به خوبی ممکن است به رتبه بندی محتوای شما برای قطعه های ویژه گوگل کمک کند. اینها نتایج برجسته شده ای هستند که در بالای صفحه نتایج جستجو نشان داده شده اند.

how to properly use heading tags in wordpress explained 09 - نحوه استفاده صحیح از تگ های عنوان در وردپرس | تگ های عنوان چیست؟

گوگل توانست عناوین پست بالا را برای ایجاد لیست اعدادی که در صفحه نتایج جستجو می‌بینید بیرون بکشد و این پست یک قطعه برجسته را به دست آورد.

این به شما کمک می‌کند تا حداکثر ترافیک سئو را به دست آورید زیرا احتمال اینکه کاربر روی یک قطعه مشخص کلیک کند تا یک نتیجه جستجوی ساده، بیشتر است.

در نهایت در اینجا برخی از رایج ترین سوالاتی که خوانندگان ما در مورد تگ های عنوان از ما می پرسند، آورده شده است.

تفاوت H1 و H2 در وردپرس چیست؟

H1 برای عنوان پست استفاده می شود، و این باید تنها عنوان H1 در یک پست باشد. H2 برای سرفصل های اصلی در سراسر یک پست استفاده می شود. برای بسیاری از پست های وبلاگ، H1 و H2 تنها تگ های عنوانی هستند که به آن نیاز دارید.

شش نوع عنوان در وردپرس چیست؟

شش نوع تگ عنوان در وردپرس وجود دارد که عبارتند از H1، H2، H3، H4، H5 و H6. تگ H1 برای عنوان و H2-H6 را می توان برای سطوح مختلف عنوان و عنوان فرعی در سراسر پست استفاده کرد.

شما نیازی به استفاده از هر شش سطح عنوان در یک پست ندارید. با این حال، شما نباید از یک سطح بگذرید. به عنوان مثال، وقتی از H2 برای سرفصل ها استفاده می کنید، باید از H3 برای عنوان های فرعی استفاده کنید و مستقیماً به H4 نپرید.

تفاوت H1 و عنوان در وردپرس چیست؟

عنوانی که در بالای یک پست یا صفحه تایپ می کنید یک عنوان H1 است. با این حال، وقتی موتورهای جستجو پست را در نتایج جستجو نشان می‌دهند، از عنوان متفاوتی استفاده می‌کنند که با برچسب عنوان به جای H1 مشخص می‌شود. این به عنوان عنوان SEO یا عنوان متا شناخته می شود.

با استفاده از افزونه سئو مانند All in One SEO می توانید یک عنوان متا به پست خود اضافه کنید.

چگونه یک عنوان H1 در وردپرس ایجاد کنم؟

هنگامی که یک پست یا صفحه جدید در وردپرس ایجاد می کنید، عبارت «افزودن عنوان» را در بالای صفحه خواهید دید. به سادگی عنوان پست را در این خط تایپ کنید تا عنوان H1 اضافه شود.

در حالی که امکان ایجاد سرفصل های H1 اضافی با استفاده از بلوک های عنوان وجود دارد، ما استفاده از بیش از یک تگ H1 را توصیه نمی کنیم.

یک پست وردپرس باید چند عنوان H2 داشته باشد؟

سرفصل های H2 برای شکستن یک پست طولانی و خوانایی بیشتر استفاده می شود، و هیچ قانونی در مورد اینکه چه تعداد باید استفاده کنید وجود ندارد. در واقع، اگر پست شما فقط چند پاراگراف باشد، ممکن است اصلاً نیازی به اضافه کردن عنوان H2 نداشته باشید.

افزونه All in One SEO دارای ویژگی تجزیه و تحلیل صفحه است که می تواند پست وبلاگ شما را از نظر خوانایی بررسی کند. به طور کلی، اگر ۳۰۰ کلمه متن یا بیشتر بدون عنوان دارید، اضافه کردن عنوان یا عنوان فرعی بیشتری را توصیه می کند.

آیا تگ های عنوان بر سئوی وب سایت وردپرس تأثیر می گذارد؟

بله، عنوان پست وبلاگ شما برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) بسیار مهم است. یک عنوان قدرتمند می تواند افراد را وادار کند تا برای بازدید از وب سایت شما روی پیوند کلیک کنند، بنابراین توصیه می کنیم از یک تحلیلگر تگ برای ایجاد عناوین جذاب استفاده کنید که کلیک های بیشتری دریافت می کنند.

تگ های H2-H6 همچنین می توانند روی سئو تأثیر بگذارند. آنها تجربه کاربر را بهبود می بخشند و این باعث بهبود سئو می شود. افزودن کلمات کلیدی مناسب به عناوین خود نیز ممکن است به رتبه بالاتر پست شما کمک کند.

یکی دیگر از مجموعه آموزش های سئو و بهینه سازی به اتمام رسید. امیدواریم این آموزش به جهت یادگیری نحوه استفاده صحیح از تگ های عنوان در وردپرس برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد؛ اگر شما نیز آموزشی نخصصی درباره آموزش استفاده از تگ های H1 تا H6 بلدید میتوانید آن را در بخش کامنت ها مطرح کنید تا با نام شما این مقاله بروزرسانی گردد؛ همچنین ممکن است مقاله ۱۹ ایده برای ساخت وب سایت پولساز در سال ۲۰۲۱ نیز برای شما کاربردی و مفید باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا