کسب و کار

تاثیر شرکت های هاستینگ بر سئو سایت | تاثیر هاست بر سئو

تاثیر شرکت های هاستینگ بر سئوی سایت شما چیست؟

الگوریتم های گوگل به طور مداوم در حال توسعه، تغییر و تحول هستند. به طوری که این عوامل می توانند  تعیین کننده  فاکتورهایی باشد که برای بهینه سازی موتورهای جستجوی شما مهم است. برخی از این عوامل واضح و روشن هستند. همانند: کلمات کلیدی، لینک ها و سابقه ی جستجو. با این حال آیا این عوامل تنها عوامل تاثیر گذار بر SEO ها هستند؟ بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که این گزینه ها، تنها عوامل تاثیر گذار نمی باشند بلکه موارد دیگری مانند تاثیر تاثیر هاست بر سئو سایت را نباید نادیده گرفت.

در این جا سوال پیش می آید که چه عواملی مهم دیگری وجود دارند؟ بهتر است در ابتدا به مهم ترین اهداف و تصمیماتی که برای شروع یک وب سایت گرفته می شود، دقت کنید. اغلب این سایت ها بدون اینکه درک درستی از اهداف خود داشته باشند، در حال پیشرفت و گسترش هستند. هر وب سایت هدف های خاص خودش را دارد. ولی می توان گفت که در همه ی وب سایت ها یک هدف و مشترک وجود دارد : دیده شدن

تاثیر تاثیر هاست بر سئو سایت به چه صورت است؟

انتخاب شرکت ارائه دهنده ی هاست به طور مستقیم رتبه ی شما را ارتقا نمی دهد. این انتخاب باعث نمی شود که شما در حوزه بازدید از سایت به صفحه نخست منتقل شوید (یعنی به حالتی برگردید که گویی سایت شما به تازگی راه افتاده است) و یا به طور مستقیم بر روی ترافیک ورود به سایت شما تاثیر نمی گذارد (یعنی میزان بازدید از سایت را افزایش دهد) و مخاطبین بیشتری را جذب نمی کند. با این حال، انتخاب یک میزبان ضعیف می تواند تاثیر منفی بر روی عملکرد شما بگذارد. انتخاب عاقلانه می تواند شما را در فضای رقابتی در جایگاه خوبی نگه دارد.

بسیاری از صاحبان سایت های جدید برای انتخاب شرکت هاستینگ فقط به قیمت سرویس ها توجه می کنند. این افراد تنها به سود آن لحظه فکر می کنند و به تاثیر شرکت های هاستینگ بر سئوی سایت و بازاریابی اهمیتی نمی دهند. برای آن که انتخاب درستی داشته باشیم باید با معیار های یک هاستینگ خوب آشنا شویم. در ادامه مواردی آورده شده است که باید در هنگام خرید هاست به آن دقت کنید.

امنیت سرور

security 01 - تاثیر شرکت های هاستینگ بر سئو سایت | تاثیر هاست بر سئو

امنیت سرور سایت شما بسیار با اهمیت است. این امنیت نه تنها برای ارتقای رتبه در گوگل، بلکه برای تجربه و ایمنی کاربران شما نیز اهمیت بسیاری دارد.  وب سایت هایی که به اندازه ی کافی ایمن نباشند، امتیاز خوبی از طرف گوگل دریافت نخواهند کرد. گوگل سایت هایی که مورد حمله قرار می گیرند و یا دارای نرم افزارهای مخرب هستند را جریمه می کند. از سوی دیگر اگر بازدید کنندگان از نقص ایمنی موجود در سایت شما مطلع شوند، دیگر به سراغ شما نمی آیند و این بر روی ترافیک و اعتبار شما تاثیر بسیاری می گذارد. تمامی این عوامل باعث کاهش رتبه بندی وب سایت شما می شود.

ممکن است شما به طور شخصی تمام عوامل مورد نیاز برای حفاظت از وب سایت خود را در نظر بگیرید، اما با تمام این تفاسیر میزبانی که برای وب سایت خود انتخاب می کنید، نقش بسیار مهمی در امنیت آن دارد. این نقش زمانی که شما از یک سرور اشتراکی استفاده می کنید، برجسته تر نیز می شود. این نوع از سرویس ها دارای امنیت کمتری نسبت به سرور های اختصاصی هستند و امکانی برای هکرها فراهم می شود تا بتوانند چندین سایت مجزا که بر روی یک سرور قرار گرفته اند را به طور هم زمان مورد هدف قرار دهند و آلوده کنند.

تنها راه حل موجود در این شرایط این است که به یک سرور اختصاصی نقل مکان کنید. حتی زمانی که از سرور های اختصاصی استفاده می کنید باید بدانید که چه اقدامات امنیتی برای حفاظت از سرور خود نیاز است که انجام دهید.

عملکرد سرور

performance 300x300 - تاثیر شرکت های هاستینگ بر سئو سایت | تاثیر هاست بر سئو

یکی از عوامل نهایی، در نظر گرفتن عملکرد سرور است. عملکرد سرور می تواند شامل سرعت و نرخ خرابی آن باشد. عملکرد کلی سرور بر روی تجربه ی کاربر اثر می گذارد. همانطور که می دانید گوگل تجربه ی کاربری را بسیار جدی گرفته است.

گوگل اغلب وب سایت هایی را که دارای سرعت بارگذاری پایین هستند و همچنین سایت هایی را که از کار افتاده بوده اند (مدت زمان طولانی خراب بوده اند) را مجازات می کند. بیشتر میزبان های انتخاب شده دارای کارکرد زمانی یا اصطلاحا آپ تایم هستند. پیدا کردن میزبانی که کارکرد زمانی آن به اندازه ی ۹۹ درصد  باشد، می تواند بر جایگاه شما در میان رقبا موثر باشد.

یکی دیگر از پارامتر های تاثیر هاست بر سئو سایت

پارامتر های زیادی در تعیین سرعت سایت دخیل هستند. یکی از مهم ترین آن ها هاستی است که از آن استفاده می کنید. احتمال این وجود دارد که استفاده از سرور اشتراکی بیشتر از سرور اختصاصی به سرعت سایت شما آسیب برساند. سرور اختصاصی هزینه های بیشتری برای شما دارند اما در برابر امکاناتی که در اختیار شما می گذارند به صرفه هستند.

شرکت های ارائه دهنده ی خدمات میزبانی زیادی وجود دارند. بنابراین پیدا کردن یک هاست خوب کار دشواری نخواهد بود. فقط باید با تحقیق و بررسی مطمئن شوید که تمام ویژگی های خدمات میزبانی که مد نظر شما است، توسط آن سرکت برآورده شود. در غیر این صورت، ممکن است میزبانی را انتخاب کنید که برای پیشرفت و سئوی شما مناسب نیست.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا