سئو و بهینه سازی

نکات مهم در نحوه بهینه سازی سئو وب سایت | استراتژی بازاریابی محتوا

بهترین روش های سئو با توضیح برای برنامه نویسان وبسایت

سئو و نحوه بهینه سازی سئو (بهینه سازی موتور جستجو) برای استراتژی بازاریابی آنلاین شما ضروری است، این فرآیند بهینه سازی سایت و محتوای شما است تا به شما کمک کند تا جایی که می توانید ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو دریافت کنید و دانستن نکات مهم سئو برای توسعه دهندگان وب از ضروریات برنامه نویسی وب می باشد.

رسیدن به موقعیت های برتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) با وب سایت خود یکی از سریع ترین راه ها برای هدایت ترافیک به سایت شما و افزایش تبدیل است. در این مقاله به ۱۰ نکته برتر برای بهبود سئو و رشد وب سایت شما می پردازیم.

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنیم

شما می خواهید یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید که به شما کمک می کند رتبه خود را افزایش دهید و به مخاطبان هدف خود برسید.

اما استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟ بازاریابی محتوا کسب و کار شما را در ذهن نگه می دارد و به شما کمک می کند تا خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی کنید، اما این کار مستلزم کار زیادی است.

به عنوان مثال، مدیر بازاریابی محتوای شرکت معمولاً باید حداقل یک مقاله در هفته با در نظر گرفتن کلمات کلیدی و قصد جستجوگر پست کند.

به نظر زیاد می رسد، اما نتیجه می دهد. محتوایی که شما ارسال می کنید به مخاطب مرتبط است و نشان می دهد که شرکت به آنها اهمیت می دهد. این باعث ایجاد اعتماد در مصرف کنندگان می شود و به آنها کمک می کند تا با برند در ارتباط باشند.

بهترین راه برای انجام این کار این است که محتوایی خاص برای کسب و کار خود ایجاد کنید، با هدف مشتریان بالقوه شما، بهینه سازی شده برای سئو و توزیع شده از طریق رسانه های اجتماعی. اما فراموش نکنید – ثبات کلیدی است.

برنامه ای برای نوع محتوایی که می خواهید در آنجا منتشر کنید و هر چند وقت یکبار می خواهید آن را منتشر کنید ایجاد کنید. پیگیری کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند تا بتوانید در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهید.

در اینجا چند مرحله اولیه وجود دارد که باید در طول فرآیند استراتژی محتوای خود دنبال کنید:

  1. اهداف خود را درک کنید. آیا می خواهید ترافیک بیشتری دریافت کنید یا تبدیل های بیشتری داشته باشید؟ آیا می خواهید به مخاطبان خود در مورد ویژگی های جدید اطلاع دهید یا می خواهید آنها را آموزش دهید؟
  2. مشخص کنید کدام کانال های محتوا برای کسب و کار شما بهترین هستند. تولید محتوا فقط انتشار چند مقاله نیست. همچنین در مورد توزیع آنها است. محتوای خود را در وب سایت هایی مانند LinkedIn، Reddit یا Hacker News به اشتراک بگذارید.
  3. در مورد کلمات کلیدی که مردم هنگام جستجوی راه حل شما جستجو می کنند، تحقیق کنید. به آن کلمات کلیدی در محتوای خود بپردازید و به درد مخاطبان خود توجه کنید.

چگونه وب سایت خود را موبایل فرندلی کنیم

چگونه می توانید بفهمید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است؟

موبایل دوستی تنها چیزی نیست که مهم است. همچنین داشتن یک وب سایت سریع، طراحی واکنش گرا، محتوای سازگار با موبایل و ناوبری ضروری است. گوگل ابزارهایی دارد که می توانید از آن ها برای بررسی سازگاری سایتتان برای موبایل و همچنین ابزارهای دیگری برای تست سرعت استفاده کنید.

اگر وب سایت شما برای موبایل بهینه نشده است، باید این کار را شروع کنید:

  1. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با افزونه ها پر نشده است. اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه های زیاد می توانند سرعت وب سایت شما را کاهش دهند.
  2. از اندازه ها و فرمت های مناسب برای تصاویر و رسانه های خود استفاده کنید. تصاویری که بیش از حد بزرگ هستند سرعت صفحات شما را کند می کنند و تأثیر نامطلوبی بر تجربه مشتری خواهند داشت.
  3. به طور دوره ای Core Web Vitals خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که وب سایت شما کمتر از ۲ ثانیه بارگیری می شود و معیارهای CWV شما در محدوده است.

tips to boost your seo 01 - نکات مهم در نحوه بهینه سازی سئو وب سایت | استراتژی بازاریابی محتوا

نحوه ایجاد محتوای همیشه سبز

نکته دیگر برای افزایش سئوی شما، ایجاد محتوای همیشه سبز است. محتوای همیشه سبز هر نوع اطلاعاتی است که دارای ارتباط طولانی مدت است، به این معنی که هم بی زمان و هم به موقع است (یعنی قدیمی نیست). همچنین برای موتورهای جستجو بهینه شده است، در دستگاه های تلفن همراه قابل خواندن است و می تواند در قالب های مختلف تغییر کاربری دهد.

محتوای همیشه سبز می تواند ابزاری عالی برای کمک به سئو باشد، زیرا تمایل دارد در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد و می تواند به وب سایت شما در هنگام ارسال در سایت های دیگر جلب توجه کند.

زمانی که محتوای همیشه سبز به درستی انجام شود، فرصتی را برای کسب و کار شما فراهم می کند تا خود را بدون تکیه بر رویدادهای حساس به زمان یا اخبار برای جذب ترافیک به سایت خود، بازاریابی کند. پست های همیشه سبز به طور مکرر به روز می شوند اما همیشه بر روی چیزهای جدید یا قدیمی که به روز شده است متمرکز هستند.

نمونه هایی از محتوای همیشه سبز عبارتند از «چگونه کسب و کار راه اندازی کنیم»، «اهمیت سازماندهی در محل کار»، و «۵ کاری که می توانید با ماکارونی باقیمانده انجام دهید».

محتوایی مانند این هرگز ارزش خود را از دست نخواهد داد زیرا برای مرتبط ماندن به رویدادها یا روندهای فعلی متکی نیست. به همین دلیل، می‌توانید کتابخانه‌ای از محتوای همیشه سبز بسازید که به مرور زمان باعث افزایش ترافیک می‌شود.

چگونه نرخ پرش خود را کاهش دهیم

هنگامی که افراد وارد سایت شما شدند، باید آنها را در آنجا نگه دارید. نرخ پرش پایین به گوگل نشان می دهد که محتوای شما ارزشمند است و رتبه شما را در نتایج جستجو بالاتر می برد.

به یاد داشته باشید، این فقط به خاطر آوردن ترافیک بیشتر به سایت شما نیست، بلکه حفظ ترافیک ناشی از یک استراتژی سئو خوب است.

ما می دانیم که به چه چیزی فکر می کنید: چگونه نرخ پرش خود را کاهش دهم؟ در اینجا چند راه وجود دارد:

  • خواندن مطالب خود را برای کاربران آسان کنید و آن را به اندازه کافی خوانا و سرگرم کننده کنید تا در صفحه بمانند. ناوبری خود را بهبود بخشید، تا خوانندگان در تلاش برای یافتن چیزی که برای آن آمده اند گم نشوند یا گیر نکنند. پاپ آپ های مزاحم را که حواس کاربران را از خواندن محتوای شما منحرف می کند یا حتی از دسترسی کامل آنها به آن جلوگیری می کند، حذف کنید.
  • در صورت لزوم از عناصر بصری مانند تصاویر و فیلم ها استفاده کنید. آن‌ها می‌توانند خواندن متن را با شکستن تکه‌های متن و کوتاه‌تر جلوه دادن مقالات طولانی آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند.
  • از پاراگراف های کوتاه و نقاط گلوله استفاده کنید تا خوانندگان بتوانند بدون از دست دادن جایگاه یا علاقه خود به مطالب، صفحه را به سرعت مرور کنند.
  • از سرفصل‌ها و زیرعنوان‌ها در طول مقاله‌های طولانی استفاده کنید تا خوانندگان بتوانند قبل از خواندن کلمه به کلمه هر پاراگراف، ایده‌ای درباره آنچه در مورد هر پاراگراف است دریافت کنند.

نحوه بهینه سازی سرعت صفحه وبسایت

همانطور که می دانید، بهینه سازی سرعت صفحه کار کوچکی نیست. این به چندین مرحله نیاز دارد و می تواند چالش برانگیز باشد. اگر به نظر می رسد انجام این کار خیلی زیاد است، استخدام یک SEO را در نظر بگیرید تا به شما در شناسایی مشکلات سرعت صفحه در وب سایت وردپرس کمک کند.

برخی از اقدامات عملی که می توانید انجام دهید عبارتند از:

  • جاوا اسکریپت استفاده نشده را کاهش دهید.
  • منابع مسدودکننده رندر را حذف کنید.
  • زمان پاسخگویی اولیه سرور را کاهش دهید.

نحوه شروع وبلاگ نویسی مهمان

وبلاگ نویسی مهمان ابزاری عالی برای تازه و مرتبط نگه داشتن سایت شما است. پذیرش سایر وبلاگ‌نویسان مقاله‌هایی که شما ارسال کرده‌اید، می‌تواند به ایجاد ترافیک جدید به وب‌سایت شما کمک کند و پیوندهای برگشتی را تشویق کند که رتبه موتور جستجوی شما را افزایش می‌دهد.

این می تواند منجر به ترافیک، ثبت نام و فروش بیشتر برای شما شود.

پست مهمان همچنین به برندسازی و دستیابی به مخاطبان جدید کمک می کند.

در پایان، می‌خواهید وبلاگ‌هایی را در جایگاه خود پیدا کنید که مشارکت‌ها را می‌پذیرند یا بخش «برای ما بنویسید» که می‌توانید محتوای خود را ارسال کنید.

پذیرفته شدن آسان نیست، بنابراین هنگام معرفی خود به عنوان یک وبلاگ نویس مهمان، مطمئن شوید که چیزی عالی بنویسید!

وبلاگ های مهمان فقط برای مشاغل بزرگ نیستند – اگر تازه شروع به کار کرده اید، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید از وبلاگ نویسی مهمان به نفع خود استفاده کنید.

اول اینکه، اگر تازه شروع کرده اید و هنوز دنبال کننده زیادی ندارید، وبلاگ نویسی مهمان یک راه عالی برای افزایش مخاطب است. شرکت‌های بزرگی که سال‌ها وبلاگ‌نویسی مهمان بوده‌اند، هر بار که مطلب جدیدی منتشر می‌کنند، هزاران خواننده جدید وارد می‌شوند.

اگر ایده‌های خوبی در وبلاگ خود دارید و می‌خواهید خودتان را به وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های دیگر معرفی کنید، پس چرا به آن فکر نکنید؟

همچنین، اگر داستان جالبی پشت شرکت یا محصولات خود دارید، این راه عالی دیگری برای نشان دادن چیزی است که شما را منحصر به فرد می کند. چه کسی می داند – داستان شما می تواند چیزی باشد که پست وبلاگ شما را برجسته می کند و افراد را جذب می کند.

tips to boost your seo 02 - نکات مهم در نحوه بهینه سازی سئو وب سایت | استراتژی بازاریابی محتوا

نحوه بهینه سازی سئو در صفحه

اکنون که اصول اولیه را دارید، بیایید به نحوه بهینه سازی سئو داخلی صفحه نگاه کنیم.

  • ارتباط محتوا : اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مرتبط و به روز است. یکی از عناصر کلیدی سئوی درون صفحه، داشتن صفحه ای است که پرس و جوی مورد نظر و هر پرس و جوی مرتبطی که ممکن است کاربر داشته باشد را پوشش دهد.
  • برچسب عنوان : مطمئن شوید که برچسب عنوان شما مرتبط و دقیق است. تگ عنوان شما باید به کاربران قبل از بازدید از سایت شما ایده ای از آنچه روی آن کلیک می کنند ارائه دهد، بنابراین مطمئن شوید که موضوع صفحه را به طور دقیق منعکس می کند و برای جستجوگران منطقی است (نیازی نیست دقیقاً مشابه آنچه باشد. شما جستجو کردید).
  • توضیحات متا : توضیحات متا را فراموش نکنید! در حالی که به طور مستقیم بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد، توضیحات متا همچنان مهم هستند زیرا در SERP ها نشان داده می شوند و در صورت بهینه سازی صحیح می توانند کلیک های کاربران را تشویق کنند.
  • سرفصل ها : با تقسیم کردن محتوا به بخش هایی با عناوین واضح، از جمله کلمات کلیدی در صورت امکان، از هدرها به طور مناسب استفاده کنید.
  • پیوندها : به وب‌سایت‌های مرتبط دیگر پیوند دهید و اطمینان حاصل کنید که در صورت امکان به صورت داخلی پیوند می‌دهید تا به کاربران کمک کنید در سایت شما حرکت کنند (و شامل متن لنگر با کلمات کلیدی متنی). این همچنین می تواند به افزایش اعتبار صفحه کمک کند.
  • تصاویر و ویدیوها : از تصاویر و ویدیوها به صورت استراتژیک استفاده کنید تا محتوای خود را برای بازدیدکنندگانی که نمی‌خواهند از طریق بلوک‌های طولانی متن بخوانند یا کسانی که تصاویر بصری را بهتر از خواندن متن دوست دارند، جذاب‌تر کنید. همچنین می‌توانید از تگ‌های جایگزین تصویر یا زیرنویس‌ها/رونوشت‌های ویدیویی (غیر خودکار) برای بهینه‌سازی محتوا استفاده کنید، زیرا Google این نوع رسانه‌ها را نیز می‌خزد.

چگونه کلمات کلیدی مناسب را برای فرصت های محتوایی خود پیدا کنید

تحقیقات کلمات کلیدی بدون شک مهمترین بخش سئو است. کلمات کلیدی مناسب می توانند بین یک مقاله با رتبه بالا و مقاله ای که اصلا مورد توجه قرار نمی گیرد تفاوت ایجاد کند.

هنگامی که شروع می کنید، مهم است که اهداف خود را از نظر ترافیک جستجوی ارگانیک درک کنید. از آنجا، می توانید یک استراتژی کلمه کلیدی را انتخاب کنید که به شما در رسیدن به آن اهداف کمک می کند.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای فرصت های محتوایی باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید:

  • ارتباط : کلمه کلیدی مربوط به چه چیزی است؟ کلمه کلیدی را انتخاب کنید که با محتوا یا محصول شما مطابقت دارد.
  • حجم جستجو : اگر می خواهید افراد محتوای شما را ببینند، یک کلمه کلیدی با حجم جستجوی بالا انتخاب کنید (یعنی افراد زیادی آن را جستجو کرده اند).
  • منحصر به فرد : ممکن است یک کلمه کلیدی منحصر به فرد برای رقبای شما برای هدف گیری و رتبه بندی در نتایج جستجوی ارگانیک دشوارتر از یک عبارت عمومی تر و رایج تر باشد.

چگونه از رسانه های اجتماعی برای بهینه سازی سئو، ترافیک و فروش استفاده کنیم

رسانه های اجتماعی نقش مهمی در به دست آوردن ترافیک ارگانیک در چشم انداز سئو امروزی دارند. دلیل آن ساده است: سایت های رسانه های اجتماعی برخی از وب سایت های پربازدید هستند.

مهمتر از آن، گوگل و سایر موتورهای جستجو از سیگنال های اجتماعی برای تعیین ارتباط سایت با یک کلمه کلیدی استفاده می کنند. به همین دلیل است که اشتراک گذاری محتوای شما در فیس بوک، پینترست، توییتر و سایر سایت های رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.

توجه به این نکته مهم است که همه سیگنال های اجتماعی تأثیر یکسانی بر سئو ندارند. برخی سیگنال‌ها به سایت اعتبار بیشتری نسبت به سایرین می‌دهند، بنابراین عاقلانه است که تعیین کنید کدام یک از آنها برای اهداف تجاری خود ارزش دنبال کردن دارند.

چگونه بک لینک های با کیفیت را به سایت خود تشویق کنید

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای نحوه بهینه سازی سئو شما این است که با به اشتراک گذاشتن پست‌های وبلاگ خود در شبکه‌های اجتماعی و تشویق تأثیرگذاران به اشتراک‌گذاری محتوای شما، بک لینک‌های با کیفیت به سایت خود را تشویق کنید.

اما “بک لینک” چیست؟

بک لینک به سادگی پیوندی از وب سایت دیگری است که به وب سایت شما اشاره می کند.

به عنوان مثال، اگر این صفحه دارای پیوندی باشد که به صفحه اصلی Social Media Examiner اشاره می کند، به عنوان یک بک لینک در نظر گرفته می شود. بک لینک ها حیاتی هستند زیرا به گوگل نشان می دهند که سایر افراد یا کسب و کارها سایت شما را به اندازه کافی مهم و ارزشمند می بینند که در صفحات خود گنجانده شود.

هر چه لینک های باکیفیت (مهم) بیشتری به سمت وب سایت خود داشته باشید، در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهید داشت.

برخی از استراتژی های خوب برای به دست آوردن لینک های با کیفیت بالا شامل وبلاگ نویسی مهمان در وب سایت های صنعتی، انجام مصاحبه با اینفلوئنسرها در صنعت شما، و پرسیدن از مشتریان/مشتریان هستند که آیا مایلند نظرات شما را به صورت آنلاین پست کنند.

هنگامی که تعدادی لینک با کیفیت بالا وارد می کنید، مهم است که آنها را پیگیری کنید تا تعیین کنید که چقدر در افزایش ترافیک و رتبه بندی موثر هستند. برای این کار می توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs یا Semrush استفاده کنید.

اگر می خواهید وب سایت شما قابل جستجو باشد، این نکات به شما کمک خواهد کرد

بهترین راه برای دستیابی به دید بالاتر این است که مطمئن شوید وب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر می شود.

اگر سایت شما در آن صفحه اول نمایش داده نشود، این احتمال وجود دارد که مشتریان بالقوه هرگز آن را نبینند. در واقع، اگر از صفحه دوم به صفحه اول بروید، می توانید ترافیک وب سایت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. برای این کار به یک استراتژی سئو قوی نیاز دارید.

سئو می تواند موضوعی دلهره آور به نظر برسد، اما لزومی ندارد. چه از قبل با سئو آشنایی داشته باشید یا نه، احتمالاً چیزی در راهنمای بالا وجود دارد که می توانید بلافاصله پیاده سازی کنید تا وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و تجربه کاربری را برای مشتریان بالقوه بهبود بخشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شروع کنید، و هر چه زودتر، بهتر!

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : انواع مختلف سئو چیست – راهنمای مبتدیان سئو

یکی دیگر از مجموعه آموزش های سئو و نحوه بهینه سازی سئو به اتمام رسید. امیدواریم این آموزش به جهت یادگیری نکات مهم سئو برای توسعه دهندگان وب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد؛ اگر شما نیز آموزشی نخصصی درباره سئو و بهینه سازی سئو بلدید میتوانید آن را در بخش کامنت ها مطرح کنید تا با نام شما این مقاله بروزرسانی گردد؛ همچنین ممکن است مقاله ۱۹ ایده برای ساخت وب سایت پولساز در سال ۲۰۲۱ نیز برای شما کاربردی و مفید باشد.

استراتژی‌های دیگری می‌خواهید که به شما در رشد تجارت و افزایش فروش شما کمک کند؟ شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد : انواع روش های بازاریابی – لیست تمامی روش های بازاریابی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا